Miehellä uusi nainen mutta mies suostu muuttamaan pois
Onko kenelläkään kokemusta? Meillä mies hakenut avioeroa, hänellä on uusi nainen. Pyynnöistäni huolimatta mies ei muuta fyysisesti eikä myöskään virallisesti uuden naisen luo. Eli sitkeästi on meidän kodissa lasten kanssa, mutta vapaa-ajalla naisen kanssa.
Miksi mies ei muuta? Hän ei anna selitystä. Uudella naisella on lapsi edellisestä suhteesta.
Ositus tekemättä vielä joten kun molemmat omistetaan meidän rivitaloasunto niin en voi miestä häätääkään. Mitä tehdä?
Kommentit (464)
Tiedän että ennen ositusta ei voi virallisesti häätää pois.
Olen ihmeissäni että kun nyt on uusi nainen niin eikö luulisi juoksevan sinne innosta piukeana. Ja kun meidän avioerojen vireillä. Nainen on ollut sinkku eli hänellä ei menossa eroprosessia.
Ap
Kieltämättä outo tilanne. Vaohtaisin lukot ja kippaisin hänen tavaransa pihalle.
Mistä keksitte aina että miehen pitäisi lähteä, mies voi ihan yhtä hyvin haaveilla itselleen sitä rivaria kun kerta yhteisessä omistuksessa on.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä outo tilanne. Vaohtaisin lukot ja kippaisin hänen tavaransa pihalle.
Rikkoisit lakia ja mies tulisi viranomaisten saattelemana takaisin.
Vierailija kirjoitti:
En voi vaihtaa lukkoja, koska mies omistaa puolet asunnosta. Olen pyytänyt muuttamaan naisen luo pikimmiten, viemään tavaransa sinne ja sitten kohta kun ositus on valmis jään lasten kanssa rivitaloasuntoomme. Mutta mies ei tee muuton eteen mitään . Tuntuu tosi oudolta . Ja millainen uusi nainen jaksaa odottaa ikuisesti tällaista miestä?
Ap
Ota sinä uusi mies siihen samaan asuntoon.
Oletpa oudon miehen aikanaan löytänyt. Eikö hänen kanssaan pysty mitenkään puhumaan asiasta ja kysymään, mitä hän aikoo tehdä? Tai kysy siltä naiselta. Mitä ihme sankareita tämä maailma päällään kantaakaan...
Vierailija kirjoitti:
Oletpa oudon miehen aikanaan löytänyt. Eikö hänen kanssaan pysty mitenkään puhumaan asiasta ja kysymään, mitä hän aikoo tehdä? Tai kysy siltä naiselta. Mitä ihme sankareita tämä maailma päällään kantaakaan...
Sanopa muuta.
Naiseen en halua olla missään yhteydessä. Olen kysynyt mieheltä miksi hän ei muuta. Miehen vastaus :niin kauan kuin omista tätä asuntoa niin asun täällä. Ja uusi nainen odottaa....
Ap
Hae käräjäoikeudelta päätöstä yhteiselämän lopettamisesta.
Laita naiselle viesti että et jaksa enää katsella pettäjää nurkissasi ja tulisi hakemaan oman kultakimpaleensa kotiinsa kun ei itse älyä pois jaloista raivautua.
Kokeile tuota mies juttua. Kutsu joku kahville ja vähän testaatte miehen reaktioita.
Vierailija kirjoitti:
Laita naiselle viesti että et jaksa enää katsella pettäjää nurkissasi ja tulisi hakemaan oman kultakimpaleensa kotiinsa kun ei itse älyä pois jaloista raivautua.
Olen sanonut naiselle että pitäköön miehen.
Ap
No nyt sitten pikaisesti ositusta tekemään. Onko lasten huollosta ja tapaamisista sovittu? Jos on lukenut netistä kauhujuttuja niin saattaa olla siellä varmistaakseen että sinua ei automaattisesti lueta lähivanhemmaksi tms.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile tuota mies juttua. Kutsu joku kahville ja vähän testaatte miehen reaktioita.
Haluan miehestä eroon äkkiä, en jaksa ylimääräistä.
Lähinnä yritän kysyä teiltä että miksi hitossa mies jumittaa asunnossamme kun ero on meillä vireillä ja uusi nainen odottaa. Kun mä en tajua .
Takasin en miestä ota.
Ap
Lasten asumisesta ja elatuksesta kannattaa miehen ainakin sopia ennen kuin muuttaa osoitetta. Saattaahan olla saanut neuvontaakin asiassa.
Tästä nyt jonkun verran paistaa läpi se, että toivosit, ettei uusi suhde olekaan kovin vahvalla pohjalla. Oman itsesi vuoksi (ja sen jos vielä palaisittekin yhteen) suosittelen, että käsittelet ja hyväksyt eron ja alat innostua omasta uudesta elämästä.
Laita heti se ositus vireille. Mies saa alkaa kaivaa kuvettaan ja ostaa sinun puoliskosi tai sitten sinä ostat hänen puolen. Tee nämä asiat heti äläkä odottele yhtään tai katsele viivyttelyä. Laita lakimies soittamaan miehelle heti ja kertomaan miten asia etenee.
Mies haluaa selkeästi ottaa parhaat puolet sekä entisestä että nykyisestä elämästään, älä mahdollista sitä. Sano miehelle että silloin kun hän on kotona niin sinä olet muualla (lähdekin kanssa), hoitakoon yksin lapset jos kerran on kotona. Kun hän ei ole siellä niin tule kotiin. Vuokraa vaikka yksiö pariksi kuukaudeksi jos pystyt.
Vierailija kirjoitti:
No nyt sitten pikaisesti ositusta tekemään. Onko lasten huollosta ja tapaamisista sovittu? Jos on lukenut netistä kauhujuttuja niin saattaa olla siellä varmistaakseen että sinua ei automaattisesti lueta lähivanhemmaksi tms.
Ositus kesken. Lasten huollosta ei vielä sopimusta kyn lastenvalvojalle on pitkä jono. Aika sinne on varattu kyllä.
Ap
Se ositus. Jos asunto on yhteinen, et voi mitenkään pakottaa häntä muuttamaan pois.