Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valvontakamera räpsähti, joku tuli avaimilla sisään

Vierailija
04.04.2021 |

Jätimme kerrostalokolmiomme tyhjilleen ja olimme pitkän viikonlopun vanhempieni mökillä. Tulimme pari tuntia sitten ja mies selasi vauvakameraa, jonka olimme jättäneet valvontakameraksi. Hän huusi minut luokseen ja yhdessä katsoimme infrapunakuvaa, joka oli otettu pimeässä eteisessä kohti väliovea.
Joku oli siis avannut oven avaimella ja sitten työntänyt väliovea auki, oli huomannut kameran ja sulkenut oven äkkiä. Kamera oli räpsähtänyt, mutta siinä ei näy mitään muuta erikoista kuin että välioven kahva on alaspainuneena, eli kävijä oli ehtinyt vetää oven kiinni ennen kuvausta.
Kannattaako tästä pillastua vai soittaa poliisit vai antaa asian olla, mies aikoi hommata oikean valvontakameran, jota ei näe pimeässä, vauva-kamerassa on ne punaiset ledit jotka näkee pimeässä.
Ärsyttää, ehkä pelottaakin. Jollakin on avain tähän asuntoon...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittömästi lukot vaihtoon!!!

Vierailija
2/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko varmaan vaihtaa lukot... Ja miettii, että kenelle sen vara-avaimen oikeasti antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys isännöitsijään ja avainten vaihto. Myös lisäkukko tehoaa tuohon.

Vierailija
4/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit paikalle... älä unta näe, eivät tule. Vaikka siinä kahvassa olisi sormenjäljet, eivät ne niitä ota. Nykypoliisi on vitsi. Vaihda lukot ja riitele isännöitsijän kanssa, kuka ne maksaa...

Vierailija
5/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä on avaimet asuntoonne.  Entisillä asukkailla?

Huoltomiehillä tietenkin, mutta miksi he kutsumatta kävisivät?

Tosin huoltomiehinä on näinä aikoina vaikka millaista porukkaa, myös ulkomaalaisia.

On yleisesti tiedossa, että juhlapyhinä ja loma-aikoina ovat asunnot tyhjinä.

Kyllä huoltomiestenkin rehellisyyden ja moraalin voi aivan täysillä kyseenalaistaa ja sitä tuleekin epäillä.

Monenlaista porukkaa on töissä eriliaissa kiinteistönhoito yhtiöissä, myö epärehellisiä.

Vierailija
6/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi oveen tarra ” huoneistossa valvontakamera”. Pelottelee tunkeutujat kättelyssä.

Vierailija
7/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko varmaan vaihtaa lukot... Ja miettii, että kenelle sen vara-avaimen oikeasti antaa.

Lisäksi kannattaa ilmoittaa isännöitsijälle, niin voidaan pohtia missä ja kenellä on yleisavain. Joissain tapauksissa se voi olla taloyhtiön hallituksen jäsenellä eli toisella asukkaalla.

Vierailija
8/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvalukko ratkaisee ongelman.

Vierailija
9/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on avaimet asuntoonne.  Entisillä asukkailla?

Huoltomiehillä tietenkin, mutta miksi he kutsumatta kävisivät?

Tosin huoltomiehinä on näinä aikoina vaikka millaista porukkaa, myös ulkomaalaisia.

On yleisesti tiedossa, että juhlapyhinä ja loma-aikoina ovat asunnot tyhjinä.

Kyllä huoltomiestenkin rehellisyyden ja moraalin voi aivan täysillä kyseenalaistaa ja sitä tuleekin epäillä.

Monenlaista porukkaa on töissä eriliaissa kiinteistönhoito yhtiöissä, myö epärehellisiä.

Niinpä.  Ja jos tuo olisi ollut huoltomies, ja hän olisi ollut oikealla asialla, niin ei hän olisi mitään kameroita säikähtänyt.  Vaan hoitanut asiansa ja poistunut asunnosta.

Vierailija
10/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ap puhuu palturia.

Mikä sellainen vauvakamera mukamas on?

Vierailija
11/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja tämä tapahtui...Porvoossa😁

Vierailija
12/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asunnossa oli käynyt joku kusella wc:ssä, kun olin reissussa viikon. Otin yhteyttä isännöitsijään, sanoi että joku työmies käynyt varmaan pattereita säätämässä. Ok, mutta miks se saa käydä kusella mun vessassa? Selitti jotain, että on oikeus kun työpäivän aikana ei muuten mahdollisuutta..

Ei mee tajuntaan, että noin vaan joku voi marssia mun asuntoon kuselle! Oli mies, koska lauteet ylhäällä ja rinkula kusessa.

Vierailija
13/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä on monenlaisia ja montaa eri hintaluokkaa. Toimii myös kodin valvontakamerana.

Vierailija
14/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Samassa infrapunakamera ja välähtää.

Ja nauhottaa.

Juu. Hyvä vauvakamera.

Vierailija
15/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseessä kerrostalokolmio?

Vierailija
16/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiedä, meilläkin on arlon kamera, se lähettää kuvat verkkoon, josta niitä voi selailla, vanhoissa kameroissa ei ollut verkkoa, vain riistakamera-tyyppinen muistikorttijuttu, ilmeisesti AP:llä on tämmöinen vanha kamera. Kannattaa hommata kamera, joka lähettää kuvat whatsapin tai sähköpostin avulla saman tien puhelimeen.

Vierailija
17/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdata lukot ellet saa isännöitsijältä hyvää selitystä. Selityksen on paras olla loistava, jos piilotti kameralta itsensä. Tietysti jos olette riidoissa taloyhtiön hallituksen kanssa, voivat tehdä tätä kiusallaankin painostaakseen teitä muuttamaan. Silloin eivät varmasti maksa lukonvaihtoa...

Vierailija
18/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Samassa infrapunakamera ja välähtää.

Ja nauhottaa.

Juu. Hyvä vauvakamera.

Niin? Sellaisia on, jopa eri malleja ja merkkejä.

Vierailija
19/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huoltomieskään saa tulla ennalta ilmoittamatta asuntoon jos ei ole jotain hätätilannetta, putkivuotoa tai muuta vastaavaa. Pattereiden säätö ei ole sellainen!

Yleensä kerrostaloissa on kellarissa wc-tilat joissa huoltomiehet voi kusella käydä, ei todellakaan toisten asunnoissa.

Vierailija
20/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse vuokra-asunnosta vai omistusasunnosta? Jos asutte vuokralla niin onhan vuokranantaja selvillä vuokralaisen oikeuksista ja siitä ettei hänellä ole lupaa käydä asunnossa ilman että sopii asiasta kanssanne?Tai jollain edellisellä vuokralaisella voi olla avain.  Omistusasunnossa myös mahdollista että jollain edellisellä asukkaalla on avain. Lukot vaihtoon.