Kokemuksia kenelläkään Caprilonista?
Onko kenelläkään kokemuksia Caprilon-lääkkeestä? Miten on vaikuttanut ja kuinka nopeasti vaikutus on alkanut? Onko ollut millaisia sivuvaikutuksia?
Itse otin juuri ensimmäisen tabletin, koska en pysty juuri nyt käyttämään muuta kuin sidettä. kauanko pitää odotella, että tää veriputous niukkenisi...
Kommentit (48)
Okei, ehkä otan sitten heti toisen perään. Ajattelin aloittaa varovasti, koska sivuvaikutukissa oli pahoinvointia yms.
Onkohan tuo edes kuinka yleisesti käytetty lääke? Jotkut nähtävästi käyttävät kuparikierukan aiheuttamien runsaiden vuotojen vuoksi. Itselläni on runsaat menkat muuten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Okei, ehkä otan sitten heti toisen perään. Ajattelin aloittaa varovasti, koska sivuvaikutukissa oli pahoinvointia yms.
Jokaisella vuoto on erilaista, aloita ensin sillä yhdellä ja jos ei riittävästi hillitse, ota sitten toinen. Kokeilemalla löydät itsellesi sopivan annostuksen. Joka kuukausi otan itse erilaisen annostuksen, kokeilemalla selviää.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo edes kuinka yleisesti käytetty lääke? Jotkut nähtävästi käyttävät kuparikierukan aiheuttamien runsaiden vuotojen vuoksi. Itselläni on runsaat menkat muuten vaan.
Ei taida kovin yleistä olla koska tälläkin palstalla on saanut lukea jo useammasta ketjusta melkomoisia selviytymistarinoita liian runsaiden vuotojen kanssa :) En ymmärrä miksi tätä ei useammin tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida kovin yleistä olla koska tälläkin palstalla on saanut lukea jo useammasta ketjusta melkomoisia selviytymistarinoita liian runsaiden vuotojen kanssa :) En ymmärrä miksi tätä ei useammin tarjota.
Jos olisi miesten vaiva kyseessä, niin johan tarjottaisiin lääkkeitä. Menkkavaivoja ei oteta vakavasti.
Mulla 3x2 päivässä on auttanut runsaaseen vuotoon. Hieman oli pahoinvointia noin suurella annoksella, mutta olen herkkä lääkkeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi miesten vaiva kyseessä, niin johan tarjottaisiin lääkkeitä. Menkkavaivoja ei oteta vakavasti.
Ihan totta, ja olis vielä palkallista vuotovapaata töistä :)
Mulla annostus oli 2-3 tablettia 2-3x/vrk tai vaihtoehtoisesti Caprilon-tamponi (sairaalassa laitettu) 3-6 tunnin ajan.
Lääkäri sanoi että nuo tabletit ovat tehottomia pienemmillä annostuksilla.
Sivuvaikutuksia en huomannut ja Caprilonit olivat käytössä, kunnes sain ajan kohdunpoistoleikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekin on aina tarjottu runsaisiin vuotoihin vaan hormonaalistaehkäisyä vaikka oon jatkuvasti siitä kieltäytynyt (ihan siitä syystä että mm. viime kokeilulla aloin saada toistakymmentä paniikkikohtausta per päivä). Nyt olin konisaatiossa ja siinä yksi jälkivaikutus on runsaammat kuukautiset. Puhuin sitten sairaalassa siitä, että miten mahdan pärjätä pelkällä siteellä kun yleensä tarvitsen kuukupin/tamponin ja siteen, jotta ei tule ohi vuotoja. Hoitaja kysyi olenko ikinö Caprilonia käyttänyt ja se oli ensimmäinen kerta kun siitä koskaan kuulin. Jos nyt otetaan huomioon että olen kaksi vuotta erinäisten vaivojen vuoksi juossut lääkäreillä (myös gynellä) ja kukaan ei ole tätä ehdottanut.
Prototyyppi kirjoitti:
Mulla annostus oli 2-3 tablettia 2-3x/vrk tai vaihtoehtoisesti Caprilon-tamponi (sairaalassa laitettu) 3-6 tunnin ajan.
Sivuvaikutuksia en huomannut ja Caprilonit olivat käytössä, kunnes sain ajan kohdunpoistoleikkaukseen.
Millainen tuo Caprilon-tamponi on? Miten se pistetään ja pitääkö se itse ottaa pois?
Tässähän oppii kokoajan uutta :D
Uppista, onko lisäätietoa kellään!?
Mulle ei sopinu, koska siinä on laktoosia
Prototyyppi kirjoitti:
Kyllä minulla ainakin on ihan 1-2 pilleriäkin päivässä hillinnyt vuotoa niin paljon että olen töissä voinut olla. Joskus 4 pilleriä lopetti vuodon kokonaan. Yksilöllistä tietenkin miten vaikuttaa. Mutta itse ylistän tätä lääkettä, niin monta työpäivää on pelastanut että kukaan ei uskois.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Millainen tuo Caprilon-tamponi on? Miten se pistetään ja pitääkö se itse ottaa pois?
Se on sellainen pitkä pätkä (itselläni reilu 1 m pituinen) jotain sideharsonauhaa tms. joka kastellaan nestemäiseen Caprilon-litkuun. Gyne sulloo tuon sitten emättimeen. Lääkäri puhui tamponista, vaikka se onkin tuollaista nauhaa. Kieltämättä oli hiukkasen epämiellyttävää olla tuon kanssa.
Itse otin pois, kun oli riittävän kauan vaikuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvin yleinen lääke. Eli jos ammattitaitoisella gynellä käy, varmasti tarjotaan.
Niitä selviytymistarinoita tullee sun luettavaksi silti. Oikein pahoissa tapauksissa (kuten mä) se vähentää "vain" helevetillisestä kamalaksi. Mut mun kohdalla puhutaan hoitamattomana litravuodosta.
Oikein hyvä lääke. Ei mitään sivuvaikutuksia. Itselläni isoimmalla mahdollisella annoksella (enemmän k Suomessa tapana määrätä, ns. sic-resepti), siksi välillä pelottaa veren liika hyytyminen esim sydämen kannalta. Noilla normaaliannoksilla, joku 3 tbl vuorokauden aikana, turvallinen ja sivuvaikutukseton lääke. Ap, ota huoletta.
Mulle tuli päänsärkyä ja vatsakipuja. Onneks ei sentään oksentanu, vaikka työntekoa ei helpota yhtään mahakrampit
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Se on sellainen pitkä pätkä (itselläni reilu 1 m pituinen) jotain sideharsonauhaa tms. joka kastellaan nestemäiseen Caprilon-litkuun. Gyne sulloo tuon sitten emättimeen. Lääkäri puhui tamponista, vaikka se onkin tuollaista nauhaa. Kieltämättä oli hiukkasen epämiellyttävää olla tuon kanssa.
Koska se siis laitetaan? Kuukautisten aikana? Pääseekö niin tarkasti gynelle vai potääkö mennä yksityiselle?
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Koska se siis laitetaan? Kuukautisten aikana? Pääseekö niin tarkasti gynelle vai potääkö mennä yksityiselle?
Ei tuota rutiinisti, eikä edes kovinkaan yleisesti laiteta. On sen verran hankala ja inhottava käytössä. En saanut tuolloin ottaa tablettina Caprilonia, joten laittoivat tuon. Myöhemmin sain Caprilonit suoneen. Olin vuotamassa "kuiviin" ja ennen kuin pääsin kohdunpoistoleikkaukseen, keksi lääkäri tuon ratkaisun.
Vuosikausia olen syönyt, eikä mitään sivuvaikutuksia ole ilmennyt. Tehoaa noin tunnissa parissa, riippuen vuodon määrästä. Itse otan pahimpina päivinä kaksi heti kerralla ja toiset kaksi myöhemmin, esim yötä vasten. Tuo pilleri on pelastanut monen monta työpäivääni ja yötäni. Yhden kerran on ollut niin paha tilanne että vuorokaudessa 8 pilleriä ei ole paljon auttanut, mutta siis vain yhden kerran noin 15v aikana.