Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olet/olette keränneet vähintään 100 000e varallisuuden?

juggelin
05.04.2021 |

Varallisuuden kasaamiseen on montaa eri keinoa, mutta miten olet itse tai miten olette puolison kanssa keränneet vähintään 100 000 euron varallisuuden pois lukien oma asunto?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästin 30t pääoman ja sijoitin sen. Tuplaantuu joka vuosi, arvonnousua, osinkoja ja toki säästän yhä.

Vierailija
22/34 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettimällä omia arvoja ja tavoitteita ja ottamalla elämänfilosofiaksi sen, että kaikkea ei ole pakko saada. 

Käytännössä tämä on tarkoittanut lähes kaiken "turhan" karsimista kulutuksesta ja omista valinnoista. Pohjalla on toki ollut pesämunana lapsuudessa lahjaksi saatuja osakkeita, mutta ihan omin ansioinkin olen niiden päälle saanut satasen ja enemmänkin kerättyä. Myös kaupallisesta koulutuksesta lienee ollut jonkinlaista hyötyä tavoitteen asettamisessa ja saavuttamisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuukausi kaikki ylimääräiset säästöt pistettyä osakkeisiin viimeisen 15 vuoden ajan.

Vierailija
24/34 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteolla ja palkkarahoista säästämällä, ja siis nimenomaan yksin, ei puolisoa.

Vierailija
25/34 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä noin viiden vuoden aikana sain kasaan reilut 300 000. Sattui menemään hyvin. Sen jälkeen yritystoiminnan tuotto on pienentynyt, mutta yhä jää ylimääräistä sijoitettavaksi.

Vierailija
26/34 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin pihtailemalla niin maan perkuleesti. Sijoituksiakin tietysti on, muttei niiden tuotto nyt ole kuin yhteensä joku 20 tonnia plussaa.

Vierailija
27/34 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä naisen kustannuksella. 

Vierailija
28/34 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymmentä vuotta keskipalkkaisessa työssä, säästöjä jäänyt vasta 15 vuoden aikana. Velat maksettu kymmenen vuotta sitten ja nyt jää melkein tonni säästöön kuussa. Rahastoihin olen laittanut ja pankit suosittelee matalariskisiä puoliväkisin. Lopulta vaadin että korkealle riskille, niin tuottoakin tulee, mut pitää ymmärtää ettei nosta silloin kun menee huonosti.

Tärkein oppi se, ettei ota suurta velkaa asuntoon. Halpa omistussunto ja vaihtaa sitten kun säästöillä pystyy hankkimaan. Pankkia ei kannata ruokkia. Tosin nyt korot on matalat mutta olen nähnyt kymmenenkin prosentin korkoja ja niillä olis joutunut tiukkaan liekaan.

Vierailija
29/34 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puheskelemalla lupaavasti ja vakuuttavasti apin tekeleelle. Oikeat sanat oikeaan aikaan. Mutta käyhän tuo jo terveyden päälle. Että en sitten tiedä. Ehkä ei olisi kannattanut.

En ymmärtänyt. Mikä on api? Ja miksi ja mitä sille puhutaan?

Vierailija
30/34 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vuokralaiset lyhentäneet asuntolainaa kahdesta sijoitusasunnosta niin että nyt varmaan alkaa tuo 100te olla lähellä.

Vierailija
31/34 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHAN PALKASTA SÄÄSTÄMÄLLÄ. EN TOSIAAN OLE LANKENNUT SIJOITUS PELLEJEN HUIJAUKSEEN TAITAA ALOITUSKIN OLLA NIITÄ SILLÄ SARALLA ON TARU JA KUSETUS LOPPU. SAMA KUIN KIINTEISTÖ PELLEILLÄ ON HÄTÄ KÄDESSÄ ENNEN LOPPUA YRITETÄÄN IDIOOTEILLE JA VANHUKSILLE MYYDÄ KÄTEEN JÄÄVÄÄ PASKAA

Vierailija
32/34 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin säästämisen heti valmistumisen jälkeen 21-vuotiaana. Olen säästänyt vähintään 10te joka vuosi. Sijoittamisen aloitin pari vuotta sitten ja osakkeissa olevat rahat onkin kasvaneet mukavasti. Rahaa on kiinni myös asunnossani, joka pitää mielestäni laskea aina mukaan varallisuuteen. Nettovarallisuus nyt 27-vuotiaana on yli 100te.

Vierailija
33/34 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämällä 500-1000 €kk keskimääräistä 1500 €:n nettotuloista yli 20-vuotta. Nyt on kertynyt n. 500 k€ salkku.

Vierailija
34/34 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamalla oman asunnon. Tällähetkellä neto-omaisuus n 500 000e minulla ja puolisolla yhteensä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme