SYYSTOIVEET -06 viikon 33 pino
Yritän tähän liittää viime viikon keskustelut kun itsellä ainakin jäi osin lukematta ja kommentoimatta:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8008993&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (21)
Huhhuh, nyt alkoi jännittää. Puhuttu miehen kanssa viikonloppuna asiasta niin paljon puoleen jos toiseen, että alkaa olla jo ihan pihalla. Tavallaan asia sillain kyllä taas selkeni, ettei löydetty yhtään oikeasti hyvää syytä lykätä asiaa. Kuitenkin käytännön asiat pyörivät aika paljon mielessä. Olisi kiva saada eka raskauden kihelmöinti takaisin!
Kierrot olleet mulla mitä sattuu ja viime aikoina jätelleet välistä, joten tästedes olen suunnitellut mittailevani aamulämpöjä. Noin 14vrk oviksestahan kuukautisten pitäisi tulla. Kokemuksia? Aikaisemmista en ole seuraillut eikä muutenkaan ole ollut hajua oviksesta. Olemme kuitenkin puuhailleet yleensä joka toinen päivä, joten raskautumisen kanssa sillä ei ole ollut tekemistä. Mutta en nyt haluaisi hermoilla turhia, jos kierto onkin yhtäkkiä 35pv tms. Taitaa olla kyllä turha toivo, kun tuli jo tilattua noita raskaustestejäkin...:/
Ai niin, onne SANILLE, jos vielä luet näitä!
OnnellinenMamma, pikkuprinsessa 11/03, pikkuprinssi 05/03 ja haave kp 4/??
en ole ihan saanut lapsiani 6kk ikäerolla... Eli pikkuprinssimme on syntynyt 03/05!
Galluppiin: Molemmista paino nousi 7kg, joka lähti hetimiten. Toiveena olisi suurempi painonnousu, josta jotain jäisikin!
ps. vaikka kiloja ei olekaan liiaksi, lihakset aika säälittävässä kunnossa:/ Vatsaa kun on joskus turvottanut oikein pahasti kuukautisten aikaan, olen saanut vauvaonnitteluja...
Heti alkuun ON: Voi jestas, mikä olo!!! Heikottaa, tekee pahaa, selkää särkee..Tänään ilmestyi taas yksi uusi " oire" , kohdun tienoilla, hieman enemmän oikealla puolella tuntuu oikeastaan koko ajan viiltävä/pistävä kipu. Mitähän tämäkin oikein on?? Mieleen hiipii jo epäilyt kystasta.. :o( Niin joo, pari päivää siten mulla alko " kuumat aallot" -vaihdevuodet 24-vuotiaalla vai jotain muuta? ;o) Tänään kp26/28, voipi olla, että pakko(!?!) tehdä testi huomenna aamulla, jotta saisi mahdolliseti jonkinlaisen selvyyden outoon oloon..
Johan tuli pitkä vuodatus! Mitäs muiden Syystoiveiden maanantaihin kuuluu?? Jondeliini taisi mainita meidän esikoisen kadehdittavista unenlahjoista..Poika tosiaan nukkuu normaalisti 11-12 tunnin yöunet. Menee nukkumaan n. klo 22 ja heräilee aamulla 9-10 aikaan, toisinaan nukkuu pidempäänkin! Nyt vaan kuumuus taitaa verottaa unia.. :o( Täytyy olla onnellinen, kun nukkuu noin hyvin! Iltaisin poika nukahtaa yksin omaan huoneeseen (ei haluttu opettaa nukuttamiseen), joten meillä menee kyllä paremmin kuin hyvin nukkumisen suhteen!! :o)
Hipheijaa kaikki syystoiveiset.
Ulkona alkaa näyttää jo syksyisemmältä, tänään huomasin että pihlaja on täynnänsä ja punaisenaan marjoja. Yksi alkavan syksyn merkki.
Meillä (= Turuus) on tänään ollut pilvinen päivä eikä aurinko ole edes pilkistänyt. Ja on ollut varsin tuulinen päivä myöskin. Mutta silti on julumetun kuuma ja hiostava keli. Koiran kanssa pihailemassa oli pakko olla jonkinlainen pitkähihainen päällä sen tuulen takia, mut sit oli ihan hiestä märkänä kuitenkin. Tulis sit se ukkonen jos se sitä on tekemässä, ettei tarttis pää märkänä hikoilla ihan hulluna.. =P
Oma napa on ihan sekaisin..
Lauantainen mahan viiltely on takana, tuhruttelu on takana. Mulla on merkillinen kipeäksi tulemisen olo koko ajan. Ja äsken (olen iltavuorossa töissä) tehtiin yks ihan tuttu ja tavallinen toimenpide lääkärin kanssa, ja vaikka se on vähän ällö, mua ei ole koskaan ällöttänyt se, en ole mitenkään erityisen herkkänahkainen. Mut nyt... Hyvänen aika mä meinasin pyörtyä ja teki niiiiiiiiiiiiiin pahaa...
Ja, en silti millään jaksa uskoa että olisin raskaana, eikä varmaan näillä kp-päivilläkään vielä pitäis ees olla mitään raskausoireita. Jos mulla siis oli ovis kp10, nyt on kp15..
Mä taidan olla valeraskaana. =)
Olen pimeä ;)
Jushka, kp15
On taas tullut vietettyä hiljaiseloa. Oltiin viikolla järkkäämässä veljeni synttärikemuja ja kotiuduttiin vasta tänään. Tyttö jäi vielä mummolaan ja ollaankin miehen kanssa kahdestaan, harvinaista herkkua. Tosin aika tuhlautuu tenttikirjojen parissa.
Taidan pistää parhaat tuohon raskauskilokyselyyn. Esikoisen aikana tuli lisäkiloja 27!! Noin vuodessa ne oli poissa ja vähän ylimääräistäkin, joten lihotuskuurilla olen ollut ihan muodon vuoksi. Kai sitä pitäisi jotain urheilua harrastaa, jotta tulisi oikeasti hyvään kuntoon.
No mutta nyt sitten sitä omaa napaa. Sillä kaikesta suunnittelusta huolimatta kuulun nyt sitten niihin piinailijoihin. Mies unohti ehkäisyn kun oli kp 11/27(-35). Nyt sitten jännätään ja olo on kyllä hieman ristiriitainen. Toisaalta olisin helppottunut jos menkat tulisi, mutta en kyllä voi kieltää, että kuitenkin toivon, että olisi tärpännyt. Katsellaan mitä tuleman pitää. Olo ei ole mitenkään erilainen, tosin väsyttää ja kolottaa joka paikkaan, mutta sen luulisin johtuvat viikonlopun synttärikemuista. En kyllä uskaltanut itse mitenkään hurjasti juhlia, vaan lähinnä emännöin ja huolehdin, että ihmisillä oli syötävää ja juotavaa.
kärttyli ja kp 17/27(-35)
kaikkia naita neljaa palstaa joihin kirjoittelen; taitaa olla hiukan liikaakin jo kun mies ' kohistelee' olan ylitse silloin talloin...
Noh ei mulla kylla mitaan asiaakaan ole kp 13 tanaan ja noita oireita tassa mietiskelen ja laskeskelen ' sattumia' heh ; hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!
Menin sitten hätähousuna tekemään testin aamulla -ja negahan se oli.. :o( " Oireet" kuitenkin jatkuu edelleen, mikä on sinänsä outoa, koska mulla ei ole koskaan aiemmin menkat oireillu mitenkään. No, täytyy vaan odottaa pari päivää ja jos menkat ei ala ajallaan torstaina, niin pitää sitten testata perjantaina uudelleen. Nyt testasin siis Aconin herkällä. Hain aiempia keskusteluja kyseiseen testiin liittyen ja sillä oli testattu myös " vääriä" negatiivisia..Olin jo eilen melko varma raskaudesta ja nyt tuntuu, että mieli on ihan maassa ja toisaalta en voi millään uskoa, etten olisikaan raskaana.. :o( Tänään siis kp27/28.
Nyt pakko saada jotain muuta ajateltavaa, ettei päivä mene ihan harakoille..
