Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voin olla jatkuvasti flunssassa? :(

Vierailija
06.04.2021 |

Miten ihmeessä voin jopa korona-aikana olla usein flunssassa? Olen etätöissä, en tapaa juuri ketään, käytän kaupoissa ym. hengityssuojainta (FFP2), desinfioin käsiä, puhelinta, kosketuspintoja jne. ja pesen käsiä jatkuvasti. Ja silti olen jatkuvasti uudessa flunssassa. Tuoko oireeton mieheni näitä minulle? Hän sairastaa itse kerran vuodessa.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeet katsottu, kaikki kunnossa, myös vastustuskykyä tutkittu verestä (erittely? en muista mitä kaikkea) ja siinäkin kaikki ok. En ole lihava. Ei ole astmaa. Nielurisat on kyllä reikäiset ja tulee proppuja.

Vierailija
2/63 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käytän monivitamiinia, c- ja d-vitamiineja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran syöt D-vitamiinia? Onko pitoisuus verestä mitattu?

Vierailija
4/63 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Long covid?

Vierailija
5/63 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutko tarpeeksi? Kuinka syöt? Stressaatko? Liikutko liian vähän tai liikaa? Otatko ensioireisiin sinkkiä ja karnosiinia?

Vierailija
6/63 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sinulta on joka kerta otettu myös nieluviljelynäytteet, joista on voitu löytää flunssavirukset?

Vierailija
7/63 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hometalo? Allergiaoireita?

Vierailija
8/63 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleskelet hometalossa.

T. Astmaatikko joka ei ole ollut vuosiin edes nuhassa.

Vierailija
9/63 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reagoit kaikille niille kemikaaleille mitä pistät ihollesi ja mitä hengität, maskit, desinfiointi aineet yms.

Vierailija
10/63 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tuhota kaiken vastutuskykysi jos peset ja desinfioit koko ajan käsiäsi vaikka et edes liiku juurikaan kodin ulkopuolella.

Vierailija
11/63 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Long covid?

En ole sairastanut koronaa, testeissä olen kyllä juossut. Jatkuva sairastelu on alkanut jo aiemmin, vuosia siis jatkunut.

Vierailija
12/63 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on immuniteetti ehkä alentunut jos olet kauan ollut eristyksissä.

Vierailija
13/63 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä verran syöt D-vitamiinia? Onko pitoisuus verestä mitattu?

Ei ole mitattu. Syön 50mg tabletin ja monivitamiinissani on vielä muistaakseni 20mg lisää.

Vierailija
14/63 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli sinulta on joka kerta otettu myös nieluviljelynäytteet, joista on voitu löytää flunssavirukset?

Ei ole otettu. Mitä tämä tarkoittaa?

Vierailija
15/63 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuolla ylihygieenisyydellä tuhoat immuniteettisi. Luonnollisessa tilassa ihmisen elimistö kohtaa jatkuvasti taudinaiheuttajia ja muodostaa vastustuskykyä niitä vastaan. Joskus tulee oireita tai pahimmillaan käy niin kuin mulle eli sain A-influenssan ja parin viikon rajun taudin jälkeen olin sairaalahoidossa kolmatta viikkoa. Lääkäri sanoi että nyt ei sitten flunssat enää iskekään ja tosiaan 5 vuotta on mennyt ilman flunssia, vaikka influenssan jälkeen meni puoli vuotta toipumiseen. Influenssan olen torjunut sen jälkeen rokotteella.

Vierailija
16/63 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva sairastelu on jatkunut jo vuosia, ei liity mitenkään koronaan.

Ei voi johtua hometalosta, olen muuttanut ja työpaikkakin vaihtunut monesti tämän aikana.

Flunssat aina lieviä: pientä lämpöä, väsymystä, pientä tukkoisuutta, lievää kurkkukipua, harvoin (muutaman vuoden välein) kunnon kova yskä. Ei ole ikinä ollut vakavia tauteja tai outoja tulehduksia.

Desin käytöstä ei johdu, päin vastoin olen sentään korona-aikana sairastanut vähän harvemmin kuin yleensä.

Ferritiini on vähän matala, alle 30, muuten kaikki oöi huippuarvoja.

Vierailija
17/63 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä stressaaja ja huono nukkuja. Voisiko se selittää? Mutta mistä ne kaikki virukset minut löytävät, kun en käy juuri missään?

Vierailija
18/63 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen koko ajan kotona etätöissä, en ole sairastanut puoleentoista vuoteen. En käytä käsidesiä enää ollenkaan. Maski on varmaan kolme-neljä kertaa sama ennenkuin vaihdan. Pesen kädet niinkuin ennenkin ennen koronaa, en ylikorostetusti. Oikeasti tarvitsemme bakteereja ja viruksia jotta vastustuskykymme paranee!

Vierailija
19/63 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssainen aloittaja kirjoitti:

Olen kyllä stressaaja ja huono nukkuja. Voisiko se selittää? Mutta mistä ne kaikki virukset minut löytävät, kun en käy juuri missään?

Kyllä virukset aina löytävät, vaikka sitten miehesi kautta. Oletko harkinnut meditointia? Jos aloitat vaikka kolmella minuutilla päivässä ja kasvatat siitä hiljalleen. Minulla auttoi pääsemään stressaamisesta ja unikin parani.

Vierailija
20/63 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! En käyttänyt maskeja, desiä ym. ennen koronaa, eli ei ole kyse myöskään ylihygieenisyydestä. Kävin lähitöissä, baareissa jne. Ja olin tosi usein kipeä. Nykyään desinfioin ym. että en olisi ihan kerran kuussa kipeä, nyt olen sitten vain joka toinen kuukausi :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi