Miten voisin näyttää vähemmän homssuiselta?
Moikka. Olen alle 30-vuotias nainen ja näytän auttamattomasti homssuiselta ja epätyylikkäältä. Miten saisin pukeutumistyyliäni siistimmäksi ja kauniiksi? Ostan harvoin uusia vaatteita ja silloinkin usein käytettynä. Minulla ei ole silmää tyylikkyydelle, mikä tuottaa hankaluuksia vaatekaupoilla. Mukavimmat luottovaatteeni ovat risoja ja kauhtuneita. Tuli tässä yhtenä päivänä mieleen, että näytän ehkä vähän laitapuolenkulkijalta. Jos saisin vaatekaappiini edes yhden hieman tyylikkäämmän vaatekerran, niin olisin tyytyväinen.
Kommentit (167)
Kuten täällä on jo useaan kertaan todettu, homsuiseen ulkonäköön vaikuttaa eniten hiukset. Jos on pidemmät hiukset, latvat tulee leikkauttaa säännöllisesti, ja lyhyemmissä hiuksissa pitää yllä hiusmallia. Moni on valitellut luonnonkiharaa hiuslaatua. Jos on kovin kihara luonnostaan, sitä ei kannatakaan yrittää suoristaa ja pakottaa johonkin malliin, missä se ei pysy. Luonnonkiharuudesta voi tehdä jopa itselleen ns. tavaramerkin, leikkauttaa sellaisen mallin, johon luonnonkiharat hiukset nätisti asettuvat. Ja oli hiukset millaiset tahansa, niiden pitää olla puhtaat ja kammatut. Homsuinen vaikutelma tulee jo siitä, kun hiukset näyttävät siltä, ettei niitä ole edes kammattu sängystä nousun jälkeen - minulla on tällainen työkaveri, jolla on aina hiukset takaa lätässä, ei varmasti kampaa hiuksiaan aamuisin kun siltä näyttävät.
Vaatteissa ja erityisesti neuleissa kannattaa satsata laatuun, ja välttää ns. pöyheitä neuleita. Kauppaan jää akryylit ym. Sen sijaan kannattaa satsata esim. merinovillaan. Vaatteista täytyy pitää huolta. Pestä ne oikein, neuleita tuuletetaan ja pestään varovaisesti vain, jos ne oikeasti likaantuvat. Käytetään kaikkien vaatteiden kanssa teippiharjaa, tarvittaessa silitysrautaa jne.
Kengät kannattaa ostaa vain nahkaisina, muovikengät jätetään kauppaan. Kengät lankataan säännöllisesti, ja pölyt ja muut liat putsataan kenkäharjalla aina kun kengät näyttävät epäsiisteiltä.
Jos tuntuu, ettei osaa meikata tai meikit aina leviävät, ei sitten kannata alkaa meikata. Ihosta voi kyllä muuten pitää huolta, puhdistaa päivittäin, käyttää omalle ihotyypille sopivia tuotteita, kuoria viikoittain jne. Jos iho on kuitenkin epätasainen, esimerkiksi mineraalipuuteri voi olla parempi vaihtoehto kuin meikkivoiteet, jos tuntuu ettei meikki pysy. Kulmakarvat kannattaa pitää kuosissaan ja vaikka värjäyttää, tai värjätä itse. Sillä saa ryhtiä ja ilmettä kasvoille ilman päivittäistä meikkaamista. Ripsiin saa myös kestoväriä, kestotaivutuksia ym. ilman että tarvitsee käyttää ripsiväriä tai ottaa ripsenpidennyksiä - jotka mielestäni vedetään usein överiksi ja niistä tulee raskas vaikutelma.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli pitkään tuo ongelma, mutta olen päässyt siitä ohi. Kerron kohta miten.
Siis tosiaan, vaikka kaikki vaatteeni olivat ehjiä ja puhtaita ja minäkin olin, olin aina silti homssuisen ja räjähtäneen näköinen. Vaikka laittauduin huolella kotona ja lähtiessäni tarkistin peilistä, kaupungille päästyäni oli aina jäljellä jotain räjähtänyttä ja levinnyttä ja sekavaa. Surin kun en koskaan ollut tyylikäs ja huoliteltu, vaikka kuinka yritin.
En tajunnut sitä pitkään aikaan, mutta mä johtui siitä, että se tyyli, jota tavoittelin ja johon yritin huolellisesti itseni huolitella, ei vaan ollut mulle sopiva. Siis olisi ollut henkisesti, mutta ei ollut fyysisesti. Hiuslaatuni ei sopinut siihen, ihonvärini ei sopinut siihen, päänmuotoni ei sopinut siihen, takapuoleni ja vyötäröni suhde ei sopinut siihen.
Minusta tuli siisti ja huoliteltu kun lakkasin yrittämästä liikaa ja annoin hiuksieni valita, millaiseen muotoon ne haluavat asettua (toki sitten leikkautin sellaisen pituuden, joka oli ok noin asettuneena), aloin meikata vähemmän ja myönsin, että vartaloni on päärynä, ja ostin sille sopivia vaaatteita.
Nämä ovat kaksi tärkeintä.
1. Tiedä vartalosi muoto ja osta sille sopivia vaatteita. Älä siis yritä olla trendikäs sen kustannuksella, että käytät epäimartelevia vaatteita.
2. Hyväksy se, millaiset hiuksesi luonnostaan ovat. Liukkaista, ohuista hiuksista ei saa kuin suurella vaivalla tuuhean kiharapehkon ja silloinkin vain väliaikaisen, joka jossain vaiheessa päivää lätsähtää. Ja itsepäisiä kiharoita jatkuvasti suoristamalla vain pilaat tukkasi. Etsi siis kampausvaihtoehtoja, jotka sopivat juuri omiin hiuksiin.
Sitten kannattaa harkita ns. kapsulin koostamista. Toisin sanoen satsaat laadukkaisiin perusvaatteisiin, jotka sopivat yhteen keskenään täydellisesti. Silloin ei haittaa minkä yläosan, alaosan, kengät ja asusteet valitsee, koska ne aina mätsäävät keskenään ja näyttää huolitellulta ja harkitulta.
Jos on laiska meikkaaja, niin voi myös paljon pelastaa silmälaseilla. Pitää vain ostaa sellaiset, jotka sopivat omaan luonnolliseen väritykseen. Sen lisäksi katsoo, että linssien koko asettuu sopivasti peittämään mahdolliset silmäpussit. Ja jos ei ole luonnostaan hyviä, selkeitä kulmakarvoja, niin harkitusti valitut silmälasit voivat ajaa kulmakarvojenkin asemaa ja tuoda ryhtiä kasvoihin. Esimerkiksi on sellaisia laseja, joissa paksumpi yläkehys luo illuusion kulmakarvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
työskentelen alalla, jossa tarvitaan yleissiistiä olemusta ja jakkupukua.
Yksi työkaverini on kuin luotu tähän tyyliin. Hän on kasvonpiirteiltään kuin Grace Kelly eli jotenkin "aateliset" kasvonpiirtet. Toinen työkaverini näyttää ihan tätimäiseltä tai "tylsältä". Hänellä on epäsäännölliset, leveähköt kavonpiirteet. Kumpikin ovat ihan hoikkia ja kauniita nuorehkoja naisia.
Mentiin kerran lappiin vaeltaan. Tämä "gracekelly" näytti ihan linnunpelättimeltä kun taas toinen ystäväni näytti todella kauniilta meikittömänä, hiukset tuulen tuuvertamina, rennossa hupparissa ja vaellushousuissaan.Mutta eihän tässä ole kyse homssuisuudesta, vaan ihmisten erilaisesta ulkonäöstä, jotka sinä olet arvottanut keskenään erilaisiksi. Huomaatko itse ristiriidan viestissäsi? Molemmat on ”kauniita”, mutta toinen Grace Kelly ja toinen ”tätimäinen” ja ”tylsä”. 😀
Ketjussa nämä asiat tuntuvat menevän monelta muultakin keskenään sekaisin. Siis henkilön ulkonäkö ja homssuinen ulkoasu/tyyli. Ymmärsin että ap halusi vinkkejä tuohon jälkimmäiseen. Siihen ensisijainen apu ei ole laihduttaminen tai terveellisesti syöminen, vaan huomion kiinnittäminen siistiin ulkoasuun. Eli ehjät, oikean kokoiset ja puhtaat vaatteet ja kengät, hyvä henkkoht hygienia. Kaikki nämä kynsienlakkaus- ja huulipunavinkit ovat turhia ihmiselle, joka ei ole niin kiinnostunut ulkonäöstään, että jaksaisi huolehtia tällaisista yksityiskohdista päivän mittaan. Lopputulos on entistäkin homssuisempi. Siksi vähemmän on enemmän tässäkin asiassa. Minusta tuntuu myös että moni on tässä ketjussa ihan turhan kriittinen omaa ulkonäköään kohtaan. Ei kaikkien tarvitse näyttää Grace Kellyltä tai olla edes supertyylikkäitä koko ajan. Varsinkaan jos sellainen ei kiinnosta ihmistä yhtään.
En minä kyllä käsittänyt edm. kommenttia tuolla tavoin. Hänhän korosti sitä, että erilaiset tyylit sopivat ja imartelevat erilaisia ihmisiä. Grace Kellyä imarteli toimistotyyli, mutta hän näytti hompsuiselta variksenpelättimeltä rennossa vaellusasussa. Toinen taas näytti hehkeältä ja raikkaalta naapurintytöltä retkikuteissa, mutta jäykät jakkupuvut imivät tuon luontaisen energian. Tämä on ihan tosiasia, joka kannattaa ottaa huomioon. Jotkut naiset ovat gracekellyjä, joille sopii hyvin yksinkertainen, pelkistetty ja klassinen tyyli. Mutta jos gracekellyt kokeilisivat sporttista tai boheemia tyyliä, he näyttäisivät hompsuisilta ja omituisilta. Sitten taas on twiggy-tyylisiä pikkuisia, siroja naisia, jotka pystyvät pitämään yksinkertaisia retromekkoja, vetämään hiuksensa pixie-lyhyiksi ja näyttämään kauniilta ja tyttömäisiltä kun taas muut näyttävät hemuleilta epäonnistuneella hiusleikkauksella tai kuin käyttäisivät lastensa vaatteita. Joillakin naisilla taas on muodoissa sellaista kurvikkuutta ja pyöreyttä, että jäykät leikkaukset, jotka saavat jonkun toisen näyttämään skarpilta, näyttääkin heidän päällään pingottavalta ja täyteen ahdatulta. Heidän ulkonäköään imartelisikin ja he näyttäisivät siistimmältä superromanttisessa, naisellisessa mekossa ja hiuksissa tulisi olla myös pehmentävää lainetta. Superfeminiininen röyhelöunelma taas näyttäisi kammattavalta tätilookilta pitkällä ja suoralinjaisemmalla naisella, joka näyttää siistiltä vaatteissa, joissa on pitkää, ehyttä linjaa ja mahdollisimman vähän katkonaisuutta.
ryhti kuntoon ja ylipaino pois jos sellaista on .
TyyliLyyli* kirjoitti:
Mustat vaatteet ovat aina klassisen tyylikkäät. Käytä töissä mustia kotelomekkoja. Vaihtelua saat erivärisillä huiveilla.
Laita kaulaasi valkoinen helminauha. Tekohelmet ovat aivan yhtä tyylikkäät kuin aidot helmikorut.
Käy kampaajalla leikkaamassa hiusten latvat siistiksi. Suosi vain yhtä väriä hiuksissasi, mieluiten ihan omaa luonnollista hiusten väriä. Itse en käytä mitään hiustenmuotoilutuotteita. On tärkeää, että hiukset ovat puhtaat. Köytä tarvittaessa hiusten suoristusrautaa.
Kevyt päivämeikki on jokaiselle naiselle suositeltava. Päivävoide, ripsiväri, kulmaväri, huulikiilto tai huulipuna, joka ei ole liian räikeä.
Hanki yksi siisti ja laadukas käsilaukku. Et tarvi kymmeniä laukkuja.
Lopuksi suihkauta hajuvettä ja hyny huulille.
Periaatteessa joo, mutta monille musta ei vain yksinkertaisesti sovi ihonsävyyn eli se musta saattaa myös tehdä ihmisen sairaan ja väsyneen näköiseksi. Eli ihonsävy pitää ottaa huomioon. Toinen on sitten se, että pitäisi löytää täysin saman sävyisiä mustia vaatteita. Jos yhdistelee eri mustia vaatekappaleita, ja osa niistä onkin haalistuneemman tai kuluneen mustia, niin se pitää heti silmään ja näyttää hompsuiselta.
Puuvilla on ihana alusvaatteissa ja yöasuissa. Mutta päällysvaatteissa helposti ryppyisen näköinen.
Myöskin värikkäät vaatteet on kivoja, ja kotona voikin käyttää kirjavia joskus. Samoin hiihtäessä voi olla värikkäät.
Mutta jos lähdet kylille, yksiväriset tummahkot vaatteet, ei puuvillaa, on siistit. Väriläikäksi riittää asusteet.
Myös hygienia on siisteyttä.
Ja vähempi on parempi. Esim kaikille ei sovi kynsilakka tai räikeät huulipunat.
Ilman pakkeliakin voi olla. Kestoväri ripsiin, muuta ei tarvi.
Minullakin sama tilanne ja olen alle 30. On pitkät hiukset ja en enää värjää niitä ainakaan kestovärillä, joten hiusten väri on tällä hetkellä melko sekava. Hiusten kunto myös aika huono ja ovat ohuet, mutta toisaalta minulle eivät sovi lyhyet. Meikkiä on käytä juuri koskaan. Vaatteita ostan aika harvoin ja mukavuus niissä tärkeää. Nämä kaikki yhdistettynä siihen etten oikein hahmota mittojani ( en tavallaan yhtään tiedä mikä minulle sopii) aiheuttaa tuon hompsuisen ulkönäön. Olen normaalipainoinen, mutta roteva ( hartiat ja lantio aika leveä). Minua on myös paljon arvosteltu ulkonäöstä, joten siihen on tullut kielteinen kuva ja en halua liikaa kiinnittää huomiota siihen miltä näytän ja pohtia asiaa. Monesti tulee valittua ne tutut vaatteet ja ostettua samanlaista. Olisi tietysti mukavaa jos elämässäni olisi ihmisiä joilta voisi saada apua vaatteiden valintaan ja jotain neuvoja, mutta ei minulle ole oikein ketään. Ei ketään esim mukaan ostoksillekaan ja ne kaupan pukeutumisneuvojat yms varmasti vain saisivat aikaan ikävän olon ja en pidä hetkistä, kun olen sillä tavalla huomion kohteena. Uskon etteivät he myöskään pystyisi auttamaan minua, kun pidän aika harvoista vaatteista kunnolla.
Joku kirjoitti, että asiaan vaikuttaa paljon se jos on sinut itsensä kanssa ja sillä tavalla itsevarma. Minulta puuttuvat nämäkin asiat ja siinä mielessä tajuan kyllä sen kuinka paljon se kaikki vaikuttaa olemukseen. Oikeastaan se on iso juttu, että saat kuulla vaan jotain huonoa ulkonäöstäsi ja et sillä tavalla ikinä saa toisilta mitään apua esim vaatteiden hankintaan. Olen kasvanut ulkonäköni kanssa vähän kuin johonkin "tyhjiöön", että on tiedä miltä oikeasti näytän ja mikä minulle sopii. Toisten ihmisten vaikutus on aika suuri siihen kaikkeen. Samalla en jaksa enää välittää niin paljon ja rahaa en voi kovin paljon käyttää, joten pyrin olemaan edes jotenkin siisti ja puhdas. Sellainen tyyli mistä moni tykkää ei ehkä sovi minulle ja muuten pidän erikoisemmistakin jutuista, mutta harvoin uskallan taas itse pukeutua niin. Tämä on aika vaikea asia minulle ja vaatteita ei ole mukavaa ostaa.
Osta muutamia perusvaatteita neutraaleissa väreissä. Voivat olla uusia tai käytettyjä, kunhan ovat ehjiä ja hyväkuntoisia. Valitse muutama neutraali väri, musta ja valkoinen ovat klassiset, mutta jos pidät enemmän vaikka harmaasta, laivastonsinisestä, beigestä tai oliivinvihreästä, nekin käy. Vaatteet voivat olla esimerkiksi farkut, hame, t-paita, pitkähihainen, bleiseri ja villatakki. Voit silti jatkaa luottovaatteiden käyttämistä mutta jos yhdistelet niitä näihin basic-vaatteisiin, kokonaiskuva on siistimpi ja tyylikkäämpi.
Kyse on vain siitä, miten kantaa itsensä, oli yllä mitä tahansa.
Jälleen yksi homssuinen ilmoittautuu. Tunnen kyllä jo joitakin vinkkejä siistimpään yleisilmeeseen, mutta niiden toteuttamisen kanssa on vähän niin ja näin..
Tässä muutamia:
- Käytä ehjiä ja puhtaita vaatteita (siis ei näkyviä tahroja/hikiläikkiä tai pahaa hajua).
- Ryppyisyys näyttää epäsiistiltä, joten säilytä vaatteita vaateripustimissa tai esim. tuolin selkänojalla, ei mytyssä lattialla. Silitä tai höyrytä tarvittaessa. Kohentaa yleisilmettä huomattavasti.
- Nyppyiset vaatteet. Neuleista nypyt saa pois villakammalla tai patterikäyttöisellä nypynpoistajalla. Tietyt materiaalit, kuten polyesteri- tai viskoositrikoot tuntumani mukaan myös nyppyyntyvät herkästi, joten niitä kannattaa välttää edes ostamasta.
- Käytä vaateharjaa tai tarrarullaa irtohiusten ja roskien poistamiseen vaatteista
- Puhdista kengistä pöly ja kura esim. harjaamalla tai pyyhkimällä rätillä.
- Tyyliblogeissa naisilla on usein paidan helma kokonaan tai osittain housun/hameenkauluksen sisällä (tucked in), mikä näyttää huolitellummalta kuin helman pitäminen suorana vyötärönauhan päällä. Lyhyet topit voivat näyttää hyvältä ilmankin.
- Myös vyöt, korut ja rannekello, jotka sopii värimaailmaltaan yhteen (esim. kaikissa metalliosat hopean värisiä) tuo asuun nostetta. Ulkovaatteissa taas samaa väriä olevat asusteet (kengät, hanskat, pipo, huivi, kassi) tekee asusta yhtenäisemmän.
- Hiusten kunto vaikuttaa myös yleisilmeeseen. Puhtaan näköiset hiukset saa sumuttamalla kuivashampoota hiusten rasvaisiin kohtiin ja samalla saa tukkaan vähän rakennetta, jos sellaista kaipaa.
- Onko sinulla jotain kaveria, joka voisi lähteä kanssasi vaatekaupoille etsimään sinulle sopivia vaatteita? Mitään ei ole pakko ostaa, mutta toisen ihmisen mielipide voisi auttaa tunnistamaan, mitkä vaatteet ja vaateyhdistelmät käyvät sinulle.
Minkälaisia vaatteita ostat (malli, materiaali)? Kyllä collegepaita ja trikootkin näyttää hyvältä edellä kuvatuilla vinkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Ja oli hiukset millaiset tahansa, niiden pitää olla puhtaat ja kammatut. Homsuinen vaikutelma tulee jo siitä, kun hiukset näyttävät siltä, ettei niitä ole edes kammattu sängystä nousun jälkeen - minulla on tällainen työkaveri, jolla on aina hiukset takaa lätässä, ei varmasti kampaa hiuksiaan aamuisin kun siltä näyttävät.
Jos kampaisin tai harjaisin hiuksiani, niin näyttäisin todella räjähtäneeltä peikolta. Eikä mulla ole edes luonnonkiharat hiukset vaan kevyesti laineikkaat. Ei mulla taida nykyään edes olla kampaa tai harjaa.. Riippuu todella paljon hiustyypistä kannattaako kammata vai ei.
Aloituksessa kiteytyy koko kansamme perusongelma miksi olemme tyylittömiä.
Suomalaiset käyttävät vaatteet kulahtamiseen asti. Samoja vaatteita käytetään arjessa, juhlassa ja töissä.
Kengät ovat suomalaisilla aina nuhjuiset.
Prisma on Suomen suurin vaatekauppa.
Itsekin muistan lapsena kuulleeni usein urpon sanonnan "rumat ne vaatteilla koreilee". Kai se nyt herättää huomita kun jollain on uusi takki kun muu maa kulkee kuin sillan alta heränneenä.
Tuo "rumat ne vaatteilla koreilee" on mielenkiintoinen sanonta. Sen perusteella yhdenkään nuhjuisen ja kulahtaneen suomalaisnaisen tai -miehen ei pitäisi tuntea itseään homssuiseksi. Päinvastoin.
Täällä on ollut jo hyviä neuvoja!
Itse yritän muistaa isot kokonaisuudet. Takki on tärkeä, pitää olla laadukas, ryhdikäs ja siisti, ja sellainen jota ei tarvi napittaa ja/tai vyöttää että se ei näyttäisi perunasäkiltä. Pois liiat värit, kuviot, asusteet, korut, eikä kanneta tuhatta nyssykkää vaan yksi siisti laukku. Ei tungeta taskuja pullolleen. Paitapusero on hirveä vaate, löperö kaulus usein liian auki, helposti ryppyinen ja se kasinapitus... Siinä jos on päällä vielä joku roikkuva värikäs neuletakki, niin homssuisuus on taattu. Siistit ihmiset ovat usein erittäin simppelisti stailattuja.
Toinen tärkeä asia on se, että hyväksyy sen että siistinä pysyminen on jokseenkin työlästä. Kenkiä huolletaan, vaatteet pestään ja silitetään ja uusia hankitaan, hiuksia laitetaan pitkälti koko ajan. Kurinalaisuus kyllä kannattaa, kun on saanut vaatteensa, kenkänsä ja asusteet siistiksi ja laadukkaaksi kokonaisuudeksi ja huoltorutiinit sekä asenteen kuntoon, homma helpottuu.
Sori vaan, mutta neuleet näyttää aneemisilta lampailta. Siis ei ihminen vaan se vaate.
Mä olen myös homssuinen ja se harmittaa. Olen huomannut, että homssuisuus on lisääntynyt kilojen myötä, johtuu monesta asiasta:
- En ole päivittänyt vaatekaappia kilojen mukaan, eli varsinkin housut ovat liian tiukkoja ja se ei näytä hyvältä.
- Kilot ovat hiipineet pikku hiljaa, eli samalla myös ikävuosia on tullut lisää, mutta vaatekaapissani on edelleen vanhoja rytkyjä, jotka eivät ehkä enää ikäiselleni sovi, tai ainakaan muotoiselleni. Jos olisi hoikka ja tikkujalat, kaikki näyttäisi hyvältä iästä huolimatta.
