Miten voin olla jatkuvasti flunssassa? :(
Miten ihmeessä voin jopa korona-aikana olla usein flunssassa? Olen etätöissä, en tapaa juuri ketään, käytän kaupoissa ym. hengityssuojainta (FFP2), desinfioin käsiä, puhelinta, kosketuspintoja jne. ja pesen käsiä jatkuvasti. Ja silti olen jatkuvasti uudessa flunssassa. Tuoko oireeton mieheni näitä minulle? Hän sairastaa itse kerran vuodessa.
Kommentit (63)
Voisin mittauttaa d-vitamiinin varmuuden vuoksi. Syön kyllä sitä purkista 70mg/pv.
Flunssainen aloittaja kirjoitti:
Voisin mittauttaa d-vitamiinin varmuuden vuoksi. Syön kyllä sitä purkista 70mg/pv.
Ihan hyvän määrän syöt mutta todennäköisesti se ei riitä kohdallasi. Kokeile nostaa nyt 100 mikrogrammaab tau vaikka hetkeksi ylikin sen... yliannostuksen vaaraa ei ole kuin tosi isoissa määrissä!
Kokeilen ottaa jatkossa 100mg/pv.
Mitä mieltä olette, voiko ferritiini n. 28 vaikuttaa?
Jatkuva sairastelu on jatkunut jo vuosia, ei liity mitenkään koronaan.
Ei voi johtua hometalosta, olen muuttanut ja työpaikkakin vaihtunut monesti tämän aikana.
Flunssat aina lieviä: pientä lämpöä, väsymystä, pientä tukkoisuutta, lievää kurkkukipua, harvoin (muutaman vuoden välein) kunnon kova yskä. Ei ole ikinä ollut vakavia tauteja tai outoja tulehduksia.
Desin käytöstä ei johdu, päin vastoin olen sentään korona-aikana sairastanut vähän harvemmin kuin yleensä.
Ferritiini on vähän matala, alle 30, muuten kaikki oöi huippuarvoja.
Lisää rautaa!!! Matala ferritiini aiheuttaa tuon kiipeilyn ja kuumeilun..
Vierailija kirjoitti:
Mykoplasma
Voiko oireilla monta vuotta? Miten tutkitaan?
Mykoplasmaa veikkaan minäkin.
Alhainen ferritiini kyllä alentaa vastustuskykyä ja univaikeudet ja väsymys johtuvat siitä. Pienikin nuha tuntuu pahemmalta kuin normaalisti.
Home. Itse olin samassa kiwrteessä astmankin sain ja lukuisia ab kuureja. Homeiset työpaikat piti kierrettä yllä, d vitamiini tasot oli korkeat
Vierailija kirjoitti:
Verikokeet katsottu, kaikki kunnossa, myös vastustuskykyä tutkittu verestä (erittely? en muista mitä kaikkea) ja siinäkin kaikki ok. En ole lihava. Ei ole astmaa. Nielurisat on kyllä reikäiset ja tulee proppuja.
Leikkausta pois proppuiset nielurisat, koska ne ovat portti jopa reumaa muistuttaville kivuille. Sen lisäksi sinun kannattaa testauttaa, että onko sinulla immunodefekti ihan synnynnäisesti.
Allergia. Minakin muutin monta kertaa ja aina vaan olin kipea. Epailin kaikkea. Verikokeet antoivat polypunkki.
Muutettiin suht uuteen taloon ja oireet on poissa. Yliherkkyys jai.
Voi olla etta asuit sadesienen yms altistamassa talossa ja olet kuskannut itioita mukanasi. Tietaamattasi.
Me varuiksi kasiteltiin kaikki tavarat ennen uuteen taloon sisaan vientia ja heitettiin romikselle tosi paljon. Kuten patjat, sohva yms.
Syopa saattaa kans oireilla noin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verikokeet katsottu, kaikki kunnossa, myös vastustuskykyä tutkittu verestä (erittely? en muista mitä kaikkea) ja siinäkin kaikki ok. En ole lihava. Ei ole astmaa. Nielurisat on kyllä reikäiset ja tulee proppuja.
Leikkausta pois proppuiset nielurisat, koska ne ovat portti jopa reumaa muistuttaville kivuille. Sen lisäksi sinun kannattaa testauttaa, että onko sinulla immunodefekti ihan synnynnäisesti.
Ei suostuta leikkaamaan, kun eivät ole kovin isot eikä ole angiinoita tms.
Mikä on immunodefekti? Verikokeella eritelty jotain vastustuskykyjuttuja, vitsi kun muistaisin. Valkosoluja? Eosinofiilit oli, ja leukosyytit, muita en muista. Kaikki normaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Allergia. Minakin muutin monta kertaa ja aina vaan olin kipea. Epailin kaikkea. Verikokeet antoivat polypunkki.
Muutettiin suht uuteen taloon ja oireet on poissa. Yliherkkyys jai.Voi olla etta asuit sadesienen yms altistamassa talossa ja olet kuskannut itioita mukanasi. Tietaamattasi.
Me varuiksi kasiteltiin kaikki tavarat ennen uuteen taloon sisaan vientia ja heitettiin romikselle tosi paljon. Kuten patjat, sohva yms.
Syopa saattaa kans oireilla noin
Saanko mitenkään selvitettyä hometta/sieniä? Mies ei oireile, vain minä.
Mikä syöpä? Jatkunut siis vuosia ilman muita oireita.
Jatkuva sairastelu on jatkunut jo vuosia, ei liity mitenkään koronaan.
Ei voi johtua hometalosta, olen muuttanut ja työpaikkakin vaihtunut monesti tämän aikana.
Flunssat aina lieviä: pientä lämpöä, väsymystä, pientä tukkoisuutta, lievää kurkkukipua, harvoin (muutaman vuoden välein) kunnon kova yskä. Ei ole ikinä ollut vakavia tauteja tai outoja tulehduksia.
Desin käytöstä ei johdu, päin vastoin olen sentään korona-aikana sairastanut vähän harvemmin kuin yleensä.
Ferritiini on vähän matala, alle 30, muuten kaikki oöi huippuarvoja.
Mulla täsmälleen samat asiat. Jatkuvat flunssat, kurkussa proppuja, ferritiini noin 30, muuten veriarvot hyvät. Muuttanut monta kertaa joten ei johdu hometalosta. D-vitamiinitasoa ei mitattu, otan keskimäärin sen 50 yksikköä päivässä.
Mulla on krooninen väsymysoireyhtymä ja olen sairaslomalla sen vuoksi. Liittyy varmaan siihen. Kuume ei juuri nouse, tulee vain kuumeinen olo. Se viittaa ymmärtääkseni huonoon immuunipuolustukseen, koska kuumeen tarkoitus olisi tuhota taudinaiheuttajia.
Hampaiden kunto? Ikä? Onko viisurit poistettu? Minun jatkuvat (pienet) flunssaoireet katosivat kun tulehduksen aiheuttanut viisuri poistettiin. Hammas ei koskaan oireillut.
-M30
Jessus sulla on raudanpuute...
Mul ferrit 26 kesällä ja sairastelin aijempina vuosina JATKUVAA FLUNSSAA.
Nyt rautaa syöny yli puol vuotta eikä yhtäkään flunssaa oo ollu..
Osta apteekista fereodan 100mg, syö 3 kk ja testiin.
Optimaalinen ferrit naisella yli 70
Vierailija kirjoitti:
Hampaiden kunto? Ikä? Onko viisurit poistettu? Minun jatkuvat (pienet) flunssaoireet katosivat kun tulehduksen aiheuttanut viisuri poistettiin. Hammas ei koskaan oireillut.
-M30
Ikä 31. Viisurit ei ole koskaan puhjenneet, joten ei ole tehty mitään. Yhdessä hampaassa on kyllä ikävä reikä, aika paikkaukselle on muistaakseni toukokuussa. Muuten hampaat on putsattu ja hammaskivet poistettu.
Vierailija kirjoitti:
Jessus sulla on raudanpuute...
Mul ferrit 26 kesällä ja sairastelin aijempina vuosina JATKUVAA FLUNSSAA.
Nyt rautaa syöny yli puol vuotta eikä yhtäkään flunssaa oo ollu..
Osta apteekista fereodan 100mg, syö 3 kk ja testiin.
Optimaalinen ferrit naisella yli 70
Näin minäkin olen lukenut, mutta lääkärin mielestä on tosi hyvä arvo, kun hemoglobiinikin oli luokkaa 126. Aloitinkin itse 100mg rautaa syömään, mutta lääkäri sanoi ettei kannata :o Ehkä aloitan uudestaan.
Syöpäkin voi oireilla noin mutta varmaankin jo poissuljettu.
Moi aloittaja,
Kerron nyt oman kokemukseni. 1,5 vuotta sitten kävin sisätautien erikoislääkärillä joka oli kaivanut minun verikoe historiikin ja kertoi minulla olevan hurjan alhaiset d-vitamiini tasot. Näytti lukemat ja järkytyin.
Sain reseptillä oikein määräyksen syödä alkuun 6kk 100mq, sitten käydä testeissä ja sen jälkeen jatkaa 50mq ainakin vuoden. Nooh, en ole käynyt vieläkään niissä testeissä, mutta nyt olen vasta huomannut ettei ole ollut yhtään flunssaa! :)
Se d-vitamiini kun on oikeasti hormoonit ja vaikuttaa hurjan monipuolisesti ihmiseen.
Suosittelen lämpimästi kaikille sitä reipasta deetä ja joka päivä.