Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako professoria suvussasi on?

Vierailija
06.04.2021 |

Laskettakoon suvun yltävän pikkuserkkuihin asti.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tietoa. En ole koskaan tavannut pikkuserkkujani enkä tiedä heistä edes nimeä, saati ammattia. Lähisuvussa ei ole yhtään professoria. 

Vierailija
42/71 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole yhtään, mutta olen keskustellut useammankin kanssa. Varmaan samaa ovat tehneet muutkin sukulaiset, koska olemme pärjänneet ihan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole yhtään, mutta olen keskustellut useammankin kanssa. Varmaan samaa ovat tehneet muutkin sukulaiset, koska olemme pärjänneet ihan hyvin.

Ap ei kysynyt, oletko keskustellut professorien kanssa.

Vierailija
44/71 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko miehen täti?

Vierailija
45/71 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko miehen täti?

Vain, jos miehesi on sinulle sukua. Toivottavasti ei ole. 

Vierailija
46/71 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko miehen täti?

Vain, jos miehesi on sinulle sukua. Toivottavasti ei ole. 

En voi olla varma, kumpikaan emme tiedä isovanhempiemme vanhempia tarkkaan. 🤷 Eikö lasten isovanhempia voi laskea omaan lähisukuun? Eikö silloin miehenkin? Ehkä myös miehen tädin... Täytyykö pysyä rva proffalta ensi kerralla.

Vierailija
47/71 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Professorius kulkee usein suvussa.

Se onkin jännä juttu. Jos professorin lapsi haluaa akateemiselle uralle, hänen on helpompi päästä professoriksi kuin duunariperheen vesan. Mistä lie tällainen johtuu? 

Siitä, että vanhemmat osaavat kertoa kaikki asiat. Duunariperheen lapsi ei kuule termistöä, ei tiedä mitä tehdään, milloin tehdään jne. etukäteen ja jos ei ystävysty muiden kanssa, niin ei välttämättä saa koskaan tietää. Samoin itsetunto saattaa olla heikompi ja epävarmuutta esiintyä. Akateemisessa perheessä kaikki tulee imettyä puolivahingossa ja duunariperheen lapsi on autuaan tietämätön ja kaikki on uutta. Proffat voivat myös auttaa esseissä, tentteihin lukutekniikoissa jne. Oikein ällötti kun yksi proffa kehui omaa lastaan... No eipä ole kehumista kun on kotona kultalautaselta tarjoiltu kaikki valmiina.

Vierailija
48/71 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi, molemmat sisarukseni. Ihan kotimaisissa yliopistoissa ovat. 

Vierailija
49/71 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme väitellyttä tutkijaa serkkuina, neljäs saattaa parhaillaan tehdä jatko-opintoja. Minulla 2 maisteria ja puolisoni väitellyt tutkija-työntekijä. Silti koen olevani käytännönläheinen.

Vierailija
50/71 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme väitellyttä tutkijaa serkkuina, neljäs saattaa parhaillaan tehdä jatko-opintoja. Minulla 2 maisteria ja puolisoni väitellyt tutkija-työntekijä. Silti koen olevani käytännönläheinen.

Eli sinulla ei ole yhtään professoria sukulaisena.

Vierailija
51/71 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin yksi serkku oli, toisesta epäily. Iso suku, kaikkia ei tunneta. Isän sukua en tunne isoisän puolelta. Siellä voi olla pikkuserkkuina vaikka mitä herroja ja rouvia.

Vierailija
52/71 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisuvussa näyttää kandit ja maisterit riittävän eli ei tietääkseni yhtään. 

Vierailija
53/71 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtäkään, mutta neljä tohtoria on. Yksi opettaa Helsingin yliopistolla vierailevana tähtenä. On yleensä tekemässä tutkimusta eri puolilla maailmaa, mutta käy välillä opettamassa. Melkein kaikilla isäni ja äitini puolella on yliopistotutkinto. Yksi on valmistunut Princetonista ja hänellä on kaksoistutkinto.

Vierailija
54/71 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi, isäni.

Vierailija
55/71 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0. Sisaruksistani, serkuistani, tädeistä, sedistä jne. 3 maisteria, yksi tätä nykyä tohtori (liian vanha tenure trackiin). Itse teen väitöskirjaa, mutta tuskinpa tulen yltämään edes dosentin arvoon kun tutkimuksen teko yliopistolla ei kiinnosta väittelyn jälkeen.

Omassa suvussani on äidin puolella historiankin perusteella ns. akateemista kompetenssia, mutta ylisukupolvisen köyhyyden ja maalla asumisen takia se on päässyt ilmenemään käytännössä vasta nuoremmassa polvessa.

Vierailija
56/71 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi.

Vierailija
57/71 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi.

Vierailija
58/71 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei proffia, mutta tohtoreita löytyy

Vierailija
59/71 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi professori. Kolme tohtoria.

Vierailija
60/71 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi professori, kaksi serkkua väitellyt ja lisäksi isän serkku väitellyt. Itse tutkijana työskennellyt mutta jätin väikkärin tekemisen kesken. Useita maistereita suvussa myös. Nämä kaikki isän puolelta suvusta. Lisäksi kaksi sukuun naitua professoria jotka molemmat kuolivat jokunen vuosi sitten. Olen kuitenkn ihan tavallisesta talonpoikaissuvusta.