Oliko tämä asiallisesti annettu palaute?
Meillä tapahtui mökillä vesivahinko ja sen seurauksena mies palkkasi kaverinsa auttamaan (hänellä on kokemusta alalta ja tarvittava pätevyys)
Sopivat könttäsumman ja sen että työhön menee n. 4 päivää jollei lisäyllätyksiä tule.
Kerroimme että ystävällä on myös mahdollisuus yöpyä vierasmökissä koska matka mökille on pitkä.
Toisena työpäivänä miehen vaimo ja lapset ilmeistyivät mökille. Kun sanoin että tämä ei ole ok.
Niin nyt tuo vaimo mustamaalaa minua kaikille yhteisille ystäville, kuinka mies vaan juo siellä iltaisin kaljaa ja minä lämmittelen saunaa..
Huoh. Heillä on nyt iso riita päällä, kun mies haluaa ehdottomasti tehdä sovitun työn loppuun mutta mua ottaa aivoon kun hänen vaimo soittaa koko ajan ja häiritsee työtä. Sanoin sitten tälle kaverille että nyt on sellainen juttu että joko menet kotiin ja selvität asian vaimosi kanssa (et saa palkkaa) tai sitten hoidat työsi loppuun ja saat sen palkan mitä sovittiin ja hoidat asiasi vaimosi kanssa iltaisin.
Kaveri valitsi työnteon ja sanoi selvittävänsä asiat vaimonsa kanssa myöhemmin. Nyt kuitenkin inä saan pskaa niskaan tästä. Ärsyttää.
Kommentit (30)
Mitä opimme tästä? Älä koskaan palkkaa kaveria. Voisin jatkaa tätä älä listaa.
- älä palkkaa kavereita tai sukulaisia
- älä mene kaverille tai sukulaiselle töihin
- älä lainaa kaverille tai sukulaiselle rahaa.
Jätä omaan arvoonsa. Tietää muija itsekin, että häiritsee työntekoa. Ja selväähän sekin on, että muijalla ja lapsilla ei mitään asiaa remonttikohteeseen, koska riski loukata itsensä, lapset loukkavaavat, työturvallisuus asia ym. perusteita.
Muija pelkää että yöllä tapahtuu jotain asiattomuuksia?
Mitä.sinä asiaan sotkeudut? Et ole sopijapuoli.
"mies palkkasi kaverinsa auttamaan (hänellä on kokemusta alalta ja tarvittava pätevyys)
Sopivat könttäsumman ja sen että työhön menee n. 4 päivää jollei lisäyllätyksiä tule.
Kerroimme että ystävällä on myös mahdollisuus yöpyä vierasmökissä koska matka mökille on pitkä."
Sopimus on varmaan tehty kirjallisena?
Vierailija kirjoitti:
Miehen vaimolla on tuo tyypillinen tapa setviä asiaa että jos heille aiheutuu tuosta jotain arjen ongelmia niin se on jonkun muun vika kuin heidän keskinäisen suhteensa.
Yritä minimoida kommunikaatio vaimon kanssa.
Miehen vaimo eli sinä?
Älä välitä. Mikä on pahinta, mitä voi tapahtua? Jotkut sinulle puolitutut ihmiset länkyttävät ja läyhäävät sinusta asiaa x ajan x, ja mitä sitten? Mitä menetät? Ystäviä? Et. Maineen? Et.
Inhottavaahan tuollainen on, mutta älä omaa energiaasi tuohon laita. Anna heidän länkyttää.
Työhön palkattu mies tekee työnsä kuitenkin nyt, ja sinulla oli oikeus sanoa asiasta.
Anna kun arvaan: remppa jatkuu kolmatta viikkoa eikä valmista tule.
"mies palkkasi kaverinsa"
Eli sinä et ole työnantaja edes. Miksi puutut asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä opimme tästä? Älä koskaan palkkaa kaveria. Voisin jatkaa tätä älä listaa.
- älä palkkaa kavereita tai sukulaisia
- älä mene kaverille tai sukulaiselle töihin
- älä lainaa kaverille tai sukulaiselle rahaa.
Valitettavasti hän oli ainut kenet saimme näin nopealla aikataululla ja jonka pätevyyteen voimme luottaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koska olen mökin omistaja.
Ap
Minusta sanoit aivan oikein, ei kaverin perhettä sinne mökille kutsuttu. Vaimo tajuaa tuon aikanaan tai sitten ei.
Itse kertoisin asianlaidan niille kavereille, keille hän nyt mustamaalaa sinua.
"Kyllä koira koiran tuntee". Toimit periaatteessa aivan samoin kuin tuo miehesi kaverin vaimo. Ja miksi kaverin perhe ei saanut tulla mökille? Homma ois ollut ihan bueno, jos et olisi ajanut heitä pois.
Miksi et antanut vaimon yöpyä mökillä kun kerran mies siellä yöpyi? Mitä haittaa sinulle siitä tuli?
Vaimo olisi halunnut ilmaisen mökkiloman.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä koira koiran tuntee". Toimit periaatteessa aivan samoin kuin tuo miehesi kaverin vaimo. Ja miksi kaverin perhe ei saanut tulla mökille? Homma ois ollut ihan bueno, jos et olisi ajanut heitä pois.
Todella pikkumaista ap:lta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olen mökin omistaja.
Ap
Sit se olis pitäny sinun se palkkaaminen tehdä.
Mökin omistaja itse päättää, ketä milloinkin on mökillä. Remontin keskellä olisi pitänyt kestitä vielä työntekijän lapsia ja vaimoa. Menettekö tekin miestenne työpaikalle?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et antanut vaimon yöpyä mökillä kun kerran mies siellä yöpyi? Mitä haittaa sinulle siitä tuli?
1) Koska kyse ei ollut mistään mökkilomasta vaan työmaasta.
2) Ja hermo on sen verran kireällä etten todellakaan jaksa mitään pikkulapsia nyt
3) mökki sekä sen ympäristö ei sovellu lapsille
4) Maksan korvauksen tästä työstä ja se on pakko saada valmiiksi, ei ole mukavaa että vaimo ja lapset pyörii siellä joukossa häiritsemässä työntekoa
5) kenenkään mökille ei pidä tulla ilman lupaa
Riittikö?
Ap
Miehen vaimolla on tuo tyypillinen tapa setviä asiaa että jos heille aiheutuu tuosta jotain arjen ongelmia niin se on jonkun muun vika kuin heidän keskinäisen suhteensa.
Yritä minimoida kommunikaatio vaimon kanssa.