Oliko tämä asiallisesti annettu palaute?
Meillä tapahtui mökillä vesivahinko ja sen seurauksena mies palkkasi kaverinsa auttamaan (hänellä on kokemusta alalta ja tarvittava pätevyys)
Sopivat könttäsumman ja sen että työhön menee n. 4 päivää jollei lisäyllätyksiä tule.
Kerroimme että ystävällä on myös mahdollisuus yöpyä vierasmökissä koska matka mökille on pitkä.
Toisena työpäivänä miehen vaimo ja lapset ilmeistyivät mökille. Kun sanoin että tämä ei ole ok.
Niin nyt tuo vaimo mustamaalaa minua kaikille yhteisille ystäville, kuinka mies vaan juo siellä iltaisin kaljaa ja minä lämmittelen saunaa..
Huoh. Heillä on nyt iso riita päällä, kun mies haluaa ehdottomasti tehdä sovitun työn loppuun mutta mua ottaa aivoon kun hänen vaimo soittaa koko ajan ja häiritsee työtä. Sanoin sitten tälle kaverille että nyt on sellainen juttu että joko menet kotiin ja selvität asian vaimosi kanssa (et saa palkkaa) tai sitten hoidat työsi loppuun ja saat sen palkan mitä sovittiin ja hoidat asiasi vaimosi kanssa iltaisin.
Kaveri valitsi työnteon ja sanoi selvittävänsä asiat vaimonsa kanssa myöhemmin. Nyt kuitenkin inä saan pskaa niskaan tästä. Ärsyttää.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mökin omistaja itse päättää, ketä milloinkin on mökillä. Remontin keskellä olisi pitänyt kestitä vielä työntekijän lapsia ja vaimoa. Menettekö tekin miestenne työpaikalle?
Ihan oikein. Sovittu työ hoidetaan eikä sinne muut perheenjäsenet tule lomailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"mies palkkasi kaverinsa"
Eli sinä et ole työnantaja edes. Miksi puutut asiaan?
Koska olen mökin omistaja.
Ap
Sit se olis pitäny sinun se palkkaaminen tehdä.
Miksi? Eiköhän ap saa ihan itse päättää mitä tekee?
Vierailija kirjoitti:
Mökin omistaja itse päättää, ketä milloinkin on mökillä. Remontin keskellä olisi pitänyt kestitä vielä työntekijän lapsia ja vaimoa. Menettekö tekin miestenne työpaikalle?
Juuri näin. Työturvallisuus! Kuka korvaa jos jotain sattuu? Niinpä. Siksi remonttikohteeseen ei ole muilla asiaa. Ap, olet esittänyt asiasta oikean näkökulman ja tarvittaessa perustele työturvallisuudella, ellei kaverin vaimolle muuten asia valkene.
Minusta AP on periaatteessa oikeassa mutta jäi vähän epäselväksi millä tyylillä ilmoitit että vaimo ja lapset eivät siellä mökillä saa oleilla. Lähinnä haen sitä että vaikka on oikeassa, kannattaa myös yrittää olla diplomaattinen. Enkä nyt kauheasti antaisi painoarvoa jonkun naisen juoruilulle, enemmänhän se kertoo hänestä kuin sinusta. Todennäköisesti heillä on suhteessaan joku ongelma ja vaimoa harmittaa koska ei pääse valvomaan ukkoaan.
Urakoitsija varmasti maksaa alvit ja ennakot laillisesta työstä ja antaa kuitin vesivahingon korjaamisesta. Outo täytyy olla kaverin vaimon kun ei tajua virallista työmaata. Vai miten se meni? Minusta kaverin perhe tuskin on niin tollo että viralliselle työmaalle ryysäisi. Eiköhän tää ole kuutamourakka. Siks se perhe sinne varmaan yritti. Miehen kaveria kestitään joka sekin viittais kuutamourakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Urakoitsija varmasti maksaa alvit ja ennakot laillisesta työstä ja antaa kuitin vesivahingon korjaamisesta. Outo täytyy olla kaverin vaimon kun ei tajua virallista työmaata. Vai miten se meni? Minusta kaverin perhe tuskin on niin tollo että viralliselle työmaalle ryysäisi. Eiköhän tää ole kuutamourakka. Siks se perhe sinne varmaan yritti. Miehen kaveria kestitään joka sekin viittais kuutamourakkaan.
No ei todellakaan ole mikään kuutamourakka. Kuten jo sanoin mieheni kaverilla on pätevyydet ja tosiaan tarvitaan todistukset että työ on tehty oikein, eikö tämäkin jo kerro jotain sinulle?
Kyllä kaverin perhe tai oikeastaan vaimo oli niin tollo että tänne lupaa kysymättä änkesi, ei oikein tajunnut että en minäkään täällä vain istu ja rupattele miesten kanssa vaan teen kaiken työn minkä voin.
Ap
Ap toimii oikein ja on antanut asiasta selvät ohjeet. Ei kukaan mene puolisonsa työpaikalle, ellei häntä ole sinne myös palkattu tai erikseen siitä komennuksen yhteydessä sovittu (kuten esim. vuoden ulkomaan komennukset ja siinäkään tapauksessa puoliso ja/tai lapset ei tule miehen työpaikalle).
Mietin vain, että onko ap vain asiasta hyvin harmissaan ja siksi kärkäs nyt vastauksissaan vai pahensiko tilannetta jopa itse provosoimalla kärkkäillä kommenteillaan?
Joka tapauksessa, koska palkattu työmies itse hoitaa tehtävänsä sovitulla tavalla niin anna asian olla ja liitä miestä hyvin hoidetusta jälkihoidosta. Teidän on mukavampi työmaallakin porukassa olla ja miehetkin osaa tarvittaessa oikaista tilannetta varmasti oikealle tolalle yhteisille ystävillenne, kun tilanne on rauhoittunut molempien rouvien osalta.
Jos ne kaverit ei ole edes yhteisiä niin mitä väliä, mitä ne on mieltä. Kyllähän sinäkin haet tukea nyt toiminnallesi täältä, joten mekin kuullaan oma näkökulmasi asiasta. Rauhotu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et antanut vaimon yöpyä mökillä kun kerran mies siellä yöpyi? Mitä haittaa sinulle siitä tuli?
1) Koska kyse ei ollut mistään mökkilomasta vaan työmaasta.
2) Ja hermo on sen verran kireällä etten todellakaan jaksa mitään pikkulapsia nyt
3) mökki sekä sen ympäristö ei sovellu lapsille
4) Maksan korvauksen tästä työstä ja se on pakko saada valmiiksi, ei ole mukavaa että vaimo ja lapset pyörii siellä joukossa häiritsemässä työntekoa
5) kenenkään mökille ei pidä tulla ilman lupaaRiittikö?
Ap
Kerroit avauksessa mökistä ja vierasmökistä.
Kun mökkejä on vain yksi ja siellä olet jo sinä, ja työntekijä ja miehesi, niin siinäkin on jo yksi liikaa.
Ei noita korjauksia saa tehdä muu kuin se jolla on lisenssi työhön. Vesivahinko voi tulla kalliiksi jos sen joka klooppari tekee.
Mä voin omistajana pyytää myös mieheni palkkaamaan työntekijän. Vai onko tää jossain kielletty?
Ap