Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tulee tää jatkuva raivon tunne?

Vierailija
07.04.2021 |

Sisäinen levottomuus ja turhautuminen kasautunut jo vuosia.
En vaivaa muita tällä, mutta yritän purkaa kokeilemalla ja päiväkirjalla. Kaikki vaan pännii.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä 30 v ? Ehkä joidenkin elämä nyt on vaas paskaa ja oishan se nyt jo todella erikoista toiseen suuntaan jos se ei yhtään suututtaa tai raivostuttaa kun koko elämä päin peetä. Silloinhan sitä vasta tunnevammanen olisi? Haloo..

Vierailija
22/38 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt heti taksilla turvakotiin ja ilmoitat sieltä puhelimitse erosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma, vituttaa vaan kaikki. Työpaikan vaihto voisi ehkä auttaa, tosin tuntuu että samaa paskaa olis joka paikassa, eikä uuden alan opiskelu houkuta tulojen vähenemisen vuoksi. Jonkinlainen umpikuja siis ja totaalinen turhautuminen. Vituttaa kaikki ihmisetkin, paitsi ihan lähimmät. Voisikin vaan olla kotona ja tehdä omia juttujaan ilman häiriötekijöitä.

Minä ajauduin tuon vuoksi ottamaan lopputilin, kun hermot vaan paloi jatkuvasti töissä. Olen ollut nyt vain kotona aika lailla erakkona. En tiedä, mitä tulevaisuudessa.

Mulla ihan samoin

En tiedä, miten eteenpäin tästä.

"Kiva" etten ole ainut. Arvelisin, että tämä lyhyt pinna ja turhautuminen johtuu siitä, etten vaan ole elämässä saavuttanut niitä asioita mitä haluaisin ja koen etten minulla ole niihin mahdollisuuksiakaan. Kuten nyt vaikkapa parisuhde. Vaikka periaatteessa muuten kaikki on kunnossa.

40-vuotiaana alkaa ajatella enemmän itseään.

Vierailija
24/38 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailij...., sisältä kiehun. Kai se on se, että aina joutuu laittamaan muut itsen edelle, tsemppaamaan ja tukemaan, itse ei saa samaa vastineeksi. .[/quote kirjoitti:

Joo, juuri tämä. Että joutuu kaikessa menemään muiden tahdissa. Oma aito persoona ja tunteet täytyy piilottaa, niille ei ole tilaa. Se kyllä kiehuttaa, kun on vuosikausia (vuosikymmeniä?) sitä joutunut tekemään.

T.ap

Vierailija
25/38 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että suututtaa, jos olet pitkään ohittanut itsesi ja huomioinut vain muut. Ala ruokkia tervettä itsekkyyttä ja luoda elämää, jollaisen todella haluat!

Vierailija
26/38 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarit pois. Makeiden jälkeen sokeri laskee joillakin nopeammin ja vatuttaa ja raivostuttaa. Pieniä aterioita pitkin päivää.

Vierailija
27/38 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut sellainen muut huomioonottava vähän liikaakin aina, ja nyt tuntuu että mitta on täynnä.

Ap.

No siinähän se syy tuli. Kilttityttösyndrooma ei jättänyt mitään muuta kuin pettymyksiä käteen.

Vierailija
28/38 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö paljon vitamiineja? Huomasin itse aikanaan että liiat vitamiinit ja etenkin liian usein otetut B-vitamiinit laittoi mielen viulunkieleksi. Tulin kiukkuiseksi eikä mikään ollut hyvin. Nyt syön lisättyjä vitamiineja harkitummin ja mieli on tyynempi.

Vierailija
29/38 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailij...., sisältä kiehun. Kai se on se, että aina joutuu laittamaan muut itsen edelle, tsemppaamaan ja tukemaan, itse ei saa samaa vastineeksi. .[/quote kirjoitti:

Joo, juuri tämä. Että joutuu kaikessa menemään muiden tahdissa. Oma aito persoona ja tunteet täytyy piilottaa, niille ei ole tilaa. Se kyllä kiehuttaa, kun on vuosikausia (vuosikymmeniä?) sitä joutunut tekemään.

T.ap

Miksi teit? Yleensä naiset kärsii tälläisistä ongelmista. En käsitä miksei voi sitten vaan olla sellainen kun on? Vai oletko niin epämiellyttävä persoona, ettet voi käyttäytyä niin kuin todella haluaisit?

Vierailija
30/38 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlettskaa perustarpeet ja miettikää missä mättää. Joku terapeutti kertoi ensitöikseen käyvänsä nuo läpi asiakkaansa kanssa.

Joskus vaan elämäntilanne on se että ne omat perustarpeet jää tasan täyttämättä. Nyt en valita (eli en nyt jaksa taas että joku lapseton vela kiljuu ”mitäs teit lapsia”) mutta KUVAILEN että useamman lapsen äitinä, vauva ja taapero siinä siis mukana, aivan jatkuvasti 24/7 palvelet toisia, aina ”kuuluu” olla iloinen ja hyvällä tuulella, ikinä ei ole omaa aikaa eikä tukiverkottomana parisuhdeaikaa. Tarvehierarkiasta toteutuu ehkö yksi ensimmäinen taso. Suoja (koti) ja ruoka. Siinäpä se. Mitään lepoa, itsensä toteuttamista ei vaan ole. Ja kyllä alkaa vähä kerrassaan vituttamaan vaikken sitä lapsille näytä.

Olen itse valinnut tämän joten ei ole oikeutta valittaa, mutta kommentoin vaan tuohon että joku terapeutti käskee arvioimaan tarvehierarkian onnistumisen. Sanopa tää myös vaikka ihmiselle joka hoitaa omia lapsiaan ja vanhoja vanhrmpiaan, joka on totaali yh, syöpäsairas talousahdingossa jne.

Ei ole _todellakaan_ aina sellainen elämäntilanne että voit ”järjestää” tai ”suunnitella” itsesi toteuttamiset sun muut.

Vierailija
31/38 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kofeiini aiheuttaa lyhytpinnaisuutta ja ärtyisyyttä. Kun jätän kahvin pois, huomaan eron. t. viisikymppinen

Vierailija
32/38 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.ap

Miksi teit? Yleensä naiset kärsii tälläisistä ongelmista. En käsitä miksei voi sitten vaan olla sellainen kun on? Vai oletko niin epämiellyttävä persoona, ettet voi käyttäytyä niin kuin todella haluaisit?

No naisen elämä on sitä että palvelet, palvelet, muut aina ensin, muiden tarpeet ensin. Jokainen jolla on lapsia tietää tämän. Lapseton sinkku ei ehkä tiedä.

Vasta joskus kuusikymppisenä voi hengähtää. Siinä sitten voit purkaa sen 40v kertyneen virutuksen. Tässä syy miksi on kiukkuisia vanhuksia ja eritoten mummoja.

Vierailija
33/38 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen 40v. Ja ulkoilen, en "kokeile", kuten vahingossa kirjoitin.

Saattaa johtua aika lailla väärästä työstäkin, tätä olen miettinyt. Varmaan tässä uran vaihto tulossa kun ei tunnu omalta tää ura ja ottaa aivoon. Olen ollut sellainen muut huomioonottava vähän liikaakin aina, ja nyt tuntuu että mitta on täynnä.

Ap.

Vastasit juuri omaan kysymykseesi. Kulutat valveilla olo ajastasi yli kolmas osan töissä, josta et nauti, mahdollisesti jopa vihaat. Sen lisäksi olet ilmeisesti koko elämäsi ollut suostuvainen alistuja, jolla ei ole kunnollista omaa tahtoa, ja välttelee konfliktitilanteita. Tässä on kaksi erittäin tehokasta ainesosaa koko elmän kokoiseen katastrofiin. Jos diagnoosini oli oikea, voit olla iloinen, että olet ymmärtänyt tämän 40-vuotiaana. Monet eivät herää omiin puutteisiinsa ikinä. Nyt voit systemaattisesti, askel kerrallaan oppia laittamaan itsesi enemmän etusijalle, ja tuomaan eriävät mielipiteesi esiin, kun se on tarpeellista. Voit myöskin vielä tuossa iässä hyvin kouluttautua uuteen, sinulle merkitykselliseen ammattiin. 

Vierailija
34/38 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et elä oman näköistäsi elämää. Tee asialle jotain.

Minä olen 66-vuotias eläkkeellä oleva nainen, en edes tiedä mikä se minun näköinen elämä on. Tekisi mieleni kuolla, mutta tiedän että lapset ja lapsenlapset eivät sitä kestäisi. Makaan vaan kotona ja roikun netissä, en saa mitään aikaiseksi.

Vierailija
35/38 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma, vituttaa vaan kaikki. Työpaikan vaihto voisi ehkä auttaa, tosin tuntuu että samaa paskaa olis joka paikassa, eikä uuden alan opiskelu houkuta tulojen vähenemisen vuoksi. Jonkinlainen umpikuja siis ja totaalinen turhautuminen. Vituttaa kaikki ihmisetkin, paitsi ihan lähimmät. Voisikin vaan olla kotona ja tehdä omia juttujaan ilman häiriötekijöitä.

Minä ajauduin tuon vuoksi ottamaan lopputilin, kun hermot vaan paloi jatkuvasti töissä. Olen ollut nyt vain kotona aika lailla erakkona. En tiedä, mitä tulevaisuudessa.

Millä elät?

Vierailija
36/38 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.ap

No naisen elämä on sitä että palvelet, palvelet, muut aina ensin, muiden tarpeet ensin. Jokainen jolla on lapsia tietää tämän. Lapseton sinkku ei ehkä tiedä.

Vasta joskus kuusikymppisenä voi hengähtää. Siinä sitten voit purkaa sen 40v kertyneen virutuksen. Tässä syy miksi on kiukkuisia vanhuksia ja eritoten mummoja.

En tunne yhtään kiukkuista mummoa (toki niitä on) vaan just kolmi-nelikymppisiä tympääntyneitä. Olen itsekin tympääntynyt, en vaan pura sitä syyttömiin. 

Naisen elämän, äidinkään, EI tartte olla toisten palvelemista. Tottakai pieni lapsi tarttee huomiota, mutta aina voi opettaa lasta tekemään ikäkauden mukaan asioita. 

Muiden tarpeet voi kyllä lapseton sinkku joutua laittamaan edelle silti.

Vierailija
37/38 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep sit tuhotaan muita työkyvyttömiksi omalla pahalla käytöksellä.

Vierailija
38/38 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.ap

Mutta miksi ihmeessä pitää alistua sellaiseen? Niin kuin ei olisi omaa tahtoa ollenkaan. Tämä on valintojen maailma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi