Kauanko meni että mahduitte omiin housuihin?
Kiloja on nyt raskauden jälkeen jäänyt 6 (yhteensä tuli 21), mutta
tuo peffa on melko leveä vielä omiin vanhoihin housuihin.
Kauanko meni, että saitte ne mahtumaan taas päälle?
Maha on tietenkin vielä löllö, kohdusta en osaa sanoa onko jo palautunu ennalleen. Tämä meidän toinen tyttö on nyt 11 päivää vanha että eihän tässä nyt mitään hätää vielä oo :)
Mietin vain, minkä hameen mahdan itseni päälle ahtaa kolmen viikon päästä oleviin ristiäisiin...
Ja meenkö ostamaan housuja kaupasta, nuo raskausajan vaatteet kun tulee jo korvista ulos...
Kommentit (21)
.. ja olin lähtöpainossani, kolme viikkoa -2kg ja nyt en enää uskalla vaakaan katsoa.. Vaatteet roikkuvat päällä. Imetys laihduttaa sitä vauhtia, ettei ehdi syödä samaan tahtiin. Äidilläni oli sama juttu, että kai vähän sukuvika.
Ja tämä ei siis yhtään hyvä juttu :/.
Hehee... imetys ei ainakaan meikäläistä laihduttanut. Olin itsekin " laskenut sen varaan" kun kaikki sitä niin toitottivat. Nyt 6kk myöhemmin olen aloittanut dieetin niiden viimeisten 10kilon poistamiseksi. 4 jo lähtenyt, joten suunta oikea :-)
Raskauskiloja tuli 17. Mulla lähti 11kg ekalla viikolla synnytyksen jälkeen, sitten lihoin 4kk aikana 4kg, joten nyt on se 10kg laihdutettavaa. Koska en viitsi alkaa vaatekaappiani uusimaan, päätin laihtua entisiin mittoihin.
Monet kylläkin sanoo, että vatsa ei palaudu koskaan vaan jääkin hieman löysäksi... se ei haittaa, kunhan vaatteet mahtuvat päälle.
puolivuotias ja olen nyt vasta saanut synnytyksen jälkeen jääneet +6 raskauskiloa pois. Yhteensä raskausaikana tuli noin 13 kg. Imettänyt en tosin kuin 3 viikkoa että voinee johtua siitäkin etten laihtunu ja liikuin melko paljon ja söin vähän että sain tuon 6 kiloa pois. Mutta vaikuttaahan laihtumiseen myös aineenvaihdunta ja hormoonitoimintakin kuulemma. Minä ostin ristiäisiin uudet housut ja paidan aikanaan ja nyt housut ovat isot ; )
Aina ei myöskään mene niin että vaikka paino palautuisi ennalleen niin silti ei välttis vanhat housut mahdu. Myös tuo löysä vatsan seutu vaikuttaa siihen ja mulla ainakin on lantiokin leventynyt lasten myötä. Joustavat vanhat farkut menee muttei joustamattomat ; )
Mutta ennenkaikkea onnea uudesta perheenjäsenestä.
..meni niin mahduin isoimpiin farkkuihini. Raskauskiloja tuli 16 ja kaikki olivat lähteneet pois alle 2 kk synnytyksestä.
Olin päättänyt etten osta uusia isompia vaatteita vaan kilojen on lähdettävä. Kuljinkin ensimmäiset viikot jumppahousuissa kotipihassa ja raskausaikana ostetussa hameessa julkisilla paikoilla.
Poikani ristiäisiin (5 vkoa synnytyksestä) laitoin päälleni suorat housut, joitka jäivät pari senttiä vyötäröltä auki, mutta pitkä paita peitti niin ettei se haitannut.
Mutta olin alipainoinen ennen raskautta, joten siitä se johtuu.
Minulle tuli lisäpainoa 16 kiloa ja siitä vain masentavat 5 kiloa jäivät laitokselle. Aiemmin olin kokoa 38 ja nyt ainoastaan verkkarit mahtuivat päälle. Kokeilin vanhaa nahkahamettani kaksi kuukautta synnytyksen jälkeen - vetoketju jäi komeasti auki.
Täysimetys, tunnin vaunulenkit ja paluu raskautta edeltävään ruokavalioon pudottivat painoani tasaista tahtia. En kuitenkaan varsinaisesti laihduttanut ja välillä jouduin tietoisesti lisäämään ruokavaliooni jätski- ja pullavälipaloja, jottei paino tippuisi liikaa. Nyt kun kiinteiden syönti on vähentänyt imetystä, on ikävää luopua herkkupaloista... niiden popsiminen näkyy heti painon lisäyksenä. Oli palkitsevaa kun pari viikkoa sitten nahkahame mahtuikin päälle. Vaikka paino tippui, mahan palautuminen edes jokseenkin entiselleen kesti pitkään.
Hormonit meitä pyörittävät - minulla on tuuria, kun kuulun niihin ihmisiin, joilla imetys pudottaa painoa. Huomaan kuitenkin, että välttääkseen lihomista joudun nykyään koko ajan tarkkailemaan syömisiään. Voihan se toki olla vanhenemisen tekemiä epämiellyttäviä tepposiakin... huokaus.
Kreatiivi
ja ne kaikista kireimmätkin reilu viikko synnytyksestä. Kiloja tuli raskausaikana noin 12, joista osa taisi olla pelkkää nestettä. Oli ihan hassua, kun yhtenä päivänä ei joku vaate mahtunut päälle, mutta seuraavana se mahtui, vaikka on tullut herkuteltuakin. Tällä hetkellä vauvani on tasan 3 viikkoa ja painoni on -1 lähtöpainosta.
ja poika täysimeryksellä. Kiloja tuli raskaudessa n. 12 joista n. 4 vielä jäljellä, eikä paino ole enää viikkoihin paljon pudonnut. 10 kiloa lähti ihan muutamassa viikossa.Vanhat housut menee päälle mutta kiristää vyötäröltä jonkin verran, ja valitettavasti minulle on tullut jenkkakahvat joita ei ollut ennen raskautta, joten housut ei istu ihan samalla tavalla. Nyt olen toden teolla tarkkaillut syömisiäni ja toivon että parin kuukauden päästä vanhat vaatteet sitten istuvat paremmin!
niin, sitä on kamalan vaikee sanoo, niinku oot varmaan huomannu näistä viesteistä. Mulla on tavalliset vaatteet mahtunu viimeks vuonna 2003, vaikka oon pieniruokanen, ulkoilen ja jumppaan. Mulle on tullu nyt sen jälkeen kaks kertaa aivan valtava maha ja mielettömät turvotukset jotka on jatkunu imettäessäkin. Muuten vanhat vaatteet on mahtunu (imetyksen loputtua), mutta ei mahan kohdalta. Sanotaan, että keskimääräinen aika raskaudesta toipumiseen on 9 kuukautta. Tässä oli joitakin vissiin joille se on kestäny kaks päivää, mulle nähtävästi kaks vuotta.
ison mahan lisäksi kärsin myös harvasta päästä ;)
Mulla tuli kiloja 18, joista 8 jai sairaalaan. Nelja tippui heti ensimmaisen viikon aikana, mutta sitten painon lasku pysahtyi. Maha havisi kahden kuukaden kohdalla, se oli janna, kun se vain yhtakkia " vetaytyi" . Ristiaisiin sain ostettua normaalikokoiset vaatteet, mutta vahan joustavampaa materiaalia. Nyt on 2,5 kk mennyt ja nelja kiloa jaljella.
Miula meni jopa melkein 5kk ennenkun yhetkään vanhoista housuista mahtu päälle. Ja vieläkään ei kaikki, poika täytti eilen 6kk...=p
Miula tuli kokonaisuudessaan 25kg raskauden aikana, mistä 15kg jäi jo heti laitokselle. Loput on sit lähteny pikkuhiljaa, nyt on joku n.4kg jälellä...mut jännästi tuo lantion/vyötärön seutu on silleen muuttunu, et kaikki housut ei vieläkään siitä mee kiinni...vaikka ei läskiä siinä niinkään enää oo...
että näin tänne...=)
raskausaikana huimat 30kg joista laitokselle jäi 10 kg. Täysimetyksellä mennään kohta neljättä kuukautta ja kiloja on lähtenyt hitaasti mutta varmasti viisi... *huoh* Ei mitään mahiksia mahtua vanhoihin housuihin... vielä pitkään aikaan.
Mutta ei paniikkia, ompa isännällä vähän enemmän mua;)
yksilöllistä mutta mä en mahdu vieläkään=(
kiloja 8,5kk aikana pudonnut 16kg mutta alamaha iso roikkuva eikä mahdu vanhat housut,sais kyllä rueta jo mahtumaan.
äityliini ja poika 8,5kk
Raskauskiloja tuli 15, joista 4 tai 5 jäi synnärille. Kahdessa viikossa kotona onkin sitten tippunut n. 7 kg ja toivottavasti paino ei enää tipu yhtä nopeasti, kun nyt on jo painoindeksi n. 20 (ennen raskautta 18,9).
housut, jolloin olin vähän reilummassa kunnossa. Eka kuukauden aikana lähti paljon turvotusta (eniten säärissä), 6 kk jälkeen laihdun reippaasti niin että olin tosi hoikassa kunnossa, sama kuin ennen raskautta. Ja taas olen raskaana, joten suunta ylöspäin:) Minäkin olen sitä mieltä, että hirmu vaatekaappia ei kannata heti synnytyksen jälkeen rynnätä ostamaan. Kaivele ensin vanhat, kato sopiiko mitään ja täytyyhän sitä tietty jotain päällepantavaa löytyä, joten ehkä joudut kauppaankin menemään... Mäkään en synnytyksen jälkeen kyllä enää raskausvaatteita käyttänyt.
raskauden aikana tuli kiloja 11 kg, nyt vauvan ollessa 6.5kk taidan olla vähän hoikempi kuin tullessani raskaaksi. mulle on toiminut tuo imetys + se, että kävelen vauvan kanssa päivittäin aika pitkiä lenkkejä. lisäksi ennen vauvaa söin lounasta työpäivän lomassa lähes joka päivä ravintolassa (usein esim pastaa), nyt kotona syön kevyempää ja terveellisempää ruokaa. vaikkakin mulle on tullut pakkomielle syödä joka päivä pullaa kahvin kanssa!
Hei,
synnytyksestä jo 6,5 kk aikaa. Raskauskiloja jäljellä 10!!! Ostin uudet housut kesäksi ja nyt kun syksy/talvi koittaa hankin uusia housuja taas. Imetän ja en jaksa laihduttaa. Koska haaveilen uudesta raskaudesta, en ole jaksanut edes ajatella laihduttamista, sillä lihoohan sitä taas. Ajattelin laihduttaa sitten kun kaikki lapset on " tehty" eli mitä sitä moneen kertaan laihduttamaan... Kerralla sitten kaikkien raskauksien kilot pois... Hmm... varmaan aika epäterveellinen vaihtoehto ja tuleekohan sitä ees uudelleen raskaaksi jos on liian pullee??!!
housut mahtui jalkaan heti. vaikka raskausaikana tuli 15kg lisää. mutta oman maha nahan ja oman alkuperäisen painon sain vasta 4kk kohdalla. 3kk lopetin imetyksen ja sen jälkeen lähti paino hurjaan laskuun...nyt jopa liian hurjaan. tuntuu että ei ehdi lapsen hoidolta tarpeeksi syömään.
Raskauden aikana kiloja ei ehtinyt (tavoitteista huolimatta) kertymään kuin 13, ja niistäkin valtaosa jäi laitokselle. Vanhat farkut sain jalkaan pari viikkoa synnytyksen jälkeen, mutta eihän ne tikkien vaivatessa olleet yhtään mukavat...
Ymmärrän täydellisesti tuskaasi raskausvaatteiden suhteen, niitä ei synnytyksen jälkeen haluaisi edes nähdä... Mutta ehkä ei heti kannata kauheasti ostella uusiakaan. Imetys voi kuitenkin laihduttaa ihan yllättävällä nopeudella jos hyvä onni käy!
Suhni