Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jurrutat motarilla alinopeutta hyvällä kelillä?

Vierailija
04.04.2021 |

Ei taas ihan pysty ymmärtämään. Keli on hyvä, tien pinta kuiva yms. Silti jotkut jurruttavat motarilla mittarinopeutta 100 km/h. Etkö uskalla ajaa rajoitusten mukaista nopeutta vai mikä siinä on? Pahimmillaan alinopeutta ajavat joutuvat onnettomuuteen, kun joku puusilmä ei huomaakkaan ajoissa hidastelijaa ja täräyttää takaloosteriin. Vaikka itselläni on rajoitusten mukainen nopeus 120 km/h, niin vasenta kaistaa saa viilettää jatkuvasti.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teette kun ohitatte 119km/h ajavaa 120 km/h nopeudella vasemmalla kaistalla ja taakse liimantuu audi/volvo/bmw vilkuttelemaan pitkiä valoja?

Hidastan vauhdin täsmälleen samaksi kuin ohitettavalla ja jos hän muuttaa nopeutta, muutan minäkin.

Vierailija
62/88 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojelen tuulilasia rikkoutumiselta. Lasin on paljon todennäköisempää rikkoutua ajaessani 120 km/h kuin 90 km/h törmätessään ilmassa lentävään nastaan tai pikkukiveen.

Lasivakuutus on olemassa. Vai eikö köyhällä ole varaa sellaiseen?

Sitten voisi käyttää tuon option, kun lasi on muutenkin huonokuntoinen. Eikö lasivakuutuksessa muka ole omavastuuta?

Kaikissa vakuutuksissa on omavastuu ja lasivakuutus on yksi turhimmista vakuutuksista. 

On, jos vaihto maksaa 200-300e. Jos vaihto maksaa 700-1000e, niin saattaa kannattaa ottaa vakuutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei uskalla vaihtaa kaistaa ja ohittaa. Muista vilkku, vilkaisu ja pienempi vaihde.

No joku köyhä varmaan vaihtaa manuaaliaskilla. Paremmalla väellä on automaattivaihteinen auto. 

Olen ajanut molemmilla ja sanoisin että mäkilähtö automaatilla tosi liukkaalla talvikelillä on manuaalia paljon vaikeampaa.

Perustele hiukan. Polkuautoa saa polkea kuin urkuharmoonia. Automaatilla riittää jalan nosto jarrulta.

Vierailija
64/88 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensan kulutus nousee jyrkästi yli satasen nopeudessa. Hiljempaa ajaminen on siis ihan järkevää. Enemmän ihmettelen, jos joku ei suoralla tiellä huomaa edessään olevaa ja tämän nopeutta vaan ajaa perään. Tosiaan se ohituskaista on myös käytettäväksi tarkoitettu.

Tämä. En viitti ajella yli kolmen tonnin kierroslukemalla pitkiä matkoja.

Sillä 1.2 litrasel ruohonleikkuril ei lähdetä isommille teille. 

2.0 litrainen, 175 hv.

Vierailija
65/88 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei uskalla vaihtaa kaistaa ja ohittaa. Muista vilkku, vilkaisu ja pienempi vaihde.

No joku köyhä varmaan vaihtaa manuaaliaskilla. Paremmalla väellä on automaattivaihteinen auto. 

Olen ajanut molemmilla ja sanoisin että mäkilähtö automaatilla tosi liukkaalla talvikelillä on manuaalia paljon vaikeampaa.

Riippuu varmaan enemmän siitä, miten hyvät renkaat on sen auton alla.

Vierailija
66/88 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap sinä se idiootti joka ajoi viime kesänä perääni, kun ajoin vajaata 90 motarilla asuntovaunun perässä? Onneksi olen hyvä kuski, oli lapsetkin kyydissä. Ei motarilla tarvitse ajaa 120 km/h, tärkeämpää on aina huomioida ympäristö ja muut kuskit. Saatatpa olla myös yksi heistä jotka ohittavat oikealta kun itse ohittelen vasemmalta rajoitusten mukaan...

Vierailija
67/88 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap sinä se idiootti joka ajoi viime kesänä perääni, kun ajoin vajaata 90 motarilla asuntovaunun perässä? Onneksi olen hyvä kuski, oli lapsetkin kyydissä. Ei motarilla tarvitse ajaa 120 km/h, tärkeämpää on aina huomioida ympäristö ja muut kuskit. Saatatpa olla myös yksi heistä jotka ohittavat oikealta kun itse ohittelen vasemmalta rajoitusten mukaan...

...karavaanari on kaikkien kaveri, teiden tukko...

Vierailija
68/88 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että apn kaltainen runkkari saisi jotain sisältöä tyhjään elämäänsä.

Vierailija
69/88 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä seuraavan kerran kun on tien päällä säätää nopeus aina km/h alle rajoituksen. :D

Vierailija
70/88 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplla on ilmeisesti vaikeuksia ohittaa moottoritiellä.

Vierailija
71/88 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene ohi, sinä urpo volvo-kuski ??

Vai etkö osaa ohittaa ?

Minä ohitan jopa oikealtakin puolelta sujuvasti..

Vierailija
72/88 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttoainetta säästyy ja rengasmelu on pienempi.

Vierailija
73/88 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hurautan ylpeästi ohi nysväreistä tehokkaalla RS-Octaviallani.

Vierailija
74/88 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan karstaa... Oon vetäny kolmosella jo 100 sata kilsaa...

Vierailija
75/88 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä pelottaa. Jäisivät kotiin.

Päinvastoin. Jos pelottaa, pitää ajaa enemmän, niin pääsee siitä ajopelostaan.

t. ex-pelkääjä

Vierailija
76/88 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin mukavaaxseurata kun kiireiset hössöttäjät ohittavat ja pitävät sen kolmen metrin turvavälin 120 km/h nopeudessa. Niistä tappituntumaohittelijoista tulee mieleen koirat haistelemassa toistensa hännänalusia.

Vierailija
77/88 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs diisselimese kaikilla herkuilla?

Vierailija
78/88 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hurautan ylpeästi ohi nysväreistä tehokkaalla RS-Octaviallani.

Oikein veli hyvä. Itse ajan 14 vuotta vanhalla romulla, mutta silläkin pääsee tarvittaessa kevyesti 180 km/h. 

Taakse jää kaikki pappa-audit ja meset. Ajokorttiin pitäisi laittaa vuosittainen koe, vähän kuin ilmailulääkärin tarkastus. Jos reaktionopeudet alkaa laskemaan, niin lappu armotta veke. 

Vierailija
79/88 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan myös se typpi joka ohituksen jälkeen vaihtaa äkkiä takas oikealle kaistalle, suoraan sen ohittamansa eteen. Ja kahden sekunnin päästä edessä onkin seuraava urpo joka ajaa 119km/h ja pitää ohittaa.

Mikä siinä vasemmassa kaistassa pelottaa niin paljon ettei voi siellä ajaa sen aikaa että ohittaa koko jonon kerralla?

Vierailija
80/88 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos ap kuullut ajoneuvokohtaisista nopeusrajoituksista? En halua sakkoja sen takia että joku hesalainen mulqvist pääsis nopeempaa. Sitä paitsi melkeinpä pääsääntöisesti nämä "mulkerot" asuvat sillä vasemmalla kaistalla vaikka lain mukaan pitäisi mahdollisimman pian siirtyä sille oikealle kaistalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi