Alkaa pikku hiljaa vi*uttamaan kun naapurusto käyttää meidän tontin reunaa parkkipaikkana
Kun edes kysyisivät lupaa, että saako jättää (väliaikaisesti) mutta ei.
Kommentit (61)
Selvitä tosiaan ensin, missä rajanne ihan tarkalleen kulkee. Sitten istutat siihen muutaman pensaan / laitat muutaman ison kiven kiven / teet aidan.
Jos siinä on kaistale kaupungin maata tien vieressä, niin siihen saakin pysäköidä tien reunaan, ellei pysäköintiä ole erikseen kielletty liikennemerkein.
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt hyvä ihminen mallia tästä: https://twitter.com/conmomma/status/1378510802903257089
Käy sanomassa heille noin.
XD
Vierailija kirjoitti:
Siis ovatko autot kadulla vai teidän tontilla? Katu on kaupungin ja siihen saa pysäköidä. Tontti taas teidän ja ei saa pysäköidä. Jälkimmäisessä tapauksessa laita kivanmurikoita tontillenne, niin eivät autot kykene pysäköimään.
Meidän tontilla. Siinä on sellainen tasainen kohta johon saa useamman auton. Tarvitaan itse sitä jos tulee useampia vieraita, siksi ei viitsi mitään pysyvää estettä laittaa. Ehkä jotain siirrettäviä voisi harkita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Käy yöllä kusemassa tuulilasille ja ilmanottoaukkoon. Oppivat kyllä nopeasti.
Toinen voisi olla, että maksat jollekkin naapuruston kakaralle taskurahoja, että käy vähän pomppimassa konepellin päällä.
Vierailija kirjoitti:
Et omista kadun viertä. Kenenkään tontti ei ala heti kadun vierestä.
Tämä on hieman taajaman ulkopuolella. Meidän tontti on kyseessä, ei mikään kadun piennar.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko edes sanonut, ettei siihen saa pysäköidä? Käy vaikka viemässä lappu tuulilasiin jatkossa, tai laita pysäköinti kielletty-kyltti. Jos ei muu auta niin rakenna aita. Useimmiten näistä tilanteista kyllä selviää kun saa suunsa auki eikä vaan kiroile itsekseen.
Ai että erikseenkö pitää käydä kertomassa, ettei toisen tontille (jep, sen tontin reunakin on tonttia) saa pysäköidä?!
Mikä vattu ihmisiä nykyään vaivaa?
ei ap
Meillä on naapuri vetänyt itselleen maata 100 m matkalta metrin kaksi omaan piikkiin, ja kavanut ison ojan meidän puolelle. Mittaussessioissa on pyykkikivi pari m heidän puolella aina. En ole vielä riitauttanut.
Mitään kylttejä kukaan ei lue tai tottele.
Ratkaisu on se, joka täällä moneen kertaan todettu. Isot kivet.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs Salkkareista tuokin "totuus" on taas napattu?
Kyllä vaan alkaa. Minunkin tonttini alkoi, kunnes kaupunki pakkolunasti siitä korvauksetta pari metriä.
Eikä ole/ollut mikään hehtaaritontti täällä Vantaalla, vaan tuntuvasti alle 1000 neliötä - nyt vielä tuntuvammin.
Ensiksi tarkistat onko teidän tonttia.
Sitten jos on, niin mene sanomaan, asiallisesti.
Minun mielestäni on fiksumpaa ensin sanoa ystävällisesti kuin laittaa joku (vihainen) lappu.
Tämä minun mielipiteeni, muut tehkäät kuinka haluaa.
Lisää asumismukavuutta huomattavasti kun on hyvät välit naapureihin. Ei tarvitse olla muuten tekemisissä ellei niin halua, mutta asialliset puhevälit riittää.
Ei koskaan tiedä missä asioissa täytyy heidän kanssaan olla puheissa. Helpottaa omaa elämää kun voi naamatusten puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ovatko autot kadulla vai teidän tontilla? Katu on kaupungin ja siihen saa pysäköidä. Tontti taas teidän ja ei saa pysäköidä. Jälkimmäisessä tapauksessa laita kivanmurikoita tontillenne, niin eivät autot kykene pysäköimään.
Espoossa ei tontti jatku ihan tiehen kiinni vaan siinä on tuen vieressä kaistale vielä kaupungin maata. Eli ihan nyt ekaksi kannattaa tonttikuvista katsoa, onko se edes sun maatasi. Ja jos on. Isoja kiviä riviin siihen reunukselle. Harva siihen sen jälkeen pysäköi.
Meillä taas on jokaisen talon edessä oja, silti tuli pysäköinti kielletty merkki. Ettei siihen kadun reunaan pysäköidä, vaan jokainen pitää autonsa tontillaan.
Juu pidä puolesi ja aseta rajat asiallisesti. Se tepsii usein kun sanot että:
-Me maksamme kiinteistoveroa itse alueesta ja pidätte mieleesti itse maksamanne alueen omassa käytössä koska maksattekin.
Hyvin harva ei tajua tällaista tekstiä. Hän hoitaa asiaansa nyt teidän rahoillanne. Ota mukaan se kiinteistöverolappu. Ei varmasti tee toiste.
33 lisää vielä. Jos elämääsi ei mitenkään se asia haittaa käytännössä, että väliaikaisesti siihen pysäköivät niin kannattaa aina miettia kannattaako edes mitään sanoa.
Viitaten edelliseen viestiini.
Jos noin "v...taa" niin tee asialle jotain. Sanoit että teidän tonttia. Liikuteltava aita eteen. Voi siirtää kun omaa tarvetta alueelle.
Naapuri
Vierailija kirjoitti:
Juu pidä puolesi ja aseta rajat asiallisesti. Se tepsii usein kun sanot että:
-Me maksamme kiinteistoveroa itse alueesta ja pidätte mieleesti itse maksamanne alueen omassa käytössä koska maksattekin.
Hyvin harva ei tajua tällaista tekstiä. Hän hoitaa asiaansa nyt teidän rahoillanne. Ota mukaan se kiinteistöverolappu. Ei varmasti tee toiste.
Jatka vielä että aiot pyytää vuokraa auton pitämisestä siinä, ja kenties taannehtivasti koska kuvia on että auto ollut teidän alueella ja,äijä häipyy. Ei suorastaan näy koskaan koska pelkää että perit ne maksut :S!
Meinasin jo, että meidän naapuri on saanut tarpeekseen. Mutta jos on taajaman ulkopuolella, niin ei ole meidän naapuri. Sillä on sellainen venepaikka-alue omalla tontillaan tien vieressä vähän kauempana talosta ja siinä on myös tilaa yhdelle autolle. Kesäisin 2-3 autolle on tilaa, kun vene on vesillä. Usein siinä on auto, vaikka naapurilla on ihan tilava parkkipaikka+autotalli (1 auto talliin ja 2 mahtuu pihalle) talonsa edessä. En tiedä kenen auto siinä venepaikkakohdassa on, mutta välillä tuntuu siltä, että on muiden naapureiden vieraita. Enkä tiedä onko lupaa jättää autoa siihen vai ei, tai häiritseekö naapuria. Itse en oo kertaakaan siihen autoani jättänyt, kun on oma piha, eikä juuri vieraita käy, ja jos harvoin joku käy niin eivät kyllä naapurin tontille jätä autoaan.
Mutta eipä pahemmin kuulu minulle koko asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko edes sanonut, ettei siihen saa pysäköidä? Käy vaikka viemässä lappu tuulilasiin jatkossa, tai laita pysäköinti kielletty-kyltti. Jos ei muu auta niin rakenna aita. Useimmiten näistä tilanteista kyllä selviää kun saa suunsa auki eikä vaan kiroile itsekseen.
Ai että erikseenkö pitää käydä kertomassa, ettei toisen tontille (jep, sen tontin reunakin on tonttia) saa pysäköidä?!
Mikä vattu ihmisiä nykyään vaivaa?
ei ap
Olen eri, mutta jos koko aika vituttaa niin miksi ei silloin sanoisi ?
Tyhmäähän se on tosiaan itsekseen kiroilla ja kasvattaa kiukkua.
Kun asia ei sillä parane. Naurettavaa. Jos asia yhdellä ystävällisellä sanomisella muuttuisi.
Mikä vattu tosiaan ihmisiä vaivaa.