Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 50v ja nyt vasta elämä alkaa, tuntuu että monilla samanikäisillä se on jo ohi

Vierailija
07.04.2021 |

Ei ole ollut perhekuvioiden takia mahdollisuutta elää itselle ja nyt kun olisi, niin ystävillä alkaa olemaan ties mitä vaivoja, deittikumppanit kertoo, miten on jo kokeneet kaiken ja nyt kiinnostaa vaan kalastaminen mökillä.
Hei, ei 50v ole vielä vanha, nyt ollaan vasta puolivälissä!

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetään sauvakävelee ja mennään avantoon.On niin ihanaa elää täyttä elämää.ostetaan pätkä ja nahkatakki.

Osta myös Pekka tai Pätkälle tulee yksinäistä.

Vierailija
22/86 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä koetaan nuorena.5kymppisten yritys saada nuoruus takaisin on lähinnä säälittävää 🥸

Lähinnä todella säälittävää ajatella, että 50 vuotiaana elämä olisi ohi. Mitä tarkoitat että elämä koetaan nuorena? Pitäisikö kuolla pois keski-ikäisenä? Mitähän perheeni ja ystäväni sanoisivat siitä, kun kertoisin että elämä on jo koettu, tapan itseni nyt pois täältä. Mulla on ainakin kivaa, kouluikäiset lapset ja olen yhä terve. Kaikenlaista kokemista on edessä vaikka kuika jos vain terveenä pysyn. Tosin en näe että olisin puolessa välissä, kuolleisuus nousee jo aika lailla 70 ikävuoden jälkeen.

Lähinnä näissä tapauksissa säälittää se, että ollaan oltu muka nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto,  alistaminen ja epätasa-arvo aitaa ja ollaan niitä lapsen tasolle typistettyjä viattomia uhreja, että nyt vasta voin elää sitä omaa elämää. Perheen perustaminen on ihan oma henkilökohtainen arvovalinta, kuten on sekin että laittaa sen oman  elämänsä jäähylle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan etsiä itseä nuorempi kumppani 🤔

Ap.

Vierailija
24/86 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

46v ja kyllä se elämä alkaa olemaan ohi.parisuhde ja lapset jäi saamati,hyvä työpaikka jäi saamati.ja oikeastaan kaikki muukin.ainoa mitä saa yllinkyllin on alkoholi,paskaduunaripalkoillakin saa onneks sen verran juomaa että saa juotua ittensä mullan alle.

Vierailija
25/86 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 50 v nainen on jo IKIVANHA, mies ei niinkään.

Vierailija
26/86 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50v on se klassinen ikä heittää puoliso ulos, tehdä elämänmuutos ja lähteä baanalle elämän jälkiliukkaille.

Ennen se oli vieläkin selvempi merkkipaalu. Nykyään hajonta alkaa jo aiemmin, kun monet fyysisesti perusterveet 40v. on henkisesti vanhentuneet pikavauhtia ja haikailee jo eläkeläispäiviä

Vierailija
27/86 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, minä olen tällainen 46 v jota ei kiinnosta kuin koti, mökki, luonto jne.  Mutta en mitenkään koe että elämä on ohi vaan elämäni on parasta juuri nyt. En koskaan mennyt naimisiin enkä lisääntynyt, joten on tuossa pari vuosikymmentä tullut maailmlla koohotettua, eikä sellainen enää vaan kerta kaikkiaan kiinnosta. Nähty ja koettu. Nyt kelpaa luonnon rauha mökillä, tietokonepelit, kirjat jne. 

Vierailija
28/86 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä koetaan nuorena.5kymppisten yritys saada nuoruus takaisin on lähinnä säälittävää 🥸

Korkkarit kattoon ja karaokeen laulamaan Kaija Koota. Kaunis, rietas, ja onnellinen. Nyt lopultakin on sun vuoro...

Tuli ehkä vähän oksennusta suuhun.

Omasta mielestäsi olet varmaan tosi hauska...

Vierailija
29/86 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä todella säälittävää ajatella, että 50 vuotiaana elämä olisi ohi. Mitä tarkoitat että elämä koetaan nuorena? Pitäisikö kuolla pois keski-ikäisenä? Mitähän perheeni ja ystäväni sanoisivat siitä, kun kertoisin että elämä on jo koettu, tapan itseni nyt pois täältä. Mulla on ainakin kivaa, kouluikäiset lapset ja olen yhä terve. Kaikenlaista kokemista on edessä vaikka kuika jos vain terveenä pysyn. Tosin en näe että olisin puolessa välissä, kuolleisuus nousee jo aika lailla 70 ikävuoden jälkeen.

Lähinnä näissä tapauksissa säälittää se, että ollaan oltu muka nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto,  alistaminen ja epätasa-arvo aitaa ja ollaan niitä lapsen tasolle typistettyjä viattomia uhreja, että nyt vasta voin elää sitä omaa elämää. Perheen perustaminen on ihan oma henkilökohtainen arvovalinta, kuten on sekin että laittaa sen oman  elämänsä jäähylle. 

Olen ollut 20 vuotta oman lapseni omaishoitaja ja siitä viimeiset 7 vuotta yksin, kun mies lähti vapaamman elämän perään. Sivussa hoisin vanhan isäni asioita. Isä on nyt kuollut ja lapsi asuu palveluyksikössä. Onhan tää toki ollut oma valinta, mutta en edelleenkään olisi valinnut toisin.

Ap

Vierailija
30/86 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa tyhmä kommentti. Ei kukaan saa nuoruuttaan takaisin ja tuskin edes luulee saavansa. Mutta 50-vuotiaan ei pidä vielä jäädä kotiin odottamaan kuolemaa. Siihen on keskiarvon mukaan kuitenkin 20-40v aikaa. 

Ei toki pidäkkään, mutta siinä ei ole mitään kaunista tai arvokasta kun 50v lähtee viihteelle ehkä jopa sen tyttärensä kanssa ja yrittää osoittaa ympäristölleen kuinka on alkanut vihdoinkin taas elää. Umpitunnellissa huudetaan sille portsalille, joka ei päästä sisään kun mä vihdoinkin olen päässyt ulos.

Vierailija
31/86 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetään sauvakävelee ja mennään avantoon.On niin ihanaa elää täyttä elämää.ostetaan pätkä ja nahkatakki.

Tarkoitit varmaan prätkä. Lisäisin vielä uuden tuulipuvun jota kelpaa esitellä sunnuntai kävelyllä

Vierailija
32/86 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ryyppääminen ole = eläminen? Itse en juo ollenkaan.

Itselle tulee mieleen harrastukset, matkustelu, itsensä kehittäminen, ystävien kanssa ajan viettäminen, kulttuuritapahtumissa käyminen, kaiken uuden kokeilu. Harmi kun koronan takia kaikki nyt tauolla.

Ap.

Vierailija
33/86 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa tyhmä kommentti. Ei kukaan saa nuoruuttaan takaisin ja tuskin edes luulee saavansa. Mutta 50-vuotiaan ei pidä vielä jäädä kotiin odottamaan kuolemaa. Siihen on keskiarvon mukaan kuitenkin 20-40v aikaa. 

Ei toki pidäkkään, mutta siinä ei ole mitään kaunista tai arvokasta kun 50v lähtee viihteelle ehkä jopa sen tyttärensä kanssa ja yrittää osoittaa ympäristölleen kuinka on alkanut vihdoinkin taas elää. Umpitunnellissa huudetaan sille portsalille, joka ei päästä sisään kun mä vihdoinkin olen päässyt ulos.

Ei viisikymppisen pidä olla sen kauniimmin tai arvokkaammin käyttäytyvä kuin muidenkaan. 

Vierailija
34/86 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan ihmisestä. Toiset on myöhäisiä kukkijoita, aika monikin vapautuu olemaan oma itsensä vähän vanhempana. Elämä voi yllättää (iloisesti) viiskymppisenäkin ja siitä eteenpäin. Mikään ei ole ihanampi näky kuin elämäänsä tyytyväinen, kukoistava keski ikäinen/seniori, joka on vain helpottunut siitä ettei tarvitse olla enää nuori. Näkee kaiken sen säälimättömyyden ja pärjäämisen paineet mitä nuoruuteen kuuluu. Vanhempana ei tarvitse enää verrata itseään muihin kun tietää ne omat voimanlähteensä.

Hullu maailmahan tämä on. Vanhempana osaa asettua katselemaan sitä jo etäämmältä.

Vierailija
35/86 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ohi, kun on oppinut nauttimaan erilaisista asioista kuin nuorempana? Olkoon mun puolesta sitten ohi. 

Vierailija
36/86 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tässä ollessa. Elämä mallillaan. Velaton talo, tallissa harrikka ja upouusi auto. Terveenä olen saanut pysyä, ainoa lääke on satunnainen aspiriini. Hyvä parisuhde ja saksanpaimenkoira pitää osaltaan hyvässä kunnossa.

Tokihan vanheneminen sinänsä on ikävää, mutta se on jokaisella edessä, jos ei kuole nuorena.

N52

Vierailija
37/86 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä pakko kommentoida vaikka en viiskymppinen olekaan..mutta ei kannattane leimata kokonaista sukupolvea joidenkin tiettyjen, yksittäisten, mielenterveyspotilaiden takia. Ap:han juurikin puhui omanikäisestä seurasta ja eiköhän kaikissa ikäluokissa ole sitä ns. normaaleinta käytöstä, että liikutaan ja käydään viihteellä omanikäisten seurassa ja pyrkien näyttämään omanikäiseltä. 

Joka sukupolvessa ja ikäluokassa on nämä nolot ikäluokkansa edustajat (jotka valitettavasti usein on niitä kaikkein näkyvimpiä). Olisi aivan sama kuin vertaisi että kaikki kaksikymppiset bilettää minihame vyötärölle rullautuneena, ripulit pikkupöksyissä ja oksennus pitkään tukkaan kuivaneena (ja kyllä, esim. Poliisit- sarjassa ollut useita esimerkkejä). Jokainen järkevä ihminen kuitenkin ymmärtää, että nämä ovat niitä ääripäitä, eivätkä onneksi edusta enemmistöä. 

En ymmärrä mistä tämä vihamielisyys ja negatiivisuus tällä palstalla kumpuaa, ihan asiallisiin aloituksiin ei saa kuin negatiivista palautetta ja osan agendalla tuntuu olevan kaikkien ihmistyyppien ja ikäluokkien lyttääminen. Ilmeisesti korona todellakin menee aivoihin ihan sairastamattakin, sen verran tuntuu nyt mielenterveysongelmia ja pahoinvointia porukalla olevan...

Vierailija
38/86 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niistä viisikymppisistä ei kirjoiteta missään, joilla ei ole tarvetta tuollaiseen? Saattavatpa olla kokonaan raittiitakin, kun litkut on litkitty ja siinä ei ole enää mitään nähtävää.

Nuoremmat eivät voi oikeasti ymmärtää sitä, miten riippumaton ympäristön aivopesusta moni vanhempi ihminen on. Mutta eivät he pidä melua itsestään eikä heistä voi revitellä yököttelyjuttuja.

Vierailija
39/86 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ryyppääminen ole = eläminen? Itse en juo ollenkaan.

Itselle tulee mieleen harrastukset, matkustelu, itsensä kehittäminen, ystävien kanssa ajan viettäminen, kulttuuritapahtumissa käyminen, kaiken uuden kokeilu. Harmi kun koronan takia kaikki nyt tauolla.

Ap.

Mutta se on = elämä on jo ohi,  kun nuo asiat on jo koettu ja halutaan enemmän sitä joutoaikaa? 

Vierailija
40/86 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä pakko kommentoida vaikka en viiskymppinen olekaan..mutta ei kannattane leimata kokonaista sukupolvea joidenkin tiettyjen, yksittäisten, mielenterveyspotilaiden takia. Ap:han juurikin puhui omanikäisestä seurasta ja eiköhän kaikissa ikäluokissa ole sitä ns. normaaleinta käytöstä, että liikutaan ja käydään viihteellä omanikäisten seurassa ja pyrkien näyttämään omanikäiseltä. 

Joka sukupolvessa ja ikäluokassa on nämä nolot ikäluokkansa edustajat (jotka valitettavasti usein on niitä kaikkein näkyvimpiä). Olisi aivan sama kuin vertaisi että kaikki kaksikymppiset bilettää minihame vyötärölle rullautuneena, ripulit pikkupöksyissä ja oksennus pitkään tukkaan kuivaneena (ja kyllä, esim. Poliisit- sarjassa ollut useita esimerkkejä). Jokainen järkevä ihminen kuitenkin ymmärtää, että nämä ovat niitä ääripäitä, eivätkä onneksi edusta enemmistöä. 

En ymmärrä mistä tämä vihamielisyys ja negatiivisuus tällä palstalla kumpuaa, ihan asiallisiin aloituksiin ei saa kuin negatiivista palautetta ja osan agendalla tuntuu olevan kaikkien ihmistyyppien ja ikäluokkien lyttääminen. Ilmeisesti korona todellakin menee aivoihin ihan sairastamattakin, sen verran tuntuu nyt mielenterveysongelmia ja pahoinvointia porukalla olevan...

Tämä.

Nähtävästi oma paha olo on purettava ihan mihin tahansa ns helppoon maaliin.

Ikä on jossain mielessä vain numeroita: on ihmisiä, jotka eivät suostu kehittymään, kasvamaan, oppimaan virheistään. Heidän kustannuksellaan on helppo mustamaalata kokonaisia ikäryhmiä, kansallisuuksia ja sukupuolia - täällä se onnistuu. Ja mikäpä se ihanampaa kuin anonyymi ihmisten pilkkaaminen ja mitätöinti. Tässä taas yksi loistoesimerkki aiheesta, jota täällä veivataan säännöllisesti: nolo ikääntyminen. Mikähän pakkomielle tämäkin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi