Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan käynyt Helsingissä. Olenko ainoa?

Vierailija
07.04.2021 |

Olen jo 23 vuotias, enkä ole koskaan käynyt Helsingissä, eikä nyt näin koronan aikana ole edes suunnitelmissa lähtäkään.
Ei me koulusta luokkaretkiäkään sinne tehty välimatkojen ja rahan puutteen vuoksi.
Asun siis Pohjois-Suomessa, eikä se Helsinki ihan lähellä ole.
Kerran sentään lapsena kävin Turussa, kun matkustimme sieltä Tukholmaan ja se on ollut myös ainoa, kerta kun olen ollut laivalla.

Olenko ainoa aikuinen Suomalainen, joka on välttynyt näkemästä pääkaupunkiamme? Miun toinen mummoni oli 69v, kun kävi ensikertaa Helsingissä, kun meni eläkeläiskerhon kanssa sinne retkelle, että onhan toki näitä myöhemmällä iällä ensikertaa "stadissa" käyneitä
Tämä vain on jotenkin nolo juttu, tai siltä se tuntuu

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Vantaalla ja viimeksi käynyt Helsingissä 6v sitten. Ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
22/47 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää, en voi kuvitella että ihmiset ei ole käyneet näin pienen maan omassa pääkaupungissa.

Monenko ison tai pienen maan pääkaupungissa olet itse käynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole jäänyt mistään paitsi. Olisi tosin kannattanut käydä joskus 10v. sitten, kun Helsinki oli vielä kiva kaupunki.

Valitettavan totta. Muutin Helsinkiin 2013 ja viime jouluna n. 8v oleilun jälkeen takaisin länsirannikolle. Vuosi vuodelta koko kaupunki on alkanut muovautua "vihreäksi unelmaksi", ei vain tunne oloaan enää kotoisaksi katsellessa sitä menoa ja maksamalla melkein puolitoistatonttua Lumolle vuokraa jostain homeisesta kaksiosta.

Työpaikathan siellä on, mutta luojan kiitos etätyöt ovat uusi normi - saa stadin liksoilla aika makoisan elintason "maaseudulta" (top 10 kaupunki, mutta kehä 3 ulkopuolihan on erämaata). Ihan kiva siellä on silloin tällöin käydä työkavereita moikkaamassa, mutta takaisin en muuta.

Itse muuttaisin Helsinkiin heti, jos ei olisi palkka liian pieni, tai jos asuminen Helsingissä ei olisi halvempaa. Ihan turha edes verrata Helsingissä asumista johonkin top 10 kaupungissa asumiseen. Et tule ikinä saamaan samoja asioita elämältä siellä kuin mitä saisit Helsingissä. Voi tietty olla ettet niitä poisjääviä asioita kaipaakaan, mutta tosiasia se silti on ettet niitä voi saada top 10 kaupungissa.

Vapaana on parempi kun vankilassa, rappusilta pitää voida kusta ilman että kukaan näkee.

Vierailija
24/47 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole jäänyt mistään paitsi. Olisi tosin kannattanut käydä joskus 10v. sitten, kun Helsinki oli vielä kiva kaupunki.

Mikä kymmenen vuotta sitten Helsingissä oli toisin kuin nyt? Ei ollut koronaa? Äläkä vain kitise, että "ulkomaalaiset", sillä jo 10 vuotta sitten persut itkivät Helsingin olevan pilalla, romanikerjäläisiä oli kaupunki täynnä silloinkin, samoin muita ulkomaalaisia.

Jotenkin ne Persut piti sitten tähänkin ketjuun päästä yhdistämään. Enemmän nyky-Helsingissä häiritsee liika rakentaminen ja luontoalueiden hävittäminen. Kaiken lisäksi uudet asuinalueet ovat ihan kammottavan rumia ja täyteen ahdettuja.

Vierailija
25/47 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Helsingissä 2krt siten että menin satamaan.

N40.

Vierailija
26/47 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ja pari kuukautta asunutkin. Ei ole ykköskohde, jos lähden kaupunkilomalle Suomessa.

Vierailija
27/47 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kymmenen vuotta sitten Helsingissä oli toisin kuin nyt? Ei ollut koronaa? Äläkä vain kitise, että "ulkomaalaiset", sillä jo 10 vuotta sitten persut itkivät Helsingin olevan pilalla, romanikerjäläisiä oli kaupunki täynnä silloinkin, samoin muita ulkomaalaisia.

Jotenkin ne Persut piti sitten tähänkin ketjuun päästä yhdistämään. Enemmän nyky-Helsingissä häiritsee liika rakentaminen ja luontoalueiden hävittäminen. Kaiken lisäksi uudet asuinalueet ovat ihan kammottavan rumia ja täyteen ahdettuja.

Triggeröityminen persuista kertoo, että persuveikkaus osui oikeaan.

Vierailija
28/47 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on mukava paikka - käydä.

Turkukin on kaunis paikka :)

Molemmat Suomen historian kannalta tärkeitä käydä oman tilanteensa mukaan kerran elämässään.

En ole koskaan itsekään käynyt Rovaniemellä, tosin harva tulee käyneeksi erikseen esim. Savonlinna.

Suomessa on paljon mielenkiintoista historiaa eri kaupungeissa,joissa tilaisuuden mukaan kannattaa käydä pyörähtämässä :)

Se, että kaupunkia vähätellään syystä tai toisesta niin ei kannata antaa liiaksi vaikuttaa.

Jos pääset joskus käymään esim. Helsingissä, suosittelen tutustumaan netin kautta edullisiin majoitustarjouksiin ja olla koko viikonloppu. Googlata itseään kiinnostavat nähtävyyden ja käydä kurkistamassa kaupunkia itseään.JJokin kiertokävely voisi antaa lisäarvoa.

Harvaan kaupunkiin turisti menee ihmisten vuoksi ja joka kaupungista löytyy kyllä ääripäitä ;)

Vierailija
29/47 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä kannatakaan käydä. Se on täynnä mustia ihmisiä, kuin afrikkalainen kylä.

Tämä!

Aina valppaana, ketju kuin ketju.

Vierailija
30/47 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Triggeröityminen persuista kertoo, että persuveikkaus osui oikeaan.

Ei mennyt, mutta kertoo jotain omasta maailmankuvastasi, ettet pysty keskustelemaan mistään asiasta tunkematta mukaan omia poliittisia olettamiasi.

Vierailija
31/47 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan totta. Muutin Helsinkiin 2013 ja viime jouluna n. 8v oleilun jälkeen takaisin länsirannikolle. Vuosi vuodelta koko kaupunki on alkanut muovautua "vihreäksi unelmaksi", ei vain tunne oloaan enää kotoisaksi katsellessa sitä menoa ja maksamalla melkein puolitoistatonttua Lumolle vuokraa jostain homeisesta kaksiosta.

Työpaikathan siellä on, mutta luojan kiitos etätyöt ovat uusi normi - saa stadin liksoilla aika makoisan elintason "maaseudulta" (top 10 kaupunki, mutta kehä 3 ulkopuolihan on erämaata). Ihan kiva siellä on silloin tällöin käydä työkavereita moikkaamassa, mutta takaisin en muuta.

Itse muuttaisin Helsinkiin heti, jos ei olisi palkka liian pieni, tai jos asuminen Helsingissä ei olisi halvempaa. Ihan turha edes verrata Helsingissä asumista johonkin top 10 kaupungissa asumiseen. Et tule ikinä saamaan samoja asioita elämältä siellä kuin mitä saisit Helsingissä. Voi tietty olla ettet niitä poisjääviä asioita kaipaakaan, mutta tosiasia se silti on ettet niitä voi saada top 10 kaupungissa.

