Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämän takia inhoan opiskelun digitalisaatiota

Vierailija
08.04.2021 |

Tentti huomenna, kirja e-kirjana ja en pääse kirjautumaan sisään. Tullut koko päivän vain error. Kirjasta vielä useampi kymmen sivua lukematta. Fyysisenä kirjana sitä ei ole kirjastossa saatavissa ollenkaan.

Monesti myös esseiden palautuspäivänä koko Moodle ollut alhaalla ja alkanut toimia vasta joskus keskellä yötä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä helvetin takia kaikki tieto ei löydy vuonna 2021 ilmaisesta databasesta, jonne kaikilla on pääsy. On toki wikipedia, mutta se ei ole tarpeeksi kattava sitten kun mennään todella syviin ja tutkielmalliseen informaatioon.

Vierailija
2/22 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä helvetin takia kaikki tieto ei löydy vuonna 2021 ilmaisesta databasesta, jonne kaikilla on pääsy. On toki wikipedia, mutta se ei ole tarpeeksi kattava sitten kun mennään todella syviin ja tutkielmalliseen informaatioon.

Koska ihmisiä halutaan hallita. Ihmisiltä on pimitetty tietota niin kauan kuin paperia ja kirjoja on ollut olemassa. Tietoa myös vääristellään ja tuhotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kirjat ovat kaupallisia tuotteita?

Vierailija
4/22 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ens kerralla screenshotit.

Vierailija
5/22 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni sataa sivuisesta kirjasta?

Vierailija
6/22 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun ne kirjat oli saatavilla vain fyysisinä kappaleina kirjastosta, niitä oli aivan liian vähän kurssin osallistujamäärään nähden, ja lusmut eivät palauttaneet niitä ajoissa. Sitten kerjättiin kautta rantain kopiokoneella otettuja suttuisia paperikopioita (jotka tietysti piti itse maksaa) kavereilta, jotka olivat onnistuneet saamaan kirjan ajoissa käsiinsä, ja tai tapeltiin siitä yhdestä lukusalikappaleesta aamuseitsemältä kymmenen muun kanssa. Good times.

Vierailija
7/22 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun ne kirjat oli saatavilla vain fyysisinä kappaleina kirjastosta, niitä oli aivan liian vähän kurssin osallistujamäärään nähden, ja lusmut eivät palauttaneet niitä ajoissa. Sitten kerjättiin kautta rantain kopiokoneella otettuja suttuisia paperikopioita (jotka tietysti piti itse maksaa) kavereilta, jotka olivat onnistuneet saamaan kirjan ajoissa käsiinsä, ja tai tapeltiin siitä yhdestä lukusalikappaleesta aamuseitsemältä kymmenen muun kanssa. Good times.

Ei näitä e-kirjoja ole yhtään sen enempää. Olin syksyllä psykologian kurssilla jolla oli yli 500 osallistujaa, ja -e-kirjoja oli noin 50 kpl. Se hyvä puoli tosin että palautuvat automaattisesti laina-ajan umpeuduttua. 

Vierailija
8/22 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ettei.

Minä olen valokuvannut omaan käyttööni kymmeniätuhansia aukeamia vaikeasti saatavilla olevista lähdekirjoista.

Paljon helpompaa etsiä omalta koneelta oikea kuva kuin lähteä Helsinkiin yliopiston kirjaston kellariin katsoman, miten jokin asia nyt olikaan.

Vierailija
9/22 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tsiisus missä kunnossa useimmat suosituimpien aineiden ja kurssien kirjat olivat. En tiedä missä niitä oli uitettu ja pyöritelty kun sivut olivat ties missä mähmässä ja osa yhteen liimautuneina. Melkein piti olla kumihanskat ja hengityssuojain, että uskalsi koskea tällaista bakteeripesäkettä ;D

Vierailija
10/22 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kirjat ovat kaupallisia tuotteita?

Tiedon ei pidä olla kaupallista tuotetta. Tiedon pitää olla puolueetonta ja aitoa. Ja sitä pitää vahtia ja säilyttää ja opettaa.

Vierailija
11/22 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä tenttiin! Kannattaa ensi kerralla hyvissä ajoin tehdä muistiinpanot itselleen, joilla pärjää jos loppuvaiheessa tulee teknisiä ongelmia. Ja palautuksia ei pidä jättää viime tippaan...

Vierailija
12/22 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä tenttiin! Kannattaa ensi kerralla hyvissä ajoin tehdä muistiinpanot itselleen, joilla pärjää jos loppuvaiheessa tulee teknisiä ongelmia. Ja palautuksia ei pidä jättää viime tippaan...

Joskus ei vain saa järjestettyä niin että kaiken ehtisi tehdä monta päivää ennen määräaikoja. Siihen yleensä pyrinkin, mutta nyt on kandin tekeminen vienyt aikaa juurikin tenttiin lukemiselta. :) Kiitos tsempeistä.

Vierailija
13/22 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha.

Jonkun täytyy maksaa:

* tietokannan kehittäminen

* tietokannan pyörittäminen

* olemassaolevan tiedon tuominen tietokantaan

* uuden tiedon luominen ja tietokantaan tuominen

Minä pystyn jakamaan tutkimusharrastukseni tulokset eteenpäin ilmaiseksi, koska rahoitan elämäni ihan proosallisella päivätyöllä. Mutta tekstiä syntyykin vain muutama kymmen sivua vuodessa. Kokopäiväisenä tutkijana tuloksia tulisi aika paljon enemmän, mutta silloin minun pitäisi saada jostain elämiseen tarvittavat rahat.

Vierailija
14/22 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kirja?

Vierailija
15/22 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psst. torrenttaa se.

Vierailija
16/22 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin? Kai se on parempi kuin ottaa riski? Ja sitten voit lukea milloin vaan. Itellä kuvat otettu mm. 1000 sivun kirjasta :)

Vierailija
17/22 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kirja?

Scott L. Montgomery & Alok Kumar : A History of Science in World Cultures. Voices of Knowledge (2016)

Vierailija
18/22 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näitä e-kirjoja ole yhtään sen enempää. Olin syksyllä psykologian kurssilla jolla oli yli 500 osallistujaa, ja -e-kirjoja oli noin 50 kpl. Se hyvä puoli tosin että palautuvat automaattisesti laina-ajan umpeuduttua. 

Itse olin nyt alkuvuodesta kans psykan kurssilla. Olin varannut hyvissä ajoin kurssikirjan mutta kaks kusipäätä piti sitten vikaan tenttimispäivään asti kirjat itellään ja makso sakkomaksuja yli kuukauden ajalta

Vierailija
19/22 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kirja?

Scott L. Montgomery & Alok Kumar : A History of Science in World Cultures. Voices of Knowledge (2016)

Näkyy löytyvän torrentteina pdf-muodossa. Onko se nyt kamala vääryys kun kyse on pääsystä kirjaan johon sulla olisi muutenkin pääsy :D

Vierailija
20/22 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alan palavereissakin tekniikka tökkii koko ajan... Se on tätä päivää.