Voi ei Piipikkä. Toivottavasti toi olis niitä ' vääriä' negoja. Oireet kun kuulostaa niin lupaavilta, ja vielähän on toivoa niin kauan kun menkat alkaa.
Mä tavallaan vähän kauhistelen tätä kuumeilua sen takia, että pelkään höyrähtäväni ihan täysin kun yritys alkaa ja seurailevan kehon merkkejä ihan liikaa. Tähän asti kun en ole niitä juurikaan seuraillut eikä kyllä ekasta raskaudesta ollut mitään merkkejä havaittavissakaan, tai ainakaan en niitä tajunnut kun en aktiivisesti seuraillut..Sitä kun on sitten niin helppo kuvitella kaikkea ja olla vaikka valeraskaanakin kuten Jushka totes. Kääk, sitä tää täällä pyöriminen teettää..
Tulin vain pikaisesti kirjoittelemaan ja kertomaan, että aamun ISO pettymys on nyt jo hieman painunut taka-alalle ja ajatukset on suunnattu tulevaan -jos ei vauva saanut alkuaan tästä kierrosta, niin ehkä sitten seuraavasta! :o) Ja onhan tässä vielä tosiaan toivoa siihen asti, kunnes täti Ferrarinsa kanssa ilmestyy.
Sade on nyt niin harvinaista, että sadetta odottelin jo ihan mielelläni. Toivottavasti ei vain sataisi yhtä kauan kuin oli sateetonta.. Koulutkin alkoivat useilla, joten taitaa se syksy tosiaan tulla.
Aika monella taitaa olla kovaa piinausta! Tsemppiä vain teille. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kamalan aikaisin ei kannata testata, koska ovulaatio on voinutkin olla jossain kierrossa vähän myöhemmin, jolloin testi ei näytä mitään ennen kuin tosiaan menkojen alkamispäivänä tai myöhemmin. Koettakaa jaksaa! (en yhäkään oikein muista nimimerkkejä)
ON: täti kylässä ja yrityksen aloitukseen olisi vielä useampi kierto. Tädin pitäisi kurvata vielä 3 (tai ehkä 2) kertaa kylään.. Toisaalta itsellä ristiriitaiset olot. Välillä en kyllä millään haluaisi luopua siitä vähäisestä " omasta ajasta" , mitä nyt on saavuttanut. Välillä vauvakuume taas jyllää. Saa nähdä, mitkä mietteet sitten marraskuussa ovat.
Galluppiin: Kiloja tuli raskaudessa lisää kai noin 20. Pari vikaa kiloa tuli ihan siellä lopussa, nestettä paljon. Mutta sitten vuodessa kaikki ylimääräinen oli pois ja vähän lisääkin. Mutta sitten kun aloitin istumatyön, niin painoa onkin taas kerääntynyt ihan kiitettävästi takasin. Nyt olen vielä normaalipainoinen, mutta ei saisi tulla lisääkään. Ikä kai alkaa jo näkymään vartalossa ja mieltymykset ruokien suhteen ovat kuin raskaana ollessa tai imettäessä. Keskivartalo paksuuntuu niin, että itseä ärsyttää. Ja taas yksi puolituttu vilkuili siihen malliin mahaani (juuri ennen menkoja turvonneena) että odotin koko ajan, että milloin tuttu kysyy, että onko toinen tulossa. Onneksi ei kysynyt.
Mukavaa viikkoa! Jaksamista piinailijoille!
toisaalta ihan kivaa välillä tää sade. jospa toi ilmakin raikastus, täällä on ainaki haissut ne metsäpalokäryt inhottavasti.
mulla on huomenna viiminen työpäivä sitten alkaa koulusta viiminen puolen vuoden rutistus. maanantaina heti harjotteluun. tänään aattelin viä leipoo sellasen rahkatortun töihin huomiseksi, se onkin ainoita leivonnaisia mitä osaan kunnolla tehä. muutenkiin mun kokkaustaidot on surkeet. mies on mulle jo piikitellyt, et mitähän siitä tulee kun mun tarvis tehä perheelle sit ruokaa. niinpä.
ON: kp6, ei tunnu viä miltään erikoiselta. su olisin laittanu uuden renkaan. kattellaan ja kuulostellaan.
piipikälle jaksamistä ja tsemppiä, toivotaan parasta.
kivaa viikkoa kaikille, tää likka lähtee nyt reeneihin!
Se aiemmin testattu nega piti paikkaansa -menkat alko tänään ihan ajallaan. Suurin pettymys on jo kaikonnu ja kovasti odotan, että vuoto loppuu ja päästään hommailemaan!Mietin jo, pitäiskö ostaa ovistikkuja, mutta katsotaan nyt..
Piipikkä, kp1/28 (pitkä matka seuraavaan piinaviikkoon)
Voimia seuraavaan kiertoon!
Kuulin puhelimen välityksellä alle vuorokauden ikäisen vauvan ääntelyä ja tuhinaa, kun sukuun syntyi vauva eilen. Kyllä se kuulosti niin ihanalta. Ja heti perään tässä vaiheessa sittenkin olisin pistämässä jarruja omalle vauvakuumeelle. Esikoinen (3v) valvottaa sen verran öisin, että en kyllä millään nyt jaksa edes ajatella raskausajan väsymystä tai pikkuvauva-arkea rikkonaisine öineen ja epäsäännöllisyyksineen. Nytkin väsymys on sitä luokkaa, että nukkumaan käyminen pelottaa, kun seuraava herätys tulee aina kesken unien ja herätys tuntuu siltä, kun saman tien lentäis laatta. Onneksi nyt on 3 vapaapäivää putkeen. Jos saisi vaikka joku päivä vähän päikkäreillä univelkaa kurottua vähemmäksi. Mies ei näihin herätyksiin ehdi reagoida, ehtii kuulemma ajatella nousevansa, mutta nukahtaa saman tien uudestaan. Ja useimmitenhan kuitenkin äitiä huudellaan..
Nyt painun unille ja toivottelen teille muille ihania vauvahaaveita!
Unettaa ihan kauheesti, mutta pitäis hetki vielä jaksaa olla hereillä kun tars koira viedä iltapissalle. Ei välittäis.
Pahoitteluni, Piipikkä. Mutta nenu pystyy ja tästä kierrosta parempi tulos, eiköstäs vaan!
Mä odottelen Ukkokultaa kotiin saapuvaksi, on tulossa Oulusta työmatkalta. Joskus yöllä on kotona ja lähtee melkein aamuyöstä taas Jyväskylään ralleihin. Ja maanantaina lähtee taas Ouluun. =/ Kivaa olla reissumiehen vaimo..
Jushka, kp18
Ohoh! Toista kertaa tällä viikolla täällä. Istun yksin iltaa kotona, mies meni viihteelle. Ja pitkästä aikaa on tosi rentoutunut olo. Tänään oli toiseksi viimeinen tentti, enää yksi jäljellä...
Näin viime yönä unta, että tein positiivisen raskaustestin ja nyt jo tiedän, että olen pettynyt, jos plussaa ei tulekaan. Viime raskaudessa tein testin silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja silloin näytti heti plussaa. Joten nyt myös ajattelin testata viikon päästä, ellei menkat ole alkaneet.
Hankala on kyllä ollut tällä viikolla keskittyä mihinkään, mikä siis johtuu jännityksestä. Muuten en ole oireillut millään tavalla, jotain vatsakipuja on ollut. Mutta kun en ole aikaisemmin seuraillut kroppaani, niin en pysty muistamaan onko ollut aikaisemmillakin kierroilla. Viime raskaudesta muistan, että rinnat tulivat kipeiksi, mutten muista oliko se ennen vai jälkeen plussan.
-kärttyli, kp 22/27(-35)-
Eli oma kp 18/30? Ei mitaan uutta meillapain...
Samaa juttua kun leviniallakin, eli ei mitään ihmeellistä, kunhan tulin nostelemaan meitä vähän ylöspäin.
Yksinäinen viikonloppu kun isäntä on siellä ralleissa Jyväskylässä.
kp20
mutta meillä onkin jyllännyt lievä flunssa. Molemmilla aikuisilla ollut pääkipua, silmäsärkyä ja hurjaa väsymystä sekä huonot yöt. Tyttönen ei aina osaa kertoa oloaan, joten ehkä hänelläkin on ollut flunssa. Nyt ehkä tämä on helpottamassa. Ainakin helpottaa itseä se tieto, että tämä väsymys on varmastikin ohimenevää. Jos kierto olisi ollut loppupuolella, olisin varmasti luullut väsymyksen johtuvan ihan jostain muusta. ;)
Mukavan kesäistä viikonloppua!
kp 7
Mies lähti venenäyttelyyn, joten mitäpä muutakaan kun koneelle roikkumaan. Vähän alkaa jo tuskastuttaa tää kuumuus ja hiostava ilma. Ei sais valittaa, mutta välillä kaipais jo raikasta ilmaa.
Vähän oon jo miettinyt, että JOS tärppäis ekasta tai tokasta yrityskierrosta niin sitä oltais sitten ens kesäna aikas raskaana kesällä, tai juuri synnyttäneenä. Mitenköhän ne mahdolliset helteet sitten jaksais?! Ehkä ei pitäis murehtia moisia..
Nyt alkaa sääkin näyttää jo vähän syksyisemmältä..lämmin on onneksi vielä.
Gallup: Mulle tuli sellaiset 15kg raskauden aikana, joista ehkä puolet jäi jo sairaalaan. Loput lähti melkein itsestään heti alkuvaiheissa imetyksen myötä. Olen kyllä melkein 180cm pitkä, joten tuo 15kg ei onneksi näkynyt ihan joka paikassa. Sen kyllä huomaa, että vatsassa on edelleen löysää kun ei ole kauheasti ehtinyt treenailla. Vaunulenkit ei oikein tahdo tohon vatsanseudun löysyyteen riittää.. Ja selkälihaksetkin on ihan selvästi vielä huonossa kunnossa, olis varmaan hyvä vähän treenata ennen mahdollista uutta raskautta, mutta mutta..
Sanjuska: Joo, ihan kiva, että täällä on muitakin, jotka samoihin aikoihin aloittelevat yritystä. Nyt kun rupes jo tuntumaan, että onkohan kaikki jo tuolla odotuspuolella kun me vasta aloitellaan. Itse en varmaankaan ryhdy muihin kuumeilupinoihin kirjoittamaan, ei tahdo aika riittää. Ja toiseksi, musta tuntuu, että rupean vaan entistä enemmän hermoilemaan jos tipun kuukausi toisensa perään aina seuraavan kuun pinoon..(ai miten niin hermoilen jo nyt että jos ei tärppääkkään).
Ja tuohon soutamiseen ja huopaamiseen vauvakuumeen kanssa: ihan sama juttu mullakin. Kuume on kova, mutta sitten on nämä kaikki muut asiat. Soitin juuri viime viikolla töihin ja siellä kovasti odotetaan kun menen lokakuussa hommiin. Ja pääsen mukaan yhteen mielenkiintoiseen projektiin, jossa hommia on ainakin kahdeksi vuodeksi. Minä siihen sitten vaan, että kiva juttu. Viimeksi kävi samoin, projekti jäi kesken kun jäin mammalomalle ja työt oli tosi mielenkiintoisia ja olisi ollut kiva nähdä se työn tuloskin valmiina. Plääh..Ehkä pitäis vaan osata ajatella, että töitä ehtii tehdä sitten myöhemminkin, mutta nyt on perheen aika. Mutta kun ei ihan osaa..
Meillä on kanssa pojalla nuhaa kuten muutamalla muullakin täällä tuntui olevan. Mistäköhän nyt moinen kesäflunssa.
Piipikkä taisi harmitella kun lapsi heräsi JO seitsemältä..Aika kateellisena luin tuota. Meillä on hyvä jos nukkuu seitsemään saakka, joskus heräillään jo kuuden pintaan kuten tänä aamuna. No, siihenkin onneksi tottuu.
Jep, nyt lähden syömään.