- Pahin juttu on juuri ne hiukset. Omat hiukseni ovat todella ohuet, mutta pahinta on niiden laatu. Ne ovat muuten suorat, mutta ohimoilla on paljon epämääräisesti kihartuvia karvoja, joita on täysin mahdotonta saada kuriin. Nuorempana ilmeisesti hormonien ansiosta ne olivat hetken ihan nätisti, mutta nyt ne taas ovat päässeet täysillä valloilleen. En ole edelleenkään keksinyt mitään ratkaisua niihin, eli vinkkejä otetaan vastaan. Koska hiukseni ovat ohuet, ne näyttävät auki ollessaan todella rumilta, koska en halua leikata niitä ihan lyhyiksi. Sen verran pituutta täytyy olla, että saan ne kiinni.
Välillä kampaan hiukset keskijakaukselle ja laitan niihin tököttiä, ettei ne sivuhiukset tekisi minusta ihan homssua, mutta sitten toisaalta näyttää siltä, että minulla ei ole hiuksia ollenkaan, kun ne ovat niin ohuet. Harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Aloitat juurikin tuolla neuvotulla latvat siistiksi kahden kuukauden välein, ja hiusmallia- ja väriä miettimään. Hiuksilla on todella iso merkitys.
Nostaisin vielä esiin yhden jolla saa ryhtiä olemukseen: kulmakarvat kuntoon. En tätä itsekään aikaisemmin tajunnut. Käyt siistimässä asiantuntijalla ja kun alkaa valaistumaan mitä niille pitää tehdä voit opetella itse nyppimään ylimääräisiä pois ja muotoilemaan (tiedän, turrekulmakarvat ovat tai olivat muotia mutta kohtuudella). Jos olet vaalea, niin käy värjäyttämässä kulmat ensin vaaleimmalla mahdollisella värillä, ja jos ovat sopivan tummat ennestään niin vain hieman autat asiaa kulmatuotteilla.
Hoida ihoasi ja osta sopiva värivoide. Värillinen huulirasva tai kevyt huulikiiltokin piristävät. Keväällä ja kesällä voi aurinkosuojan lisäksi käytää kevyesti päivettävää voidetta. Kalmo-iho ei oikein pue ketään.
Katsele lehdistä samanmallisiaistaa mitä haluat ja mistä et pidä. ja -oloisia naisia ja mieti olisiko heidän tyylissään jotain mitä voisit käyttää hyväksesi. Mistä itse pidät? L Listaa myös lempivärisi ja selvitä, sopiiko jokin käyttämäsi väri kasvoihisi ja onko jokin sopimaton. Kokoa jokin pieni yhteensopiva peruspuvuston tapainen niihin tilaisuuksiin joissa homssuisuus sinua vaivaa.
Itse koin melkoisen valaistumisen, kun tajusin ettei se minua miellyttävä tyyli näytä omaan silmääni oikealta ja hyvältä edes plusmallien päällä.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on vain siitä, miten kantaa itsensä, oli yllä mitä tahansa.
Tavallaan joo, koska on niitäkin jotka näyttää hyvältä vaatteessa kuin vaatteessa ja vaikka niissä pieruverkkareissa.
Se näitä ainakin yhdistää, että nämä on jotenkin "kotonaan" omissa nahoissaan eli kaikesta (olemus, eleet) huokuu sellainen tietynlainen terve itsevarmuus ja rauhallisuus. Eivät siis häslää tai häpeile itseään mutta eivät herätä huomiotakaan. Lisäksi näillä on hyvä ryhti ja muutenkin kropasta ja ihan vaan kävelystäkin näkee että lihaskunto (ja etenkin syvät tukilihakset) on kunnossa.
Ja näitä siis on niin naisissa kuin miehissäkin.
Olisko ap ollut jotain esimerkkiä tyylistä mitä tavoittelet? Homsuinen olemus on niin laaja skaala, mikä kenellekin on epäsiistiä. Tatuoinnit, pastellivärit hiuksissa, lävistykset tekee homsuiseksi helposti.