Melkein kymmenen vuoden kokemuksella vertaan nyt kuitenkin :)

Toki kaupungista "pöhinää" löytyy jos sitä kaipaa. Oli se jokusen vuoden hauskaa ennenkuin turhautuminen alkoi kasvaa. Omistusasumisesta ei tarvitse haaveilla (ainakaan missään ihmisasuttavassa asunnossa. Talot voi unohtaa täysin), ulkona haisee pska, pakokaasut ja hiilivoimala. Lieveilmiöistä on varmasti uutisoitu tarpeeksi ettei tarvitse listata. Pöhinää kaivatessa Helsingissä tosiaan voi käydä koska haluaa, auto liikkuu kyllä.

Niin, ja autosta ja autopaikasta haaveilu on autovihamielisessä kaupungissa myös pois laskuista. Julkinen liikenne "toimii" mutta vain sivuttaissuunnassa. Ikä toki määrittelee paljon mitä Helsingiltä haluaa. Itse tulin niin "vanhaksi" että kaipaan sen pöhinän sijaan komeaa omakotitaloa, luontoa ja lapselle kivan ympäristön. Mutta en ihmettele jos tarpeeksi vanhana haluaa sinne esim. opiskelemaan. Mutta kokonaisuutena itse koen että kaikkien kompromissien unelmatilanne on saada palkka sieltä ja asua kuin kuningas muualla.

Vierailija
32/47 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla kävin kerran. Muuten en. Ainut ulkomaa missä olen ollut on Ruotsi koska asun lähellä Ruotsin rajaa. Tietty Ruotsi täällä pohjoisessa ei tunnu ulkomaalta kun samat Suomi naamat tulee siellä vastaan kuin täällä Suomen puolellakin.

Vierailija
33/47 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö Edes Peruskoulun Aikana Luokkaretkellä? No Kysyn Koska , Asun Usean sadan kilometrin päässä Helsingistä Pohjois- Pohjanmaalla Pikku Kunnassa täällä on , Järjestetty , Jo Isäni Ollessa Koululainen Matkan Helsinkiin luokkaretkelle, Ja niin on joku peruskoulun luokka on järjestänyt Myyjäisiä , Jotta He pääsisi luokkaretkelle Helsinkiin.

Itse kyllä olen Sukulaiseni luona Käynyt , Kyllä jo pienenä Helsingissä Vanhempieni Ja veljeni kanssa myös aikuisena Tikkurilassa Joka ei ole Helsinkiä vaan Vantaata.

Mutta siellä yöpynyt Hotellissa ja metrolla käynyt Helsinkiä katsomassa.

Olen käynyt Korkeasaaressa, Suomen Linnassa, Kallion Kirkossa, Eduskuntstalossa Vierailijana Presidenttinä Oli Silloin Tarja Halonen näin sieltä Parvelta kun Eräskin Kansanedustaja otti Olkalaukkunsa pöydältä , nousi tuoliltaan istumaan , ja taas istahti ja lopulta Hän Otti vihreän Olkalaukkunsa eikä tullut enää koko tunnin aikana Takaisin häipyi, Sen sileän tien Eduskuntatalolta.

Ihmiset ovat siellä röyhkeitä ja ilkeitä ja Etuilemassa.

Kyllä jos olin jo jonossa Joku äkäsesti, Huuti " Minä tuun tähän mulla on kiire!".

Kun yhdellä kertaa tätini minä ja Veljeni varattiin sitten Helsingin Keskustassa sijaitsevaan Hotelliin jossa ei ollut mitään illalla tansseja veljeni laitto miesten suorat housut, kuten kuuluu siistiksi pukeutua mutta kun ne ei ollut, Kalliista muotiliikkeestä ostetut,. vaan Halpakaupasta ostetut, Portsari kehtas haukkua ja huutaa veljelleni " tänne ei verkkareilla ei saa tulla"!

Ja tuo oli Ensimmäinen ja viimeinen kertani , Sillä näkyvin miten Röyhkeästi siellä käytyäydyttiin ! Ja sama portsari päästi epäsiististi pukeutuneita nuoria miehiä joilla on resut farkut, joista paistaa Alushousut!

Nyt kun Sukulaiseni ovat kuolleet joiden luona vierailin tuon peruskoulun Luokkaretken jälkeen en ole, sitten ole nokkaani näyttänyt kun sain 15- vuotta sitten Sellaisen mielikuvan sain Helsinkiläisistä että ovat röyhkeitä ja ilkeitä.

Joo eli en oo kovin usein sinne ängenny.

Kyllä se sellainen Paikkakunta on .. Että en kyllä itse Mene sinne .

Joo oisko seuraavat 15- vuotta taas väliä kun käyn Seuraavalla kerralla Helsingis? Tiedä häntä minä jos edes oon hengissäkään ei sitä tiedä oisin jo .. Likellä 70.!

No ei sitä tiedä.

En ainakaan asumaan herran jestas.En näe itseäni asuvan siellä.

No tuskin oot tuossa kertoin Omia kokemuksia Helsingin Reissultani.

No kyllä Presidentin Linnan edessäkin on tullut käytyä tölläämässä ja Tuomiokirkon portaita käveltyä ja Kauppahallissa.

Ratkilallakin matkustettua ja oon ollut ohikulkumatkalla kun olen mennyt Erilaisil Matkanjärjestäjien Reissuilla Matkustaes Tukholmaan, Kööpenhaminaan ja Tallinnaan.

Sekä Osloon .

Mielessä on käynyt Millainen se Pietarin juna oikein on ja Pentoliini?

Vierailija
34/47 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Legendaarista että kymmenessä vuodessa vihreä kaupunginvaltuusto ei ole saanut aikaan yhtään mitään kerjäläisten siivoamiseksi. Tarvittiin kiinalainen virus tekemään miehen työ.

Vierailija
35/47 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaana on parempi kun vankilassa, rappusilta pitää voida kusta ilman että kukaan näkee.

Kyllä noita kuseksijoita näkee täällä Helsingissäkin, ovat varmaan sitten niitä sinun heimolaisiasi?

Vierailija
36/47 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki ihan pieni kylä. Ei kannata mennä. Et menetä mitään jos et käy.

Eipä tästä maasta isompaakaan löydy. Ja kyllä kerran elämässään kannattaa maansa pääkaupungissa käydä. Paitsi sun.

Miksi sinne kannattaa mennä? Siksi vain, että se on pääkaupunki? Mieluummin käytän matkustusrahat ulkomaanmatkailuun tai käyn jossakin Suomen hienoissa vanhoissa kaupungeissa.

Vierailija
37/47 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoohan se jollain tapaa suppeasta elämästä. Jos siis aikuisikään mennessä ole missään yhteydessä käynyt pääkaupungissa.

Mutta onko se sitten paha asia?

Typerää kuitenkin verrata käymistä Helsingissä vierailuun jossain Kajaanissa.

Vierailija
38/47 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki ihan pieni kylä. Ei kannata mennä. Et menetä mitään jos et käy.

Tätä hokee yleensä turkulaiset/ tamperelaiset/ kuopiolaiset/ oululaiset/ vaasalaiset/ jyväskyläläiset/ porilaiset, joiden on vaikea sietää sitä, että Helsinki on Suomen ainoa oikea kaupunki. Ei Helsinkikään mikään megakaupunki ole, mutta silti Suomen ainoa kaupunki.

t. rehellinen turkulainen

Vaasa ja Turku ovatkin ainoat kaupungit Hesan lisäksi, jotka olleet piäkaupunkeina.

Vierailija
39/47 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, tasapuolisuuden vuoksi, en minäkään ole koskaan käynyt Ivalossa, enkä Saariselällä.

En ylensäkään edes lähellä Lappia.

Seinäjoki on pohjoisin paikka jossa olen käynyt, asun Helsingin lähellä.

Vierailija
40/47 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa miljardeja ihmisiä joten et ole ainoa joka ei ole käynyt Helsingissä