Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä aiot tehdä jos elämä ei enää palaakaan ”normaaliksi”?

Vierailija
05.04.2021 |

Rajoituksia tulee vaihtelevasti, maskisuositus säilyy vuosia, suusrtapahtumia/messuja/konsertteja ei enää järjestetä? Matkustelu on kallista ja vaivalloista sekä hyviin kausiin sidonnaista? Riskiryhmien välttelyä jatketaan muunnosvirusten vuoksi?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä pahemmin mikään ole muuttunut. Eiköhän tässä keväällä joka tapauksissa ole kavereiden kanssa juhlia kun muita tapahtumia ei ole.

Vierailija
22/37 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kyllä kelpaa tämäkin elämä. Ainoa mitä harmittelen on ettei enää pääse matkustamaan, pääsin vasta muutama vuosi sitten matkustamaan muuten kuin perus pakettilomia Välimerelle.

Lisäksi harmittelen nuorien kohtaloa, heidän kuuluisi saada juhlia ja viettää aikaa keskenään.

Jatkuva etätyö on loistavaa ja ihanaa kun ei enää ole mitään ”pakollisia” menoja.

Jos nyt tietäisin, että tätä jatkuu todella pitkälle tulevaisuuteen niin hankkisin isomman jääkaapin (olisi pitänyt hankkia heti, koska sen takia pitää käydä kaksi kertaa viikossa kaupassa) ja panostaisin kesällä enemmän pihaan. Hankkisin ehkä uima-altaan.

Miksi et hankkisi isompaa jääkaappia, vaikka tämä ei jatkuisikaan vuosia? Vai haluaisitko käydä useamman kerran viikossa kaupassa? Mulla on kaksi jääkaappia: iso ja pienempi. Olen jo vuosia tilannut kerran viikossa ostokseni kotiinkuljetuksella ja avaamattomat pakkaukset ovat isossa jääkaapissa ja siirtyvät sieltä avaamisen jälkeen pienempään jääkaappiin. Toimii ainakin meillä oikein hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettaa välittämästä ja sairastaa taudin jos tulee.

Eihän tuo mitään hyödytä, koska muunnosvirus tarttuu silti.

Sairastaa senkin. Miksi teette tästä vaikeaa? Olisitte sairastaneen koronan viime keväänä niin kuin piti niin ette jatkaisi tätä loputtomiin. Ärsyttää tuollainen vuoden vanhan flunssan kanssa säätäjät.

Vierailija
24/37 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä joskus loppuu. On loppuneet aikaisemmatkin pandemiat, vaikka elettiin ihan alkukantaisia aikoja nykyhetkeen verrattuna.

Vierailija
25/37 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan jonnekin ulkomaille. Jos kaikki kulttuuri ja matkustelu on kielletty, niin onpahan ainakin paremmat kelit ja maisemat ulkoilla ja hoitaa puutarhaa.

Vierailija
26/37 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en aio mitään erityistä "tehdä". Jos tuo ap:n skenaario toteutuisi, sitten elettäisiin sen mukaan. Ihminen on hyvin sopeutuvainen.

Itse pidän kyllä todennäköisempänä skenaariota, että uusi normaali tulee koronarokotuksista.

Rokotteita kehitetään aina uusia sitä mukaa kuin virus muuntuu, ja rokotukset otetaan säännöllisesti samaan tapaan kuin nykyään vuosittaiset influenssarokotukset.

Erittäin hyvä asia olisi, että nykyiset tarkat hygieniakäytännöt jäisivät pysyviksi. Niiden ansiostahan meille on jäänyt tulematta jo kaksi influenssaepidemiaa.

Koronaa ei rajoituksilla valitettavasti kyetty taltuttamaan, koska korona ja varsinkin sen tuoreimmat muutokset ovat niin paljon tartuttavampia. Mutta otetaan ilo irti siitä mistä voidaan ja ollaan tyytyväisiä siihen, että influenssa pysyi Suomesta poissa.

Pakkohan ihmiskunnan on sopeutua ja muuttaa käyttäytymistä & toimintatapoja, sillä koronaa ei pystytä täysin tukahduttamaan. Rokotukset, maskin käyttö, tehostunut hygienia, turvavälit, matkustusrajoitukset - ne kaikki jäävät keskuuteemme, halutaan sitä tai ei.

Ne, jotka eivät sopeudu tai jaksavat vastustaa uutta normaalia, poistuvat keskuudestamme Darwinin lakien mukaisesti.

Vierailija
27/37 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa rajoituksista ei ole tähänkään asti koskenut millään tavalla minua. Tein etätöitä ennen pandemiaakin, samoin tilasin lähes kaikki ostokseni verkkokaupoista kotiinkuljetuksella. Tämä siksi, että mulla ei ole autoa eikä ajokorttiakaan enkä nivelrikkoni vuoksi edes  pystyisi kantamaan painavia ostoksia. Ravintolaruokaakin tuli tilattua jo ennen pandemiaa.  Olen siis tottunut palveluiden käyttöön. 

Messuja ja markkinoita kaipaan, mutta pärjään ilmankin. En ole osallistunut virtuaalimessuille, vaikka sellaisia on käsittääkseni järjestettykin. Jos elämästä tulee jatkossakin tällaista, toivoisin mm virtuaalisia maalaismarkkinoita, jossa voisi eri tuottajilta tilata heidän tuotteitaan. Muutaman tuottajan nettisivut olen löytänyt ja tilannut heidän verkkokaupoistaan. Pitänee liittyä myös johonkin Reko-rinkiin, jotta saisi paikallisilta maatalousyrittäjiltä tilattua suoraan elintarvikkeita. 

Mulla on ollut onni, kun ei ole tarvinnut vältellä läheisiä eikä ystäviä. Osa on elänyt ihan yhtä eristäytyneenä kuin minäkin eli on voitu tavata jopa sisätiloissa. Ja osan kanssa taas on ulkoiltu yhdessä. En ennen pandemiaakaan kaivannut isoja juhlia tai isoissa porukoissa olemista. 

Vierailija
28/37 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä jatkuu vielä yli pari vuotta/ikuisesti, niin lopetan sen varovaisuuden, jota olen noudattanut nyt. Mm. seuraavat asiat muuttuvat:

- Käyn leviämisvaiheen kaupungeissa moikkaamassa kavereita ja sukulaisia (tätä tein paljon ennen koronaa, nyt olen pitänyt yhteyttä sähköisesti ja nähnyt vain jos on muutenkin ollut joku "oikea" syy mennä toiselle paikkakunnalle).

- Alan kulkea teattereissa, musiikkitapahtumissa ja elokuvissa silloin kun ne ovat auki/niitä järjestetään, en tyydy etästriimaamaan kuten tähän asti.

- Tapaan ystäviä kahviloissa ja pubeissa jos ne ovat auki, tähän asti ollaan nähty vain joko jommankumman kotona tai ulkona.

- Käytän maskia jos se on pakollista, jos sitä suositellaan niin toimin tilanteen mukaan (eli jos maskia on pidettävä pitkään vaikka linja-autossa, niin otan pois siinä vaiheessa kun korvia alkaa särkeä tai muuten tuntua ikävältä).

- Aloitan taas kevyet fb- ja deittailusuhteet, joita jonkin verran harrastin ennen koronaa.

- Lopetan tavaroiden tilaamisen netistä ja käyn ostamassa verhot ja vastaavat paikan päältä, koska se on nopeampaa ja tarkempaa.

Muuten elämä tuskin tulee muuttumaan, etätöitä jatkan kuten tähänkin asti.

Vierailija
29/37 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan tämän joskus on loppua!

Itse pärjään kyllä, en ennen koronaakaan harrastanut mitään, käynyt festareilla, keikoilla ym. Matkustelin kyllä eli se on jäänyt koronan myötä pois. Ravintolasta olen hakenut koronan aikana ruokaa kotiin, mikä on ollut ihan mukavaa.

Enemmän säälittää nuoret, joille kyllä soisin sosiaalista elämää, ja ne ihmiset, joilta korona on vienyt elinkeinon.

Vierailija
30/37 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on vain pakko sopeutua. Kuten elämässä on tapana, sen mukaan mennään miten maailma pyörii. Nyt jo tottunut tähän ihan kivasti. Harmittaa nuorten puolesta ja yksinäisten vanhusten puolesta myös. Terveys ja elämä ennen kaikkea.

Vierailija
31/37 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettaa välittämästä ja sairastaa taudin jos tulee.

Eihän tuo mitään hyödytä, koska muunnosvirus tarttuu silti.

Median aivopesu on toiminut hyvin, sen tästä näkee.

"The only thing a government needs to turn people into slaves is fear. If you can find something to make them afraid, you can make them do whatever you want."

Pelolla kontrolloidaan kuin aikanaan natsisaksassa. Samat taktiikat toimii ja historia toistaa itseänsä.

Vierailija
32/37 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä. Palaa kyllä normaaliksi. Ap maalailee jotain ihme dystopioitaan.

Vierailija
33/37 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti lähden rikollisen uralle saadakseni rahaa. Tai vähintään teen pimeitä töitä. Olen sen ikäinen nainen että jos uuden ammatin opiskelen itselleni, on ikää valmistuttua sen verran ettei kukaan pyydä edes työhaastatteluun.

Vierailija
34/37 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan tämän joskus on loppua!

Itse pärjään kyllä, en ennen koronaakaan harrastanut mitään, käynyt festareilla, keikoilla ym. Matkustelin kyllä eli se on jäänyt koronan myötä pois. Ravintolasta olen hakenut koronan aikana ruokaa kotiin, mikä on ollut ihan mukavaa.

Enemmän säälittää nuoret, joille kyllä soisin sosiaalista elämää, ja ne ihmiset, joilta korona on vienyt elinkeinon.

No jos tämä vielä kauankin jatkuisi niin kyllä nuoret alkaisi pikkuhiljaa taas viettämään sosiaalista elämään suosituksista huolimatta. :)

Vierailija
35/37 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta korona elämääni mitenkään. Ulkomailla olen ollut viimeksi 2010, töissä 2013 ja kavereita on kokonaiset kaksi joita kumpaakin näkee kerran vuoteen.

Vierailija
36/37 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matkustelu näyttää olevan pysyvästi jäissä niin ostaisin omakotitalon. Muutin juuri ennen pandemiaa kerrostaloon, jotta se olisi mahdollisimman helppo ylläpitää kun kävin kotona vain lyhyesti aina työmatkojen välillä. Tässä vuoden aikana on kummasti ehtinyt kaivata taas lisää tilaa ympärilleen kun ei olekaan tarvinnut käydä missään.

Vierailija
37/37 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän säälittävää elämääni niinkuin tähänkin asti.

Yksinäisenä, köyhänä, vailla päämääriä ja tavoitteita. Unelmoiden rakkaudesta. Molemminpuolisesta sellaisesta, jota ei tule.😔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi