Oletko korona aikana matkustanut ulkomaille?
Kommentit (62)
Kävin syyskuussa Virossa, Saarenmaalla. Silloin siellä oli Viron paras koronatilanne eikä kenelläkään ollut maskeja, paluumatkalla yhteyslaivalla oli jollain sekä Tallinnan satamassa muutamilla.
Viikko sitten tulin Mallorcalta ja lomareissulla olin. Turisteja ei ollut meidän paikassa juurikaan yhtään, vähän ruotsalaisia. Sijainti oli todella rauhallinen eikä mikään turistipaikka muutenkaan. Testeissä kävimme mennessä ja tullessa, karanteenissa olin loman jälkeen. Matkustaa kyllä voi jos hoitaa turvallisesti ja vastuullisesti. Lisäksi Espanjassa on tällähetkellä , tai ainakin viikko sitten parempi koronatilanne kuin Suomessa.
En ole käynyt missään, mutta mieli kovasti tekisi lähteä. Pääsiäisen aikaa Suomessa laskettelupailat on ollut ihan täynnä ja ihmiset kiinni toisissaan, joten en ymmärrä miksi ei voisi matkustaa johonkin rauhalliseen pieneen kylään, jossa teet vaikka itse ruokaa ja pyöräilet jossain maastossa?
Periaatteesta en matkusta ulkomaille enkä Lappiin. Tässä lähialueella olen tehnyt päivämatkoja.
Pidän huolen etten tuo enkä vie virusta kenellekään. Jokainen kantaa oman vastuunsa viruksen taltuttamiseksi. Tai sitten ei. Kyse on kuitenkin ollut vasta 1 vuodesta.
Ei. Elokuussa kävimme Ahvenanmaalla.
Ruotsiin helmikuussa 2020. Laivahenkilökunnan naamoista näkynyttä jäätävää toivottomuutta ei helpolla unohda.
Käytiin Tallinnassa elokuussa. Oltiin keskellä viikkoa ja oli todella hiljaista joka paikassa. Kaikki meni hyvin. Eniten hirvitti Helsingissä ratikassa takaisin tullessa kun se oli aivan täynnä.
Reilun vuoden aikana ainoa yli 100km reissu oli työreissu elokuussa Lappeenrantaan. Pari kertaa olen Espoosta ajanut Fiskarssiin päiväretkelle.
Kahdesti ollaan käyty Turkissa. Matkustaminen oli huomattavasti helpompaa, kun kentällä ja koneessa on väljempää. Ja kaikilla oli se maski, jota täällä suomessa ei kaikilla ole esim. kaupassa.
Olen käynyt Suomessa joulukussa. Karanteenissa olin kaksi viikkoa ennen kuin lähdin vanhemmilleni. Nyt olen lähdössä toukokuussa aviomieheni luo Hollantiin viikonlopuksi. Olemme olleet erossa viime maaliskuusta lähtien. Kesäkuussa tulen taas karanteeniin Suomeen muutamaksi viikoksi ja tämän jälkeen näen vanhempiani vain. Vuokraan auton niin ei kenellekään tule pahamieli. Asun itse Tanskassa.
Miksi ihmiset alapeukuttaa jos on matkustanut muualla kuin Virossa? Myös minä olen ollut Espanjassa ja kyllä siellä oli turvallisempaa kuin viime syksynä Virossa, jossa ihmiset ei todella käyttänyt maskeja vaan laivaan tullessa Virolaiset olivat pitkässä jonossa kiinni toisissaan ja maskeja ei ollut. Voin jopa sanoa kun itse olin Espanjassa, että siellä oli turvallisempaa kuin jossain Prismassa tai lähialepassa täällä Suomessa.
Vuokrasin talon pariksi kuukaudeksi Kreikasta eräältä hiljaiselta saarelta. Vietin aikaani lähinnä meressä uiden ja patikoiden. Kaikki sujui varsin mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsiin helmikuussa 2020. Laivahenkilökunnan naamoista näkynyttä jäätävää toivottomuutta ei helpolla unohda.
Kiitos myötätunnosta.
T. Lomautettu laivaduunari
Itse olen lentoemäntä ja kyllä suomalaiset ovat nyt uskaltanut viime aikoina matkustaa ns. turvalliseen maahan. Ihmiset eivät ehkä vaan tee siitä numeroa eikä julkaise mitään Facebook päivityksiä , koska eivät halua perustella ihmisille miksi ovat matkustaneet ja kuunnella "syytöksiä" .
Olen palannut ulkomailta vuoden 2020 maaliskuussa. Lähtökentällä tehtiin terveystarkastus (mitattiin kuume ja kyseltiin onko oireita). Lähtömaa oli Arabiemiraatit.
Viikko tuon jälkeen oli lennot hetken aikaa poikki Saksaan, joten ongelmia poispääsyyn olisi tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos myötätunnosta.
T. Lomautettu laivaduunari
Itseltäni ei myötätuntoa tipu. Merimies verotuksella, et ole yhtä huonossa jamassa kuin muut ravintola alalta lomautetut.
Kolme kuukautta olin Dubaissa. Kivempi se on nyt matkustaa kun saa esim "oman" penkkirivin, ettei tarvitse niin ahtaasti istua ja kaikki sujuu kentälläkin jouhevammin.
Viroon, Latviaan ja Liettuaan kesällä, kun niissä ei ollut juurikaan tartuntoja.