Piilotan tästedes fb-julkaisuni niiltä, jotka eivät ole aikoihin tykänneet tai kommentoineet mitään
Päivitän facea usein, n. 3-5 x viikossa.
Olen pistänyt merkille, että osa fb-kavereistani ei ikinä kommentoi tai tykkää julkaisuistani, vaikka julkaisuni ovat laidasta laitaan, en ole mikään "yhden asian nainen". Ja he kyllä muuten ovat aktiivisia, päivittävät, tykkäävät ja kommentoivat muiden julkaisuja, (jopa minun päivityksiin kommentoineiden kommentteja!)
Olen pikkumainen, mutta harmittaa. Selkeästikään ei kiinnosta mitä päivitän, joten tästedes teen palveluksen sekä heille että itselleni. Julkaisuni näkyvät nykyään vain heille, jotka edes, kerran kuukaudessa ovat reagoineet johonkin tai kommentoineet/osallistuneet keskusteluun jotenkin.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varmasti outo mutta en ole koskaan ajatellut, että tykkäyksien määrällä olisi jotakin merkitystä.
Miksi pitäisi väkisin muita miellyttää?? 🤔Tykkäyksien MÄÄRÄLLÄ ei olekaan merkitystä. Vaan siinä, että jotenkin ollaan sosiaalisia ja osoitetaan olevan kiinnostuneita tai edes kohteliaita niitä kaverilistalla olevia kohtaan. Eli reagoidaan edes joskus(!) jotain sen kaverin julkaisuihin tai kuulumisten kertomiseen.
Ja on jotenkin outoa että sama tyyppi tykkäilee ja kommentoi muiden julkaisuja, mutta järjestelmällisesti ei minun, ikinä.
Otan sen niin, etten kiinnosta. Eli miksipä jakaisin elämääni sellaisille.
Ap
Kyse voi olla myös ajabkohdasta. Mä käyn esim facessa ehkä 1-2 kertaa vuodessa. Voi siis kulua kauan ennen kuin käyn. Lisäksi osa julkaisuista vaan hukkuu kaikkien muiden joukkoon, on ryhmäuutisia/mainoksia jne. Osalla on perhettä niin saattavat selata sivusilmällä facea samalla kun hoitavat lapsiaan. Jne. Osa ihmisistä ei koe tykkäyksiä luontevaksi.
Ei sillä, ymmärrän täysin. Olen itse miettinyt samaa. Vuosi vuodelta vähemmän tykkäyksiä ja jopa syntymäpäiväonnitteluja. Noh veikkaan että tulevaisuudessa kun menestyn, ovat sitten jonossa tykkäämässä.. mutta kiinnostaako mua silloin enää? Niin.
Case closed! Hajaantukaa, ei enää mitään nähtävää.
Kaikilla mielipidevapaus, ja jos jonkun mielestäni aikomukseni on pöljä, niin siinäpähän sitten on. Näin kuitenkin toimin, koska se tulee olemaan win-win kaikille. Itselleni, koska jää ärsyttämättä kuulumisteni jakaminen niille joita se ei kiinnosta, ja niille ei-kiinnostuneille, kun ei tarvitse enää epäkiinnostavia kuulumisiani nähdä.
Ja siinä kaikki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla mielipidevapaus, ja jos jonkun mielestäni aikomukseni on pöljä, niin siinäpähän sitten on. Näin kuitenkin toimin, koska se tulee olemaan win-win kaikille. Itselleni, koska jää ärsyttämättä kuulumisteni jakaminen niille joita se ei kiinnosta, ja niille ei-kiinnostuneille, kun ei tarvitse enää epäkiinnostavia kuulumisiani nähdä.
Ja siinä kaikki.Ap
Et sinä päätä milloin keskustelu loppuu. Voidaan me edelleen jatkaa toimintatapasi arviointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siinä kaikki.Ap
Et sinä päätä milloin keskustelu loppuu. Voidaan me edelleen jatkaa toimintatapasi arviointia.
Ja ap tuskin on ainut uniikki lumihiutale, jolla tämä neuroosi niin voimme keskustella myös yleisellä tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Ja siinä kaikki.Ap
Toki piilotat. Unohtanet vaan, että täten sysäät yhä isomman peukutuspaineen yhä pienemmälle porukalle?
Vierailija kirjoitti:
Ja siinä kaikki.Ap
Ei tullut puolueetonta ja kritiikitöntä hyssyttelyä ja hyysäystä edes anonyymisti anonyymeiltä. Kertoo jotain.
Ap poistuu lapsellisesti kiukutellen hiekkalaatikolleen ja pakkopeukutuspainostus jatkunee "kavereilleen".
Facebookin seinää hallitsee algoritmi, joka määrittää mitä kenellekin näkyy. Jos mitään yhteistä toimintaa ei ole ollut hetkeen, ei postauksesi edes välttämättä näy näille toisille järkevässä kohtaa feediä, vaikea tykätä. Myös jos julkaisussa on facebookin mielestä jotain epäsovinnaista tai valtamediaa vastaan olevaa juttua, julkaisun näkyvyys voi olla nolla.
Lähdin koko sovelluksesta, kun seuraamieni ryhmien feedit alkoivat kadota, jos oli vaikka joku läppämeemi salaliitoista. Ja kun Covid infocenter iskeytyi sivustolle niin, että sitä ei saanut pois, niin se oli moro. En todellakaan halua muistuttaa itseäni jostain viruksesta joka kerta kun avaan vapaa-ajan somen seuratakseni mukavia asioita ja hauskoja juttuja kavereista.