Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt sitten tuli ensimmäinen soitto liittyen kuntakokeiluun

Vierailija
06.04.2021 |

Sama henkilö soitti kuin viimeksi te-palveluista eli henkilö oli vain siirretty tekemään tismalleen samaa hommaa nyt vain kuntakokeilun puolelle. Samat jargonit heitti puhelimessa työttömän velvollisuuksista kuin mitä viimeksikin. Mikä tässä nyt siis muuttui työttömän näkökulmasta? Kuinka paljon tämäkin uudistus maksoi veronmaksajille?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Huutonaurua*

Oikeesti siis? Edelleenkään ei minkäänlaista yrityksen tapastakaan tehdä jotain sen eteen, että työtön työllistyisi. Itsehän joudun syksyllä kyseisen kokeilun piiriin. Hyvä tietää, ettei sieltä ole tarjolla mitään uutta.

Vierailija
2/40 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Huutonaurua*

Oikeesti siis? Edelleenkään ei minkäänlaista yrityksen tapastakaan tehdä jotain sen eteen, että työtön työllistyisi. Itsehän joudun syksyllä kyseisen kokeilun piiriin. Hyvä tietää, ettei sieltä ole tarjolla mitään uutta.

Tykökokeilut ja kuntouttavat vilahti kyllä keskustelussa. Varsin ahdistava tuo puhelu kyllä oli mutta joo mitään apua ei kuulosta olevan tarjolla mikä oikeasti edistäisi työllistymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin julkisuuteen tuotu tarkoitushan kuntakokeilulla on saada työttömienlistalla roikkuvat työkyvyttömät oikean avun piiriin. Näin ainakin kuntakokeilun koorninaattori asiaa valotti. 

Se kuulostaa ihan järkevältä. 

Sen sijaan tuo kuulostaa resurssien tuhlaamiselta, että sama henkilö soittaa useaan kertaan samasta asiasta. Vaikka kuntakokeilun myötä yhden työntekijän työttömien määrä laskikin noin kahdella sadalla. 

Vierailija
4/40 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/40 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin julkisuuteen tuotu tarkoitushan kuntakokeilulla on saada työttömienlistalla roikkuvat työkyvyttömät oikean avun piiriin. Näin ainakin kuntakokeilun koorninaattori asiaa valotti. 

Se kuulostaa ihan järkevältä. 

Sen sijaan tuo kuulostaa resurssien tuhlaamiselta, että sama henkilö soittaa useaan kertaan samasta asiasta. Vaikka kuntakokeilun myötä yhden työntekijän työttömien määrä laskikin noin kahdella sadalla. 

Kuntakokeilun koordinaattori on  ex-työministeri Jari Lindström. Kuinka pätevänä häntä pidätte - mihinkään?

Vierailija
6/40 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä eddä?!

Vierailija
7/40 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä numerosta tulee soitto?

Vierailija
8/40 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tulos oli että "jatkaa itsenäisesti työnhakua"? Sanoiko se milloin tulee seuraava yhteydenotto?

Vierailija
9/40 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittiko Jari Lindström siis sinulle vai Jussi Niinistö?

Vierailija
10/40 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene töihin! Ryyppään.

Vierailija
11/40 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tulos oli että "jatkaa itsenäisesti työnhakua"? Sanoiko se milloin tulee seuraava yhteydenotto?

No joo. Lannistava meininki oli siellä puhelimen toisessa. Ilmeisesti haluavat työttömien tappavan lopulta itsensä. :(

ap

Vierailija
12/40 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava?! Kuntouttavat mitä?? Itse olen sekä fyysisesti että henkisesti paremmassa kunnossa kun oma virkalija. Välillä tuntuu että mä hänet ohjestan.

Vierailija
13/40 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä kokeiluja sikiää? Edellisetkään ei toimineet niin uutta pukkaa.

Vierailija
14/40 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä kokeiluja sikiää? Edellisetkään ei toimineet niin uutta pukkaa.

Sanos muuta ;D Mä olen käynyt ihan kaiken läpi mitä noihin kursseihin ja kuntouttaviin tulee. Olen nyt tullut heitetyksi sairauspäivärahan hakijaksi ja juoksen lekurilta toiselle. Vaihtelua piisaa. Yksi B-lausunto taas vaihteeksi valmis, tuli tekstarilla tieto.

Kela vaati minua myös juttelemaan kuntoutuksesta lekurin kanssa, ja perustelunahan tässä on siis parantaa työkykyä. Olen monisairas. Toinen mahdollisuus opiskella. Nooh, täytän seuraavaksi 62 vuotta, joten ;D

Vierailija
15/40 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/40 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalta kuulosti mitä tähän liittyen lukenu. "Ainakin hoito- ja metallialalla ois töitä. Kukaan ei halua vastarannankiiskeä töihin."

Miks noita työnantajia ei ikinä velvoteta mihinkään? Luomaan semmosta ilmapiiriä joka kannustaa jaksamaan?

Ja maksamaan palkkaa joka kannustaa?

Se on niin yksinkertasta. Aikamoinen sissi täytyy olla jos jaksaa kuunnella viduilua p palkalla vuosikymmenestä toiseen kun vaihtoehtojakin on.

Vierailija
17/40 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttava?! Kuntouttavat mitä?? Itse olen sekä fyysisesti että henkisesti paremmassa kunnossa kun oma virkalija. Välillä tuntuu että mä hänet ohjestan.

Ihan sama missä kunnossa on kun kunnalle tulee liian kalliiksi työmarkkinatuen kuntaosuudet ns. sakkomaksut työttömistä jotka ovat lisääntyneet koronan aikana. Kuntien talous on koronasta johtuen varmaankin jo aika kuralla. Vaikka nimi on kuntouttava niin ei siinä mitään kuntouteta vaan työtön käy työttömien päiväkerhossa 4h viikossa minimissään

Vierailija
18/40 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyryyttävään vajakkitoimintaan 9e pv en mene!

Miksi en voisi vaikka ulkoiluttaa vanhuksia ja saisi vaikka 30e per pv...

Vierailija
19/40 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahalta kuulosti mitä tähän liittyen lukenu. "Ainakin hoito- ja metallialalla ois töitä. Kukaan ei halua vastarannankiiskeä töihin."

Miks noita työnantajia ei ikinä velvoteta mihinkään? Luomaan semmosta ilmapiiriä joka kannustaa jaksamaan?

Ja maksamaan palkkaa joka kannustaa?

Se on niin yksinkertasta. Aikamoinen sissi täytyy olla jos jaksaa kuunnella viduilua p palkalla vuosikymmenestä toiseen kun vaihtoehtojakin on.

Jos tuote myydään 100 eurolla, niin sinulle pitäisi maksaa sen tekemisestä 150 e? Palkka syntyy tuottavuudestasi, ei yrittäjällä ole kellarissa aarrekammiota.

Vierailija
20/40 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toukokuussa korona hellittää, niin työttömille tulee kiva kesä. Kunnissa on porukkaa valmiina ottamaan vastaan asiakkaita ja järjestämään ryhmätoimintaa vaikka roskienkeruun muodossa. Välillä taukojumppaa ja taas töihin.