Sadistisisinta, mitä opettaja on minulle tehnyt... -ketju
Itsellä, kun menetin isäni niin opettaja alkoi aina jakaa ryhmiä tai otti muuten vain jaon, mikä perustui esimerkiksi siihen mikä isän nimi on ja alkukirjaimen mukaan aakkosjärjestykseen tai kysyttiin lempiväriä. Tämä alkoi, kun opettaja sai tietää asiasta. Samaten hän kirjoitti arvosteluihin ja tehtäviin kysymyksiä isästäni, ei ainuttakaan kommenttia itse tehtävästä, mihin minun piti kirjoittaa vastaukset.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
....eivät opettaneet minua näköjään kirjoittamaankyseisessä koulussa "helsinkiläinen" pienellä h-kirjaimella :D
Ja sähän olit "eliittikoulusta"?
Noh, puolet ketjusta on itse viriteltyä scheissea. Ehkä enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Laittoi minut välituntijärjestäjäksi pahimman kiusaajani kanssa. Oli hyvin tietoinen kiusaamisesta. Isänpäiväkortti oli tehtävä isälle , vaikka oma isäni oli kuollut. Ei saanut tehdä ukille , joka eli.
Olen minäkin joutunut tekee isänpäivä kortit,vaikka isä kuollut.Sama äitienpäiväkortit,vaikka ei tetoa missä hän oli tai minonen oli? Koska olin pieni,en muistanut hän,kun lähti.Kun ero lapsena jäin isälle,joka sitteni kuoli.Olen myös sivulisena seuranuut kun päiväkodissa empatiaa anetiin poika lapselle koska hänen isä kuollut ja ratsasti sillä koko päiväkoti ajan.Kiusasi muita oli kingi,vaati leegoja ymm.1 lk.lähti samat laset samaan kouluun.legot vaihtu rahan pumaaminen ymm.Jos raha ei tullut,valehteli iso siskolle jotain,joka hankki hakkajat sille,joka pahotti pikku veljen mielen!Muuten aina uhosi emme leiki sinun kanssa,jos hänen tahtoa ei noudatettu.Empatiaa haki vaikka oli hyvä isä-puoli siinä ,äidin uusi aviomies omakoti taloineen.Iso sisko täys piru.Pikku veli ratsasti silläkin.Vaikka kuinka on pieni kokoinen ja kiltin näköinen,jopa kohtelias aikuiselle osaavt olla pikku piruja,halitsevia luonteita ja pienestä käytää hyväksi kun esim tapaus isä kuollut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kovinkaan vanha, mutta silti muistan kuinka opettaja pakotti laittamaan kädet pulpetille ja löi karttakepillä sormille.
Tämä oli ihan perus kurinpitoa villeille lapsille.
Että sellaista väkivaltafantasiaa tänään :D
Ruumiillinen kuritus Suomen kouluissa on kielletty jo 50-luvulta lähtien. Mutta jotkuthan tykkäävät ajatella näitä. Yksi hullu (toivon mukaan kuollut) riehui Suomi24 haaveillen kurituksesta paljaalle pyllylle ja oli juuri näitä kouluunkin liittyviä unelmia.
Eihän se, että jokin on kiellettyä, tarkoita sitä etteikö sitä tapahtuisi.
Ei tietenkään, mutta kirjoittaja väittää, että se oli "perus kurinpitoa" lapsille ja hän ei ole vanha. Ainakin on äidinkieli jäänyt väliin, jos ei osaa alkeellisia yhdyssanoja.
Ja mikähän nyt sitten on vanha?
Ei ole äidinkieli hanskassa oikein itselläsikään. Perus-sanaa käytetään puhekielisessä tekstissä adjektiivina. Epäsuoran kysymyksen perään ei tule kysymysmerkkiä.
Opettaja on tutkitusti yksi narsistien suosikkiammateista, ja kyllähän nämä "vanhan kansan lehtorit" epäilemättä ovat karttakeppiä heiluttaneet. Hankala oppilas otetaan yksin jälki-istuntoon tai puhutteluun ja tapahtuneesta on vain sana sanaa vastaan, mikäli oppilas uskaltaa siitä kenellekään puhua.
Itselleni ei opet ole tehneet muuta pahaa kuln julkisesti nolanneet nauramalla ala-asteen yksinlaulukokeessa huonosta laulamisesta muun luokan edessä.
Mutta ala-asteen luokallamme oli tyttö, jonka äiti häipyi ja jätti perheensä eli tämä tyttö jäi yhtäkkiä äidittömäksi kaksin ihan avuttoman isänsä kanssa ja koska isänsä ei huolehtinut hänestä niin hänellä oli usein likaiset vaatteet ja läksyt tekemättä. Luokanopemme otti hänet monta kertaa viikossa luokan eteen nolattavaksi ja haukuttavaksi, huusi ja nauroi hänelle vaikka hyvin tiesi kotitilanteen.
Äitini oli yksinhuoltaja, pienituloinen, ”tavallisessa”työssä. Margit-opelle tehtailijoiden lapset oli lellikkejä, samoin toisten opettajien, hyvätuloisten lapset, ihan hymisi ja hyrräsi heidän kanssaan kun keskusteli.
Noh,jokainen voi päätellä kuinka minua kohdeltiin. Jätti helvetin syvät arvet, terkut
vaan sinne
Vierailija kirjoitti:
Siis te olette ihan uskomattomia! Opettaja lyö ja hakkaa karttakepillä? Jos näin on tapahtunut, se on ollut 50 vuotta sitten. Tai sitten se olisi päätynyt lehtiin. Mikä ihmeen kostonhimo teillä on opettajia vastaan? Lapsen aivoilla moni ihan normaaliasia näyttää erilaiselta kuin todellisuus. Pikkuisen järkeä nyt!
Kyllä opettajat käyttivät väkivaltaa vielä 80-luvullakin reippaasti. Näin eräällä paikkakunnalla tuolla Etelä-Pohjanmaan ja Pirkanmaan välimaastossa... Luokanopettaja tukisti, olimme tokaluokkalaisia. Sama Ritva-opettaja muuten oli kerran hakannut tytärtään pyöränpumpulla päähän, kun tyttö oli kapinoinut yläasteikäisenä. Kemian ja fysiikan opettaja hermostui kerran yhteen poikaan, joka pulisi toisen kanssa, ja tarttui tämän tukkaan takaapäin ja iski naaman pulpettiin niin että nenästä alkoi tulla verta. Tämän opettajan etunimi on Reijo ja taitaa vieläkin olla elossa.
Eihän näihin silloin 80-luvun lopulla puututtu. Ei me varmaan edes kehdattu kertoa kotona, että opettaja on tukistanut tai hakannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis te olette ihan uskomattomia! Opettaja lyö ja hakkaa karttakepillä? Jos näin on tapahtunut, se on ollut 50 vuotta sitten. Tai sitten se olisi päätynyt lehtiin. Mikä ihmeen kostonhimo teillä on opettajia vastaan? Lapsen aivoilla moni ihan normaaliasia näyttää erilaiselta kuin todellisuus. Pikkuisen järkeä nyt!
Kyllä opettajat käyttivät väkivaltaa vielä 80-luvullakin reippaasti. Näin eräällä paikkakunnalla tuolla Etelä-Pohjanmaan ja Pirkanmaan välimaastossa... Luokanopettaja tukisti, olimme tokaluokkalaisia. Sama Ritva-opettaja muuten oli kerran hakannut tytärtään pyöränpumpulla päähän, kun tyttö oli kapinoinut yläasteikäisenä. Kemian ja fysiikan opettaja hermostui kerran yhteen poikaan, joka pulisi toisen kanssa, ja tarttui tämän tukkaan takaapäin ja iski naaman pulpettiin niin että nenästä alkoi tulla verta. Tämän opettajan etunimi on Reijo ja taitaa vieläkin olla elossa.
Eihän näihin silloin 80-luvun lopulla puututtu. Ei me varmaan edes kehdattu kertoa kotona, että opettaja on tukistanut tai hakannut.
Korjaus muuten tuon naisopen nimeen, Kaija oli hän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kovinkaan vanha, mutta silti muistan kuinka opettaja pakotti laittamaan kädet pulpetille ja löi karttakepillä sormille.
Tämä oli ihan perus kurinpitoa villeille lapsille.
Että sellaista väkivaltafantasiaa tänään :D
Ruumiillinen kuritus Suomen kouluissa on kielletty jo 50-luvulta lähtien. Mutta jotkuthan tykkäävät ajatella näitä. Yksi hullu (toivon mukaan kuollut) riehui Suomi24 haaveillen kurituksesta paljaalle pyllylle ja oli juuri näitä kouluunkin liittyviä unelmia.
Eihän se, että jokin on kiellettyä, tarkoita sitä etteikö sitä tapahtuisi.
Ei tietenkään, mutta kirjoittaja väittää, että se oli "perus kurinpitoa" lapsille ja hän ei ole vanha. Ainakin on äidinkieli jäänyt väliin, jos ei osaa alkeellisia yhdyssanoja.
Ei ole äidinkieli hanskassa oikein itselläsikään. Perus-sanaa käytetään puhekielisessä tekstissä adjektiivina. Epäsuoran kysymyksen perään ei tule kysymysmerkkiä.
Opettaja on tutkitusti yksi narsistien suosikkiammateista, ja kyllähän nämä "vanhan kansan lehtorit" epäilemättä ovat karttakeppiä heiluttaneet. Hankala oppilas otetaan yksin jälki-istuntoon tai puhutteluun ja tapahtuneesta on vain sana sanaa vastaan, mikäli oppilas uskaltaa siitä kenellekään puhua.
Tuohan ei ole muuten epäsuora kysymyslause, ja adjektiivista perus voisin pitää pitemmänkin esitelmän, mutta ei kuulu ketjun aiheeseen. Olet kuitenkin siinäkin osittain väärässä.
Siinä olen samaa mieltä, että monet opettajat ovat narsistisia, yhä edelleen. Enää ei voi kohdella oppilaita kaltoin, koska ajat on muuttuneet, mutta kollegoja sen sijaan voi! Hyvin itseriittoista porukkaa ovat opettajat, yhteistyö on hankalaa ja uusia opettajia ei kukaan auta eikä ohjeista, koska täytyyhän jokaisen nyt olla täydellinen jo valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri palannut kouluun sairaslomalta umpisuolen poiston jälkeen. Olin 9-v. Liikuntatunnilla opettaja pakotti tekemään kärrynpyöriä. Aloin itkeä, koska leikkaushaava oli tietysti vielä kipeä ja kieltäydyin yrittämästä niitä enempää. Opettaja kutsui minua "diivaksi". Istuin voimistelusalin reunalla yksin itkemässä ja pari muuta tyttöä tuli lohduttamaan minua. Opettaja huusi heidät "Pois sieltä, koska "A" puhuu nyt pahaa opettajasta!".
Tapahtumapaikkana Kannelmäen ala-aste.
Tämän kyllä uskon. Aika pitkään seurasin Kannelmäen peruskoulun toimintaa vanhemman näkökulmasta.
1-2 lk opettajalla oli pari suosikkioppilasta, joita suosi ja lelli. Kehui näitä jatkuvasti siis niiden mitä tahansa töitä, ulkonäköä, kauniita nimiä jne.
Minä olin tuon opettajan yksi inhokki oppilaista ja hän kyllä osoitti sen. Meillä oli tiukka aikataulu syödä ja ruokaa ei saanut hakea lisää tietyn ajan jälkeen (paitsi opettajan suosikkioppilaat tietty). No yksi opettajan toinen inhokkioppilas oli hakenut lisää ruokaa ja muut kanteli tästä. Mä olin itsekin hakenut ja musta ei sitten jostain syystä kerrottu.
No kilttinä tyttönä sitten menin opettajalle koko luokan edessä kertomaan, että mäkin hain lisää samalla kun opettaja läksytti tuota toista oppilasta. Siinä seisottiin sitten opettajan edessä, kun hän saarnasi meille, muistan kun opettaja huusi koko luokan edessä, että "miettikää miltä te isona näytätte". Viittasi siis siihen, että haettiin lisää ruokaa niin meistä tulee lihavia.
No ihan normaalipainoinen olen :D Opettaja itse oli tuolloin todella ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
1-2 lk opettajalla oli pari suosikkioppilasta, joita suosi ja lelli. Kehui näitä jatkuvasti siis niiden mitä tahansa töitä, ulkonäköä, kauniita nimiä jne.
Laitetaanpa peukkugalluppi pystyyn: kenellä oli samanlainen luokanvalvoja?
Mikäli jakauma on selvä kuten uumoilen, olisi kiinnostavaa kuulla selitys tällaiseen yliedustukseen. Onko vika kokijassa vai tekijässä?
Otti tuolin pois tunnin aluksi rangaistuksena siitä kun ei ujona uskaltanut toimia heti oikein enkun tunnilla. Piti istua lattialla ja tehdä tehtävät siellä kun ei tuolia antanut takaisin. Tämä tapahtui lapselle pari vuotta sitten. On revitty hupusta, käsistä jne. Kun lapsi ei ole heti uskaltanut tehdä jotain uutta. Ihan sairaita opettajia löytyy, valitettavasti!
Olin -60 luvunlopulla nuorikapinallinen. Keskikoulu meni päinhonkia ja tein kaikenlaisia konnuuksia. Sitten eräänä perjantaina minulle oli määrätty 2 tuntia jälkiistuntoa. Menin luokkaan ja ihmettelin kun paikalla oli 2 miesopettajaa ja 1 naisopettaja. Sain kovan puhuttelun heiltä vuoronperään ja sitten sanoivat että nyt sitten piiskataan. Mies opettajat painoivat minut mahalle pulpetille ja sanoivat nyt Liisa sitten kunnolla. Naisopettaja veti housuni alas ja otti puisen karttakepin käteensä. Liisa, tämä vanhapiika opettaja hymyili ja sanoi noniin poikaseni. Ensimmäinen sivallus takalistooni sai näkemään tähtiä, huusin ja uikutin kun keppi lauloi. Varmaan noin 20 kepiniskua ja luulin että hän lopetti. Kyyneleet valuivat pitkinposkiani kun Liisa kiersi eteeni ja sanoi kuinkas kovis nyt suupannaan. Yritin sopertaa anteeksi ja olla kunnolla. Liisa kierti taas taakseni toisellepuolelle ja alkoi piiskaamisen, silmissä sumeni ja itkin. Sitten piiskaus loppui ja sain komennon housut ylös ja istumaan pulpettiin. Vedin nyyhkyttäen housut ylös ja voi sitä tuskaa kun istuin. Istun hammastapurren 2 tuntia ja sitten sain lähteä kotiin. Takalisto oli viikon arka ja sinelmät lähti kuukaudessa. Loppukoulu menikin sitten kiltisti koska tiesin mitä seuraa jos kolttoset jatkuu. En koskaan kertonut kotona tästä enkä kenellekään, oli niin kova kolaus itsetunnolle. Pate.
Muutin vanhempieni mukana 15 vuotiaana englantiin-70 luvulla. He laittoivat minut sisäoppilaitokseen ja sielä oikeasti vielä piiskattiin. Minäkin sitten kerran sain piiskaa opettajain huoneessa. Piti laskea housut ja mennä pöydälle mahalleen, mies opettaja otti käsistä kiinni. Sitten Susan vanhapiika alkoi lyömään rottinki piiskalla, hän löi että tähtiä näkyi ja aloin parkumaan. Sitten vain kasailin itseni ja takaisin tunnille vaikka oli paha istua. Tämän piiskauksen jälkeen osasin käyttäytyä ja olla ihmisiksi.