Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettisivujen karmea kieli

Vierailija
09.04.2021 |

Mitä tehdä, miten ilmoittaa yrittäjälle että en osta sinulta yhtään mitään koska et osaa kirjoittaa sivuillesi suomen kieltä. Etkä kyllä englantiakaan.
Yhdyssanoja et tunne ja sekoitat englantia ja suomea miten haluat.

Tunnen suurta myötähäpeää ja joskus oikein nauran ystävilleni että näittekös taas sen päivityksen. Se tuntuu kuiteskin epäreilulta, mutta miten saada yrittäjä tajuamaan että hän ei hallitse kieltämme ja typerän lapsellinen teksti karkottaa potentiaalisia asiakkaita.

Puhumattakaan kuvista joissa on muka olevinaan jotain hauskaa, esim näytät kieltä. Minulle? Mahdolliselle asiakkaallesi. Eikö sulla mikään kello soi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koet sen niin tärkeäksi, ilmoita toki. Mä en koe. Olen kielen ammattilainen (ja yrittäjä), mutta ymmärrän kyllä sen, että joku pienyrittäjä ei palkkaa erikseen jotakuta kirjoittamaan nettisivujensa tekstiä, koska se maksaa. 

Vierailija
2/7 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei pyydä jotain luotettavaa ystävää koelukemaan tekstiä ennenkuin julkaisee? Miksei yrittäjän ystävät sano että hei, nyt tulee niin paljon virheitä että ei pysty nauramatta lukea.

Kun kutakuinkin joka lauseessa on kielioppivirhe. Miksei voi mennä iltalukioon ja ottaa muutamaa äikänkurssia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityishenkilön päivityksissä pikkujutut naurattavat, mutta yrityksen sivulla virheet eivät naurata.

Vierailija
4/7 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ilmoittaa kohteliaasti? Ottaa joka julkaisusta printin ja korjaa niihin punakynällävirheet ja postittaa yritykseen?

Vierailija
5/7 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan osta/tilaa tavaraa yritykseltä jonka omistaja on suomalainen, yritys on Suomessa mutta yritysten sivut ovat kuin jotain vinkuintiaanien merkkikiletä muistuttavaa soperrusta. Viestintä on markkinointia.

Vierailija
6/7 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei pyydä jotain luotettavaa ystävää koelukemaan tekstiä ennenkuin julkaisee? Miksei yrittäjän ystävät sano että hei, nyt tulee niin paljon virheitä että ei pysty nauramatta lukea.

Kun kutakuinkin joka lauseessa on kielioppivirhe. Miksei voi mennä iltalukioon ja ottaa muutamaa äikänkurssia?

Tahallista vai ei?

Vierailija
7/7 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakettikeiu tekee hyvän tilin vuosittain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi