Naimisiin meno kaduttaa
Minut on kasvatettu uskomaan omiin kykyihini, loistamaan ja menestymään. Opiskelin kiinnostavaa alaa, sain kiinnostavan työn. Työpaikalla tapasin mukavan ja älykkään miehen ja menimme naimisiin. Työpaikalla olimme aivan tasa-arvoiset ihmiset.
Nyt olen aivan ällikällä lyöty siitä, miten joudun taistelemaan saadakseni miehen tajuamaan että olen edelleen se sama tasa-arvoinen nainen. Joudun vahtimaan, ettei hän ala neuvomaan, holhoamaan ja vähättelemään. Hän on oppinut lopulta puhumaan minulle kunnioittaen, mutta ajattelee sen olevan jonkinlainen myönnytys. Teemme esimerkiksi kotityöt 50/50, mutta mies ajattelee tekevänsä siinäkin suurenkin palveluksen! Sekin oli yllätys, ettei naimisiinmeno vie itsemääräämisoikeutta kehooni, vaan edelleenkin harrastan seksiä vain kun olen halukas, minua ei todellakaan saa painostaa. Listaa voisi vielä jatkaa, mutta pointti tuli jo selväksi.
Tämä jatkuva normaalin kunnioittavan kohtelun eteen taistelu on saanut minut kyllästymään, vaikka tällä hetkellä kaikki on periaatteessa (taistelun seurauksena) ihan ok tuota marttyyriasennetta lukuunottamatta.
Onko muilla samanlaista paskaa?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan ällikällä lyöty siitä, että vaivaudut kirjoittamaan noin pitkän provon. Onko vähän tylsää?
Meneekö u l i l a u d a n jon nella t u n t e i s i i n ;)
Taitaa ap:lla mennä tunteisiin, kun ei saanut mieshaukkumisketjua aikaiseksi provollaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan ällikällä lyöty siitä, että vaivaudut kirjoittamaan noin pitkän provon. Onko vähän tylsää?
Ja mä olen ihan puulla päähän lyöty että vaivauduit kumminkin avaamaan ketjun ja vastaamaan. Miksi tulla kommentoimaan, jos kaikki aloitukset ovat sinusta provoja? Kuinka tylsä elämä itselläsi on?
Vierailija kirjoitti:
Tän provoilijan tyyli on helppo tunnistaa. Vähän mahtipontinen ja epäuskottava. Aina pitkä aloitus.
Pitkä aloitus? Onko sinulla lukihäiriö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö u l i l a u d a n jon nella t u n t e i s i i n ;)
Taitaa ap:lla mennä tunteisiin, kun ei saanut mieshaukkumisketjua aikaiseksi provollaan.
Hän kirjoitti yhdestä ainoasta miehestä, omasta aviomiehestään.
Ehdotan, että käyt juttelemassa jonkun ammattiauttajan kanssa siitä, että koet jokaisen aloituksen miesten haukkumisketjuksi.
Huomaatko sinä ollenkaan, että kummastakin sukupuolesta kirjoitetaan palstalla?
Tän provoilijan tyyli on helppo tunnistaa. Vähän mahtipontinen ja epäuskottava. Aina pitkä aloitus.