Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt meni YLI - Eskareille MASKISUOSITUS, kehittyville lapsille, vaikka koronatartunnat LASKUSSA

Vierailija
06.04.2021 |

6-vuotiaille siis jo maskisuositus - vasta kasvaville lapselle, vaikka korona jo hyytymässä.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/ed7f0a98-f991-443a-954a-e28125f3…

Kommentit (822)

Vierailija
321/822 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa logiikkaa jollain ketjussa, vouhkataan lasten "happivajeesta" maskin takia (mikä on pötypuhetta), mutta oikea koronan vuoksi mahdollisesti loppuiäksi tuleva happivaje ei haittaa yhtään.

"Kun ei sellasta minulle ole tullut, niin ei sitä ole olemassa".

Varsinaiset einsteinit taas pätemässä.

Äärimmäisen epätodennäköistä tilastojen valossa, että saisi koronasta pysyvän happivajeen. Erityisesti jollain esikouluikäisillä. Yli vuosi kulunut, ja 5,5 miljoonasta vain 80 000:lla on todettu sairaus, tästä määrästä minimaalinen osa on joutunut sairaalaan valtaosan ollessa lieviä tai oireettomia. Kyllä kannattaa lotto laittaa vetämään, jos nuori ihminen sairastuu niin vakavaan koronaan, että jää pysyvät keuhkovammat.

Ja maski ei edelleenkään suojaa, etteikö sitä tartuntaa voisi saada. :) 

Vierailija
322/822 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan sitä että ne tarhatädit pitäisi maskeja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/822 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajavalvontaa ei saada kuntoon

Rokotteita tulee h i t a a s t i

Kiitos Nukkehallitus.

Vierailija
324/822 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen hapenpuutetta persuaukossani. En halua iäyttää vaippaa. Nukkehallituksen on myönnyttävä!

Vierailija
325/822 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei lapsille maskeja, vaikeuttaa hengitystä ja kehittyvän lapsen on tärkeä pystyä hengittämään vapaasti! Suositus on suositus ja pakkokin on meillä nykyään vaan "pakko", ne jotka pelkää jotain yhteisön vihaa niin ovat heikkoja...

Vierailija
326/822 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei lapsille maskeja, vaikeuttaa hengitystä ja kehittyvän lapsen on tärkeä pystyä hengittämään vapaasti!

Omituinen näkökulma. Olet oikeasti sitä mieltä, että lasten ja opettajien henki on täysin yhdentekevää? Pieni epämukavuus pelastaa tappavalta taudilta, mutta eeeeiii kai sitä nyt sellaista, koska minä minä minä.

Vierailija
327/822 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai nytkö se vauvelifoorumikin heräsi? hyvä.

Vierailija
328/822 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus sekoilee TAAS urakalla. 

Vierailija
329/822 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei lapsille maskeja, vaikeuttaa hengitystä ja kehittyvän lapsen on tärkeä pystyä hengittämään vapaasti!

Omituinen näkökulma. Olet oikeasti sitä mieltä, että lasten ja opettajien henki on täysin yhdentekevää? Pieni epämukavuus pelastaa tappavalta taudilta, mutta eeeeiii kai sitä nyt sellaista, koska minä minä minä.

Tappava tauti?   Aika moni on sairastanut kyseisen viruksen ilman mitään haittaoireita. 

Heikot ja sairaat siihen kuolee jotka kuolee muutenkin erilaisiin hengitystie sairauksiin. 

Vierailija
330/822 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä on ongelma? Se on suositus. Ja miksi luulet sen vaikuttavan lapsen kasvuun?

Vierailija
331/822 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verrataan rokotettujen oireita ja sairastumisia, niin Nohynekin mukaan rokotetuista yli 90% ei saa oireita tai vain lieviä. Rokottamattomien osalla luvut ovat samat - unohtuiko tämä kertoa? Yle uutiset kyseenalaistan, tämmöisiä tiedon murusia meille annetaan.

Onko ensin kielletyistä ja nyt pakollisista maskeista tehty tutkimuksia? Laittakaa isolla otannalla faktaa pöytään. Varmasti on tutkittu, tai sitten THL ei ole hoitanut hommiaan. Missä on tulokset?

Vierailija
332/822 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tappava tauti?   Aika moni on sairastanut kyseisen viruksen ilman mitään haittaoireita. 

Heikot ja sairaat siihen kuolee jotka kuolee muutenkin erilaisiin hengitystie sairauksiin. 

Et taida kauheasti seurata mediaa? Juuri oli sydäntä särkevä artikkeli alle 30-vuotiaasta täysin terveestä Covidiin kuolleesta. Mutta tämä ei tietysti todista mitään tappavuudesta sinulle. Ei tietenkään... kädet korville ja laula jotain, ettei vain faktat iske tajuntaan ja ala pelottamaan.

Vierailija
333/822 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että ihan tappava tauti. Onko koronan yleisesti tappavana tautina näkevällä edes auttavia kykyjä perustilastojen analysoinnista? Jos tuolla ulkona oikeasti riehuisi suurella taajuudella tappava tauti, ainakaan minä en siinä tilanteessa tarvitsisi hallitusta tai virkamiehiä minulle siitä kertomaan. Nyt meillä on myrsky vesilasissa.

Vierailija
334/822 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida kauheasti seurata mediaa? Juuri oli sydäntä särkevä artikkeli alle 30-vuotiaasta täysin terveestä Covidiin kuolleesta. Mutta tämä ei tietysti todista mitään tappavuudesta sinulle. Ei tietenkään... kädet korville ja laula jotain, ettei vain faktat iske tajuntaan ja ala pelottamaan.

Sydäntä särkevä?  Puolassa kekkuloiva nuori mies kuoli johonkin ja hänellä oli korona tai ehkä hän kuoli koronaan. 

Joka päivä maailmassa kuolee nuorempiakin ihmisiä useita satoja ja he eivät kuole koronaan. 

Ja mitä tärkeimpänä niin joka päivä tuon ikäiset selviävät koronasta ja heitä on 99.998% prosenttia. 

Vierailija
335/822 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraan kyllä mediaa ja huvittaa miten se lietsoo pelkoa. 

Miltei jokainen kolmekymppinen joka sairastuu koronaan selviää siitä, osa sairastaa sen jopa ilman mitään oireita.  Uhrit jotka on kuolleet saatuaan koronan ovat pääosin perussairaita ja reilusti yli 80 vuotiaita., iso osa saattohoidossa. 

Vierailija
336/822 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se 30v kuolee ennemmin johonkin muuhun, kuin koronaan.

Vierailija
337/822 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos, ettei nämä maskin vastustajat eläneet 50-luvulla, kun oli maailmanlaajuinen polioepidemia ja vanhemmat teki kaikkensa, jotta saivat lapsensa pysymään hengissä. Äidit ompeli kangasmaskeja ja niitä käyttivät jopa vauvaikäiset, jotta lapsi saatiin pysymään hengissä. Itsestäni on puolivuotiskuva ja kyllä, maski naamalla korituolissa.

Nykylapset eivät pysty pitämään maskia, edes 6v. Mikä tekee suomalaisista nykylapsesta niin erityisen ja heikon?

Jo silloin ymmärrettiin maskin käytön merkitys, kun maailmanlaajuinen virus oli liikkeellä.

Vierailija
338/822 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos, ettei nämä maskin vastustajat eläneet 50-luvulla, kun oli maailmanlaajuinen polioepidemia ja vanhemmat teki kaikkensa, jotta saivat lapsensa pysymään hengissä. Äidit ompeli kangasmaskeja ja niitä käyttivät jopa vauvaikäiset, jotta lapsi saatiin pysymään hengissä. Itsestäni on puolivuotiskuva ja kyllä, maski naamalla korituolissa.

Nykylapset eivät pysty pitämään maskia, edes 6v. Mikä tekee suomalaisista nykylapsesta niin erityisen ja heikon?

Jo silloin ymmärrettiin maskin käytön merkitys, kun maailmanlaajuinen virus oli liikkeellä.

YKSIKÄÄN 6-vuotias ei ole kuollut koronaan, eikä varmaan kuolekaan.

Ei siihen juuri kuole muut kuin perussairaat yli 80 vuotiaat.

Joku vaippa naamassa ei vaikuta tähän yhtään mitään.

Vierailija
339/822 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärrettiinkö silloin maskin merkitys - vai luultiinko vain, että kangas naamalla suojaa poliolta? Eihän nytkään kangasmaski suojaa oikeastaan ketään - se voi vain HIUKAN pienentää omaa tartuttavuutta, kun pisarat eivät lennä, mutta koska korona leviää aerosolitartuntana, hoituisi pisaratartunnan ehkäisy jo pelkillä turvaväleillä, ja sitten taas aerosoleioartunnalta ei suojaa turvaväli, ei maski. Eli toisin sanoen: maski ei suojaa käyttäjäänsä eikä estä tartuttamasta, ellei ole kyse ffp-maskista. Kangasmaskit ovat lähes hyödyttömiä, ihan turhaan vaan lisäävät hengitysvastusta.

Vierailija
340/822 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillee huvittavaa kun esim asbestin käsittelyyn on huomattavasti kovemmat suojausvaatimukset kuin tämän huipputappavan viruksen. 

Asbesti on aika iso möhkäle eikä leviä aerosolina.  Sen käsittelyssä käyteään kuitenkin kunnon nassea suodatuspanoksin. 

Koronaan suojaudutaan jollain pilipali vaipalla.  

Ei voi kuin nauraa teille vaippanaamoille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän