Onko väärin jos 38-vuotias ihminen soittaa äidilleen jos on paha olla?
Vietimme pääsiäistä mieheni suvun luona ja mies veti itsensä känniin lasten nähden. Hänellä on alkoholiongelma, juominen joka viikonloppuista (yleensä olen lasten kanssa muualla) ja asiasta on keskusteltu satoja kertoja ja hän on luvannut hakea apua.
Mulla keitti yli, myönnän sen, ja aloin raivoamaan miehelle ja uhkasin lähteä lasten kanssa kotiin. Mies ei päästänyt ja miehen sukukin oli sitä mieltä, että meidän vaan nyt pitää selvittää asiat ja kukaan ei lähde minnekään. Lopulta mun oli pakko soittaa äidille itkuinen puhelu ja kertoa mitä täällä tapahtuu. Mulla on läheiset välit äitiini ja hän on ollut aina se tuki ja turva kun olen tarvinnut. Erittäin hieno ihminen.
Miehen suku on sitä mieltä, että on epänormaalia "sotkea" omat vanhemmat asiaan.
Olenko nyt oikeasti epänormaali?
Kommentit (59)
Nainen soittaa itkupuhelun äidilleen: hienoa, normaalia, mahtavaa! Rohkeaa! Voimaannuttavaa!
Mies soittaa itkupuhelun äidilleen: turn off, luuseri, äidin helmoissa oleva mammanpoika, oisko aika katkaista napanuora jne.
Alkkikset ei parannu jos eivät itse sitä halua. Ero välittömästi
Ero, et enää katsele tuollaista paskaa saati altista lapsia sille.
Ei pidä kuormittaa äitiä ongelmillaan. Ei todellakaan.
En voisi kuvitellakaan, että ikääntyneen äidin niskaan kaataisin omia murheitani. Kyllä pitää löytyä muita.
Tuo on minusta tosi ihanaa, että voit turvautua äitiisi edelleen aikuisena. Toivon, että omat lapsenikin aikuistuttuaan turvautuu ja avautuu, jos on vaikeita asioita. Usein puhuminen jo helpottaa, vaikka se ei ongelmaa ratkaisisikaan. Ehkä miehen sukua vain hävetti miehen käytös ja ei olisi halunnut ulkopuolisten tietävän.
Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitellakaan, että ikääntyneen äidin niskaan kaataisin omia murheitani. Kyllä pitää löytyä muita.
No höpöhöpö. Toivon todella, että lapseni voisivat AINA puhua minulle kaikesta. Olin sitten 30v tai 90v.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voit ja saat soittaa äidillesi. Mutta suurin ongelma tuossa on se, ETTÄ KYLÄILETTE KORONA-AIKANA. Ja jätä alkkisukkosi. Miksi katsot tuollaista sikailua? Se on sinun ja lastesi elämä!
Pakkoko se korona on repiä joka ketjuun? Hysteerisoi sinä vaan kotona.
Ei ole epänormaalia vaan aivan ihana asia että vanhempien puoleen voi kääntyä oli huoli mikä vaan, missä iässä vaan. Se ei tietenkään tarkoita että stressaa jutuillaan jotain ysikymppistä iskää joka sitten saa huolesta sydärin. Mutta kyllä normaali vanhempi haluaa kuulla aikuistenkin lastensa huolet ja auttaa jos mahdollista.
Todella oksettavaa käytöstä miehesi suvulta. Sinun ei tarvitse tavata heitä enää ikinä jos et halua. Mieti mikä on oikeasti parasta lapsillesi ja tee päätökset sen mukaan. Sukulaiset ovat väärässä siinä, että kaikki pitää kestää. Alkoholismia tai väkivaltaa ei pidä kestää. Siinä menee raja. Sinun ei tarvitse pilata omaa ja lastesi elämää miehesi takia. Sinulla ja lapsilla on oikeus raittiiseen mieheen elämässänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitellakaan, että ikääntyneen äidin niskaan kaataisin omia murheitani. Kyllä pitää löytyä muita.No höpöhöpö. Toivon todella, että lapseni voisivat AINA puhua minulle kaikesta. Olin sitten 30v tai 90v.
Meilla aikuinen lapsi tietaa etta kotiin voi aina soittaa ja tulla vaikka asumaan, onhan tama hanenkin kotinsa.
Kun tuli tiukka paikka eteen avioeron myota ja rahahuolet painoivat niin lahetimme hanelle $50,000. Helpotti tilannetta ja han vaati etta kirjoitetaan velkakirja ja han maksaa takaisin. Isa sanoi etta ne maksut tulee sitten paluupostissa takaisin.
Mun äiti on aina sanonut, että PITÄÄ soittaa, jos jotain on mielen päällä. Olisi varmasti kauhuissaan, jos kuulisi, että minulla on ollut paha olla enkä ole soittanut.
N37
Vierailija kirjoitti:
Nainen soittaa itkupuhelun äidilleen: hienoa, normaalia, mahtavaa! Rohkeaa! Voimaannuttavaa!
Mies soittaa itkupuhelun äidilleen: turn off, luuseri, äidin helmoissa oleva mammanpoika, oisko aika katkaista napanuora jne.
Ei edes ole. Normaalin naisen mielestä siinä ei ole mitään turn offia, jos mies osaa näyttää tunteensa ja on hyvissä väleissä äitinsä kanssa.
Eli "Miehen suku on sitä mieltä, että on epänormaalia "sotkea" omat vanhemmat asiaan".
Mutta "miehen sukukin oli sitä mieltä, että meidän vaan nyt pitää selvittää asiat ja kukaan ei lähde minnekään"
Eikö se miehen suku juuri puuttunut tilanteeseen niin miksi sinun suku ei vois puuttua.
Miksi katselet kännikalaa. Totta kai se miehen suku puolustaaa omaansa ja vähättelee alko-ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Aiti lapsensa parhaiten tuntee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitellakaan, että ikääntyneen äidin niskaan kaataisin omia murheitani. Kyllä pitää löytyä muita.No höpöhöpö. Toivon todella, että lapseni voisivat AINA puhua minulle kaikesta. Olin sitten 30v tai 90v.
Juuri meinasin samaa kommentoida. Todella raskasta kun hysteerikot tunkevat koronaa joka ketjuun. Ihan kuin maailmassa ei mitään muuta olisi. Heidän maailmassaan ei näköjään ole.
Vierailija kirjoitti:
No ei mielestäni olisi mikään luuseri jos soittaisi epätoivossa vanhemmilleen, kukaan mieskään. Fiksu hakee tukea jos tuntuu ettei itse osaa ratkaista ongelmaa.
Hyvä kun soitit. Jos mulla on ylitsepääsemätön pulma soitan. Muuten en. Olen kylläkin 38 v monisairas nainen ja asun kaukana. Syynä miksi en joka asiaa kerro on että mun elämä ollu rankka, sairaudet, koulukiusaaminen. Tiedän että äiti kantaa jo nyt tosi paljon huolta, mutta jos oikein hätä tulee, aina kerron.
Ehkä ei kaikella kannata rasittaa, mutta kyllä sen tietää koska on hyvä kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri meinasin samaa kommentoida. Todella raskasta kun hysteerikot tunkevat koronaa joka ketjuun. Ihan kuin maailmassa ei mitään muuta olisi. Heidän maailmassaan ei näköjään ole.
Oho, tuli väärä lainaus. Piti lainata tuota, joka kommentoi koronasekoilijaa.
Aina voi soittaa äidille akuutissa tilanteessa. Mutta varsinaisesta asiasta sun pitäisi puhua ammattihenkilön kanssa. Vaikka vain itseksesi jos mies ei halua puhua. Netistä löydät eri tahoja. Ammattihenkilö osaa kysyä oikeita kysymyksiä ja on puolueeton
Totta kai voit ja saat soittaa äidillesi. Mutta suurin ongelma tuossa on se, ETTÄ KYLÄILETTE KORONA-AIKANA. Ja jätä alkkisukkosi. Miksi katsot tuollaista sikailua? Se on sinun ja lastesi elämä!