Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ma-ti maaliset 05

14.08.2006 |

Aloitanpas pinon, kun tuo tyttökin suostuu leikkimään yksin hetken :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä mennään vielä ison mahan kanssa. Viikonlopun konferenssi meni hienosti. Finlandiatalolla meitä oli yli 700 konsulttia pääosin naisia ja ohjelma & puitteet oli kyllä hienoja. La illalla oli upea gaalaillallinen, jossa uskalsin nauttia vajaan lasin sekä valko- että punaviiniä ruuan kanssa. Ruokailu kesti kuitenkin 3h ja ruoka-annoksia (tarjoiltiin pöytään) oli 4 :) Ruuan jälkeen Jean S viihdytti tunnin verran ja oli siinä vaikea olla tanssimatta, kun hyvää musiikkia tulee. Maha ilmoitti välittömästi olemassaolostaan, kun vähänkin hytkyi :P Su oli ihana 8 ruokalajin shampanjalounas (ei mitään kuohuviiniä ;)) hyvin pärjänneille yksiköille ja mehän oltiin yksi niistä! Onnistunut viikonloppu siis vaikka eilen illalla olinkin aivan kuollut kotiin päästyäni ja viime yön olen nukkunut kun tukki. Vieläkin on vähän seis olo, mutta eiköhän se tästä lähde kun painutaan puistoon Helmin kanssa.

Isi oli pärjännyt hyvin Helmin kanssa. Olivat käyneet Korkeasaaressa la ja kivaa oli ollut. Se hyvä puoli tuossa selvästi oli, että nyt Helmi on vähän enemmän isin perään. Se on ollut tässä useamman viikon jo ihan mamin tyttö ja isi ei saa tehdä mitään sen kanssa. Nyt on selvästi tilanne toinen. Hyvä niin.

Kissan vienti kaverille Lahteen siirtyi taas ja nyt on lopulliseksi päiväksi sovittu torstai. Saas nähdä pääsenkö itse viemään, kun silloin on laskettu aika... Mies siirsi lapsen tilausta ens vkonloppuun, mihin mä kyllä totesin etten ala mitään lisäpäiviä kyllä kantelemaan :P Mut jos Elmeri malttaisi odottaa to-iltaan, että saisin kissan vietyä, niin sit olisin tyytyväinen :) Saas nähdä miten käy. Viikonloppu kyllä sai mahassa muutoksia aikaan, mutta voi olla että ne vain tuntuu nyt, kun oli koko ajan niin kova ohjelma.

Nyt tarvii lähteä Helmin kanssa puistoon ennen kun sammuu tohon lattialle viltin päälle. Tylsää pienellä, kun kukaan ei leiki sen kanssa. Onneksi puistossa on kavereita.

Atyah + Helmi 27.3 + Elmeri rv 39+4 (loppusuoralla :))

Vierailija
2/16 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä töissä taas. Tänä aamuna neiti jäi itkemään todella lohduttomasti kotiin. Mummi ei ole hoitanut koko kesänä, heräsi muutekin kiukkuisena ja nälkäisenä niin johan oli huuto valmis :/ No soitin mummille ja olihan tuo rauhoittunut jonkin ajan päästä. On vaan niin sydäntä raastavaa jättää toinen huutamaan kun halusi vaan syliin.

Viikonloppu mennä hurahti. Neiti sai la tonkia meidän pihaa ihan rauhassa ja johan oli näky. Välillä kävi vedessä istumassa ja hetken päästä oli hiekkiksellä. Hoh, sotkua tuli mutta kyllä oli hauskaakin. Eilen sit söi voikukan nupun ja yökki tuonne puistoon. Heh, eipä sit ollut varavaatteita mutta mitäs näistä. Kumma juttu kun välillä uskoo ihan hyvin että kaikkee ei tarvii syödä ja välillä sit taas ei. Luulis jo että tuossa iässä ei IHAN kaikkea tutkittais enää suun kautta :)

Kiva Atayah kun sait nauttia oikein luksusviikonlopun! Nyt onkin Elmerillä sit lupa tulla :-D

Pinoon sieltä muutkin, mars mars! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomentapäivää täältäkin päästä. Viikonloppu hurahti vauhdilla, meillä oli lauantaina kavereiden häät Hesassa. Neiti jäi mummon ja vaarin kanssa kotiin ja hyvin oli mennyt. Oli käynyt nukkumaan ja syönyt ilman itkuja! Kaipa tuo vähän on jotain marinaa vääntänyt, mutta ei siis ainakaan appivanhempien sanojen mukaan mitään hirveitä kieppejä vetänyt. Oltiin kuitenkin pois la 11.00 - su 13.00, eli tää olikin eka kerta kun ollaan molemmat yötä pois.

Oltiin Hesassa hotlassa yötä ja suunniteltiin etukäteen, et mennään sit 1 maissa jo nukkumaan, niin saa kerrankin nukkua. Mut niinhän se meni et 2 aikaan oltiin vasta hotlassa ja mulla oli vähän paha olo, joten en heti voinut käydä nukkumaankaan. Ja kaiken lisäks meillä oli 120-senttinen sänky vaan, kun muita kuin 1 hengen huoneita ei ollu Hesassa tarjolla tänä viikkiksenä! Eli morjens vaan niille hyville unille... Oltiin Hotelli Helkassa, se oli kyllä tosi viihtysästi sisustettu - Alvar aallon valaisimia ja funkkistyyliä muutenkin.

Neiti on ollut nyt vähän tavallista hanakampi kiipeämään syliin- Ja yöllä huuteli, eikä suostunut jatkamaan unia omassa sängyssä vaan halus meidän viereen. En tiedä, johtuiko turvallisuustankkauksesta vai poskihampaasta, joka työntää itseään ikenen läpi just parhaillaan.

GALLUPPOS: Mites muilla maaliksilla noi hampuliasiat? Meillä on nyt saldo 9 ja melkein 10 hammasta, eli ylhäällä ja alhaalla edessä 4 ja sit alas on tullu ny poskihampaat, mikäli oikein olen kattonu. Eli poskihampaat tais tulla ennen kulmiksia, ainakin siinä välissä on aukko. Mystistä.

Mä murehdin töiden alkua, 4 vkoa siihen ja 3 vkoa Maijan hoidon aloitukseen. AAARGH! Haluisin olla vielä syksyn kotona, mut en kehtaa enää vekslata enkä tiedä voisinko edes.

Nyt päiväunille äippä, kun toissa yö meni hippailun merkeissä ja viime yö neidin univaikeuksien tahdittamana. Tokihan hänen oli pakko kuitenkin herätä klo 06...

Vierailija
4/16 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä taas. Viikonloppu meni vauhdikkaasti, kun oli vieraita. Siskon perheen lisäksi myös toinen pariskunta tuli la yökylään. Käytiin naisten kanssa Ikeassa ja miesväki kävi tsekkaamassa formulatapahtuman keskustassa. Ja iltapäivällä mentiin vielä Korkeasaareen. Su sitten vaan lorvailtiinkin kotinurkilla.

Sain hankittua pari viherkasvia tänne kalseaan työhuoneeseeni. Harvemmin taitaa olla ongelmana se, että työhuone on liian ISO..

Kaisa jäi kivasti hoitoon tänäänkin. Toivottavasti myös Lehtovin Helmillä (ja muillakin päivähoitolaisilla) tänään on oikein onnistunut päivä!! Ja " kotilapsia" unohtamatta :)

Käytiin kaverin kanssa pitkällä lounaalla, ja nyt on vaikea taas aloittaa työntekoa. Jaahas, puhelin soi. Kuulumisiin taas.

kua ja Kaisa

Vierailija
5/16 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sikäli mikäli kun saan suuhun katsottua niin meillä on hampuja nyt 16. Ja sama juttu, meillä tuli myöskin poskihampaat ennen kulmahampaita ja olen kuullut että aika monelle näin käy. Nyt siis puuttuu vielä takimmaiset poskihampaat...ei kait enää muita? Hampaiden pesu on meillä aivan järkyttävän vaikeata, likka inhoo sitä yli kaiken..paitsi jos saa itse " pestä" :/

Vierailija
6/16 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin perjantaina Tallinnassa miehen ja esikoisen kanssa. Santtu lähti mökille isovanhempien kanssa. Kuten esikoinen asian ilmaisi: Santtu menee mökille, että saadaan olla ihan rauhassa. No kuulosti aika ilkeältä, mutta tottahan se oli. Oli niin leppoisa matka, kun esikoista ei tarvitse paljon paimentaa. Tyhmänä jätettiin kärryt raahaamatta mukaan, mutta kyllä tyttö olisi niitä vielä tarvinnut. Eihän tuo tietenkään jaksa kävellä kuten aikuiset. No Ergo-reppu oli onneksi varun vuoksi mukana ja mies sai sitten loppumatkan kantaa tyttöä repussa.

Lauantaina haettiin Santtu mökiltä ja käytiin vähän Itiksessä ostoksilla. Ostettiin miehelle vaatteita, mikä on melko harvinaista. Noh okei, ostettiin mullekin hame.

Sunnuntaina oli serkkupojan ristiäiset. Saimme hoitaaksemme kummin vastuullisen tehtävän. Mun äidin sisko oli sylikummina ja hiki valui jakkupuvussa. Onneksi olin varustautunut vähän kevyemmin. Esikoinen oli vielä aamupäivällä kaverinsa synttäreillä, joten yhtä juhlaa oli hänen päivä. Ristiäisjuhlissa sitten hikoiltiin miehen kanssa Santtua paimentaessa. Veljeni koti on monessa tasossa, joten portaita riitti. Ja terrassilta alas kivirappuset. Huoh.....

G: Santtu omaa vain kuusi hammasta, mutta tuntuu silti näkkileivänkin syönti sujuvan.

Noh, enpä muista näin äkkiseltään muita viime aikaisia galluppeja.

Ai niin, mulla olikin luxus-aamu. Puistotäti lopetti loman ja kummatkin lapset olivat puistossa. Santtukin oli viihtynyt ihan hyvin. Itse kävin kaupassa ja vähän katselemassa huonekaluja. Makkariremonttihan meillä tehtiin joskus toukokuussa ja vieläkin huonekalut uupuu meidän makkarista ja lasten leikkihuoneesta. Niin ja keittiöremontti tehtiin viime marraskuussa ja vieläkin uupuu uusi keittiön lamppu sekä olohuoneen lamppu. Että melkoisen aikaan saavaa porukkaa ollaan... Mutta, kun meillä on niin eri maku. Mä haluaisin lastenhuoneeseen valkoiset Muuramen tasot ja sohvan, mutta mies ei ollenkaan halua valkoista vaan jotain junttia puuta. Meillä kun on jo olohuone ja keittiö täynna puuhuonekaluja, niin en haluaisi koko kotia puiseksi. Ja ollaan taas nollapisteessä. Siis saatteko te muut sisustaa mielenne mukaan, vai tarvitseeko puolisoakin kuunnella????

T. lappu & Santtu22.3.

Vierailija
7/16 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippaa!

Täytyy sanoa, että vaihteeksi mukavaa, että päivä alkaa pilvisenä kahden kuukauden tauon jälkeen. Tuntuu, että nyt on jo helpompi palata täälläkin arkeen ja aloittaa syksyn jutut ja touhut. Tänään olenkin ollut oikein tehokas ja hoitanut paljon rästiasioita; ilmoittanut Ursulan muskariin, tilannut hammaslääkärin, varannut koiralle trimmaajan, soittanut töihin yms. yms. Viime viikon ahkeroin parilla kesäkurssilla, kun mies oli vielä lomalla ja hoiti Ursulaa, niin josko nämä opinnotkin tästä taas edistyisivät. Nyt on tarkoituksena tehdä kahden viikon sisällä neljä tenttiä ja kolme case työtä, joten Ursulan päikkärit pitäisi käyttää tehokkaasti hyväksi, mutta täällähän minä netissä..

Niin ja viikkopimennon jälkeen taas huomasin, että paljon on tapahtunu! : ) Onnittelut Eliisalle pikkuisesta tytöstä! Ja Kualle onnittelut kouluun pääsemisestä, on ilmeisesti se jatkotutkinto mistä puhuitkin?

Atayhin viikonloppu kuulosti ihanalta, etenkin shamppisaamiainen maistuisi... : ) Meillä on ollut miehen kanssa suunnitteilla kahdenkeskinen viikonloppu Euroopassa, ennenkuin toinen pikkuinen syntyy, mutta saa nähdä jääkö vain suunnitteluasteella, kun tuntuu, että nämä viikot vain hupenevat ja aika menee. Syksyn viikonloppujakin on jo aika paljon varattu, kun on tulossa vieraita Jenkeistä ja Saksasta.

Jollakin jää pian jo mammikselle! Oletko voinut hyvin? Täällä maha (ja reidet - grrrr) kasvavat, keskiviikkona pitkästä aikaa neuvola. Muuten suht. ok, ei mitään ihmeitä ole ollut. Menen keskiviikkona ensimmäistä kertaa nyt uuteen paikaan ja uudelle neuvolatädille. Synnytyssairaalan valintaa olen nyt Espoossa asuvana hiukan miettinyt, että mennäkkö Kätilöopistolle vai Jorviin..Toisaalta Kättäri on tuttu ja siellä olemme käyneet nytkin ultrassa, ehkä siis sinne...

Kaksosten rattaitaitakin olen ajatellut, että pitäisikö pian alkaa katsastamaan vai miten sitä sitten parhaiten liikkuu ja myisikö nämä toiset pois. Suuria ajatuksia siis ; )

Mukavaa viikkoa,

Kevätmama, Ursula ja masuvauva rv 23+

Vierailija
8/16 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vieraillut meillä noin 12 kertaa.. en ole aikoihin suuhun vilkaissut, joten voihan niitä olla enemmmänkin. On ymmärtääkseni " normaalia" että poskihampaat tulee ennen kulmahampaita. Niitä odotellessa..

kua

ps. juu, jatkotutkintoa alan opiskella

Vierailija
9/16 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne vaan lomat loppuivat... Eka työpäivä on mennyt ihan vauhdilla - täällä kun on osa ollut jo 2 viikkoa töissä, niin pukkaavat kiitettävästi hommaa mullekin. Huomenna aloittaa kaksi uutta alaista, joten saan sitten loppuviikon käyttää heidän kouluttamiseensa...

Viikonloppu oltiin mökillä, eikä kyllä olisi viitsinyt tulla pois. Varsinkin saunomista ja uimista jään kyllä kaipaamaan. Seuraavan kerran, kun mökille mennään, ovat varmaan järvivedet jo kylmenneet.

Meillä on tämän viikon äitini hoitamassa lapsia. Ihan kiva, kun ei tarvinnut aamulla pistää lapsia hoitokuntoon - sai nukkuakin vähän myöhempään. Saas nähdä, joko äidistä on mehut poissa, kun menen kotiin... Mies totesi, että taitaa mummu nukkua ensi viikon, kun meidän vekarat oikein pyörittävät... Onneksi isäni tulee keskiviikkona jakamaan hoitotaakkaa.

Galluppeja oli ainakin hampaista. Meilläkin kulmurit vielä uupuvat, muut näyttäisivät jo tulleen. Ja hampaidenpesu on samanlaista kuin Nasulinalla, eli kun minä pesen, tulee hirveä huuto, mutta itse pestäisiin kyllä...

Ja lappu kyseli sisustamisesta. Kyllä meillä molempien mielipiteet painaa, mutta jos tosissaan haluan jotain, niin kyllä mies siihen yleensä suostuu. Onneksi meillä on aika samantyyppinen maku sisustuksen suhteen, joten useimmiten ollaan ihan sovussa. Meilläkin muuten mies tykkäisi kovasti sellaisista mäntypuisista huonekaluista, minä taas en. Onneksi olen siinä saanut pitää pääni...

Ja taas töihin!

Terkuin Terhi ja kotona olevat muksut

Vierailija
10/16 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli aamulla niin kamala savu, että hyvä kun sisällä pystyttiin olemaan. JO yöllä alkoi päätä kivistämään haju ja paheni aamua kohden. Onneksi nyt iltapäivällä päästiin ulos..mie oisin tullut hulluksi täällä kuumassa hieostavassa mökissä, jos koko päivä ois pitänyt olla sisällä.

Voi, miten mukavia viikonloppuja ja lomia olette pitäneet. Ehkä mekin ensi vuonna! Seuraava viikonloppu menee ristiäisiä järjestellessä, sitten saattaisi päästä mökille. Meillä on nyt ongelma, kun isäni otti minun serkun koiran. Se annettiin pois, sen takia kun puri heidän lastaan. Tämä koira ei koskaan soputunut lapsiin.No, siirsivät ongelman meille. Nyt minä en uskalla mennä lasten ja koirien kanssa pappalaan, kun siellä on se koira. Kettuterrierit ei oikein taida lapsista tykätä..Siinä meni yksi kyläily paikka, ja ainut sellainen paikka missä voin meidän vanhinta koiraa pitää vapaana. Suututtaa, ettei isäni voinut asiasta keskustella minun kanssa..murr.

Oma mieli on hieman parempi. Ehkä nämä matalapaineet mielessäni on ihan normaaleja hormoonien aihauttamia. Itseinho on vaan kova..Siis tätä kroppaa kohtaan. Lenkille, jumppaa ei voi kun on niin kuuma. Tämän puolesta toivoisin viileämpää, jotta pääsis kuntoilemaan.Tahtoo näyttää " kauniilta" . Nyt on tosiaan ruma ankanpoikanen-fiilis.

G: Heitänpä tälläsen henk.kohta kysymyksen. Miten teidän seksielämä? Siis tämän maalislapsen jälkeen? Tuliko mitään muutosta parempaa, huonompaa? Mimmin jälkeen, kun heti toivottiin sisarrusta, niin se oli aktiivista. Sekä raskauden aikanakin.Nytkin päästiin palaamaan normaaliin kuvioihin, kun jälkivuoto loppui. Mutta tunnelman latistaa ne kortsut.. ;). Kumpikaan meistä ei niin niistä tykkää. Kuitenkin olen niitten käytöstä ehdoton, riskiä en meinaa ottaa.Miten nämä ehkäisyjutut menee? Pitää vissiin oottaa niitä menkkoja, jotta saa pillerit tai kierukan?

G:Tarkkaa lukumäärää en hampaista tiedä..monta niitä nyt pitää tulla? Veikkaan että kaikki on puhjennut. Huonosti antaa likka pestä, ja olenkin aivan varma,että reikiä tulee. Mimmi pesee ensin itse ja sitten tarkistan. Aikaa ei kulu kyllä paljoakaa tuohon touhuun.

Sykerö nukkui viime yönä klo 23-5.45 syömättä kertaakaan. Jees, tälläsiä öitä lisää!!!

Nyt pitää mennä kattoo joko se pikkuinen ois jo herännyt. Sitten siivotaan, illalla tulee rotinavieraita!

Tuulia ja likat

Vierailija
11/16 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas... Kohta lähden kotiin, joten ei jaksa enää tehdä töitä...

Mutta Tuulialle ensin koirasta: Meillä kun on sellainen koira, joka pelkää vieraita lapsia ja saattaa haukkua heille, samoin kyllä aikuisillekin. Me olemme ratkaisseet asian niin, että jos tulee vieraampia vieraita, meillä koira on meidän makuuhuoneessamme vierailun ajan. Jos on yövieraita, koira pääsee sitten aikuisten seuraan, kun lapset ovat nukkumassa. Koira ei tunnu asiasta kärsivän, on melkein oikeastaan helpottunut, kun ei tarvitse vahtia vieraita ihmisiä. Menee ihan mielellään makuuhuoneeseen eikä yritä sieltä pois. Olisiko tällainen mahdollista teidän tapauksessanne? Toinen vaihtoehto on sitten kuonokoppa, siihenkin koira tottuu ja se estäisi ainakin puremisen. Meillä kuonokoppakin on koiralla käytössä, jos jää yksin autoon - yksi tuhottu sisustus riittää... ;-) Ja hyvin on tottunut siihenkin.

No, nuo nyt tulivat mieleen, ettei tarvitsisi koiran takia ihan vierailuja lopettaa...

Ja sitten seksistä. Meillä on onneksi säilynyt seksielämä ihan vilkkaana, melkein on toisen lapsen jälkeen parempaakin kuin esikoisen jälkeen. Mutta omaa aktiivisuutta se kyllä vaatii - kun on väsynyt eikä jaksaisi aloittaa, mutta sitten se on kuitenkin mukavaa ;-) Imetysaikanahan voi syödä minipillereitä, meillä ne ainakin olivat toimiva ratkaisu. Samoin kuparikierukan voi laittaa, jotkut lääkärit kai laittavat hormonikierukkaakin, mutta sitä ei kai yleensä suositella.

Tässäpä nämä. Nyt pitää pakata kamat ja häipyä. Huomiseen!

Terhitaas

Vierailija
12/16 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemuli nukkumassa ja äiti istuu kuivunut hiki otsalla (oikeastaan koko vartalolla) tässä koneella. Miksiköhän tuntuu olevan niin kovin kuuma? No, hien pintaan pukkasi ensimmäinen työpäivä. Ei kuitenkaan tuskanhikeä vaan ihan rehdistä fyysisestä työstä. Niin, kyllä ne opettajatkin joutuvat ruumiillisiin hommiin. Katsokaas kun koululla varasto oli täynnä keväällä tilattua materiaalia ja sitä sitten piti sieltä purkaa ja kuskata omaan luokkaan. Hieman siis svettis lensi! Ja kaiken lisäksi koulun ilmanvaihdossa taisi olla jotain häikkää, kun niin kovasti oli lääsyinen ilma sisätiloilla. Ja ulkona savua. Sitä olikin Järvenpäässä aikalailla. Ei varmaan mitään verrattuna Tuulian tilanteeseen, mutta kyllä sielläkin päänsä sai kipeäksi.

Onneksi ensimmäinen työpäivä oli vasta suunnittelupäivä eli oppilaat saapuvat vasta huomenna. Eikä huominenkaan päivä ole pituudella pilattu. Se sujunee jouhevasti uusia seiskaluokkalaisia paimentaessa. Pitää käydä järjestysäännöt, koulun käytänteet ja koko rakennus läpi. Onhan se aika suuri muutos lapselle siirtyä alaluokalta yläluokalle ja ihan uuteen taloon ja uusien opettajien ja oppilaiden joukkoon.

Helmin päivä oli mennyt hienosti. Onneksi! Oli ollut sikälikin erikoinen päivä, että Helmin ryhmässä yhdellä pojalla oli synttärit ja hän (vanhemmat) tarjosivat kaikille jälkiruoaksi jäätelötuutit. Helmikin oli sitä autuaan näköisenä lutkuttanut. Ja ruokakkin syönyt itse hoitajan syöttämisen ohella. Ote lusikasta vaan on jotenkin tosi hassu. Helmi pitää kiinni ihan varren päästä ja ikäänkuin roikottaa lusikkaa kädessään. Ihmeesti hän silläkin tyylillä saa joskus ruokaa menemään suuhun asti.

Myös vanhempien lasten ryhmässä oli synttärisankari ja siellä olikin isä pystyttänyt juhlan kunniaksi pihaan pomppulinnan! Valitettavasti nää pienimmät ei saanut vielä mennä mukaan pomppimaan. Kyllä helmiä kuitenkin kauheesti kiinnosti kyseinen härveli.

Päikkäritkin tyttö oli nukkunut!! Tosin ei muiden kanssa...Aluksi oli ollut samassa tilassa, mutta kun äänenkäyttö oli alkanut olla sen verran lujaa, että jo nukahtaneet rupesivat heräilemään, oli tyttö siirretty taas toiseen huoneeseen hoitajan kera. Siellä on lattialla patja, jolla he olivat istuneet ja kuulemma vain tuijottaneet toisiaan ja yhtäkkiä Helmi vain oli simahtanut. Siinä hän sitten koisasi tunnin. Eikä tila ollut edes mitenkään pimennetty. Eli eipä sillä paljoa väliä. Luulen kuitenkin, että hän melko pian oppii, että siellä varsinaisessa nukkumishuoneessa pitää pysyä sängyssä ja olla vähän hiljempaa, kun hän oli kuulemma jo nyt pysynyt sängyssä eikä ollut könynnyt sieltä pois. Mutt tuo äänenkäyttä saisi myös hieman tasaantua. tai ei siinä mitään, vaikka laulaakin itsensä uneen, muttakun hän kiljahtelee ym. Se on sitten sen verran kovaa ääntä, että ei häntä voi pitää samassa tilassa muiden kanssa.

Hampaat: Helmillä on tällä hetkellä alhaalla 8 ja ylhäällä 6 eli yhteensä 14. Niin, tuleekohan sinne ensimmäisten poskihampaiden taakse vielä toiset? Ainakin ientä näyttäisi riittävän.

Seksi: Hmm...Mieshän nyt kärkkyy jatkuvasti, mutta mä olen monesti vähän haluttomampi. Aika harvoin muhinoidaan verrattuna aikaan ennen Helmiä. Mutta mä luulen, että asiaan vaikuttaa tämä mun ulkoinen olemukseni. Olen sen verran tietoinen kantamistani liikakiloista, että ei tunnut miellyttävältä olla alasti toisen nähden. Vaikka toinen olisi kuinka läheinen. Eikä nää mun kiloni tuota miestä tunnu siinä mielessä häiritsevän.Tykkää vaan, kun on vähän isommat bosanderit. Niin, nehän sitten lähtee, jos tai kun tässä Painonvartijoiden metodit alkavat vaikuttaa. Mulla lähtee aina tisseistä täytteet laihdutuksen myötä. Tosi nastaa.

Nyt ei tämän kummempia. Heipat kaikille! Ja Atyahille tsemppiä viimeiseen rutistukseen!

lehtovi ja Helmi 28.3.

Vierailija
13/16 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooh, mistähän tuokin tuli päähän :-D

Pitipä palata vielä linjoille. Kun on noita kalluppeja :)

Meillä oli seksielämä huomattavasti vilkkaampaa ennen maalismussukkaa. Ja vielä raskauden aikanakin. Sen jälkeen ei vaan ole tehnyt mieli. Tai ei ainakaan samalla tavalla. Minipillereitä minä popsin ennekun menkat alkoi. Kerran rävellettiin kortsun kanssa kun teinit ja se homma meni todellakin ihan nauruksi :-D

Älkääs nyt hyvät mammat stressatko nuitten kilojen kanssa. Tuulia varsinkin, juuri olet synnyttänyt, älä nyt itseltäsi liikoja vaadi! Tiedän kyllä tasan että ihrat ärsyttää mutta onhan tuo lopputulos vallan ihana :) Hiljaa hyvä tulee! Miulla on tää sama ruho ollut vuodesta toiseen, Nooran jäljiltä enempi vaan löysempänä. Miusta ei ole laihduttamaan, liikuntaa pystyn lisäämään mutta ruokaa rakastan liikaa :)

Nooral ollu hiukan hankala päivä tänään. Vatsa oli niin kovalla että heräs IHAN kesken päikkyjen puolen jälkeen ja mummi sai " kaivaa" loput kakat pois kun ei tullu ees pihalle. Lisäksi taitaa tehdä taaimmaisia poskihampaita, kahdethan niitä tulee ja meillä viedään niitä viimisiä. Ois nyt voinu olla pien tauko, likka on oikeesti ihan " kipee" kun hampaat tulee. Kavereitten muksut on tehnyt noi hampit vasta reilu 2 vuotiaana.

Jeps, nyt menen maate....rankkoja nää " yh" viikot. Unia!

Nasulina

Ps. Tääl kohtalotoveri savun suhteen, Imatra kun on SUHT lähellä esim. tota Svetoa mis on/oli kaatopaikkapalo. Karmee kärtsät siis täälläkin joten sitä sadetta odotellaan!!!!!

Vierailija
14/16 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tulen useimmiten näin aamuisin tsekkaamaan pinon, ja tänään on aikaa kirjoitellakin heti. Odottelen aamupalaveria ja tähän jää tällainen vartti, jolloin ei viitsi aloittaa mitään oikeeta työtä.

Onneksi Helmillä oli mennyt mukavasti ensimmäinen oikea hoitopäivä. Niinhän sitä kai usein todetaan, että kun vanhemmat eivät ole mukana " sotkemassa" , niin lapsi mukautuu päiväkodin rytmiin helpommin. Aina alku silti on totuttelemista puolin ja toisin. Meilläkin tilanne on taas hetken sekavampi tuolla tarhassa, kun eilen aloitti muutama uusi lapsi. Hyvin Kaisalla silti oli mennyt ja joka päivä saadaankin kehuja siitä, miten reipas ja iloinen tyttö on.

Kuumaan gallupiin osallistun minäkin. Meillä vuosien saatossa on ollut parempia ja huonompia aikoja, mutta ensimmäinen vuosi Kaisan syntymästä oli kyllä surkeaa. Mua ei vaan kertakaikkiaan kiinnostanut yhtään! Sitten kun kuukautiset vihdoin alkoivat loppukeväästä, onkin seksirintamalla ollut suorastaan kukkeaa. Vissiin kaikki piilossa olleet himot sitten heräsivät kerralla :) Mä käytin alkuun minipillereitä, mutta jätin ne alkuvuodesta, kun ajattelin niiden vievän haluja. Siitä asti ollaan menty kortsuilla ja alkukankeuden (hahhah, sanaleikkejä..) jälkeen ollaan niihin totuttu. Nolona tunnustan, että mä tykkään kun se on paljon siistimpää. Mieskin tuumaa, että mieluummin näin kuin haluton vaimo!!

Kyllä muakin on aina liikakilot haitanneet. Sitä on niin hiton armoton itselleen ja vaatii ihan mahdottomia. Mulla lapsen saaminen vähensi onneksi painetta täydelliseen vartaloon, jotenkin sitä antaa anteeksi itselleen, kun " ei tarvitse enää olla täydellinen, kun on ollut raskaana ja synnyttänyt" .. Naurettavaa, tiedän, mutta minkäs sitä ajatuksilleen mahtaa.

No niin, vartti mennyt ja aika siirtyä palaveriin.

ILOISTA PÄIVÄÄ KAIKILLE!

kua ja Kaisa

Vierailija
15/16 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savu estää taas aamulenkin ja ulkoilun, joten käytiin tyttöjen kanssa leipomaan pullaa. Sykerö nukkuu ja Mimmi söi hyvällä halulla taikinaa. Tuskinpa lounas tänään maistuu..=) etenkin

Meillä on nyt hankalaa tuo Mimmin unille meno. Nyt itkee pahimmillaan 20min ennen kuin antaa unen tulla. Sama juttu illalla kuin päivällä.Pelkään että neiti saa jotain traumoja kun itkien pitää nukahtaa.Toisaalta tiedän, että jos alan huoneessa ramppaamaan ja lohduttelemaan, välillä ottamaan sängystä pois, niin mokoma oppii pian tämän tavan.Tajuaa, että antavat periksi kun itkeä luikautan..Joten nyt ollaan 5-10min välein käyty huoneessa uudestaan sanomassa hyvää yötä ja jätetty itkemään. Niin raakaa että sydämessä tuntuu..

Tuohon seksin " siisteyteen" , hih, se hyvä puoli niis kortsuissa on, tykkään itekin kun saa vaan jäädä sänkyyn eikä tarvi valutella ;)

Yö meni sykerön kanssa taas hyvin. Neiti nukkui klo 22-4.30. Nämä sopii minulle kyllä, saan nukkua kunnon unipätkän.

Lehtovin Helmilläkin alkaa tarhassa sujua. Kohta hän nukkuu muitten kanssa.

Atyahkin on aivan loppumetreillä..taas jännittää!! Miten sitä eläytyykin muitten raskauksiin ja synnytyksiin niin täysilllä..

Mimmin kanssa kun tulee riitaa, minä saatan aika kiukkuisestikin ärähtää. Kuten äsken, kun hän rämppäsi lukuisista kielloista huolimatta akvaarion valoja. Hain pois, mutta aina menee takaisin. Mimmillä on sellainen tapa tulla tekee sovintoa, että kaikkein hempeimmällä äänellä sanoo:äiti, äiti, äiti ja hellästi halaa tai silittää..Itellää meinaa tulla itku, niin suloinen se on. Ja sitten puskee huono omatunto, että silleen kiukkusin sille..On tämä vaikeeta =)

Iltapäivällä mennään kaverille kylään, niin viedään kahvipullat mukana..Ihana päässä höpöttää aikuisen kanssa, siis naisen kanssa jakamaan ilot ja surut.

Tuulia ja neidit

Vierailija
16/16 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pika-pikaa koneella, kuten otsikkokin jo kertoo. vhän silmäilin pinoa, mutta en nyt varmaan muista kaikkea kommentoida. Pitänee palata uudemman kerran heti kun aikaa.

Atyah: loistavan kuuloinen viikonloppu! Kateeksi käy. Itse tulin joranneeksi väitöskaronkkani jatkoilla (rv 27+jotain) ja muistan kuinka jo silloin tanssiminen sai kivat supparit aikaan. Tsemppiä vaan loppumetreille! Toivottavasti Helmi ottaa tulokkaan lämpimästi vastaan.

Kevätmama & Jolla: mukavia masun pyöristelyhetkiä. Täällä alkaa olla jo masua ikävä.. tai no ei masua, mutta sitä sellaista pientä potkijaa. Isompaa myllertäjää ei. ;)

Tarhan aloittaneille: voimia taapero&työarkeen! Kiva kuulla kokemuksistanne. Meillä tuo touhu nyt sitten vielä täysin edessä, luultavasti toukokuussa-syyskuussa 2007. Katsotaan mihin asti on mahdollista olla kotona.

Vauva-arjen kuulumisia: Ihanasti on mennyt. Meidän kipinä-neiti nukkuu pääsääntöisesti vähän vajaa 3h ja sitten syödään rauhallisesti ja nautiskellen (eli juuri päin vastoin kuin veljensä). Aamusta on virkeä seurustelija ekan aamusyötön jälkeen (n. klo 09) ja naureskelee kovin. Eka kikatuskin jo tuli!! Tosi liikkistä oli ja siinä sitten oli tippa silmässä isä, äiti ja muutama muu paikalla ollut. Isoveli vain ihmetteli, että mikäs noille tuli. Veli on muutenkin ottanut vauvan hyvin vastaan. Tosin hän ei edelleenkään tajua, ei vauvan, eikä koiran tai kissan kohdalla, mitä on hiljaa/nätisti silittäminen. Enemmän se läiskäisyltä vaikuttaa, ja joudutaankin jarruttelemaan kosketteluja. Vauvan nukkuessa osaa kyllä tosi varovaisesti koskea, mutta jos vauva silmät auki tissillä, niin kädet viuhoo ihan liian lujaa. Isän perään on tuo meidän poika aina ollut, ja se näyttää nyt vain voimistuneen: " isä mun, äiti pitäköön vauvan" .

Vauvelin kuulumiset: tänään oli eka nla-käynti. Hyvin meni, vaikka tyttö oli ihan sippi ja ois vain halunnut nukkua, kun oli jo valvonut klo 9:30 asti ja nla oli ko 14. Ei oikein pitänyt herättelystä. Paino oli jo ylittänyt syntymäpainon ja pituuttakin oli tullut 1vko:ssa 1,5 cm lisää. Iho, silmät jne. on kunnossa, joten jatkamme vauva-arjesta nautiskelua ja jännityksellä odotamme alkaako esikoisen kaltainen parkuminen&valvominen 2vko iässä vai pääsisimmekö nyt helpommalla.

-E & kipinä 1vko 1 vrk & oliver 19.3.