Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ruska

13.08.2006 |

Miten olisi syksyn tytolle toiseksi nimeksi Ruska? Nimi olisi sitten kokonaisuudessaan Ava Ruska Africa (ens. halusin kansainvalisen, sitten suomalaisen ja viimeiseksi isan puolelta..).

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruska on aika harvinainen nimi, mutta musta tosi kaunis. Ja tuo nimikokonaisuus on kivasti mietitty.

Vierailija
2/7 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että _eihän Afrikassa mitään ruskaa ole_!

Se on Lapin luonnonilmiö.

Millä tavoin Africa tulee isän puolelta? Onko se isän kotimanner, vai onko kyseessä suvussa kulkeva etunimi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Africa ei välttämättä ole niin hurja kuin se aluksi tuntuu. Antavathan ihmiset lapsilleen nimeksi esim. Paris, Roma etc.

Ruska on tietenkin kaunis ja sopiva nimi. Jos Africa alkaa pelottamaan, niin antakaa jokin afrikkaan liittyvä kukka/eläin/luonto nimi tai sitten jokin ihan Afrikkalainen etunimi.

Aava Ruska Africa

aika vänkä!

Vierailija
4/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis, Ruska on nimenä hyvin kaunis, ja sen merkitys on myös kaunis. Pidän nimestä, voisin ajatella omallekin lapselle. Mutta minua häiritsee Ava Ruska Africassa se että jokainen nimi tarkoittaa jotain. Mielikuva on liian suora, afrikan-aavoilla-on-ruska. (Vaikkei tosin olekaan...)

Minä myös ehdotan et olisiko afrikkalaista kukkaa tms? Tosin jos tähän päädytte, harvoinhan koko nimeä käytetään missään ja nimi nimenä sointuu ihan kauniisti.

Vierailija
5/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä olen nähnyt moneen kuukauteen!!!! Siis aivan mielettömän kaunis yhdistelmä..voisin laittaa omallekin jos vain mies suostuisi! :) Meidän lasten nimet on mietitty aikalailla tolla samalla periaatteella, mutta ovat silti hivenen suomalaisemmat. Ehkä minäkin kuitenkin laittaisin Avan Aavaksi. Onnea upeasta nimestä, eipä tule toista samanlaista vastaan!

Vierailija
6/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä Ruska-nimestä, kun se ei kuulosta korvaani sointuvalta. Merkitys on kaunis, mutta silti nimestä tulee kielteinen mielikuva. Nimi on myös sellainen, ettei siitä tiedä, onko se tytön vai pojan nimi. Olisi myös hyvä, jos keskimmäisellä nimellä ei olisi merkitystä, kun muilla nimillä on. Toiset nimet, Ava ja Africa, ovat kyllä tosi kauniita!

Vierailija
7/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on aina (siis siitä lähtien kun nimen ensi kertaa kuulin) ollut englanninkielinen nimi, Eevan variaatio. Mutta tosiaan, varsinkin jos kirjoittaa kahdella a:lla, niin onhan se myös aava. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi