Listataan tänne syitä, jolla myöhästelevät ja ohareita tekevät ihmiset oikeuttavat toimintaansa?
Minulle psykoterapeutti perusteli omaa käytöstään sillä, että "vapaa-ajalla hänen täytyy saada toimia täysin vapaasti", eli olla pitämättä lupauksia tapaamisten sovituista kellonajoista ja tulla myöhässä milloin huvittaa.
Jäin suu auki.
F60.2 Epäsosiaalinen persoonallisuus: "Häiriölle on ominaista yleisistä normeista piittaamaton toimintatapa. Käytökselle on ominaista välinpitämättömyys toisten oikeuksista ja kyvyttömyys tai haluttomuus huomioida toisia ihmisiä. " Epäsosiaalinen ihminen näkee toimintansa syyt muualla kuin itsessään.".
Kommentit (4)
En olisi tuollaisten ihmisten kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
En olisi tuollaisten ihmisten kanssa tekemisissä.
Mulla on tuollainen kaveri, ja olen sietänyt sitä, mutta nyt olen alkanut ajatella että miten toimisin jatkossa. Hänestä kun se tuntuu olevan ihan ok odotuttaa minua tapaamisessa ja hän itse myöhässä. Kerrankin oli reippaasti myöhässä ja näki naamastani että mua nyppi, niin kysyi vaan hymyillen: "Ärsyttääkö?"
Ei oo todellista :,(
Tiedän itsekkin terapeutteja ja hoito-alalla olevia. Koskaan en ole törmännyt niin julmia, itsekkäitä, kieroja, empatiakyvyttömiä ihmisiä!
Jos maailmassa olisi ollut vain tommoisia, niin ihmiskunta ei olisi koskaan menestynyt. Ne tekee kaiken vastoin luonnollista käytöstä!
Kiva sitten kirjoitella diagnooseja kiusatuille jotka saattavat olla paljon älykkämpiä ja empatiakykyisepiä tyyppejä.
Tuo on minusta peruste lopettaa hoitosuhde. Näin ihan mutu-fiiliksellä sanottuna.