Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin jos 38-vuotias ihminen soittaa äidilleen jos on paha olla?

Vierailija
04.04.2021 |

Vietimme pääsiäistä mieheni suvun luona ja mies veti itsensä känniin lasten nähden. Hänellä on alkoholiongelma, juominen joka viikonloppuista (yleensä olen lasten kanssa muualla) ja asiasta on keskusteltu satoja kertoja ja hän on luvannut hakea apua.
Mulla keitti yli, myönnän sen, ja aloin raivoamaan miehelle ja uhkasin lähteä lasten kanssa kotiin. Mies ei päästänyt ja miehen sukukin oli sitä mieltä, että meidän vaan nyt pitää selvittää asiat ja kukaan ei lähde minnekään. Lopulta mun oli pakko soittaa äidille itkuinen puhelu ja kertoa mitä täällä tapahtuu. Mulla on läheiset välit äitiini ja hän on ollut aina se tuki ja turva kun olen tarvinnut. Erittäin hieno ihminen.
Miehen suku on sitä mieltä, että on epänormaalia "sotkea" omat vanhemmat asiaan.
Olenko nyt oikeasti epänormaali?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"uhkasin lähteä lasten kanssa kotiin. Mies ei päästänyt" WTF???

Vierailija
42/59 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli "Miehen suku on sitä mieltä, että on epänormaalia "sotkea" omat vanhemmat asiaan".

Mutta "miehen sukukin oli sitä mieltä, että meidän vaan nyt pitää selvittää asiat ja kukaan ei lähde minnekään"

Eikö se miehen suku juuri puuttunut tilanteeseen niin miksi sinun suku ei vois puuttua.

Miksi katselet kännikalaa. Totta kai se miehen suku puolustaaa omaansa ja vähättelee alko-ongelmaa.

Lisään:

Sano AP sille miehen suvulle että asia ei kuulu heille.

Te hoidatte asian miehen kanssa kahden eikä he päätä kenelle sinä soitat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on ihan järjettömän NOLOA kysyä moista asiaa täältä. Mikä ihme ihmisiä vaivaa kun eivät osaa itse pohtia asioita? Jos on aikuinen kuuluu tietää ihan itse mitä voi ja kannattaa tehdä ja mitä ei.

Jos on mielestäsi noloa kysyä täältä, niin miksi ihmeessä itse roikut täällä vastailemassa?.

Vierailija
44/59 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehen sinun lapsesi turvautuvat??

Olen suruissani mitä he joutuvat kokemaan.

Vierailija
45/59 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla miehesi esti sinua ja lapsia lähtemästä?

Vierailija
46/59 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin. Itsekin soittaisin, jos äidillä ei olisi muistisairautta ja hän vielä jotain muistaisi. Soita ihmeessä, jos sinulla on äiti jolle voit jutella.

Vierailija
47/59 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni vihaa minua, on haukkunut ja uhkaillut kaikin tavoin. Silti ottaa yhteyttä kun on joku hätä, vaikka menkat myöhässä. Toivoisin ettei kuormittaisi minua, kannan huolta kuitenkin.

Mutta ap:n tapauksessa tuntuu kaikki olevan ok ja miksi nämä ulkopuoliset edes tietävät asiasta. Ja miehen suku on näköjään sotkettu asiaan jo, joten mitä eroa sotkea omansa.

Vierailija
48/59 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli pitämään kiinni kun pakkasin tavaroita. Siinä vaiheessa ajattelin, että pääsen helpommalla kun jään enkä ala tappelemaan vastaan. AP

Vierailija
49/59 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän sotki oman sukunsa asiaan. Meillä välit selvitellään puolisoiden kesken, ei suvun.

Vierailija
50/59 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32- vuotias kahden pienen lapsen äiti ja koen että oma äitini on edelleen minulle se vanhempi, tuki ja turva. En toki turhaan kuormita äitiäni parisuhdeasioillani koska en halua että hän sää huonon kuvan miehestäni. Avaudun siis niistä isommista kriiseistä ja äidistä saa aina tukea ja turvaa oli minkä ikäinen vain.

Toivon että tulevaisuudessa omat lapset ajattelevat minusta samalla lailla.

Vierailija
51/59 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Älä ole alkoholistin kanssa parisuhteessa, se ei muutu. Olet normaali. Tottakai soitat äidille ja suvullesi, jos toinen suku uhkailee ja painostaa. Älä mene enää sinne kylään tai tapaa juhlissa. Pidä eri asunnot ja suojele lapsia. Kyllä he isän kanssa näkevät tarpeeksi.

Vierailija
52/59 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ole jo 52 vee ja äitini on paras ystäväni & tuki edelleen ❤️

Harkitse 2 kertaa aiotko lastesi kasvaa juopon kanssa? !😭

Vierailija
53/59 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen sukukokoontumisia te siellä korona-aikaan vietätte? Vai Porvoossako kokoonnuitte?

Vierailija
54/59 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se olisi epänormaalia, jos vanhempiin ei voisi turvautua oli ikä mikä tahansa.

Kun vein kihlattuni ensimmäisen kerran tapaamaan äitiäni,

äitini miesystävä ja tämän vanhemmat makasivat asunnossa sammuneena.

Yllättävää kyllä äitini ei juo.

No mentiin ulos kävelemään..oli kevät.

Olen ollut mieheni kanssa 30 vuotta.

Kotoani muutin 16 vuotiaana "opiskelemaan" siis en palannut takaisin

Äidistä en tiedä elääkö..voishan sille ehkä vitsinä soittaa???

Vierailija
55/59 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme äitini kanssa samass kaupungissa, mutta emme ole nähneet 20 vuoteen. Äitini ei halua nähdä.

Selitä tämä jollekin vieraalle. Joo, äitini asuu naapurikaupunginosassa, mutta en enää tiedä miltä hän näyttää.

Vierailija
56/59 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pois alkoholistin luota heti.

Vierailija
57/59 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni vihaa minua, on haukkunut ja uhkaillut kaikin tavoin. Silti ottaa yhteyttä kun on joku hätä, vaikka menkat myöhässä. Toivoisin ettei kuormittaisi minua, kannan huolta kuitenkin.

Mutta ap:n tapauksessa tuntuu kaikki olevan ok ja miksi nämä ulkopuoliset edes tietävät asiasta. Ja miehen suku on näköjään sotkettu asiaan jo, joten mitä eroa sotkea omansa.

Miksi lapsesi vihaa sinua?

Kerro lisää?

Onko sinullakin alkkis poikkakaverina?

Vierailija
58/59 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli pitämään kiinni kun pakkasin tavaroita. Siinä vaiheessa ajattelin, että pääsen helpommalla kun jään enkä ala tappelemaan vastaan. AP

Tuli pitämään sinua fyysisesti kiinni? Tuollainen käytös on varoitusmerkki. Soita sosiaalityöntekijälle ja kerro, että miehesi on alkoholisti ja että hän käyttäytyy uhkaavasti. Mies tarvitsee katkaishoitoa. Ja lapset tarvitsevat kohta terapiaa, koska he pelkäävät että mies vahingoittaa sinua (tai lapsia). 

Miehesi on manipuloiva ja itsekäs. Hän tietää jo, että sinä alistut helposti. Sinä et ole ottanut eroa vaikka mies on lätrännyt alkoholin kanssa aivan liian pitkään ja rikkonut kaikki lupauksensa ("Joo, mä lopetan juomisen.")

Miehesi tietää myös, että sinua voi kontrolloida fyysisellä voimalla. Sinä et sanonut vastaan ("Näpit irti!") vaikka mies piti sinua kiinni ja esti pakkaamisen. Tilanteessa oli muita aikuisia paikalla, joten miehesi on täysin varma siitä, että hän voi käydä vaimoon käsiksi (silminnäkijöiden läsnäollessa) ja välttyä seuraamuksilta. 

Seuraavalla kerralla kun mies on humalassa kotona, hän voi aivan hyvin lyödä sinua. Silminnäkijöitä ei ole, koska sinä ja miehesi ovat ainoat aikuiset talossa. Tai noh, juoppo miehesi ei ole aikuinen ollenkaan, mutta hänellä on (valitettavasti) vielä isän oikeudet lapsiin. Kannattaa harkita TOSI vakavasti, ansaitseeko juoppo mies mitään oikeuksia lapsiin. 

59/59 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti aina ymmärtää lastansa iästä huolimatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi