Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monessa hyvässäkin parisuhteessa seksielämä kuihtuu ajan myötä?

Vierailija
08.04.2021 |

Tästä olisi mukava saada aikaan asiallista, fiksua keskustelua. Itse elän muuten täydellisessä parisuhteessa, mutta seksielämä ei ole tyydyttävää. Meillä tämä kohtuu siitä, että vaimoa asia ei enää kuulemma vain yksinkertaisesti kiinnosta samaan tapaan kuin nuorempana. Syytä siihen, miksi ei kiinnosta, hän ei osaa sanoa. Kokee vain, että asia ei enää kovin usein käy mielessä ja seksin edellyttämään tunnelmaan pääseminen on hyvin vaikeaa ja työlästä.

Olemme molemmat 46-vuotiaita ja yhdessä ollaan oltu 20 vuotta.

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha Jäärä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha Jäärä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin ollaihan hyvin mieheni anssa jos en itse just silloin haluaisikaan. Ja mies on monta kertaa "antanut" minulle, kun ei itsään ole niin huvittanutkaan.Se ión minusta ihan normaalia toisen auttamista ; JOS rakkaus ja liitto on hyvä ja kunnossa.

Voisitko, jos et koskaan itse tuntisi seksuaalista halua, ja koko asetelma olisi aina sama? Mies vaatisi sinua kerta toisensa jälkeen joko yhdyntään ilman omaa haluaisi tai ainakin tyydyttämään hänet käsi- tai suupelin. Sinulle puolestaan ei tulisi koskaan tarvetta pyytää tai vaatia mieheltäsi samaa. Ei vain kiinnosta. Kauanko jaksaisit?

Ei sellaista "et koskaan" voisi ollakkaan, joten ei tekis heikkoakaan. Mun tekee sitäpaitsi aina mieli.

Sitten olet väärässä keskustelussa. Täällähän aiheena on niiden tilanne, joiden seksuaaliset tunteet ovat vuosien kuluessa hävinneet.

Myös ne ovat väärässä keskustelussa, jotka kommentoivat saamaansa huonoa seksiä tai varsinaisia parisuhdeongelmia. Aiheenahan on seksin hiipuminen muuten aivan hyvässä parisuhteessa.

Ei, vaan saahan tänne sanoa, ettei suinkaan kaikilla pitkässä liitossa olevilta halut häviä, sehän on ihan fakta. Ei tarvitse uskotella, että aina niin käy.

Vierailija
122/124 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha Jäärä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha Jäärä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin ollaihan hyvin mieheni anssa jos en itse just silloin haluaisikaan. Ja mies on monta kertaa "antanut" minulle, kun ei itsään ole niin huvittanutkaan.Se ión minusta ihan normaalia toisen auttamista ; JOS rakkaus ja liitto on hyvä ja kunnossa.

Voisitko, jos et koskaan itse tuntisi seksuaalista halua, ja koko asetelma olisi aina sama? Mies vaatisi sinua kerta toisensa jälkeen joko yhdyntään ilman omaa haluaisi tai ainakin tyydyttämään hänet käsi- tai suupelin. Sinulle puolestaan ei tulisi koskaan tarvetta pyytää tai vaatia mieheltäsi samaa. Ei vain kiinnosta. Kauanko jaksaisit?

Ei sellaista "et koskaan" voisi ollakkaan, joten ei tekis heikkoakaan. Mun tekee sitäpaitsi aina mieli.

Sitten olet väärässä keskustelussa. Täällähän aiheena on niiden tilanne, joiden seksuaaliset tunteet ovat vuosien kuluessa hävinneet.

Myös ne ovat väärässä keskustelussa, jotka kommentoivat saamaansa huonoa seksiä tai varsinaisia parisuhdeongelmia. Aiheenahan on seksin hiipuminen muuten aivan hyvässä parisuhteessa.

Ei, vaan saahan tänne sanoa, ettei suinkaan kaikilla pitkässä liitossa olevilta halut häviä, sehän on ihan fakta. Ei tarvitse uskotella, että aina niin käy.

Eihän sitä kukaan ole väittänytkään. Noin kolmanneksella häviää, tutkimusten mukaan. Ei siis enemmistöllä, mutta melkoisella joukolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha Jäärä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha Jäärä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha Jäärä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä kukaan ole väittänytkään. Noin kolmanneksella häviää, tutkimusten mukaan. Ei siis enemmistöllä, mutta melkoisella joukolla.

Mutta sinä keksit haluttomana koko ajan selityksiä miksi toisen huomiottajättämiselle olisi joku järkevä syy parisuhteessa. Ei ole, jos toinen kärsii.  Tutkimukset ei kerro minkä takia häviää, mutta veikkaa, että itsekkyyden kasvun ja välinpitämättömyyden takia.  Silloin ei syty halut. 

Vierailija
124/124 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha Jäärä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha Jäärä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha Jäärä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinä keksit haluttomana koko ajan selityksiä miksi toisen huomiottajättämiselle olisi joku järkevä syy parisuhteessa. Ei ole, jos toinen kärsii.  Tutkimukset ei kerro minkä takia häviää, mutta veikkaa, että itsekkyyden kasvun ja välinpitämättömyyden takia.  Silloin ei syty halut. 

En jaksa jankata. Liitän Suomessa Åbo Akademissa tehdyn ja julkaisussa Psychological Medicine julkaistun tutkimuksen lopputuleman. Tutkimuksessa oli seurattu yli 2000 hedelmällisessä iässä olevan naisen seksuaalista halukkuutta standardisoidulla kyselykaavakkeella seitsemän vuoden ajan. Lopputulemana oli, että naiset, jotka pysyivät samassa monogaamisessa suhteessa koko 7-vuotisen seurantajakson ajan kokivat suurimman laskun seksuaalisessa halukkuudessa. Sen sijaan suhteen kesto ei vaikuttanut esimerkiksi naisten orgasmeihin.

Kun sinä jatkuvasti väität seksuaalisen halun vähenemisen johtuvan vain jommankumman osapuolen itsekkyydestä tai välinpitämättömyydestä, niin siis oletat joko satojen tuhansien naisten Suomessakin tahallaan kiusaavan puolisoitaan (mitä he mielestäsi tällä saavuttavat? Onko ilkeys mielestäsi jokin naisellinen ominaisuus?) tai että heillä on on itsekkäät ja tunteettomat partnerit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi