Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hienhaju kuriin, MITEN?

Vierailija
08.04.2021 |

Ongelmana ei siis ole liikahikoilu (kai?), vaan se hien haju. Käyn suihkussa päivittäin sekä pistän kuiviin kainaloihin antiperspiranttia. Silti, jos pidän tiukempaa kainaloihin menevää paitaa, tarttuu niihin hien haju, joka sitten leijailee siinä ympärillä, jos vähäänkään erehtyy nostamaan käsiä. Tai vaaleampiin paitoihin tulee hikiläntit, siksi käytän vain tummia tiukempia paitoja.

Olen siirtymässä asiakaspalvelutehtäviin, jossa ollaan välillä melko lähelläkin asiakasta ja joudun käyttämään istuvaa paitaa. Joten kaikki vinkit otetaan vastaan!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 lisää vielä:

Yllättäen Fairy tiskiaine toimii vaatteisiin, jos on paidan kainalot kärsineet kannattaa hieroa niihin fairya, antaa hetkisen vaikuttaa (itse huutelen enimmät pois, en ihan kokonaan hanan alla pois) ja sitten normaali pesu koneessa.

Vierailija
22/23 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnollinen puuvillapaita kestää 90 asteen pesun; kuitu aukeaa kunnolla ja päästää pinttyneenkin lian pois.

Sama pellavan kanssa, mutta sitä ei kannata lingota kovin reippaasti; vaikea saada sileäksi sen jälkeen.

Keinokuidusta (ja niiden sekoitteista) tujumpia hajuja on vaikea saada kokonaan pois + hengittävät huonommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienhajun saa pois - jo edellä mainitus 60 pesun lisäksi - lisäämällä etikkaa pesukoneeseen. Itse pesin joskus haisevat treenipaidat siten, että liotin ensin niitä paitoja etikkavedessä (sellainen normikokoinen ämpäri lähestulkoon täyteen vettä ja sinne sitten jonkun verran etikkaa, itse laitoin desin, mutta määrät voi vaihdella tapauskohtaisesti) ja sitten vaatteille normipesu pesukoneessa.

hienhajuhan syntyy bakteereista, joten ehkä kannattaisi kokeilla myös kainaloiden pesua etikkavedellä. Etikka neutraloi ihon ph:ta, kannattaa kokeilla.