~~~ EX-HAAHUT - VIIKKO 33 ~~~
Kommentit (90)
Pojan synttäreitä pidettiin tänään ja nyt on onneksi nekin ohi. Huomenna poika aloittaa 2. luokan ja vanhin tyttö eskarin. Jotenkin ollut vähän suru puserossa tuon tytön eskariin lähdön takia. Hirveän reippaasti on kyllä lähdössä, mutta kaipa jokainen äiti tuntee jonkunlaista haikeutta/huolta, kun lapsi aloittaa koulutien. No, kaikki menee varmasti tosi hyvin.
Kaipa tässä täytyy itsekin ruveta ajoissa nukkumaan, että jaksan herätä about klo 7. Väsynyt kyllä olenkin eilisen synttäreittenlaittotohinan jälkeen, kun yöunetkin jäi normaalia lyhyemmiksi.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Jokohan me tällä viikolla saataisiin uusia vauvauutisia...
neronja rv 37+0 (onko nuo tosiaankin MINUN viikot???)
Vielä nopsasti ennen nukkumaan menoa.
Neronja: WAU!!! Usko pois...en on TODELLAKIN sun viikkos, jotka siinä seistä töröttää. Miten tää aika on mennyt näin jumalattoman nopeesti. Tuntuu, että vastahan sä olit tuolla toisella puolella ja plussasit. Tosi mahtava juttu. On niin hyvä mieli kun teilläkin monen vastoinkäymisen jälkeen on jo näin pitkälle päästy ja kohta saatte sen kaivatun nyytin syliin. Niiskis!!! *melkein tirauttaa täällä itkun ilosta* =)
Se teidän likka pärjää sielä eskarissa varmaan tosi hyvin. Mutta ompa tuo luonnollista, että äiti murehtii ja on haikein mielin. Se on taas yksi askel pienen ihmisen elämässä eteenpäin. =)
Nyt kyllä unettaa niin kovin, että pakko mennä nukkumaan. =) Pitää varmaan jotain vielä haukata kun tuntuu, että massu kurnii...taas! =)
Johan tänään on vedelty sitä karjalanpaistia ja kauhee kasa lättyjä...paljon hedelmiä yms. yms. mutta nälättää edelleen. Siispä murkinalle.
Kauniita unia kaikille ja hyvää alkavaa viikkoa!
Niimpä niin...saadaankohan tulevalla viikolla uusia vauvauutisia??? Jänskää! =)
titi ja kirmula 9+2
Titi, kiitos kauniista sanoistasi, kaikilta osin. Aika on todellakin mennyt ihan ihmeellisen äkkiä. Tai voisi ehkä sanoa, että np-ultrasta lähtien tuonne viikoille 30 tuntui, että viikot vaihtuu tosi nopeasti. Sitten se tahti huomattavasti rauhoittui. Tuntuu, että kesäkin oli oikeastaan tosi pitkä eli ei se sittenkään mennyt huomaamatta ohi kuten keväällä pelkäsin. Ajattelin, että kesä jää jotenkin huomaamatta, kun syksyä vaan odottaa, mutta on tässä kyllä kauheasti keretty kaikkea touhuta ja tosi kesäiset fiilikset ollut kaikin puolin.
Nyt tuo viikkojen vaihtuminen alkaa toisaalta ihan hirvittää, koska sehän tarkoittaa sitä, että synnytys tulee lähemmäksi ja lähemmäksi. Ei sillä, että mulla olis kauhea synnytyspelko tms., mutta kun tämä tutuksi käynyt elämä taas muuttuu aika tavalla. Ja uuden perheenjäsenen kohtaaminen tuntuu jotenkin aivan uskomattomalta asialta. No, ei pidä ruveta vielä liikaa miettimään, kun mulla saattaa mennä vielä viisi viikkoa ennen kuin neidin kanssa ollaan nenäkkäin ;-).
Joko sinulla on tällä viikolla se seuraava ultra? Voi kun olis ja saisit siellä edelleen yhtä iloisia uutisia kuin viime kerralla. Kyllä tekin olisitte jo sen oman " pikku-kirmunne" todellakin ansainneet. Ruokahalustasi päätellen kaikki on edelleen hyvällä mallilla ;-). Eipä aikaakaan, kun sullakin on jo niin paljon viikkoja, että voit alkaa jo liikkeitä bongailla. Pääsisit noitten alkuraskauden piinaviikkojen yli, niin johan kummasti helpottaa.
Hannelelle tähän samaan viestiin vielä onnittelut iloisista np-ultrakuulumisista!!! En olekaan niistä vielä tainnut onnitella.
Mutta nyt peiton alle.
neronja
Voi jösses...Tervehdys teille vanhat tutut pitkästä aikaa...
Näitä kuulumisia olette varmasti odotelleet:
Eilen illalla Brokeback mountain sai mut itkemään (ei vaan kyynelehtimään vaan oikeesti itkemään...se oli kyllä tosi hyvä leffa) ja kaverilta tullut tekstiviesti suuttumaan...Ihmettelin itsekin näitä tunnetilojen äkkinäisiä ylipursuamisia...
Illalla myös mahaa viilteli ja ällötti. Oli kylmä ja kuuma vuorotellen...ja päätä särki...
Joten...aamulla kun heräsin vessaan noin puoli tuntia sitten käytin puolikkaan aconin...(olin ihan varma negasta), mutta mutta...mutta testialueelle kontrollin viereen ilmestyi juuri ja juuri silmillä havaittava punertava viiva...voi kääk. Kolmas clomikierto alkaa siis tuoda tulosta???
Oon ihan pöllämystynyt. Kädet tärisee ja pelottaa. Mitä jos menkat alkaakin? Mitä jos ne ei ala ja mitä jos menee taas kesken? Ei tullut enää nukkumisesta mitään...
Kokemuksia haamuista Aconeilla? Mulla menossa vasta 25/27-29...
Etenkin clomeja syöviltä/syöneiltä kaipaisin apua. Onko väärät plussat/haamut mahdollisia? Mulla ei ole keskenmenneen raskauden lisäksi tullut ikinä haamuja tai vääriä plussia...pelottaa...
Älkää onnitelko vielä...
Nonna *panikoi*
Nonna: varovaiset onnittelut! Kuulostaa tosi hyvältä. Mulla on kokemusta sekä clomeista että aconeista. Mulla ainakin aconit näytti raskauden alussa pelkkää haamua eikä vahvistunut ollenkaan ajan myötä... Väärää haamua/hailakkaa plussaa en niillä koskaan saanut. Kannattaa varmasti myöhemmin testailla toisen merkkisellä testillä, jos vaan maltat muutaman päivän odottaa.
neronja: kyllä teidän neiti varmasti pärjää hienosti siellä eskarissa. Eiköhän tuo ole ihan normaalia, että äiti on vähän huolissaan ensimmäisinä päivinä pikkuisistaan. Jos kerran tyttö on itse hyvillä mielin menossa, menee kaikki varmasti hyvin ja äitikin voi huoahtaa, kun huomaa tytön viihtyvän. Onnittelut mahtavista viikoista!!! Sitähän ollaan täysiaikaisia ;-). Vitsit miten aika menee... Koitahan levätä tänään, kun olet saanut koululaiset liikenteeseen.
titi: kylläpä nuo sinun oireesi vaikuttavat hyviltä. Taitaa siellä olla sinnikäs pikku-kirmu kyydissä ja viedä äidiltä paljon energiaa ;-). Jokos sulla on se toinen ultra tällä viikolla vai miten se olikaan?!?!
hannele: onnittelut upeista ultrakuulumisista!!! Vai pääsit oikein 3D-ultraan - eikös ollutkin upea kokemus :-D. Nautihan raskaudestasi ja lomasta!!!
ON: Eilen oli taas tosi hankala olla, sillä masussa taitaa olla ahdasta. Tai ainakin pikkuinen tekee siellä sellaisia temppuja, että ahdasta tulee. Illalla en meinannut löytää yhtään mukavaa asentoa, sillä masussa yritettiin mahtua vasempaan kylkeen. Oli siinä mammalla ihmettelemistä, kun oikea puoli oli aivan tyhjä ja masu yritti venyä vasemmalta puolelta, sillä tuntui, että pikkuinen yritti suoristaa itsensä...
Onneksi sain yön nukuttua varsin hyvin. Nyt on vähän pirteämpi olo, vaikka harmaalta näyttääkin. Onneksi on vielä mukavan lämmintä! Tänään pitääkin yrittää vähän siivoilla täällä sisällä, sillä eilinen meni aika lailla lepäillessä. Olin tosi väsynyt koko päivän.
Tänään odottelen kovasti soittoa sieltä äippäpolilta, jotta pääsisi tarkastamaan tuon masuasukin asennon... Toivottavasti ehtivät soittaa pian, sillä mikään ei ole inhottavampaa kuin odottaminen. Toisaalta, huomenna on lääkärineuvola, joten ehkä sielläkin selviää jotakin.
Voikaa hyvin!!!!!!
masunasu rv36+3
En sitten onnittele, kun ei saa ;-) , mutta sanonpa vaan että voi kun [b]ihanaa[/b)!!!! Aivan mahtavaa. Tarrasukkia ja bdbdbdbd, että kaikki menee nyt hyvin!
Lauris 39+1
Nyt peukutellaan kovasti Nonnan puolesta, että tämä plussa kestäisi! Olis kyllä ihanaa saada sinut tälle puolelle!!! Mullahan oli myös käytössä clomit viime vuonna ja aconeilla testailin. Vääriä plussia en minäkään ole koskaan aconeilla saanut. Nuo omat clomiraskauteni päättyivät tosin huonosti, mutta se on aivan toinen juttu. Onko sinulle jo suunniteltu alkuraskauden ultraa sitten, kun tärppää (ja nythän tuo hyvältä näyttää)? Täällä on kyllä kaikki peukut ja varpaat pystyssä puolestasi!!!
Masunasu, vai yrittää se teidän vaavi puskea itsensä masunahkan läpi ;-). Toivottavasti pääset pian sinne äippäpolille, niin ei tarvitsisi pitkään pähkäillä vaavin asentoa, mutta saattaahan se tosiaan lääkärineuvolassakin selvitä.
Äsken käytiin koululainen ja eskarilainen saattelemassa linja-autolle. Tytön jouduin herättelemään kesken unien ja ensimmäinen kommentti oli, että hän ei halua lähteä eskariin. No, kun siitä unenpöpperöstä selvisi, niin olikin jo lähdössä linja-autoon, vaikka sanoin, että voin kyllä viedä autolla koululle. Tyttö näytti niin söpöltä vaaleanpunaisessa kukkahameessaan ja vaaleanpunaisessa t-paidassaan tukka ponnarilla. Mentiin yhdessä tuonne tienvarteen. Yhtäkkiä linja-auto tulikin ja kyytiinhän se oli mentävä. Tyttö siinä vähän meinasi hätääntyä, mutta nousi tosiaan autoon, meni istumaan ja vilkutti ikkunasta. Ja sitten se auto meni matkoihinsa. Minä ja kuopus oltiin ihan itku silmässä ja 5-vuotiaskin näytti surkealta. Hiljaa niiskuttaen lähdettiin sitten kotia kohti kävelemään. Aluksi ajattelin, että tuleekohan sillä tytölläkin itku siellä linja-autossa, mutta sitten ajattelin, että autoon nousee kyllä niin paljon tuttuja lapsia, että eiköhän se tytön hätäännys helpota. Ja onhan velipoikakin kyydissä. Onneksi poikakin näyttää vähän huolehtivan siskostaan. Nyt vaan odotellaan, että kello tulee vailla kaksi, niin ollaan sitten taas tuolla tienvarressa vastassa :-). Eiköhän se tästä lähde sujumaan. Meinasi muuten ruveta supistelemaan heti linja-auton mentyä. Hassu reaktio.
Mut nyt aamupalaa noille pienemmille tarjoamaan. Ai niin, en ole muuten muistanut kertoa, että meidän kuopus on jo useamman yön nukkunut tuolla tyttöjen huoneessa. Onneksi saan pian (jos kaikki hyvin menee) uuden pienen vieruskaverin, etten tunne oloani aivan hyljätyksi ;-).
Mukavaa päivää kaikille!
neronja rv 37+1
Nonnalle peukut ja varpaat pystyssä,että tosiaankin pääset tälle puolelle!!
Mulla supistaa...lujaa!Meinasin yöllä jo lähteä,supisti kipeetä noin 15-10 min välein ja suolikin tyhjeni x-/ Ne sit kuitenkin loppui,mutta nyt taas tuntuis yltyvän.Kääk!Mulla iskee rimakauhu!!!Vaikka todennäköisesti tää on edelleen vaan jotain aivan muuta...
Sari ja Poikanen 37+4
Nonna: MAHTAVAA, UPEETAAAAAAAAA!!! Vihdoinkin! Mä sain just tässä raskaudessa puolitetulla Aconilla kans sellaisen hailakan punertavan viivan siihen testiin. Mulla päivät oli jotain 25/28 kun testasin. Siitä se sitten vahvistui. Mutta en nyt sitten uskalla vielä onnitella, vaikka tosi hyvältä nyt tilanne näyttääkin. * hykertelee täällä itsekseen * Tänne puolelle Sinua siis odotetaan kovasti. Toivottavasti se Nipsukin pääsee siinä samassa oven narauksessa mukana, kun sieläkin oli niitä viivoja tullut.
ON pikasesti: Joku kyseli siitä tokasta ultrasta. Eli sen pita olla tän viikon pe, mutta sainkin neuvolan kautta ton toisen tarkistus ultran näiden kahden km:n vuoksi ja sovittiin, että kun meidän neuvolassa ei tuota np-ultraa tehdä, että meen sitten np-ultraan yksityisesti. Eli nyt tuo neuvolan ultran sain sitten muutaman päivän myöhäisemmäksi, eli ens ma 21.8. klo: 13:45 jännitys tiivistyy. Ja nyt jo jännittää.
Auttakaa mua nyt muuten hädässä. Luin jostain, että liiallinen D-vitamiinin saanti voi aiheuttaa sikiövaurioita. Ja nyt pelkään, että olenko saanut sitä liikaa. Nimittäin olen tuon selkäni vuoksi ottanut nyt erillistä kalkkitablettia jossa on sitä D3 vitamiinia, joka auttaa sitä kalkkia imeytymään. Ajattelin siis vaan syöväni kalkkia, enkä huomannut, että siinä on lisänä sitä D-vitamiiniakin. Koska mähän syön lisäksi vielä sitä Multitabs 2+ vitamiinia, jossa myös on sitä D-vitamiinia. Ei kai ne määrät ihan hirveitä ole niissä, mutta kun ei kai sen D-vitamiinin tarve muutenkaan niin kauheen iso ole, että se tarve ylittyy helposti jos syö päällekkäin tuollaisia vitamiineja. Nyt olen sitten ihan satavarma, että olen sikiölle aiheuttanut jotain vaaraa tietämättäni. :´(
Tosin tuota kalkkitablettia olis pitänyt ottaa 4pvässä, että sen ohjeen mukaan. Mä olen ottanut vaan yhtä, koska ajattelin, että siitä 2+ tabletissa on myös tuota kalkkiakin¿joten samallahan tuo D-vitamiinin määräkin on suhteessa pienempi. On tääkin kauheeta, kun yrittää pitää ittensä kunnossa ja sitten onkin pelko, että aiheuttaa sillä jotain pahaa. Normaalitilanteessa en olis ton 2+ tabun lisäksi ottanut mitään muuta, mutta kun olen yrittänyt saada luustolle lisäpotkua ja kestävyyttä selkäliikkeiden lisäksi, kun selkä on niin huonossa kunnossa ja pelkään, että se ei kestä tätä raskautta. Ja olen ajatellut, että tuolla lisäkalkilla saisin sitä vahvistumaan ennenkö raskaus ehtii siihen vaiheeseen, että massu on kauheen iso. No oma moka. Toivotaan, että ei ole ollut haittaa. =(
Pitää kai keskittyä vähän töihinkin vaihteeksi¿. = /
titi ja pikku k 9+3
Täällä on uuden arjen kanssa vähän käynnistymisvaikeuksia. 5-vuotias on kamalan kateellinen, että isosisko pääsi eskariin. Kyselee koko ajan, että milloin kerho alkaa ja miks hän ei pääse kerhoon. Tuosta kerhosta kiukuttelee koko ajan eivätkä yhtään ala leikkiä mitään. Aika ärsyttävää. Seurakunnasta ei oo vielä tullut edes kirjettäkään, jossa kerrotaan milloin kerho alkaa. Varmaanhan se syyskuun alussa alkaa. Mutta sepä ei nyt tuota 5-vuotiasta kyllä yhtään lohduta. Ja se kerhokin on vain kerran viikossa 2,5 tuntia, joten ei ollenkaan sama asia kuin isosiskon eskari... Tässä on nyt varmasti vähäksi aikaa sulateltavaa tälle meidän 5-vuotiaalle ;-).
Sartsulla on taas jännät paikat. Jospa pääsisit jo tänään tosi toimiin! Mullakin oli nyt aamulla maha jostain syystä aivan sekaisin. Monta vessareissua piti tehdä ja lievää suppailua oli. Siihen ne supistukset varmaan jäikin omalta osaltani taas vähäksi aikaa.
neronja rv 37+1
Neronja: No voihan nokka sitä pienempää. Voi kun jotenkin osaiskin sillain ymmärrettävästi sanoa, että nauttisi nyt tästä ajasta minkä kotona saa olla äitin kanssa...että sitä niitä kouluja saa kyllä käydä kyllästymiseen asti. Heh...kun voi jo tietää ennalta, että sekin syksy tulee kun alkaa marina, että voi ei joko taas pitää kouluun mennä. Mutta ymmärtäähän sen nyt, että se on muutosta koko perheelle ja varsinkin pienempiin se vaikuttaa kovasti, kun on vielä vaikea ymmärtää asioita aikuisten kannalta. Toivotaan, että muutaman päivän päästä tilanne sitten helpottuu ja pienempikin touhuilee sitten jo omia leikkejään.
Sartsu: Kääk! Sulla tuntuu olevan aikas railakkaita suppareita. Saas nähdä montako päivää vielä pääset eteenpäin, vai tuleeko lähtö jo ihan pian. Lisää vauvoja vaan tähän maailmaan! =)
titi ja pikku k
Mielettömän mahtavaa, on tätä odotettu jo aivan liian kauan, pakko sen on olla totta :) ENpä ole täällä käynyt piitkään aikaan, ja nyt sitten käväisen ja huomaan näin ihania uutisia. Nyt täytyykin sitten käydä kurkkimassa useammin, jos vaikka kohta sais jo ONNITELLAKIN!
Titi, en ole kuullut että d-vitamiini olisi " vaarallinen" , eikös se ole a.vitamiini josta puhutaan ettei sais syödä liikaa. Itse kysyin apteekista kun suunnittelin omaa vitamiiniyhdistelmääni, heillä oli sellaiset taulukot että kuinka monta mg mitäkin. Multitabs 2+ saa syödä kaksi päivässä. Minä söin vain yhden ja sitten foolihappoa ja d-vitamiinia lisäksi. Olisko se ollut 10 mg vuorokaudessa se d-vitamiinisuositus.
joanna
Aivan kuten Joanna tuossa kirjoittikin, niin A-vitamiinistahan sitä aina varotellaan ja muistutellaan. Ei minustakaan tuo Titin ottama D-vitamiini kovin paljolta kuullosta, kun tosiaan neljän kalkkitabletin sijasta olet vain yhtä ottanut. Eli ei luulisi olevan syytä huoleen. Mutta tietystihän voit vaikka neuvolasta kysyä asiasta, niin saat sitten varmuuden.
Pitää varmaan ruveta nokosille. Nukuttaa kyllä niin paljon.
neronja
Sartsu: vai on ollut yöllä taas kunnon suppareita. Meinaatkos jo jakautua?!?!? Kunpa nyt tosissaan rupeaisi tapahtumaan, ettei tarvitse kauaa soutaa ja huovata noiden suppareiden suhteen. Tsemppiä! Toivottavasti pian pääset tosi toimiin... Voi kuinka jännää!
titi: eipä tuo d-vitamiini mitään vaarallista ole. Suositushan on että sitä saataisiin 10 mikrogrammaa vuorokaudessa vuoden ympäri. Vaaralliset annokset ovat muistaakseni kymmenkertaisia tuohon määrään verrattuna. Kannattaa nyt siis laskea, paljonko noista napsimista tableteista sitä d-vitamiinia tulee. Jos tosiaan olet ottanut yhden multitabs 2+ niin siinä on vasta puolet suosituksesta. Yleensä noissa kalsiumtableteissakin se määrä on sama 5 mikrogrammaa per tabletti. Vaikka annostus olisi ylittynytkin, ei syytä huoleen. Voit pitää vähän aikaa taukoa " ylimääräisestä" d-vitamiinista ja ottaa pelkkiä kalkkitabletteja (eli ilman d-vitamiinilisää) multitabs 2+ lisäksi. D-vitamiini on varastoituva vitamiini eli periaatteessa voit ottaa kerralla esim. viikon annoksen ja sitten taas viikon päästä uudelleen. Kalkkitableteissa on yleensä d-vitamiinia juuri sen takia, että kalsium ei imeydy ilman d-tä.
Olen itse selvitellyt näitä d-vitamiini ja kalsium juttuja erittäin tarkkaan, sillä meidän esikoinen ei juo maitoa ollenkaan ja sitä myötä olen laskeskellut sekä d-vitamiini että kalkkimääriä hyvinkin huolellisesti.
Ei siis syytä huoleen. Kannattaa vaan tosiaan jatkoa ajatellen laskea, paljonko noista tableteista sitä d-vitamiinia tulee ja mahdollisesti vaihtaa kalkkitabletit sellaisiin joissa d-tä ei ole lisättynä, jos vaikuttaa siltä, että sitä tulee liikaa suosituksiin nähden.
masunasu, joka lähtee nyt laittamaan tytölle ruokaa
En ole tosiaan ottanut tuota 2+ tabua kun yhden päivässä ja se kalkkitabu annoskin on ollut vaan 1/4 osa siitä mitä päiväannokseksi suositellaan. Foolihappoa syön kyllä tuohon erillisenä tablettina myös, samoin maitohappokapseleita ja omega3 kapselia. Pitää nyt vielä laskea ne määrät, mutta teidänkin kertoman mukaan en sitten usko, että olen mitään liikaa ottanut. Kiitos kaikille jotka vaivautuivat auttamaan hädässä, eikä mun tarvi menettää yöuniani turhan takia. =)
Kello on nyt 12 ja mulla on fiilis, että takuulla kuolen nälkään jos nyt en HETI PAIKALLA mene jotain syömään. Vedin ihan järkyn annoksen aamullakin puuroa, marjoja, leseitä ja tuoremehua ja varmaan tunti sitten vedin jo banaania kun vatsa kurni, mutta eihän tuo banaani saanut muuta kun suuremman ruokahalun heräämään. Kurnii niin, että kohta alkaa tulla karsee olo, jos ei syö...eli nyt evästä naamariin.
titi ja pikku k
Mä ajattelinkin, että täällä on jotain tapahtunut, kun heti viikon alussa oli noin monta viestiä. NONNALLE nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn, että kaikki menee hyvin! Mä myös olen testannut aconilla sekä ed. km-raskauden ja nyt tämän menossa olevan. Ei turhia haamuja, mutta varoituksen sana siitä, että edes tämä hyvin alkanut raskaus ei saanut mitään hurjan vahvaa viivaa aikaiseksi ja sen puoleen ehdin hieman panikoida, että tääkin menee kesken. Ekan kerran taisin testata puolikkaalla pp11 ja sit ehkä kolmena päivänä siitä eteenpäin. Mutta nyt se viiva potkii tuolla vinhaa kyytiä ja puskee päätään virtsarakkoon :) Onnea matkaan, onnitellaan vaikka sit ekan ultran jälkeen...
Muuten ei ihmeitä tällä rintamalla. Odottavalla kannalla ollaan ja varmaan vielä monta päivää. Ainoat lisääntyneet tuntemukset ovat menkkamainen jomotus ja herkästi tulevat kivuttomat supistukset. Sartsulla sen sijaan vaikuttais olevan lähtö jo lähellä - vaan mikä sitä Laurista nyt pidättelee?!
Kerttukasperi ja Onni rv 38+6
kun luin tota Nonnan viestiä. Ei muuta kun peukut pystyssä täälläkin ollaan bdbdbdbdbdb!!!!
Ei muuta kun vauvoja " hakemaan" sieltä sairaalasta että saadaan listaa lyhyemmäksi meikäläisenkin edestä ;-) Alkaa nääs jo riittää tää olotila...
Nyt on tuntunut potkut tosi ylhäällä ja hiukan jo epämiellyttävinäkin- sympatiat sulle masunasu-jospa jospa se rt siellä nyt kuitenkin mullakin olisi.?.... Muuten olo ihan ok, lukuunottamatta tätä väsymystä (sekä suppailua ja selkäkipua heh heh), mutta kaipa se johtuu niistä yöheräämisistä- vessatteluista, kyljen kääntämisestä ja sit tietysti vielä siitä että esikoinen herää ja se täytyy käydä uudelleen peittelemässä ettei sit änkää sinne meidän keskeen nukkumaan, kun masussa on jo ihan tarpeeksi..
Voikaahan paksusti- titille tsempit odottelusta ja mamille pidän koko ajan peukkuja et kaikki ok!!!!! Sekä tietty kaikille muillekin!
Peebee 34+3
Nonna-80: Onnittelisin kuitenkin varovaisesti, iloinen juttuhan tuo haamu loppujen lopuksi on, vaikka saattaa aiheuttaa kaikenlaisia paniikkeja. Toivotaan, et haamu pian vahvistuu!! Ihania uutisia!! Kävin just siellä haahu-puolella pyytämässä et ne tulis kaikki nopeesti tänne ja sit saan kuulla sun plussanneen. Ihanaa!!
Titi: Mua kans kurnii koko ajan. Vaikka välillä on niin huono olo, ettei tosiaan tee edes mitään mieli. Tänäänkin oli pakko lähteä leikkipuistosta kotiin, koska ÄIDILLÄ oli nälkä. Yleensä se on ihan toisinpäin, et mä viihtyisin ulkona, mut pienellä on nälkä ja väsy. On tää kummaa.
ON: Viime to ja pe olin suht raskausoireeton ja ehdin jo ajatella, että mitähän tästäkin taas seuraa. Mutta sitten heti sunnuntaina aamuyöllä oli pakko syödä ihan kunnon " aamupala" , kun en vessassa käynnin jälkeen pystynyt nukkumaan mahan huutaessa ruokaa. Masu täynnä sitten uni taas maistui...
Varovaisesti on vihdoin usko tähän raskauteen alkanut nousta hieman, jotenkin on niin erilainen fiilis kuin tuossa keskenmenneessä. Sanoin jo miehellekin, että mulla on jotenkin parempi tunne tästä raskaudesta kuin siitä aiemmasta. Mutta toisaalta yritän silti vielä ultraan asti olla varsin rauhallisin mielin ja pitää matalaa profiilia raskauden suhteen...
Mullahan edellinen raskaus meni spontaanisti kesken vasta rv11+6, joten niillekin viikoille on vielä matkaa. Mutta ylihuomenna on kuitenkin eka neuvola, tuntuu kivalta. Päästään taas täyttämään yksi uusi neuvolakortti. Jospa sitten saisi sen ajan ultraankin pian, niin pääsisi näkemään mitä siellä masussa on...
Kaikille hyvää alkanutta viikkoa!! Lizie rv9+3
Kylläpä taas normaali rauha palasi tyttöjen keskuuteen, kun isosisko saatiin kotiin. Tuolla tienhaarassa oltiin vastassa ja kuopus heti isosiskoa halasi, kun autosta laskeutui :-). Eskarissa oli ollut kivaa, kuten arvata saattoi. Uusia ystäviä oli saanut ja kaikkea kivaa touhuttu. Voi miten hyvä mieli onkaan :-). Toivottavasti pojalla alkais läksyjen kanssa sujua ihan hyvin. Viime talvena matikka tuntui välillä vaikealta. Ja itselleni tuotti eniten työtä se, että sain pojan ajoissa tekemään läksyt. Itsellään kun ei niin kauheasti intoa tuntunut olevan. Mutta jospa tuo kouluarki alkaisi sujua ihan mukavasti hänelläkin.
Tuonne tienhaaraan kun käveltiin, niin tuntui, että vauva puskee itsensä väkisin tuolta alakautta ulos. Aika puskupäällä on nyt tässä ollut. Pitäis vaan niitä suppareita tulla, että avautuis se reitti ulkomaailmaan. Ei taida ihan puskemalla avautua ;-). Tytöt halusi, että lähdetään kohta kävellen tuonne ukin ja mummin rantaan uimaan. Saas nähdä, millaisia tuntemuksia tuo vähän pitempi kävely saa aikaan, mutta mielessä on kyllä ollut, että nyt pitäis alkaa kävelylenkkejä harrastaa...
KK, onnittelut muuten siitä väitöskirjan valmistumisesta. Varmaan mahtava fiilis, kun sellainen urakka on takanapäin. Toivottavasti sullakin alkais pikku hiljaa kunnon suppareita tulla!!
Peebee, jos sulla potkut tuntuu ylhäällä, niin sittenhän se tarkoittaa RT:tä! Onko sulla hb ollut millä mallilla, kun sulla tuota väsymystä on?
Lizie, sinähän pääset sitten ylihuomenna sydänääniä kuuntelemaan ellei terkka pidä viikkojasi liian vähäisinä. Onhan se vähän arpapeliä vielä noilla viikoilla, että kuuluuko vai ei (ja riippuu myös terkan taidoista). Joillakin saattaa kuulua jo rv8 ja toisilla kuuluu vasta n. rv13. Ainahan siinä on se mahdollisuus, että jos liian aikaisin kuuntelua yritetään eikä äänet sitten sattuiskaan kuulumaan, niin kaikenlaista pelkoahan siitä tulee. Hieman siis kaksipiippuinen juttu. Mutta peukut on kyllä pystyssä, että raskautesi sujuu mallikkaasti loppuun asti!!!
Monilla tuntuu olevan ultra- ym. lääkärikäyntiä 21.8. Titi on menossa silloin ultraan, itse menen polikäynnille, Laurikselle oli taidettu sille päivälle määrätä käynnistys (jos oikein muistan) ja oliko Femmikselläkin lääkärikäynti just tuona päivänä. Toivottavasti kaikki saadaan hyviä uutisia ja Lauris viimeistään sitten nyytin syliin, jos ei sitä ennen synny.
Jeps, mutta nyt noita tyttöjä uittamaan. Jospa matkalla tulis joku supparikin ;-).
neronja rv 37+1
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Niamey_85: [/b][/color] Minä 21v, Mies 28v. Km 9/05. Esikoisen laskettuaika 3.8.06 [color=red] LA 3.8 [/color]
[b][color=violet]Lauris: [/b][/color] minä -77 ja mies -72 synt. Lapset, tyttö 9/-01 ja poika 6/-03, kaksi koiraa ja hevonen. Km 9/03 rv 9+3 ja 8/05 rv 12+3.Asumme Turun seudulla. [color=red] LA 20.8.2006 [/color]
[b][color=violet]Kerttukasperi: [/b][/color] Olen vm-72, mies vm-75, ja esikoinen syntyi 11/03. Km 8/05 rv9+4.[color=red] LA 22.8 [/color]
[b][color=violet]Sartsu: [/b][/color] 30-vee viiden lapsen äiti Tampereelta.Eka km oli -98 ja nyt lokakuussa km rv 13[color=red] LA 31.8 [/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Neronja: [/b][/color] Minä -69, mies -62, lapset -98, -00, -01 ja -02. Km 3/04 rv12, 8/04 rv12, 7/05 rv9 ja 11/05 rv6. Kainuu.[color=red] LA 3.9.[/color]
[b][color=violet]Kuonokas: [/b][/color] pk-seutu, molemmat 30+, toinen lapsi tulossa, km 11/05 rv6+5[color=red] LA 5.9[/color]
[b][color=violet]Masunasu: [/b][/color] minä -75, mies -68. Esikoinen, tyttö 04/04. Km 03/05 tuulimuna rv 12+[color=red] LA 8.9 [/color]
[b][color=violet]Femmamma: [/b][/color] Minä -33.v, mies -45.v, Tampereelta. Lapset -92, -94, -97 ja (yhteiset) -01 ja -04. Km 2/00 ja 6/05 rv15+2. [color=red] LA 12.9[/color]
[b][color=violet]peebee: [/b][/color] Minä 30-v, 30 v yhden lapsen äiti (08/03) ja mieheni on 28v. Km 09/05 rv4+3.[color=red] LA 22.9[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]hexu83: [/b][/color] 23vuotias äiti vantaalta mulla kaksi tytärtä 7/02 ja 10/04 ja kaksi keskenmenoa takana 3/05 ja 10/05 .[color=red] LA 3.10[/color]
[b][color=violet]UusiNuppu: [/b][/color] Ikä: Itsellä 30 ja miehellä 31, Paikkakunta: Pirkanmaa, Lapsia: 6/02 tyttö ja km.ja yhteensä 10, myös ennen esikoista mukaan lukien, Synnäri:TAYS [color=red] LA 5.10[/color]
[b][color=violet]ulriina: [/b][/color] minä vm.-73, mies vm.-71, Keski-Uusimaa, esikot: tyttö ja poika 10/98, tuulimunat 10/00 (rv7+) ja 2/05 (rv9+) ja km 7/05 (rv6+) [color=red] LA 5.10[/color]
[b][color=violet]myttynen75: [/b][/color] minä -75, mies -73, tyttö 9/94, poika 4/96, poika 6/99, km 7/05[color=red] LA 6.10[/color]
[b][color=violet]Nipsunen: [/b][/color] Itse 29 vee mies 32 vee tyttö 3vee espoosta. Km 4/05, 5/05, 9/05, 10/05 kemiallinen[color=red] LA 20.10. [/color]
[b][color=violet]Kaksonen76: [/b][/color] Minä 29v. ja mies 32v., kaksi km takana -04 & -05.[color=red] LA 26.10[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet] tittuska [/b][/color] 25v., mies 31v., muksut poika -98, tyttö -01, tyttö -01. Km 9/05. [color=red] LA 26.11.[/color]
[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]marrasmamma:[/b][/color] [color=red] LA 7.12.[/color]
[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] nippula [/b][/color] mie 26, mies 28, esikoinen 2003, yritys alkanut 07/04, km syksyllä -04[color=red] LA 11.1.[/color]
[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] [color=red] LA 28.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 18.3.[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm
[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8. [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8. [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9. [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9. [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9. [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9. [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]