"Tulee halvemmaksi ajaa taksillla ne harvat kerrat kuin pitää autoa"
Kuinka monta kertaa olet taksilla kulkenut, sinä jolla ei ole autoa. Mun tutuissa on vain kyydin pummijoita, se taksin tilaaminen on ihan mahdotonta
Kommentit (30)
Keskimäärin kaksi kertaa viikossa käytän taksia. Mulla on puhelimessa Lähitaksin appi, on luotettava. Olen huomannut, että Lähitaksilla on joitain maahanmuuttajakuljettajia, joista erityisesti nuoret ovat aivan älyttömän kohteliaita ja auttavaisia tällaista vanhaa tätiä kohtaan.
Ei tarvetta omistaa autoa, kun ei mökkiäkään.
Silloin kun ei autoa ollut, niin tuli taksia jonkin verran käytettyä. Ei nyt kauhean usein, mutta ehkä kerran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisen vuoden aikana olen joutunut tasan kerran tilaamaan taksin.
Kaksi kertaa olen mennyt jonkun kyydillä maksaen osan bensasta. Nämäkin oli sellaisia että oisin voinut myös käyttää julkisia mutta kun kerran itse kysyivät niin se sopi.
Ihan asiallista on maksaa KOKO bensa.
Miksi mun pitäis yksin maksaa koko bensa kun kyydillä oli tulossa muitakin. Kysyn aina ensin mitä maksaa ja sen jälkeen päätän menenkö kyydillä vai julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa olen mennyt jonkun kyydillä maksaen osan bensasta. Nämäkin oli sellaisia että oisin voinut myös käyttää julkisia mutta kun kerran itse kysyivät niin se sopi.
Miksi mun pitäis yksin maksaa koko bensa kun kyydillä oli tulossa muitakin. Kysyn aina ensin mitä maksaa ja sen jälkeen päätän menenkö kyydillä vai julkisilla.
ä
En minäkään raaskisi kokonaan maksaa, jos vaikka 50km matkalla menee peräti 5 euroa polttoaineeseen. Halvempaa kulkea sitten jo taksilla.
Anoppini ajeli useinkin kymmenien kilometrien matkoja taksilla, mutta eiköhän hän silti säästänyt verrattuna auton omistamiseen. Muutenkaan en kyllä tiedä, mihin tämä av:n myytti kyydin pummijoista pohjautuu. Kun itselläni ei ollut autoa, kuljin fillarilla tai julkisilla.
No näinhän se tulee. Käytin taksia ja Uberia paljonkin, Uber meni boikottiin m-pakon takia, kun en voi sitä terveyden takia käyttää. Varsinkin Hki keskustassa auton pitäminen + vakuutukset + asukaspysäköinti kadulle, niin taksilla säästää kyllä joukkoliikenteen lisäksi. Ja taksi on käytännössä heti tuossa oven alla.
En pummaa kyytejä. Menen taksilla ja julkisilla ajokortittomana, jos on tarve. Jos tarvitsen jotain isompaa, tilaan sen kotiin. Poikkeus on, jos tarvitsen Ikeasta jotain isoa tai paljon tavaraa kerralla, mutta jota ei saa Postilla vaan pitää maksaa 35 euroa kotiinkuljetusta jostain 30 euron ostoksesta. Mieluummin kysyn silloin ystävääni mukaan Ikeaan ja maksan hänelle bensarahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutan teille! Maksan puolet sähköstä. Tai vähemmän jos siellä asuu muitakin. Idioottipummi!
Vierailija kirjoitti:
Taksi saastuttaa kaksin verroin omaan autoon verrattuna. Kuski ajaa paikalle tyhjillään.
Niin siis mistä ajaa? Eihän taksit mitään yksisuuntaista ajoa aja, vaan kyyti pyritään saamaan mahdollisimman läheltä edellisen kyydin päättymispaikkaa ja tätähän tukee myös nykyiset kyydinvälitysjärjestelmät, jotka tarjoaa kyytiä lähimmälle autolle.
t: ex-suhari
Taxissa voi olla päihteissä.