Otatko ulkomaan reissuille mukaan salmiakkia tai muuta syötävää kotoa?
Mä otan aina ison kasan salmiakkia nimenomaan :)
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
En. Toisesta asuinmaastani Hollannista saa niin ruisleipää kuin salmiakkia. Ja kaikkea muutakin.
Niin, koska tässähän kysyttiin nimenomaan sinun asuinmaistasi ja niiden tavaravalikoimista. Veikkaan, että olet tosielämässä rasittava tyyppi.
Otan usein teetä mukaan. Hotellihuoneista löytyy yleensä vedenkeittimet, mutta ei kunnollista teetä. Ja tämä pätee myös kotimaan reissuilla.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta nyt kun asun ulkomailla niin roudaan aina matkalaukullisen suomiherkkuja kotiin palatessa.
Sama juttu mulla. Aina on ruisleipää ja salmiakkia laukussa kun palaan Suomesta kotiin.
En ikinä ota, mun mielestä matkailussa on juuri ihaninta se paikallisten herkkujen kokeileminen. Ei ikinä tulisi mieleenikään syödä suomiruokaa ulkomailla, sitä saa ihan tarpeeksi kotonakin.
Mä otan mukaan kahvia ja pienen kahvinkeittimen. Yleensä ostan sen keittimen Tokmannilta alle kahdellakympillä ja jätän sen sitten kohteeseen. Herään aina tosi aikaisin, enkä halua odottaa monta tuntia, että saan ravintolasta kahvia. Muutenkin pidän enemmän tutusta suodatinkahvista kuin espressosta, mitä etelässä yleensä on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
😂 no en!
Lähden maailmalle nimenomaan nauttimaan kaikesta paikallisesta joten en todellakaan vie mitän mukana:)
Kun tytär lähti maailman toiselle puolelle opiskelemaan vuodekdi hänellä oli 1 suklaalevy ja 1 pussi salmiakkia mukana. Ja ainoa mitä hän kaipasi siellä oli kuivahiiva ja normi vehnäjauhot. Korvapuusteja oli vähän haastavaa leipoa
Missäpäin maailmaa ei saa normi vehnäjauhoja? Millaisia ne jauhot sitten on? Luulisi, että lähes joka paikassa kuitenkin leivonta on aika tavallinen harrastus...
Miks Ottaisin?
Eikä sitä voi esim yhden vkon olla ilman
Juhlamokkaa, ruisleipää jne ja maistella Uusia makuja?
Kyllä yhden vkon pärjää ilman tuttua & turvallista makua😁
En. Salmiakki on pahaa. Ruisleipää en kaipaa.
Joo en, lähden ulkomaille katsomaan paikallista elämää ja nauttimaan niistä antimista. Kahvia on löytynyt joka puolelta maailmaa, ruisleipää en käytä. Pierettää.
Vaasan ruispaloja, ihan sama mikä mikä 5 tähden hotelli, niin aamiaiselle ruispalat. Välillä kyyppäri käynyt erikseen paahtamassa.
Xylitol-purkkaa lähtee matkaan, muuten nautitaan paikallisista antimista. Sehän se on reissussa parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Toisesta asuinmaastani Hollannista saa niin ruisleipää kuin salmiakkia. Ja kaikkea muutakin.
Niin, koska tässähän kysyttiin nimenomaan sinun asuinmaistasi ja niiden tavaravalikoimista. Veikkaan, että olet tosielämässä rasittava tyyppi.
Hän kertoi omasta tilanteestaan ihan kuten kysymyksem asettelu oli. Sinä voit kertoa omastasia myös.
Kahvia, ruisleipää, kestomaitoa (kahviin), suklaata, salmiakkia ja näkkäriä lähtee aina mukaan. Viimeksi otin lisäksi voita ja kauraryynipaketin.