Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kastikkeita teette perunalle?

Vierailija
04.04.2021 |

Jauheliha- ja nakkikastike ei enää kelpaa kenellekään, niin ideoita kaipaisin. Pastalle ja riisille kyllä keksii kastikkeita, mutta mikä sopii perunalle?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ihan tavallista ruskeaa kastiketta noiden nakkien ja jauhelihan kanssa. Ihme jos ei kelpaa. Paista jauhoja voissa kunnes ovat ihan tumman ruskeita, reilusti sipulia, pippuria ja suolaa. Keitä ainakin puoli tuntia, että jauhojen maku vaihtuu pähkinäisen ja täyteläisen makuiseksi. Jos ei kelpaa, niin perheessäsi on se vika.

Vierailija
2/68 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen yleensä kyllä tekeväni kastikkeen sille proteiinille. Kalalle esimerkiksi tartarkastike tai kermaviilikastike. Pihville pippurikastike, hollandaise tai punaviinikastike. Arkisille lihapullille ruskeakastike tai tomaattikastike. Aasialaisista lemppareita ovat teriyaki- ja tonkatsukastike. Erilaisia curryja teen myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile ihan tavallista ruskeaa kastiketta noiden nakkien ja jauhelihan kanssa. Ihme jos ei kelpaa. Paista jauhoja voissa kunnes ovat ihan tumman ruskeita, reilusti sipulia, pippuria ja suolaa. Keitä ainakin puoli tuntia, että jauhojen maku vaihtuu pähkinäisen ja täyteläisen makuiseksi. Jos ei kelpaa, niin perheessäsi on se vika.

Täh? Kysyin, että mitä muuta perunalle voisi tehdä kuin jauheliha- tai nakkikastiketta, niin vastaat, että tee kastike nakeille ja jauhelihalle. Osaan kyllä tehdä ruskeaa kastiketta, mutta teinit eivät halua syödä em. kastikkeita ja itse en syö lihaa.

Vierailija
4/68 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon possukastike, naudanlihakastike, broilerikastike. Voilla tehty ruskeakastike siis. Ei parempaa ruokaa ole. Aina tulee syötyä liikaa.

Vierailija
5/68 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelen yleensä kyllä tekeväni kastikkeen sille proteiinille. Kalalle esimerkiksi tartarkastike tai kermaviilikastike. Pihville pippurikastike, hollandaise tai punaviinikastike. Arkisille lihapullille ruskeakastike tai tomaattikastike. Aasialaisista lemppareita ovat teriyaki- ja tonkatsukastike. Erilaisia curryja teen myös.

Kyllä, mutta käykö esim curry perunan kanssa...

Vierailija
6/68 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kossu on hyvä kastike

Vierailija
7/68 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihassa on aika vähän proteiinia...

Vierailija
8/68 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruskeakastike terveellistä?

Vierailija
9/68 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosepippuri-kermakastike possusuikaleista

Vierailija
10/68 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsaanpihvit ja sinappi kermakastike. Mukaan käy myös timjami. Pitkä haudutus

Vierailija
11/68 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon possukastike, naudanlihakastike, broilerikastike. Voilla tehty ruskeakastike siis. Ei parempaa ruokaa ole. Aina tulee syötyä liikaa.

Teetkö siis broilerille ihan perus ruskeakastikkeen?

Ap

Vierailija
12/68 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhemaksakastike

Vierailija
13/68 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa hyvältä. Olen vain vähän huono pihvinpaistaja, kun en itse syö lihaa

Vierailija
14/68 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä kermaviiliyrttikastike ja vaikka lihapullat

Vierailija
15/68 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mällikastike

Vierailija
16/68 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaviili ja siihen yrttejä ja mausteita, kyllä maistuu perunan kanssa!

Vierailija
17/68 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa hyvältä. Olen vain vähän huono pihvinpaistaja, kun en itse syö lihaa

Mut tää on tosi helppo. Possufileestä pihvit, paistat pinnat kiinni, suola, pippuri. Sit kastikkeeseen hautumaan

Vierailija
18/68 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sianlihakastike (läskisoosi) on tosi hyvää!

Sitten klassikko, kananmunakastike. Meidän lapset tykkää tosi paljon.

Sei-kalasta saa myös hyvän liemimäisen kastikkeen (liemessä mm. sinappia, sitruunamehua ja tilliä).

Entäs lihapullakastike?

Juustoinen kanakastike

Vierailija
19/68 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkokastike kananmunilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän