Sisko flirttailee MINUN miehen kanssa.
Mitä teen? Mitä te tekisitte? Sisko on kuin eri ihminen silloin kun mieheni on samassa huoneessa. Heittää kaksimielisiä vitsejä, silmäilee, flirttailee, loikoilee sohvalla ja venyttelee/raottelee jalkoväliä jne jne. Sen verran, että ei jää epäselväksi mitä on mielessä. Mä en tiedä mitä tehdä. Oon koittanut järjestää niin, että tapaan siskoa muualla kuin meillä tai niin ettei mies oo kotona. Joskus on kuitenkin pakko olla samassa tilassa ja silloin on aina show päällä. En halua pilata välejä mieheen enkä siskoon, en halua riitaa. Mutta riita on edessä, varsinkin siskon kanssa, jos otan puheeksi. Mies ei ainakaan minun nähden koskaan vastaa flirttiin. Auttakaa, ärsyttävä tilanne!
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna olla.
Muutama vaimon naispuolinen ystävä tekee tätä minulle ja mielestäni se on vain hauskaa. Ei tulisi mieleenkään pettää ja olisi tosi noloa, jos vaimo nostaisi siitä metelin.
Oman kokemukseni mukaan miehet jakautuvat niihin, jotka pettävät ja niihin jotka eivät. Tämä ei liity mitenkään siihen levitteleekö joku haarojaan. Mies (tai nainen) joka haluaa pettää, hakee sen kumppanin jostain joka tapauksessa.
Olet oikeassa ja myös edeltävä viesti on hyvä. Kateus tai jokin muu häiriö on kateellisen ongelma ja jos mies ei ymmärrä, ettei kyse edes ole hänestä ja lähtee mukaan, niin sekin on hänen oma häpeänsä.
Harvoin tuollainen käytös koetaan miestenkään puolelta asialliselta ja kunnioitusta herättävältä. Toki siitä voi seurata miehen todellinen luonne eli onko altis imarteluille ja pettämiselle.
Kyllä minä uskon, että monikin mies tuntee olonsa kiusalliseksi ja ahdistuneeksi, jos joku vaimolleen läheinen naispuolinen ihminen levittelee haaroja nokan edessä. Sehän voi olla jopa seksuaalista häirintää.
Niin varmasti tunteekin, suurin osa. Ne hölmöimmät kuvittelevat, että nainen huomioi sen takia, että he ovat niin vastustamattomia (ymmärtämättä, että kyseessä on flirttailijan häiriintyneisyys, kateus tms.) ja lähtevät mukaan flirttiin.
Tarkoitin kommentoida myönteisesti sitä, että miehet kokevat tuon tilanteen eri tavoin kuin se flirttaileva nainen kuvittelee. Miesten mielestä nainen tyrkyttää itseään helppoon seksiin, vaikka nainen ei välttämättä tarkoita sitä.
Ja viestissä oli fiksua mielestäni sekin, että vaimon tai tyttöystävän ei kannata nolata itseään puuttumalla tilanteeseen. Antaa niiden rauhassa häväistä ja nolata itsensä, jotka välttämättä tahtovat. Olen ollut useita kertoja läsnä tuollaisessa tilanteessa. Muut pyrkivät häipymään paikalta myötähäpeän ajamana ja suurin osa miehistä välttelee tätä naista parhaansa mukaan. Seurueestamme yksikään ei pitänyt naisen käytöstä hauskana, mutta voi tietysti olla sellaistakin flirttiä, joka ei ihan niin noloa ja läpinäkyvää ole. Periaate on silti sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Minun siskolla on ihanin ja komein mies mitä voi toivoa.
Ei tulisi kuuloonkaan milloinkaan edes ajatella että pettäisin siskoni ja laittaisin miehen vaikeaan tilanteeseen.
Millä tavalla tuo sille miehelle on vaikea tilanne? Jos tuollaiseen suostuu niin mieshän on täysi tollo. Yhtä tollo kuin sisko, joten eihän siinä voi kuin voittaa, että pääsee molemmista eroon kertaheitolla, jos jotain tapahtuu.
No onhan se kiusallinen ja vaikea tilanne, jos vaimon sisko flirttailee ja pahimmassa tapauksessa yrittää iskeä. Pitää antaa pakit, mutta hienovaraisesti. Vaimon siskolle ei halua olla tyly, vaan pitäisi torjua hienovaraisesti. Jos on liian tyly, saattaa mennä välit siskoon pysyvästi, mutta silti pitäisi viettää joulua yhdessä jne. Jos on liian hienovarainen, on vaarana että sisko on ymmärrä että on saanut pakit. Riskinä on myös, että sisko vetää herneet nokkaan ja satuilee vaimolle aivan erilaisen tarinan kuin mitä oikeasti on tapahtunut. Pahimmassa tapauksessa vaimo uskoo mieluummin siskoaan ja avioliitto on katkolla. Ja näin voi käydä vaikka mies ei olisi lainkaan kiinnostunut siskosta ja yrittäisi parhaansa mukaan tapapainoilla tilanteessa jämptisti, mutta hienovaraisesti.
Niin, sinäkin kuvittelet, että sisko haluaa sinulta seksiä. Näinhän asia ei välttämättä ole, sisko vain haluaa kiusata siskoaan sisarkateuden takia.
Kyllä sisko todennäköisesti tuntee siskonsa kuten ap:n kin tapauksessa. Harvoinpa sisarkateus ilmenee vain yhdessä asiassa.
Mulla lähes päinvastainen tilanne. Miehen veli flirttailee minun kanssani. En ole pätkääkään kiinnostunut, mutta pitäisi säilyttää asialliset välit. Kuitenkin kyseessä miehelle rakas veli. En ole sanonut asiasta toistaiseksi, koska miehen läsnäollessa flirtti on naamioitu kohteliaisuuksiksi ja hänen ollessa muualla veli on päällekäyvempi mutta yhä ns veljellisessä mielessä.
Nyt mies on kutsunut veljen ja tämän vaimon Juhannukseksi meidän mökille. Ostettiin viime kesänä uusi mökki ja koronan vuoksi eivät silloin päässeet sitä näkemään. Nyt ovat intopiukkana tunkemassa koko juhannukseksi jo keskiviikosta lähtien.
Pakko silloin sanoa veljelle että lopettaisi. Ei kiinnosta, enkä halua että hän jatkaa käytöstään. Loukkaa sillä miestäni ja toisaalta myös omaa vaimoaan. Sekä tietenkin minua, kun en ole hänestä kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna olla.
Muutama vaimon naispuolinen ystävä tekee tätä minulle ja mielestäni se on vain hauskaa. Ei tulisi mieleenkään pettää ja olisi tosi noloa, jos vaimo nostaisi siitä metelin.
Oman kokemukseni mukaan miehet jakautuvat niihin, jotka pettävät ja niihin jotka eivät. Tämä ei liity mitenkään siihen levitteleekö joku haarojaan. Mies (tai nainen) joka haluaa pettää, hakee sen kumppanin jostain joka tapauksessa.
Olet oikeassa ja myös edeltävä viesti on hyvä. Kateus tai jokin muu häiriö on kateellisen ongelma ja jos mies ei ymmärrä, ettei kyse edes ole hänestä ja lähtee mukaan, niin sekin on hänen oma häpeänsä.
Harvoin tuollainen käytös koetaan miestenkään puolelta asialliselta ja kunnioitusta herättävältä. Toki siitä voi seurata miehen todellinen luonne eli onko altis imarteluille ja pettämiselle.
Itse pidän sitä täysin asiallisena niin kauan kun kyse on vain flirttailemisesta. Pettäminen on eri asia.
Tietysti se tuntuu hyvältä, jos joku on kiinnostunut, mutta tämä "todellinen luonteeni" ei tarkoita sitä että pettäisin.
Minusta flirttailu muiden kanssa oman puolison läsnäollessa on mautonta ja huonoa käytöstä ihan riippumatta siitä onko aloitteen tekijänä mies vai nainen. Joskus itselleni naisena on käynyt niin, että hyvän tuttavapariskunnan mies on sanonut jotain imartelevaa ja flirttailevaa, minkä olen kokenut epäkunnioittavana hänen vaimoaan kohtaan. Se on kiusallista minulle ja ajattelematonta tai tahallista loukkaamista vaimolle.
Yksi ainoa kommentti on jäänyt mieleen fiksuna ja sopivana, kun eräs mies sanoi, että olen kaikkein kaunein blondi (hänen vaimonsa on brunetti) ja sekin vain siksi, että olen satavarma, ettei ystäväni ottanut tuota pahakseen. Hän on nimittäin todella kaunis, nuoruudessaan toimi pitkään mallina opintojen ohessa. Itse taas olen ihan tavallinen typykkä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähes päinvastainen tilanne. Miehen veli flirttailee minun kanssani. En ole pätkääkään kiinnostunut, mutta pitäisi säilyttää asialliset välit. Kuitenkin kyseessä miehelle rakas veli. En ole sanonut asiasta toistaiseksi, koska miehen läsnäollessa flirtti on naamioitu kohteliaisuuksiksi ja hänen ollessa muualla veli on päällekäyvempi mutta yhä ns veljellisessä mielessä.
Nyt mies on kutsunut veljen ja tämän vaimon Juhannukseksi meidän mökille. Ostettiin viime kesänä uusi mökki ja koronan vuoksi eivät silloin päässeet sitä näkemään. Nyt ovat intopiukkana tunkemassa koko juhannukseksi jo keskiviikosta lähtien.
Pakko silloin sanoa veljelle että lopettaisi. Ei kiinnosta, enkä halua että hän jatkaa käytöstään. Loukkaa sillä miestäni ja toisaalta myös omaa vaimoaan. Sekä tietenkin minua, kun en ole hänestä kiinnostunut.
Vaikea tilanne. En halua pelotella, mutta alkoholinkäyttö pahentaa näitä ongelmia, kun estot katoavat.
Sano siskollesi, että hän on tervetullut luokseni sohvalle silmäilemään, flirttailemaan ja näyttämään reisiään. Se olisi kivaa. Mies
Vierailija kirjoitti:
Minä kertoisin nyt hyvissä ajoin miehelleni mikä on tilanne eli että minusta on tuntunut usein, että veljesi flirttaa minulle ja se on tosi kiusallista. Vierailun voi vielä perua tai ainakin sitä voi lyhentää ja miehesi voi katsoa, ettette jää kahden. Edellyttäen, että miehesi on ihan normaali eikä tuosta koidu vaikeuksia.
Todennäköisesti tuossakin on kyse veljeskateudesta. Veli haluaa viedä veljeltä jotain tärkeää.
Kaada joka kerta siskosi syliin "vahingossa" lasi vettä tms. kun hän tekee tuota. Oppii lopulta..
Vierailija kirjoitti:
Tuo siskosi toiminta on varmasti tiedostamatonta. Hän toimii vaistomaisesti kuten hedelmällisessä iässä oleva nainen luonnollisesti toimii. Hän tietää (alitajuisesti), että miehesi on varmasti sopiva levittämään geenejä eteenpäin. Kun miehesi tulee samaan huoneeseen, hän erittää feromoneja, jotka laukaisevat naisessa tällaisen reaktion. Olemme siis edelleen luolamiehiä ja -naisia evoluutiosta huolimatta, emmekä sille mitään voi. Anna miehesi nauttia siskosi huomiosta ja muista, että kyseessä on kilpailutilanne (tämäkin periytyy luolamiesajoilta); kun mies toi riistaa luolaan, naiset palkitsivat hänet seksillä, koska tällainen mies kykeni turvaamaan naisen & jälkikasvun tulevaisuuden. Parhaiten hoidat asian, kun et puutu siskosi käytökseen, vaan flirttailet samalla tavalla ja palkitset miehesi saman tien seksillä.
Ai ei voida sille mitään. Olen mies, ja pystyn olemaan flirttaamatta, saati panematta naista, oli tämä millainen tahansa, ja tarjoutuisi miten. Olen naimisissa, mutta en sitten varmaan ole luolamies. Alfa kyllä tunnen olevani, kun en ole joka hameen perään. Vain yhden.
Oletko itse mustasukkainen tai epäilet viehätysvoimaasi?
Kyllä siskokset usein jakaa asioita keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea tilanne. En halua pelotella, mutta alkoholinkäyttö pahentaa näitä ongelmia, kun estot katoavat.
Sitä pelkään. Ja pelkään myös sitä että mies jää vaikka saunomaan veljensä poistuttua sieltä ja jään jostain syystä kahden kesken tuon kanssa.
En halua rikkoa veljesten välejä. Ajattelin puhua tästä ihan ensin tuolle flirttinaamalle ja jos hän lopettaa, asiaa ei tarvitse ottaa esille minun mieheni kanssa. Jos peli jatkuu, sitten puhun miehelleni tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Ei tulisi kuuloonkaan milloinkaan edes ajatella että pettäisin siskoni ja laittaisin miehen vaikeaan tilanteeseen.
Millä tavalla tuo sille miehelle on vaikea tilanne? Jos tuollaiseen suostuu niin mieshän on täysi tollo. Yhtä tollo kuin sisko, joten eihän siinä voi kuin voittaa, että pääsee molemmista eroon kertaheitolla, jos jotain tapahtuu.
No onhan se kiusallinen ja vaikea tilanne, jos vaimon sisko flirttailee ja pahimmassa tapauksessa yrittää iskeä. Pitää antaa pakit, mutta hienovaraisesti. Vaimon siskolle ei halua olla tyly, vaan pitäisi torjua hienovaraisesti. Jos on liian tyly, saattaa mennä välit siskoon pysyvästi, mutta silti pitäisi viettää joulua yhdessä jne. Jos on liian hienovarainen, on vaarana että sisko on ymmärrä että on saanut pakit. Riskinä on myös, että sisko vetää herneet nokkaan ja satuilee vaimolle aivan erilaisen tarinan kuin mitä oikeasti on tapahtunut. Pahimmassa tapauksessa vaimo uskoo mieluummin siskoaan ja avioliitto on katkolla. Ja näin voi käydä vaikka mies ei olisi lainkaan kiinnostunut siskosta ja yrittäisi parhaansa mukaan tapapainoilla tilanteessa jämptisti, mutta hienovaraisesti.
Niin, sinäkin kuvittelet, että sisko haluaa sinulta seksiä. Näinhän asia ei välttämättä ole, sisko vain haluaa kiusata siskoaan sisarkateuden takia.
Kyllä sisko todennäköisesti tuntee siskonsa kuten ap:n kin tapauksessa. Harvoinpa sisarkateus ilmenee vain yhdessä asiassa.
En kuvittele. Sen tiedän varmasti, että sisko ei halua minulta seksiä, sillä vaimollani ei ole siskoa.
Minä en tiedä mistä on kysymys sen paremmin kuin sinäkään, joten meidän on turha spekuloida siskon motiiveja. Voi olla että sisko on ihastunut mieheen, voi olla että kyseessä on harmiton flirtti tai voi olla, että kyse on siskojen välisestä kilpailusta ja sisarkateudesta. Niin tai näin, tilanne on miehen kannalta jo nyt kiusallinen ja siitä voi tulla hyvinkin vaikea tilanne, jos sisko muuttuu päällekäyvemmäksi pelkän flirtin sijaan.
Nyt otat siskosi heti mukaan kolmen kimppaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä pelkään. Ja pelkään myös sitä että mies jää vaikka saunomaan veljensä poistuttua sieltä ja jään jostain syystä kahden kesken tuon kanssa.
En halua rikkoa veljesten välejä. Ajattelin puhua tästä ihan ensin tuolle flirttinaamalle ja jos hän lopettaa, asiaa ei tarvitse ottaa esille minun mieheni kanssa. Jos peli jatkuu, sitten puhun miehelleni tietenkin.
Mieluummin omalle miehelle. Veli voi kääntää asian ihan toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Siskoni teki samaa. Hänellä on mielenterveysongelmia.
Jännä että nää lutuset aviomiehet pääsee taas kuin koirat veräjästä ja syyhän on yksin aina sen "viettelevän naisen". Mies vain uhri, vaikka flirttailee takaisin? Ja AP'lle sen verran, että et sinä omista ketään ihmistä, vaikka niin haluat kuvitellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
En kuvittele. Sen tiedän varmasti, että sisko ei halua minulta seksiä, sillä vaimollani ei ole siskoa.
Minä en tiedä mistä on kysymys sen paremmin kuin sinäkään, joten meidän on turha spekuloida siskon motiiveja. Voi olla että sisko on ihastunut mieheen, voi olla että kyseessä on harmiton flirtti tai voi olla, että kyse on siskojen välisestä kilpailusta ja sisarkateudesta. Niin tai näin, tilanne on miehen kannalta jo nyt kiusallinen ja siitä voi tulla hyvinkin vaikea tilanne, jos sisko muuttuu päällekäyvemmäksi pelkän flirtin sijaan.
Varmuudella emme tiedä mistä on kyse, mutta sukupuolten kesken on usein eroja miten asioita tulkitaan. Miehet kuvittelevat hyvin usein, että kun nainen kuka tahansa käyttäytyy heitä huomioiden, niin nainen on kiinnostunut. En tarkoittaut kommentillani loukata, vaan tuoda esille, että kolmiodraamat usein sisältävät kateuteen liittyvää tiedostamatonta tai ihan tiedostettua problematiikkaa. Sillä on joku nimikin, mutta olen unohtanut sen. Sama pätee vuosia jatkuneeseen pettämiseenkin eli siinä ei ole kyse kahden suhteesta myöskään psykologisen asetelman suhteen.
Toki asioissa on aina monia puolia, ei vain yksi. Eli en ole väittämässä, että vaikuttavana tekijänä olisi vain sisarkateus tai kateus yleensä, vaan onhan siinä jo kolme ihmistä omine historioineen ja motiiveineen.
Videoi joku kerta se siskosi käytös. Sitten näytät sen sille ja toteat miten vaivaannuttavaa hänen käytös on. Video siksi ettei voi väittää ettei olisi tehnyt mitään ja toiseksi tuon näkeminen voi oikeasti nolostuttaa hänet.
Mutta sano suoraan, muutenhan tuo käytös vaan jatkuu. Eikä olisi tervetullut kotiini jos homma jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Minusta tilanteen voisi purkaa suht helposti keskustelemalla vaimon kanssa. Sisarella on omat juttunsa, niillehän ei mitään voi eivätkä periaatteessa edes kuulu muille niin kauan kun flirtti ei etene rakkauskirjeisiin tai muuhunkaan konkreettiseen.