Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkipuistoriita – Mitä olisit tehnyt?

Vierailija
09.04.2021 |

Kävin oman taaperoikäisen lapseni kanssa eilen leikkipuistossa, ja siellä oli meidän lisäksemme vain viiden lapsen porukka puuhailemassa omiaan. Mukana oli sekä tyttöjä että poikia, ehkä 2-3-luokkalaisia, ei mitään pikkulapsia mutteivät ihan esiteinejäkään vielä.
En seuraillut heidän touhujaan sen tarkemmin, huomasin vain sivusilmällä että huuto yltyi ja lapsilla vaikutti välillä olevan jotain sanaharkkaa ja ehkä tönimistäkin. Havahduin, kun tytöt kaatoivat yhden pojista maahan ja lähtivät juosten viemään pojan pipoa kuralätäköön. Poikaa näytti sattuneen ja ärähdin kovaa tytöille, että nyt riittää, kaveria sattui ja menette heti pyytämään anteeksi. Pipon vienyt teki heti kuten käskettiin, pari muuta yritti luimistella pois, johon huusin, että kaikki ja heti.
Tytöt menivät kaikki pojan luo, mutta jäin itse omaa lastani vahtimaan, enkä kuullut, mitä lapset keskenään juttelivat. Pian tytöt jo poistuivat paikalta, ja kerkesin jututtamaan paikalle jääneitä poikia vasta sen jälkeen.
Kaadettu poika vaikutti jotenkin tosi surulliselta, ja jäi harmittamaan, etten päässyt lasten keskeiseen anteeksipyyntötilanteeseen mukaan tueksi, enkä ollut oikeastaan perillä, mistä koko episodissa oikein oli kyse. En osannut mitään järkevää sanoa, enkä tehdä. Poika oli lyönyt päänsäkin, sehän voi olla jopa vaarallista.
Mitä olisin voinut tehdä toisin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit voinut mennä mukaan nauramaan ja pilkkaamaan poikaa.

Vierailija
2/21 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, asia selvä. Kiitokset tästä!

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kertakaikkiaan typerä aloitus. Katsokaa kaikki miten minä toimin! Kehukaa minua. Haloo, tämä on anonyymipalsta ja tarvitset täälläkin jotain pönkitystä. Olet raskas ihminen.

Vierailija
4/21 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän #metoo -opetusta pojalle, hyvä alottaa jo nuorella iällä.

Poika oli syyllinen, joko nyt tai ois sitä tulevaisuudessa ainakin,joten oli oikeutettua.

Vierailija
5/21 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun puutuit, teit hienosti. Sinunlaisia ihmisiä tarvitaan enemmän, kiitos!

Vierailija
6/21 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta toimit oikein, teit sen minkä voit.

Vierailija
7/21 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki haluavat olla hyviä ja oikeassa.

Se onnistuu vain harvalta.

Paras vetää lärvit ja näyttää persettä koko shitstemille.

Vierailija
8/21 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuollaista nyt vaan sattuu lasten kanssa päivittäin. Et olisi voinut juuri muutakaan tehdä, sinullahan oli oma taapero vahdittavana ja nämä muut ilmeisen saman ikäisiä keskenään. Kyllä ne jo tänään siellä leikkivät sovussa keskenään ihan samalla porukalla.

Vierailija
9/21 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vielä ottanut videon ja lähettänyt sen Iltasanomiin.

Vierailija
10/21 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimit. Noissa on vaikea toimia niin ettei jälkikäteen yhtään miettisi asiaa :) Toivottavasti poika ei ole kovin kiusattu muuten. 

Vierailija
11/21 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa kertakaikkiaan typerä aloitus. Katsokaa kaikki miten minä toimin! Kehukaa minua. Haloo, tämä on anonyymipalsta ja tarvitset täälläkin jotain pönkitystä. Olet raskas ihminen.

Onpas kertakaikkiaan typerä vastaus. 

Vierailija
12/21 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas kertakaikkiaan typerä vastaus. 

Ditto!

Vierailija
13/21 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin toimit. Noissa on vaikea toimia niin ettei jälkikäteen yhtään miettisi asiaa :) Toivottavasti poika ei ole kovin kiusattu muuten. 

Senpä takia juuri jäi kaivelemaan, kun en yhtään oo varma, oliko toi kiusaamista vai perus nahistelua. Jos oli kiusattu, niin mulla olis tossa ollut ehkä tilaisuus ihan oikeesti vähän auttaakin, mutta seisoin vaan tumput suorina ja lopuks horisin jotain yhdentekevää. Toivottavasti olivat vain kaveriporukka, jolle vaan tuli jotain kränää.

AP

Vierailija
14/21 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mitä tossa olisi vielä enemmän pitänyt tehdä? Puutuit kiusaamiseen ja se on hyvä se.

Vierailija
15/21 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senpä takia juuri jäi kaivelemaan, kun en yhtään oo varma, oliko toi kiusaamista vai perus nahistelua. Jos oli kiusattu, niin mulla olis tossa ollut ehkä tilaisuus ihan oikeesti vähän auttaakin, mutta seisoin vaan tumput suorina ja lopuks horisin jotain yhdentekevää. Toivottavasti olivat vain kaveriporukka, jolle vaan tuli jotain kränää.

AP

Oli kumpaa tahansa, niin nuo lapset kenelle menit sanomaan muistavat kyllä ens kerralla kun kiusaaminen/ nahistelu houkuttaa, että tuntematon aikuinen viimeksi puuttui. Se on tärkeää, sillä heille syntyy muistijälki tuosta, ja uskon että tekosi nostaa noiden lasten kynnystä kiusata muita.  

Vierailija
16/21 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähemmän niitä värikyniä ensi kerralla? Tarinan pitkittäminen ja dramatisointi(pään lyöminen) oli ehkä turhaa? Ja sukupuolten mainitseminen ei myöskään tuonut mitään lisäarvoa tarinalle. Kirjoittaja se kiltti poika jolle yläasteella tytöt ei puhuneet?

Vierailija
17/21 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit juuri niin kuin pitikin. Pojalta olisit voinut toki kysyä, että onko kunnossa.

Vierailija
18/21 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleeni, olin lenkillä, huomasin kahden pikkupojan olevan kotimatkalla koulusta. Toinen töni koko kävelyn ajan kaveriaan, minä karjaisin naisellisella huutoäänelläni ”pojat, töniminen loppuu nyt”. Hyvä ettei kiusaaja ottanut asentoa, säikähti sen verran, ja töniminen loppui.

Vierailija
19/21 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Oli kumpaa tahansa, niin nuo lapset kenelle menit sanomaan muistavat kyllä ens kerralla kun kiusaaminen/ nahistelu houkuttaa, että tuntematon aikuinen viimeksi puuttui. Se on tärkeää, sillä heille syntyy muistijälki tuosta, ja uskon että tekosi nostaa noiden lasten kynnystä kiusata muita.  

Tai sitten huolehtivat, ettei seuraavalla kerralla ole aikuisia lähistöllä.

Vierailija
20/21 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

takasit äpääräällesi yksinäisen paikan tuskin noista kukaan eikä heidän kavereistaan haluaa olla hullun ämmän lapsen kanssa tekemisissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme