Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä helpotatte pissatulehduksen oireita

Vierailija
06.04.2021 |

Eli antibiootit on jo, eilen otin ekan annoksen ja äsken toisen. Olo on silti inhottava: kuumeinen ja sattuu tosi paljon alapäähän. Onko mitään vinkkejä, joka tekisi olosta siedettävämmän parantumista odotellessa?

Onneksi tänään on vasta illalla koulua. Toivottavasti huominen työvuoro sujuisi jotenkin ok...

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buranaa suosittelen minäkin akuuttiin kipuun vti: ssa.

Vierailija
22/38 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keität inkivääristä juomaa tai lisäät teen sekaan inkivääriä kyllä auttaa.

Seuraava on melko erikoinwn mutta todettu tehokkaaksi monesti...

Valkosipulin kynsi suoraan sinne

Valkosipuli murskattuna ja esim. appelsiininehum kanssa juotuna, puhdistaa virtsarakkoa ja virtsateitä. Sinne suoraan, en laittaisi. Polttaa limakalvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla kuumetta kun lääke määrättiin?

Kyllä sen pitäisi jo auttaa ellei ole väärä lääkitys.

Kuume kertoo kyllä että olisi nousemassa munuaisiin.

Mulla oli joskus tulehdus (mulla kroonisena eli useita ollut) ja liian mieto lääke. Kuume kyllä lähti ja oireet lopulta helpotti mutta parin viikon päästä oli munuaistulehdus. Tajusin heti mistä oli kyse joten sain lääkkeet siihen nopeasti.

Tarkkaile oireitasi ja jos ei tämän päivän aikana olo helpotu niin soita lääkäriin.

Burana auttaa siihen kipuun ja juominen. Vesikin on hyvä. Ei tarvitse lähteä metsästämään sokerittomia puolukka- ja karpalomehuja.

Vierailija
24/38 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos avusta ja myötätunnosta kaikille!

Kuumetta ei ollut kun lääke määrättiin. Soitin verestä päivitysapuun illalla, kun sitä ei silloin lääkettä määrätessä vielä ollut.

Siihen totesi, että nyt syödään vain kuuri loppuun ja katsotaan sitten...

Pitäisiköhän nyt uudelleen kysyä kuumeen osalta?

T. Aloittaja

Vierailija
25/38 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pissa ei voi tulehtua....

Vierailija
26/38 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin henkilökohtaista mitä ja mikä auttaisi. Mutta minulla on niin usein pissatulehdus, joskus söin jopa 3 kk kuurin estolääkettä siihen, ei kun tulehduksen oireet vähänkin ilmenevät, niin mitkään kotikonstit eivät helpota yhtään ! Ehkä joku 1mg särkylääke hieman saattaa helpottaa..

Kyllä se on mulla aina lääkäri reissu ja noppeesti. Tosin soitto päivystykseen ja lääkäri kirjoittaa puhelin reseptin, joka kolmas kerta pitää viedä pissanäyte.

Mutta, voi ehkäistä pissatulehdusta tulemaan : karpaloita, puolukoita, juomalla 1,5 litraa vettä joka päivä, ja minun kohdallani jalat eivät saa kylmettyä. Siis paksut villasukat pitkälle kevääseen jalassa. Just jalkapohjat ei saa olla kylmässä. Pidän myös lenkkareissa paksuja sukkia ..

Olen huomannut että jos kesälläkin seison paljain jaloin vaikka vesisateessa ulkona, tai kiven päällä niin varmasti tulee pissatulehdus ! Onhan apteekista saatavana emätin puikkoja ( Vagifem) , niitä suositellaan käytettäväksi kaikille yli 40 v naisille 1-2 iltana viikossa.. sitten limakalvot eivät kuivu eikä ohene. Minä käytän 2 iltana viikossa. Se estää aika hyvin tulehdusta. Jopa kokonaan. Ja niitä voi toki käyttää 4 iltana viikossa.

Vierailija
27/38 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumetta ei ollut kun lääke määrättiin. Soitin verestä päivitysapuun illalla, kun sitä ei silloin lääkettä määrätessä vielä ollut.

T. Aloittaja

Varmaan vastaavat että odotetaan kuuri loppuun.

Pyydä silti että ottavat tulehdusarvon. Sano että kuume tosiaan noussut kuurin aloituksen jälkeen. Jos silti vänkää että kuuri loppuun niin kysy että käytetäänkö näitä lääkkeitä myös munuaistason tulehdukseen sillä kuume kertoo että tulehdus noussut.

Ei kuulu kuume tavalliseen vti:hin.

Vierailija
28/38 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Aloittaja

Varmaan vastaavat että odotetaan kuuri loppuun.

Pyydä silti että ottavat tulehdusarvon. Sano että kuume tosiaan noussut kuurin aloituksen jälkeen. Jos silti vänkää että kuuri loppuun niin kysy että käytetäänkö näitä lääkkeitä myös munuaistason tulehdukseen sillä kuume kertoo että tulehdus noussut.

Ei kuulu kuume tavalliseen vti:hin.

Jatkan vielä että minuakin vaan vähäteltiin kun sanoin että munulla ollut vahvempaakin antibioottia ja nyt kuitenkin kuumetta.

Minulla on 2 kertaa noussut munuaisiin ja kummallakin kerralla on vähätelty.

Sanottiin että mitä sinä illalla acutaan (tays päivystys) tulet että nämä hoidetaan aamulla omalla terveysasemalla.

Vastasin että en odota yötä että pahenee ja sitten ollaankin osastolla.

Oireet lisääntyy tosi nopsaa. Ihan tunneissa olo muuttuu. Kuume nousee korkeaksi, alkaa selkää särkeä, sitten oksettaa... Ja olo on ihan uupunut.

Munuaistulehdukseen on eri antibiootit kuin perus vti:hin. Munuaisiin taitaa nousta melko harvoin niin siksi ei oteta todesta.

Vierailija
29/38 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Aloittaja

Ymmärrän, että voi olla vaikeaa saada yhteyttä sinne. Mutta jos se on helppoa, varmaan kannattaa soittaa.

Jos yhteyden saaminen on vaikeaa, niin viimeistään huomenna silti kannattanee soittaa, jollei oireet ole helpottuneet.

Vierailija
30/38 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niin henkilökohtaista mitä ja mikä auttaisi. Mutta minulla on niin usein pissatulehdus, joskus söin jopa 3 kk kuurin estolääkettä siihen, ei kun tulehduksen oireet vähänkin ilmenevät, niin mitkään kotikonstit eivät helpota yhtään ! Ehkä joku 1mg särkylääke hieman saattaa helpottaa..

Kyllä se on mulla aina lääkäri reissu ja noppeesti. Tosin soitto päivystykseen ja lääkäri kirjoittaa puhelin reseptin, joka kolmas kerta pitää viedä pissanäyte.

Mutta, voi ehkäistä pissatulehdusta tulemaan : karpaloita, puolukoita, juomalla 1,5 litraa vettä joka päivä, ja minun kohdallani jalat eivät saa kylmettyä. Siis paksut villasukat pitkälle kevääseen jalassa. Just jalkapohjat ei saa olla kylmässä. Pidän myös lenkkareissa paksuja sukkia ..

Olen huomannut että jos kesälläkin seison paljain jaloin vaikka vesisateessa ulkona, tai kiven päällä niin varmasti tulee pissatulehdus ! Onhan apteekista saatavana emätin puikkoja ( Vagifem) , niitä suositellaan käytettäväksi kaikille yli 40 v naisille 1-2 iltana viikossa.. sitten limakalvot eivät kuivu eikä ohene. Minä käytän 2 iltana viikossa. Se estää aika hyvin tulehdusta. Jopa kokonaan. Ja niitä voi toki käyttää 4 iltana viikossa.

Kumma tosiaan, että ihan jalkojen viileneminen sieltä alaosastakin voi aiheuttaa pissatulehduksen.

Miten ennne vanhaan enne antibiootteja parannuttiin. Äitini sanoo, että käytettiin lämpimiä hauteita.

Vierailija
31/38 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan ymmärtäväisiä ja empaattisia olette <3 Jätin nyt soittopyynnön.

Koulu on onneksi etänä, niin voin ainakin kokeilla jos pystyisi osallistua. Töitä varmaan pakko arvioida vasta huomenna.

T. Aloittaja

Vierailija
32/38 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä moista kokenut.

N.56

Tämähän oli hyvin tarpeellinen tieto ja kannatti tulla kertomaan. Helpottaa ap:tä kovasti...

Vierailija
33/38 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon vettä ja tarvittaessa särkylääkettä. Antibiootin pitäisi auttaa nopeasti. Onneksi ei ole pitkään aikaan ollut, mutta kyllä se on tuskaa, että itku pääsee pöntöllä, kun liruttaa pari tippaa ja jäätävä jälkipolte.

Vierailija
34/38 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä moista kokenut.

N.56

Ole onnellinen. Se on ihan kamala kipu.

Vierailija
35/38 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut ihan saman 😳...seisoin kesällä vesisateessa laiturilla paljain jaloin...ja aamuyöllä alkoi hieman alamahaan koskea ja sitten alkoikin vessassa ramppaaminen. Pissatulehdus.

Jalkapohjat kylmettyivät, ja se siitä seurasi.

Jalat lämpiminä, minä välttyn siltä vaivalta.

Vierailija
36/38 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kuume noussut vasta antibiootin aloittamisen jälkeen vti:ssä. Päivystyksessä cpr oli alle 5, joten lähetettiin takaisin kotiin ja sanottiin, että tulehduskipulääkettä voi ottaa (mitä olinkin ottanut kipuun). Lueskelin sitten antibiootin haittavaikutuslistan läpi ja siellä oli mainittu yhtenä harvinaisista haittavaikutuksista lääkekuume, joten myös itse antibiootti voi aiheuttaa kuumetta. Itselläni se nousi vielä uudestaan viiden päivän kuurin aikana kuurin loppupuolella. Muina haittavaikutuksina suuhun nousi kaksi hemmetin kipeää aftaa ja iholle joitakin petekioita (pieniä verenpurkauspisteitä).

Itse vti:n kivunlievitykseen suosittelen kipulääkettä ja kuumavesipulloa jalkojen väliin.

Vierailija
37/38 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolukka!!!

Puolukoiden syöminen, puolukkamehun juominen helpottaa ja muuten estää säännöllisesti käytettynä uusien tulehduksien tulemista!

Googlaa puolukka ja virtsatietulehdus

Karpalomehu kans.

Vierailija
38/38 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolukka!!!

Puolukoiden syöminen, puolukkamehun juominen helpottaa ja muuten estää säännöllisesti käytettynä uusien tulehduksien tulemista!

Googlaa puolukka ja virtsatietulehdus

Karpalomehu on myös erinomainen vaihtoehto. Juo myös paljon vettä niin se vessassa käyminen ei polta niin järkyttävästi, kun ulos tuleva tavara on laimeampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme