ADHD ja ilottomuus?
Eikös ADHD johdu aivojen välittäjäaineiden epätasapainosta, jotain sellaista että aivojen palkitsemisjärjestelmä ei toimi kunnolla?
Tarkoittaako se sitä, että normaali elämä ei tunnu ADHD lapsesta tai aikuisesta yhtä palkitsevalta kuin muista? Että he ovat tavallaan kroonisesti masentuneita?
Kertokaa hyvät ihmiset, että olen väärässä, ja yrittäkää selittää miten nuo asiat oikeasti menevät.
Kommentit (8)
Masentuu helpommin, mutta myös innostuu helpommin. Jos haluat hyvän keinon masentua ja sinulla on adhd/add niin tuijota ruutua päivät pitkät, ihan sama onko telkkari vai älylaite. Mun aivot on tällä hetkellä homeessa kun eilen tuijotin puhelinta monta tuntia ja itkin silmät päästä. Mutta vaikka kuinka olen masentunut niin kauaa en sitä koskaan jaksa olla, enintään muutaman päivän.
Kaipa se on että stimulointia kaipaa. Itselläni on vaikeuksia esim autolla ajaessa, kun keskittyminen meinaa herpaantua niin että vaivun kokonaan pois ajasta ja paikasta esim risteyksessä odottaessa. Sen takia syön, räplään radiota ym hermona kun on joku tylsä liikennetilanne.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa se on että stimulointia kaipaa. Itselläni on vaikeuksia esim autolla ajaessa, kun keskittyminen meinaa herpaantua niin että vaivun kokonaan pois ajasta ja paikasta esim risteyksessä odottaessa. Sen takia syön, räplään radiota ym hermona kun on joku tylsä liikennetilanne.
Sinun ei pitäisi ajaa autoa. Aiheutat vielä onnettomuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ajakaan. Mutta ajoin muutamia vuosia enkä koskaan aiheuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olisi mukava jos päästettäisiin nepsytesteihin. Vielä ei ole onnistunut.
Minun mummotettavalla on adhd ei kyllä masennuksesta tietoakaan tuli pettymyksiä tai ei uutta kohti vaan. ja kysymys tulva kasvaa vaan ensin kysymys Jumalasta sitten jo hypätään toiseen asiaan leikit vaihtuu lennossa. jokuhan se mättää mutta mikä en osaa ja tiedä mikä. Minun ilopillerini vaikka ei vanha pysy kyydissä aina.
Vierailija kirjoitti:
Kroonisesti nukahtamassa. Riehutaan jotta pysytään valppaana.
Tämä on tämänhetkinen tieteellinen näkemys häiriöstä.
Kroonisesti nukahtamassa. Riehutaan jotta pysytään valppaana.