Minulle soitettiin "Jyväskylän kaupungista". En vastannut
Siis soi puhelin, enkä vastannut. Googletin ja Puhelin numero oli "jyväskylän kaupunki". Mikä puhelu tää oli?
Kommentit (60)
Aloita nyt heti varalta se 14 päivän karanteeni perheesi kanssa.
Soutuveneen parkkipaikkamaksu maksamatta
Vierailija kirjoitti:
Joku löytänyt sun kirjastokortin ja vienyt sen kaupungintalolle?
Miksi kukaan veisi kirjastokorttia kaupungintalolle? Varsinkin kun Jyväskylää kaupungintalo ja kirjasto ovat melkein vierekkäin. Eli ei ainakaan matka kirjastoon ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiset ovat sitten omituisia. Olisit vastannut, niin ei tarvitse arvailla täällä.
Vastaatko itse kaikkiin tuntemattomiin numeroihin? Itselläni soi melkein joka päivä puhelin tuntemattomista numeroista. En vastaa.
Todellakin vastaan. Jos en olisi vastannut, olisi jäänyt mm. isälle jäähyväiset jättämättä. Sairaalasta soitettiin, että ei ole kauaa aikaa jäljellä ja koska vastasin, ehdin vielä hyvästelemään. Jos en olisi vastannut, en olisi edes tiennyt, että isä on sairaalassa kuolemaisillaan ennen kuin olisi ollut liian myöhäistä.
miksi te ette uskalla vastata tuntemattomiin numeroihin? Minun kännykässäni ainakin on sellainen punainen luurin kuva, jota painamalla voi lopettaa puhelun kesken kaiken, jos sellainen tarve tulee.
Vierailija kirjoitti:
miksi te ette uskalla vastata tuntemattomiin numeroihin? Minun kännykässäni ainakin on sellainen punainen luurin kuva, jota painamalla voi lopettaa puhelun kesken kaiken, jos sellainen tarve tulee.
Tämä! En pysty mitenkään ymmärtämään nykyihmisten puhelin kammoa. Mitään pahaa ei tapahdu, jos sanot puhelimeen oman nimesi ja sitten tarvittaessa katkaiset puhelun, jos selviää, että joku huijaus tms. kyseessä. Asiakaspalvelutyössä todella hankalaa, kun ihmiset eivät vastaa puhelimeen. Sitten soitetaan ja huudetaan, kun ei tästäkään ole mitään kerrottu. No olisi kerrottu, jos olisit VASTANNUT PUHELIMEEN!
Vierailija kirjoitti:
Ainoa tuntematon numero joka lähiaikoina on soitellut, on joku tilastokeskuksen haastattelija joka on jostain saanut sähköpostini ja ahdistellut jo sielläkin, on toki jo estetty. Ei olisi siihenkään pitänyt vastata, mutta jostain syystä tein poikkeuksen. Enää en tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! En pysty mitenkään ymmärtämään nykyihmisten puhelin kammoa. Mitään pahaa ei tapahdu, jos sanot puhelimeen oman nimesi ja sitten tarvittaessa katkaiset puhelun, jos selviää, että joku huijaus tms. kyseessä. Asiakaspalvelutyössä todella hankalaa, kun ihmiset eivät vastaa puhelimeen. Sitten soitetaan ja huudetaan, kun ei tästäkään ole mitään kerrottu. No olisi kerrottu, jos olisit VASTANNUT PUHELIMEEN!
En näe mitään syytä miksi joku asiakaspalvelija soittaisi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään syytä miksi joku asiakaspalvelija soittaisi minulle.
Ei sitä moni muukaan näe ennen kuin tulee tilanne, jossa tieto jää saamatta kun ei vastannut puhelimeen. Tietynlaista asiakaspalvelua se on esim. sairaalasta omaisillekin soittaminen. Tai se, että poliisi soittaa lapsesi olevan kännissä kaupungilla tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa tuntematon numero joka lähiaikoina on soitellut, on joku tilastokeskuksen haastattelija joka on jostain saanut sähköpostini ja ahdistellut jo sielläkin, on toki jo estetty. Ei olisi siihenkään pitänyt vastata, mutta jostain syystä tein poikkeuksen. Enää en tee.
Saitko pahatkin traumat, kun jouduit sanomaan "ei kiitos" :D
Koronajäljityspuhelu, karanteeniin koko porukka ja heti.
Mulle tuli "Keniasta" puhelu. Estin numeron.
Varmaan siinä olisi vilahtanut sielu pakolaiselle tai jotain vastaavaa, jos olisi puhelinlinjan avannut ja kuunnellut, mitä asiaa Jyväskylän kaupungilla oli.
Menikö kauan odotettu lääkäriaika sivu suun, hinattiinko väärässä paikassa ollut autosi pois, levitätkö koronaa eteenpäin saamatta karanteenitietoa... on monta ihan asiallista syytä soittaa ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli "Keniasta" puhelu. Estin numeron.
"Hieman" eri asia kuin Jyväskylän kaupunki, jolla on ihan virallinen numero. Sellainen numero, josta ei taatusti soitella ilman pätevää syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko pahatkin traumat, kun jouduit sanomaan "ei kiitos" :D
En sanonut mitään, vaan katkaisin puhelun ja estin numeron.
Olet, tai lapsesi on altistunut koronalle. Viranomainen määrää karanteeniin.
Olisi kannattanut vastata. Olisit luultavasti saanut tiedon korona-altistumisesta ja kaksi viikkoa palkallista karanteenilomaa.
Vierailija kirjoitti:
No, minulle soitettu tällä viikolla numerosta jonka alla luki "Kymi" ja toisesta jossa luki "Tanska".
En vastannut.
Mies tiesi kertoa, että huijauspuheluita.
Minulle tuli jokin aika sitten viikon sisällä useita puhelinsoittoja oudoista, vaihtelevista numeroista, osa ulkomaalaisista, pari suomalaisesta numerosta ja toisessa luki Kymi. Arvelin, että takaisinsoittohuijauksia, enkä tehnyt mitään. Loppuivat sitten. Numeroni on salainen, arpovat varmaan ihan random numeroita, joihin soittelevat ja sitten uudet numerot jne.
Olen eri vastaaja, mutta kyllä mä vastaan puhelimeen silloin kun soi. Ei mulla ole mitään syytä olla vastaamatta, koska ei mulle soiteta hämäristä numeroista ja puhelin muutenkin soi ehkä noin 0-2 kertaa viikossa. Joskus voi mennä jopa kuukausi että puhun kenenkään kanssa puhelimessa. Useimmiten juttelen Whatsappissa. Toki kun huomaisin, että puhelu tulee ulkomaan suuntanumerosta, niin en silloin vastaisi.
Ei pidä jaella numeroa kaikkialle, niin silloin välttyy kaikenmaailman nappikauppiailta ja hämärähemmoilta. Esim. mulle ei ole koskaan tullut näitä ulkomaanpuheluja missä yritetään ihmiset sanomaan "yes" tjtn., eikä ole mun tutuillekaan tullut. Yhden kerran on tullut epämääräinen tekstiviesti "Postilta", jonka huomasin vasta viikko sen tulon jälkeen ja poistin samantien.