Mitä sinulla oli päälläsi omissa rippijuhlassasi? Vuosi?
Vuonna 1981 minulla oli lyhythihainen ja polven alle ulottuva sininen mekko, Seppälästä ostettu.
Jalassa huiman korkeat piikkikorkokengät. Sukulaistantat päivittelivät niitä korkoja 😃
Kommentit (40)
Siro, silkkinen yksityisen ompelema violetti, pitkähelmainen juhlamekko, jossa kullattuja somisteita ja ihan ohuet olkaimet. Meikkiä niin perkuleesti ja korot mallia ihan huimat. Nollarilla näin! <3
Sininen mekko ja korkeat korkokengät .
Valkoiset läskitennarit, revityt Levikset, denimliivi kangasmerkein, Slayer -yhtyeen t-paita. 1988.
Pitkä kukallinen mekko, jossa oli kyynärpäihin asti ulottuvat hihat ja peittävä kaula-aukko. Äiti ei olisi ikinä päästänyt minua kirkkoon missään vesiraja mekossa tai olkapäät paljaana tms. Vuosi oli 1998.
Vierailija kirjoitti:
Ysärillä, kun ripille pääsin, oli minulla polven alapuolelle ylettyvä hame, valkoinen juhlava paita ja sen ajan trendituote, liivi :D
Mulla muuten sama, mutta hameen tilalla housut. En suostunut laittamaan hametta, vaikka äiti yritti pakotta :D
t. niinikään ysärilapsi
Vaaleat korkeavyötäröiset housut, valkoinen t-paita, jossa joku papukaijan kuva, matalat kengät, sandaalit taisi olla. En kauheasti panostanut. :) 1980 luvun lopulla, en muista tarkkaa vuotta.
Valkoinen polveen ulottuva, lyhythihainen, itsetehty mekko ja valkoiset avokkaat n. viiden sentin koroilla. 1987.
Vierailija kirjoitti:
Vaaleat korkeavyötäröiset housut, valkoinen t-paita, jossa joku papukaijan kuva, matalat kengät, sandaalit taisi olla. En kauheasti panostanut. :) 1980 luvun lopulla, en muista tarkkaa vuotta.
Et osaa laskea tarkkaa vuotta, jolloin olit 15 v?
Vuosi oli 1976 joten muistot hiukan hämäriä. Ainakaan mulla ei ollut hametta vaan pitkäthousut. Varmaan joku parempi paitapusero, en kyllä muista oliko valkoinen, saattoipa olla ollut.
En halunnut mennä valokuvaan, kotona otettiin joku tavallinen kuva joka on (onneksi) mennyt hukkaan. Olin jo silloin ateisti ja kävin rippikoulun vain äidin takia. Pappi oli kamala.
Mitä hitto? En saa kertoa, että 15 ei ole mikään vakioikä rippijuhlille? Miksi?
Valkoinen kapea hame ja bleiseri, musta pusero. Valkoiset ballerinat joissa vähän korkoa ja pieni rusetti. Mustaksi värjätty krepattu tukka. Vuosi 1988.
Numerolle 29 tiedoksi, että osa pääsee ripille muussa iässä kuin 15-vuotiaana. Jostain syystä tätä ei saanut suorana vastauksena viestiisi kirjoittaa.
Musta pusero, mustat housut. Oli talvi, vuosi taisi olla 87.
Vaaleankeltainen, polvimittainen, äidin ompelema mekko. Ajattelin olevani kauhean lihava ja kuvissa näkyy lommoposkinen pikkutyttö.
Marimekon hihaton pitkä mekko, jossa mustaa kukkakuviota valkoisella pohjalla. Jalassa sandaalintapaiset kengät (mustaa nahkaa).
Vuosi oli 2001 ja mekko on edelleen tallessa.
Pahin mahdollinen: pitkähihainen tummahkon harmaa jäykkää kangasta oleva mekko, 70-luvulla. Sen jälkeen olen käyttänyt vain hihattomia.
1985 ja valkoinen paitapusero, musta hame polvipituinen ja valkoiset remmikengät. olin siihen aikaan vielä lestadiolainen ja kaikilla piti olla tuollaset vaatteet. Pojilla mustat housut ja valkoinen paitapusero. Sukulaisten kuvista päätellen muoti ei ole muuttunut kyseisellä uskonnolla.
Mustat suorat housut ja valkoinen rintamuksesta kirjailtu paitapusero. Vuosi 1999