Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Piilotan tästedes fb-julkaisuni niiltä, jotka eivät ole aikoihin tykänneet tai kommentoineet mitään

Vierailija
07.04.2021 |

Päivitän facea usein, n. 3-5 x viikossa.

Olen pistänyt merkille, että osa fb-kavereistani ei ikinä kommentoi tai tykkää julkaisuistani, vaikka julkaisuni ovat laidasta laitaan, en ole mikään "yhden asian nainen". Ja he kyllä muuten ovat aktiivisia, päivittävät, tykkäävät ja kommentoivat muiden julkaisuja, (jopa minun päivityksiin kommentoineiden kommentteja!)

Olen pikkumainen, mutta harmittaa. Selkeästikään ei kiinnosta mitä päivitän, joten tästedes teen palveluksen sekä heille että itselleni. Julkaisuni näkyvät nykyään vain heille, jotka edes, kerran kuukaudessa ovat reagoineet johonkin tai kommentoineet/osallistuneet keskusteluun jotenkin.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritat elämääsi somessa muiden laumasielusopuleiden kanssa kilpaa säheltäen peukutuksia kerjäten? Miksi?

Vierailija
22/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko, että niitä hetkauttaa suuntaan, tai toiseen ..

En minäkään usko, olen kyllä jo tajunnut etteivät juttuni kiinnosta. Mutta siksipä en enää jaakaan elämääni heille, tämä hetkauttaa minua, positiiviseen suuntaan. Yksipuolinen kaverisuhde on huono kaverisuhde, facebookissakin.

Ap

En pidä vain pelkässä fb:ssa tapahtuvaa "ystävyyttä" ystävyytenä, vaan vain tuttavuuteni tai jopa sitäkin vähäisempänä.

En ole laittanut sinne mitään itsestäni kertovia juttuja enää vuosiin, mutta pidän fb:n auki harrastus- ja kyläyhteisön sivujen takia. En ole haalinut myöskään mitään kavereita sinne ja minua kaverikseen kyseleville olen sanonut mikä tilanne on, eli en ole mikään tykkäilijä ja kommentoija.

Niinpä en oikein edes ymmärrä miksi joku jaksaa selvitellä asioitaan vieraille ihmisille.

No, minulla ei ole facessa vieraita ihmisiä kaverilistalla... Ja miksi nyt yleensä ihmiset jakavat asioitaan ja kuulumisiaan toisilleen? Enkä kyllä tilitä kovin henk.koht. asioita, mutta välillä laitan kuvia esim. remontin etenemisestä, joskus lapsistani, joskus koirastani, joskus kerron hauskasta tapahtumasta, joskus jaan jonkun mielenkiintoisen linkin, tai jaan vitsin/meemin, kirja-/leffasuosituksen, jne.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoritat elämääsi somessa muiden laumasielusopuleiden kanssa kilpaa säheltäen peukutuksia kerjäten? Miksi?

Teet yksioikoisia olettamuksia vieraista ihmisistä ylemmyydentunnetta kokien? Miksi?

Ap

Vierailija
24/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kaltaiseltasi fudut kaverilistalta juurikin siitä syystä etten ikinä "tykkää tai kommaa". Käyn fb:ssa kahdesti kuussa enkä yhtä ainoaa julkaisua häneltä nähnyt, vaikea niistä on silloin tykätä.

Pidin kyllä tyypistä mutta jos elämä on noin rajoittunutta niin ehkä hyvä näin sitten kuitenkin :D

Vierailija
25/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmasti outo mutta en ole koskaan ajatellut, että tykkäyksien määrällä olisi jotakin merkitystä.

Miksi pitäisi väkisin muita miellyttää?? 🤔

Tykkäyksien MÄÄRÄLLÄ ei olekaan merkitystä. Vaan siinä, että jotenkin ollaan sosiaalisia ja osoitetaan olevan kiinnostuneita tai edes kohteliaita niitä kaverilistalla olevia kohtaan. Eli reagoidaan edes joskus(!) jotain sen kaverin julkaisuihin tai kuulumisten kertomiseen.

Ja on jotenkin outoa että sama tyyppi tykkäilee ja kommentoi muiden julkaisuja, mutta järjestelmällisesti ei minun, ikinä.

Otan sen niin, etten kiinnosta. Eli miksipä jakaisin elämääni sellaisille.

Ap

Mä ajattelen facen vähän kuin vanhana puhelinmuistiona. Paljon tyyppejä, joista muutamaan on yhteydessä säännöllisesti. Toisiin taas ei pidä yhteyttä, mutta jos tulee asiaa, on hyvä kun on yhteys, mitä kautta tavoittaa. Suhtaudun näin myös niihin, jotka ei reagoi mun julkaisuihin.

Vierailija
26/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet yksioikoisia olettamuksia vieraista ihmisistä ylemmyydentunnetta kokien? Miksi?

Ap

Ei vaan ilman mitään ylemmyysharhoja oikeasti kiinnostaisi vastaus. Älä silti vastaa, ellet halua tai pysty.

Vierailija
27/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei koskaan tykkää tai kommentoi niin ei silloin pidäkään päästä stalkkaamaan.

Vierailija
28/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes nykyään päivittää fb:ssa noin tiuhaan omia kuulumisia?! Vaikutat todella rasittavalta kun vielä kyttäät tykkääjät ja kommentoijat läpi. Suurin osa ihmisistä tuntuu pitävän fb:a lähinnä puhelinluettelona ja mahdollisuutena seurata muutamaa ryhmää. Niin minäkin teen. Näistä jatkuvasti päivittämistä tulee todellakin lähinnä hiukan yksinkertainen kuva. Yleensä päivitykset eivät ole millään tapaa kiinnostavia tai varsinkaan hauskoja, vaikka ehkä postaajasta siltä tuntuukin. En usko apua, että kukaan pahastuu tuosta kehittämistäsi, joten anna mennä. Luultavasti teet ennemminkin palveluksen muille :D

Vierailija
29/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmasti outo mutta en ole koskaan ajatellut, että tykkäyksien määrällä olisi jotakin merkitystä.

Tykkäyksien MÄÄRÄLLÄ ei olekaan merkitystä. Vaan siinä, että jotenkin ollaan sosiaalisia ja osoitetaan olevan kiinnostuneita tai edes kohteliaita niitä kaverilistalla olevia kohtaan. Eli reagoidaan edes joskus(!) jotain sen kaverin julkaisuihin tai kuulumisten kertomiseen.

Ja on jotenkin outoa että sama tyyppi tykkäilee ja kommentoi muiden julkaisuja, mutta järjestelmällisesti ei minun, ikinä.

Ap

Mä ajattelen facen vähän kuin vanhana puhelinmuistiona. Paljon tyyppejä, joista muutamaan on yhteydessä säännöllisesti. Toisiin taas ei pidä yhteyttä, mutta jos tulee asiaa, on hyvä kun on yhteys, mitä kautta tavoittaa. Suhtaudun näin myös niihin, jotka ei reagoi mun julkaisuihin.

Fiksu ja tervehenkinen suhtautuminen, peukku tästä. Ap + muut kyttäyksen kyttääjät voisivat ottaa mallia.

Vierailija
30/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet some-riippuvainen. Sinulla on vakava addiktio, joka hallitsee elämääsi. Suosittelen ostamaan sellaisen vanhanmallisen peruspuhelimen, johon ei facea saa ladattua. Helpottaa huomattavasti tähän addiktioosi. Alat sitten soittamaan ihmisille ja tapaamaan heitä kasvotusten. Se on paljon parempi ratkaisu mielenterveydellesi. Aidosti merkityksellisten sosiaalisten suhteiden laatua ei määritetä sometykkäysten määrällä.

Vierailija
31/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn facebookissa n. kerran kahteen viikkoon - kerran kahteen kuukauteen.

Kuinkahan moni facebookissa tuntemistani pinnallisista bimbo somepissis 25-40v naisista on piilottanut julkaisunsa minulta siksi, etten ole tykännyt heidän julkaisuistaan tai julkaissut itse mitään sometrendikästä?

M37

Vierailija
32/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko, että niitä hetkauttaa suuntaan, tai toiseen ..

En minäkään usko, olen kyllä jo tajunnut etteivät juttuni kiinnosta. Mutta siksipä en enää jaakaan elämääni heille, tämä hetkauttaa minua, positiiviseen suuntaan. Yksipuolinen kaverisuhde on huono kaverisuhde, facebookissakin.

Ap

En pidä vain pelkässä fb:ssa tapahtuvaa "ystävyyttä" ystävyytenä, vaan vain tuttavuuteni tai jopa sitäkin vähäisempänä.

En ole laittanut sinne mitään itsestäni kertovia juttuja enää vuosiin, mutta pidän fb:n auki harrastus- ja kyläyhteisön sivujen takia. En ole haalinut myöskään mitään kavereita sinne ja minua kaverikseen kyseleville olen sanonut mikä tilanne on, eli en ole mikään tykkäilijä ja kommentoija.

Niinpä en oikein edes ymmärrä miksi joku jaksaa selvitellä asioitaan vieraille ihmisille.

No, minulla ei ole facessa vieraita ihmisiä kaverilistalla... Ja miksi nyt yleensä ihmiset jakavat asioitaan ja kuulumisiaan toisilleen? Enkä kyllä tilitä kovin henk.koht. asioita, mutta välillä laitan kuvia esim. remontin etenemisestä, joskus lapsistani, joskus koirastani, joskus kerron hauskasta tapahtumasta, joskus jaan jonkun mielenkiintoisen linkin, tai jaan vitsin/meemin, kirja-/leffasuosituksen, jne.

Ap

Kuulostaa siis täysin turhalta sinun päivityksesi. Sinulla on vain tarve saada muiden ihmisten hyväksyntä sille, että myös sinunkin elämäsi on hienoa ja ihailtavaa, niinkuin näet sosiaalisessa mediassa toistenkin elämän olevan. Tämä on surullista. Se että sinulla ei ole mitään mielenkiintoista jaettavaa omasta elämästäsi, ei tarkoita, ettei elämäsi ole sinulle merkityksellinen. Keskity enemmän omaan elämääsi ja sen kehittämiseen, sekä oikeiden sosiaalisten verkostojen ja suhteiden luomiseen. Keskity vähemmän sosiaaliseen mediaan. Käy vaikka facessa kerran viikossa, tai kerran kuukaudessa ja säästyneen ajan vietät esim. perheen kanssa tai sitä remonttia tehdessä. Elämäsi laatu tulee olemaan tällä tavoin parempi.

Vierailija
33/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Fiksu ja tervehenkinen suhtautuminen, peukku tästä. Ap + muut kyttäyksen kyttääjät voisivat ottaa mallia.

Ainut asenne, jolla myrkyllisessä kilpalaulantaa kateutta ja eripuraa lietsovassa somessa edes pärjää.

Vierailija
34/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska some ei toimi siten kuin yksittäiset ap:t haluaisivat, kannattaa sieltä pelastautua, lähteä pysyvästi pois.

Vierailija
35/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä en tykkää susta, jos sä et tykkää musta."

Vierailija
36/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista tehdä asiasta näyttävä päivitys että ymmärtävät mitä menettävät.

Oikeesti, face on vaan yksi sovellus muiden joukossa. Ei sitä kannata ottaa noin vakavasti.

Vierailija
37/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon julkaiset joten jokaiseen ei varmaan voi odottaakaan reagointia samalla tavalla.

Mutta tein itse siten että lakkasin tykkäämästä niiden julkaisuista jotka eivät ikinä reogoineet minun juttuihin. Osa hoksasi jossain vaiheessa mutta osa ei ja juuri ne reagoimattomat olen laittanut nyt siihen joukkoon jotka ei minun julkaisuja enää näekään.

Miten teillä on aikaa ja energiaa tuollaiseen pikkumaiseen ps kaan?

Mulla on satoja kavereita ja käyn fb:ssä pari kertaa viikossa, katson uusimmat päivitykset pikaisesti ja ajankohtaiset asiat ja tykkään nopeasti tutuimmista jos päivitys ei erityisesti ärsytä. Ei ole aikaa kytätä ja tihrustaa kuka on tykännyt.

Hankkikaa elämä.

Vierailija
38/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista tehdä asiasta näyttävä päivitys että ymmärtävät mitä menettävät.

Oikeesti, face on vaan yksi sovellus muiden joukossa. Ei sitä kannata ottaa noin vakavasti.

Tämä. Jos haluat trendikkäästi upittaa panokset nextille lässylevelille, uhriudut samalla nettikiusaamisesta.

Vierailija
39/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite havainnut tykkäysten ja kommenttien korreloivan jonkun verran somen ulkopuolisen ystävyyden tason kanssa. He, jotka harvoin tykkäävät ja jotka eivät julkaise somessa juuri mitään, ovat häipyneet vähin äänin elämästä. Somen avulla on helppo ja vaivatonta ylläpitää kaveruutta ja pysyä kärryillä toisen kuulumisista. Kun tätä kontaktia ei ole, on somen ulkopuolella haastavaa löytää jutun juurta. Toki nämä ystävyyssuhteet eivät

varmaan alun perinkään ole olleet kovin vahvalla pohjalla.

Vierailija
40/48 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon julkaiset joten jokaiseen ei varmaan voi odottaakaan reagointia samalla tavalla.

Mutta tein itse siten että lakkasin tykkäämästä niiden julkaisuista jotka eivät ikinä reogoineet minun juttuihin. Osa hoksasi jossain vaiheessa mutta osa ei ja juuri ne reagoimattomat olen laittanut nyt siihen joukkoon jotka ei minun julkaisuja enää näekään.

Miten teillä on aikaa ja energiaa tuollaiseen pikkumaiseen ps kaan?

Mulla on satoja kavereita ja käyn fb:ssä pari kertaa viikossa, katson uusimmat päivitykset pikaisesti ja ajankohtaiset asiat ja tykkään nopeasti tutuimmista jos päivitys ei erityisesti ärsytä. Ei ole aikaa kytätä ja tihrustaa kuka on tykännyt.

Hankkikaa elämä.

Yksi tuollainen räyhäsi kerran facessa, että häntä on turha alkaa instassa seurata, hän on siellä vain kuvien katselun takia. Ja joku tuli oikein pyytämään tältä kuspäältä anteeksi, kun oli pyytänyt päästä seuraamaan.

Joo, siitä kandee suuttuu, jos muut ei tiedä, miten kuka mitäkin sovellusta käyttää. 😃