Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sadistisisinta, mitä opettaja on minulle tehnyt... -ketju

Vierailija
05.04.2021 |

Itsellä, kun menetin isäni niin opettaja alkoi aina jakaa ryhmiä tai otti muuten vain jaon, mikä perustui esimerkiksi siihen mikä isän nimi on ja alkukirjaimen mukaan aakkosjärjestykseen tai kysyttiin lempiväriä. Tämä alkoi, kun opettaja sai tietää asiasta. Samaten hän kirjoitti arvosteluihin ja tehtäviin kysymyksiä isästäni, ei ainuttakaan kommenttia itse tehtävästä, mihin minun piti kirjoittaa vastaukset.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylä-Asteen englannin opettaja laittoi aina minut lukemaan ääneen milloin mitäkin. Olin kiusattu, hiljainen ja erittäin ujo. Se oli aivan hirveää odottaa sydän pampaten englannin tunteja..

Sanomattakin selvää että tuo vaikuttaa vielä nykyäänkin vaikka ikää on yli 30.

Vierailija
22/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansakoulussa kun piti kirjoittaa jostain kirjan sivusta  vihkoon niin aloitin kirjoittamisen jo siinä vaiheessa kun opettaja sanoi että "ottakaa kirjasta sivu  se ja se esiin".   koska tiesin  että kirjoitamme sen vihkoon.  aloitin siis kirjoittamaan  kun  toiset vielä odottivat että opettaja sanoo että mihin asti kirjoitetaan.   joku sanoi että minä kirjoitan jo niin opettaja sanoi  että  minun pitää kirjoittaa puoli sivua enemmän.   näin tapahtui useamman kerran.  eli nokkeluudesta rangaistiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin rankastti ala-asteella 80 luvulla Porvoossa, paikkana Peipon koulu. Naisopettaja H.H otti minut puhutteluun kiusaajien kanssa ja sanoi ettei usko että kyseiset oppilaat kiusaavat koska tuntee heidät ja tietää miten kilttejä he ovat. No, kiusaaminen tietysti jatkui. Vietin koko lukuvuoden välitunnit sisällä kiusaajia pakoillen koska en uskaltanut mennä ulos kiusatuksi. Ala-aste oli yhtä helvettiä. Pelkkä muistelu saa minut ahdistuneeksi mutta olen onneksi selvinnyt.

Vierailija
24/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ylä-asteen ajan n. 50 vuotias historian ope katseli minun ja muiden tyttöjen takapuolta ja rintoja aivan avoimesti. Tuskin tarvitsee erikseen kuvailla kuinka etovalta se tuntui.

En ymmärrä miten hän ei saanut potkuja tai huomautuksia tuosta.

Vierailija
25/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovinkaan vanha, mutta silti muistan kuinka opettaja pakotti laittamaan kädet pulpetille ja löi karttakepillä sormille.

Tämä oli ihan perus kurinpitoa villeille lapsille.

Vierailija
26/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen luokanvalvoja survoi piikkikorkkarinsa mun varpaaseen ja piti sitä siinä joku 5 min. En ole varma oliko vahinko vai tekikö tahallaan. Istuttiin silloin ringissä tuoleilla ja opettaja oli siis mun vieressä. Sattui ihan kamalasti mutta en uskaltanut sanoa mitään kun pelkäsin kyseistä opettajaa, jonka silmätikku tavallaan olin.

Yläasteellakin olin epäsuosittu ja koulukiusattu. Äidinkielen opettaja päätti "leikittää" meitä, ja pakotti mut erään kerran muun luokan eteen ja jokaisen piti esittää kysymys, johon mun oli vastattava. Kysymykset oli enimmäkseen tosi ilkeitä ja koski just niitä juttuja, mistä mulle välitunneilla huudeltiin. Vastailin kiusaantuneena "emmä tiiä" ja opettaja kertoi kuinka annan itsestäni tyhmän ja yksinkertaisen kuvan sillä etten vastaa. 

Toivottavasti Tarja-ämmä olet kuollut ja tuskallisesti, samoin kuin luokan pskakasat, mm. sinä pullapoika A.

Vierailija
27/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammiksessa oli ainoa tyttö luokalla ja terveysoppitunneilla kun tuli kyse  naisia koskevista asioista niin miesopettaja  pyysi aina minua selittämään mitä naisen  kehossa tapahtuu ,aina kuukautisista alkaen.kun en halunnut  27  teinipojalle  alkaa naisten asioita selittämään sanoin vain etten tiedä.  sanoi  sitten kerran että pitääkö  hänen alkaa selittämään minulle näitä asioita tunnin päätteeksi. lintsasin sen jälkeen  tunnit  ja otin ihan vapaaehtoisesti 4  todistukseen.

Vierailija
28/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolasi usein luokan edessä. Muutama vuosi koulun jälkeen tavattiin kesälomalla, juotiin viiniä ja pyysi anteeksi sekä antoi.

Vierailija
29/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajissa on edelleen tosi paljon kiusaajia ja moni luulee olevansa muiden yläpuolella. Luultavasti narsisteja tai muita hulluja. Joutunut itekki puolustamaan omaa lastani näiltä ja kyseenalaistamaan heidän tapaansa toimia tai antamiaan merkintöjä kohtaan.

Kannattaa pitää piolensa , eikä aina sokeesti uskoa näitä opettajia. Jos lapsi jotain sanoo, niin siellä on aina totuudensiemen mukana.

Vierailija
30/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matematiikan opettaja laittoi peruskoulussa väkisin luokan eteen tekemään kalvoille tai liitutaululle tehtäviä, joista tiesi tasan, etten osannut. Toistuvasti. Ja istui sitten vaan hiljaa tuijottamassa, kun hikoilin pala kurkussa minuutteja taulun ääressä. En tiedä, oliko tuo joku vanhanaikainen kehno yritys antaa minulle opetus, että julkisen nöyryytyksen pelossa opettelisin tai jotain. Minulla oli siis oppimisvaikeuksia ja tarkkaavaisuushäiriö.

Tämä Helsinkiläisessä "eliittikoulussa" 2000-luvulla

Tuskin olit ainoa, joka taululle joutui?

Vierailija
31/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis te olette ihan uskomattomia! Opettaja lyö ja hakkaa karttakepillä? Jos näin on tapahtunut, se on ollut 50 vuotta sitten. Tai sitten se olisi päätynyt lehtiin. Mikä ihmeen kostonhimo teillä on opettajia vastaan? Lapsen aivoilla moni ihan normaaliasia näyttää erilaiselta kuin todellisuus. Pikkuisen järkeä nyt!

Vierailija
32/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tajunnut aikuisena, että ekaluokan opettaja simputti mua. Oli aina moittimassa ja väheksymässä. Erityisesti mieleen on jäänyt muuan ruokailu, kun en saanut syödyksi kaikkea. Siihen aikaan ruokailtiin luokassa. Muilta kerättiin astiat ja joku toimitte ne takaisin keittiölle. Mun piti lähteä sitten yksin lautaseni kanssa viemään sitä takaisin. Ei mitään käsitystä missä keittiö oli. Harhailin ympäri koulua lautasen kanssa ja lopulta löysin keittiön.

Oulujoen koulu v 81. Kyseinen naisopettaja on hiljattain kuollut.

Vierailija
33/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tajunnut aikuisena, että ekaluokan opettaja simputti mua. Oli aina moittimassa ja väheksymässä. Erityisesti mieleen on jäänyt muuan ruokailu, kun en saanut syödyksi kaikkea. Siihen aikaan ruokailtiin luokassa. Muilta kerättiin astiat ja joku toimitte ne takaisin keittiölle. Mun piti lähteä sitten yksin lautaseni kanssa viemään sitä takaisin. Ei mitään käsitystä missä keittiö oli. Harhailin ympäri koulua lautasen kanssa ja lopulta löysin keittiön.

Oulujoen koulu v 81. Kyseinen naisopettaja on hiljattain kuollut.

Sait sentään viedä sen takaisin. Helsinkiläisellä ala-asteella 90-luvun alussa pakkosyötettiin lapsia. Keittäjä annosteli ruoan ja kaikki oli syötävä mitä lautasella oli. Joku oksensikin, ja legendan mukaan oli joutunut senkin syömään.

Vierailija
34/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis te olette ihan uskomattomia! Opettaja lyö ja hakkaa karttakepillä? Jos näin on tapahtunut, se on ollut 50 vuotta sitten. Tai sitten se olisi päätynyt lehtiin. Mikä ihmeen kostonhimo teillä on opettajia vastaan? Lapsen aivoilla moni ihan normaaliasia näyttää erilaiselta kuin todellisuus. Pikkuisen järkeä nyt!

Tästä pakkosyöttökoulusta on mielikuvissa myös karttakeppirangaistus vilkkaille pojille. En tiedä saiko joku oikeastikin näpeilleen vai uhkailtiinko sillä vai oliko tuo vaan lasten keskuudessa pyörivä pelottelujuttu, että "opettaja lyö karttakepillä". Mutta sellainen tarina koulussa liikkui.

Toisaalta jotenkin en ihmettelisi, vaikka totuuspohjaa sillä olisi.

Vierailija
35/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja kertoi muka anonyymisti koko luokan edessä, kuinka yhtä tyttöä on kiusattu luokalla. Kenellekään ei jäänyt epäselväksi kuka oli "kiusaaja" ja kuka "kiusattu". 

Sanoipa vielä lopuksi, että varmasti tämä "kiusaaja" eli minä on ainoa lapsi ja kadehtii tämän kiusatun isoa perhettä. Sanoipa vielä, että vaihtaisi hienot vaatteensa näihin sisaruksiin. Valitsi siis puolestani. 

Olin luokan ainut ainoa lapsi, joten selvä! Tuli ihan puskista, kanssani ei ollut keskusteltu ja en edes ymmärtänyt mistä on kyse. 

Jälkiselvittelyn jälkeen tämä kiusaaminen osoittautui tilanteeksi, jossa olin väittänyt vastaan tälle toiselle tytölle. Ei todellakaan mitään muuta. En ikimaailmassa ollut tehnyt mitään, mikä kiusaamiseksi luokitellaan. Onneksi äitini otti opettajaan yhteyttä ja puhui täysin asiallisesti toimintatavan vääryydestä. 

Koskaan tämä ope ei minulta anteeksipyytänyt eikä selvittänyt asiaa luokan edessä. Olin n. kymmenvuotias, mutta asia on jäänyt mieleen. Eikä hyvällä tavalla. 

Vierailija
36/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kovinkaan vanha, mutta silti muistan kuinka opettaja pakotti laittamaan kädet pulpetille ja löi karttakepillä sormille.

Että sellaista väkivaltafantasiaa tänään :D

Ruumiillinen kuritus Suomen kouluissa on kielletty jo 50-luvulta lähtien. Mutta jotkuthan tykkäävät ajatella näitä. Yksi hullu (toivon mukaan kuollut) riehui Suomi24 haaveillen kurituksesta paljaalle pyllylle ja oli juuri näitä kouluunkin liittyviä unelmia. 

Vierailija
37/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin ala-asteella ja erään kerran minut tönäistiin välitunnilla jäiseen maahan niin, että leukaan tuli iso haava. Se vuosi vaan verta kun yritin huuhtoa sitä vedellä ja painaa paperilla. Kiusaajat tulivat ilkkumaan niin, että romahdin ja menin luokan pianon taakse piiloon itkemään. Opettaja näki, että olin pianon takana piilossa ja sanoi luokkatovereille kovaan ääneen, että antaa sen mököttää siellä. Aloitti matikantunnin normaalisti. Tunnin jälkeen olin hakemassa vuotavaan haavaan lisää paperia ja toinen opettaja näki haavani ja lähetti terveyskeskukseen tikattavaksi. Oma opettajani ei välittänyt tippaakaan ja silloin ymmärsin, että myöskään opettaja ei ole minun puolella vaan ei pidä minusta, kuten ei kukaan muukaan luokkalaiseni. Sattuu edelleen ajatella niitä vuosia.

Vierailija
38/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että sellaista väkivaltafantasiaa tänään :D

Ruumiillinen kuritus Suomen kouluissa on kielletty jo 50-luvulta lähtien. Mutta jotkuthan tykkäävät ajatella näitä. Yksi hullu (toivon mukaan kuollut) riehui Suomi24 haaveillen kurituksesta paljaalle pyllylle ja oli juuri näitä kouluunkin liittyviä unelmia. 

Eihän se, että jokin on kiellettyä, tarkoita sitä etteikö sitä tapahtuisi. 

Vierailija
39/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kansakoulussa kun piti kirjoittaa jostain kirjan sivusta  vihkoon niin aloitin kirjoittamisen jo siinä vaiheessa kun opettaja sanoi että "ottakaa kirjasta sivu  se ja se esiin".   koska tiesin  että kirjoitamme sen vihkoon.  aloitin siis kirjoittamaan  kun  toiset vielä odottivat että opettaja sanoo että mihin asti kirjoitetaan.   joku sanoi että minä kirjoitan jo niin opettaja sanoi  että  minun pitää kirjoittaa puoli sivua enemmän.   näin tapahtui useamman kerran.  eli nokkeluudesta rangaistiin.

Ja tämä on ollut traumaattisin kokemus koulussa? Heh, heh... 

Vierailija
40/55 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin liikunta tunnilla ja aina pukin yli hypättyä piti mennä jonon perälle, kaverin kanssa jäätiin hieman sivummalle juttelemaan muttei oltu häiriöksi, opettaja tuli meidän luokse raivoissaan ja retuutti minua hiuksista ja otti kaveriani kurkusta, painoi seinää vasten ja kuristi. Tämä ysärin alussa ja muitakin aika törkeitä esimerkkejä olisi mutta tämä oli yksi kahdesta kerrasta kun fyysisesti käytiin kimppuun.

M34

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi