Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalaan pakatun laukun sisältö

07.08.2008 |

Olen kalastanut hyviä vinkkejä sairaalalaukun pakkaamiseen nyt kun järki vielä jotenkin luistaa ; ) (rv18)

Kaksi viime kertaa olen pakannut laukkuun paljon tavaraa mitä en oikeastaan tarvinnut. Yksi hyvä vinkki minkä löysin tuolta yhdestä pinosta oli yösiteet. Sairaalan jumbo vaipat on hurjan isoja ja hankaloittaa kävelyä entisestään. Toki vuodon määrä täytyy ottaa huomioon, mutta oman kokemuksen perusteella vois norm. yösiteet riittää.

Tällä kertaa aion myös ottaa oman pyjaman mukaan ehkä jopa aamutakin koska haluan mahdollisimman vähän sairaalatunnelmaa.

Itsellä tuli nämä mieleen:

Imetysliivit (soft)

Liivinsuojia

yösiteitä

käteistä rahaa

kamera

kännykän akkulaturi

kännykkä

meikit(jos vaikka pois lähtiessä huvittais vähän ehostaa)

hiustenkuivaaja

ilmakiharrin(ken tarvitsee)

meikinpuhdistusaine

kosteusvoide

shampoo ja hoitoaine

bepanthen

pyjama

aamutakki

sisäjalkineet

mamma-alushousut

mammavaatteet pois lähtöä varten

Vauvalle:

vastasyntyneen vaatteita(vuoden ajan mukaan)

makuupussi(jos on kylmä ulkona)

pipo

vaipat(kotiinpaluu matkalle)

tutti

autoon kaukalo

Jos jollekin tuli mieleen jotain muuta hyödyllistä, tai vähän hömppääkin niin kiva! Tämä lista ei ole mitenkään tyhjentävä, olen saattanut unohtaa jotain vallan olennaista, joten korjatkaahan.. ; )

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olin justa ajatellut laittaa kyselyä tänne mitä sinne sairaalaan oikeesti tarvitsee ja mikä ois muuten vaan kivaa.

Lisään siis vielä kysymyksiä: mikä on ollut se kaikista tarpeellisin tavara? Entä turhin eli mitä hassua on siinä hötäkässä tullut otettua mukaan?

Kaikki kokemukset ja vinkit otetaan vastaan!

T. Arkamamma, rv 35+6

Vierailija
2/7 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli minusta tarpeellinen. Jotkut sanovat tarvitsevansa sitä synnytyksessä, kun suun kautta puhkuessa huulet kuivuvat. Itse en alakautta ole synn, mutta sairaalan kuiva huoneilma kyllä muutenkin kuivatti huulia.

Helmikukka neljättä odotellen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja otin omat alusvaatteet.aamutakin ja yöpuvut sukkia myöten mukaan...Mutta niin ne vaan jäi käyttämättä=)

Koin kuitenkin helpommaksi käyttää sairaalan tamineita sen ajan mitä sielä olin.

Yösiteet

huulirasva

omat imetysliivit

Meikit+puhd.aineet+muut omat hygienia tuotteet.

Kotiutumis vaatteet itselle ja vauvalle.

Ja tietty se kamera ja puhelin,kukkaro sun muut ,ne varmasti on kuitenkin käsilaukussa mukana valmiiksi...

Petite-te seiskaa odotellen

Vierailija
4/7 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tärkeimmät olivat huulirasva ja kuivatut luumut! Olisi ollut ilman luumuja tiedossa erittäin epämiellyttäviä vessareissuja episiotomian ja repeämien ollessa todella kivuliaat. Ja jostain kumman syystä huuleni halkeilivat ja olivat ihan verillä sairaalassa ja vielä kotonakin pitkään synnytyksen jälkeen. Kiva lisä sairaalakassiin oli myös vauvakirja, jota oli kiva täytellä osastolla. Ja jotain lukemista, vauva-aiheista opusta lueskelin sairaalassa. Itse en tarvinnut mitään hiustenkuivaajua, kihartimia enkä muita omia vaatteita kuin poislähtöä varten. Ja mies toi vauvan vaatteet vasta poislähtiessä. Yösiteet ei olis meikäläisellä riittäneet alkuunkaan! Vauvalle vaipan sain sairaalasta. Tuttia ei tajuttu ottaa mukaan ja eivät meinanneet sairaalasta antaa sellasta mukaan, joten se kannattaa ottaa jos meinaa vauvalle tarjota. Ja liivinsuojiakaan en sairaalasta saanut.

Vierailija
5/7 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksessä puhkuminen, kuiva sairaalailma ja imetyksen alkaminen (elimistö kuivuu) on ainakin mulla aiheuttaneet ihan järkyn huulten kuivumisen!

Toinen ihan kiva, ja ainakin minusta oli ihan luksusta, oli kun otin omat shampoot, saippuat ja ihovoiteet mukaan. Sairaalasta ne toki saa, mutta omat tuoksuu paremmilta ja saa itsensä tuntemaan "omaksi itsekseen".

Ehdoton mukaan otettava on myös kuivatut luumut ja lakritsi! Tuon ulostuspuolen toivoisi sujuvan mahdollisimman "kevyesti", kun alapää on kipeänä, niin pehmikkeet on paikallaan.

Omia vaatteita en aio ottaa mukaan kuin imetysliivit. En jaksa ruveta ajattelemaan pyykkkäämistä kotiin tullessa! Muutenkin varmasti pyykkikone laulaa meidän perheessä ihan tarpeeksi. Omat ja vauvan kotiinlähtö kamppeet pakkaan toiseen kassiin, jonka mies saa tuoda sairaalaan hakiessa. Ainakin meidän sairaalassa potilaskaapit on niin pienet, että ei kauheasti voi sinne kampetta tunkea.

Vierailija
6/7 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeimmiksi tavaroiksi olen havainnut:

huulirasva

villasukat

sandaalit

Oma shampoo,hoitoaine ja suihkusaippua

Imetysliivit ja muutamat liivinsuojat

Lansinoh voide ( nänneille)

Samoissa vaatteissa olen lähtenyt millä sinne olen mennytkin. Omia vaatteita en ole sairaalassa olon aikana pitänyt ( paitsi villasukat ja imetysliivit), koska ne helposti sotkeentuu... Ja niitä laardi siteitäkin on ollut pakko käyttää ne 3 päivää mitä siellä olen ollut. Kotona sitten on voinut siirtyä yösiteisiin.

kotiin sitten olen kaukaloon laittanut vauvan kotiutumisvaatteet ja mies on ne tuonut tullessaan, kun hakemaan meitä on tullut. Kamera on käynyt miehen mukana vauvaa kuvaamassa, on sitten heti kotona voinut tädeille ja sedille laittaa kuvan vauvasta.

Namia on mies/anoppi sitten tuonut vierailulla.

Mutta nämä tuli ekana mieleen mitä eniten siellä olen tarvinnut =)

mehiz ja lapset 05&07 + rv 16+4

7/7 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siispä huulirasva näyttää olevan teillä hyväksi havaittu, itse en muista olisko ollu tarvetta, mutta nyt ainakin pakkaan sen mukaan kun kerran niin moni sanoo samaa. Ja ne kuivatut luumut lähtee muuten meikäläisen kassiin. Molemmilla kerroilla oli se kakkahätä ihan kauhun paikka ja jännitin sitä ihan kamalasti, jospa sitäkin asiaa vois helpottaa.

Hyvä idea oli myös pakata poislähtö vaatteet itselle ja vauvalle toiseen kassiin jonka mies sitten tuo myöhemmin, ja laittaa se siihen kaukalon viereen, koska meidän mies ei varmana löydä jos on eri paikassa, hän kun ei mitään etsi, vaan multa kysymällä selviää nopeammasti ; )

Villasukat oli tosi hyvä varsinkin kun synnyttää talviaikaan niinku minä.

Lansinoh voidetta saa sairaalasta niin ison satsin että riitti mulle kotona ihan mainiosti.

Sitten huippu idea oli ottaa lukemista, koska viime kerralla sitä kaipailin ja vilkuilin sivusilmällä naapurin seiska-päivää lehteä : )

Ja yks mitä otan mukaan oli karkit nams!

Yhdellä äidillä oli sairaalassa juotavana alkoholiton kotikalja maidon nousemista varten. Itsellä oli viimeksi mamma-tee mitä saa luontaistuotteesta mutta se hauduttaminen sairaalassa oli vähän työlästä, joten tällä kertaa taidan siemailla kaljaa!