Saatteko muut perusterveet oireita kertakäyttömaskeista?
Mulla ei siis ole mitään astmaa taikka allergiaa ikinä ollut ja muutenkin olen harvoin kipeä, mutta nyt kun olen reilu puoli vuotta töissä joutunut koko päivän pitämään kertakäyttöistä maskia niin on alkanut tulla hengitystieoireita. Maski naamalla usein aivastuttaa ja nenä menee tukkoon, sekä välillä ilmeisesti hapen puutteen takia alkaa heittää päässä. Pahinta on kuitenkin se, että ilmeisesti on alkaneet nenän ja suun limakalvot kuivua ja aamuisin kurkkuun sattuu ja oikein tunnen, kun nielu on täynnä puolikuivaa limaa ja usein nenäkin on tukossa. Nuo alkavat kyllä helpottaa kun olen tunnin verran ollut jalkeilla ja juonut vettä, mutta ovat nykyään joka päiväinen vaiva (kävin koronatestissäkin kun nämä oireet alkoi, mutta ei ollut koronaa ja nyt jatkunut varmaan kaksi kuukautta joka päivä). Vapaapäivinä vältänkin viimeiseen asti maskin käyttöä eli pysyttelen kotona ja ulkoilen metsässä.
Miten muut oletteko huomanneet tällaisia oireita maskin pitkäaikaisesta käytöstä?
Jaa että katu- ja siitepöly aiheuttaa oireet, kun on vielä lunta vaikka kuinka ja pakkastakin koko ajan? Itselläni kun oireet alkoivat vielä reippaasti talven puolella. Ja lisäksi se, että en muutoin ole ikinä millekään pölyille allerginen ollut.