Mitä mieltä puolitutun kommentista minua kohtaan "Oletpa ihanan iso nykyään" (166cm/62kg)
Olen tavannut tämän tyypin viimeksi kymmenisen vuotta sitten jolloin painoin 56kg. Törmäsin tähän mieheen sattumalta kaupassa. Tuo oli suunnilleen ainoa asia mitä minulle sanoi ja onneksi näin. Mutisin jotain kiireestä ja lähdin pois.
Miksi toisen ihmisen painoa pitää kommentoida? Ja vielä tuollaisessa lausemuodossa, ettei siitä tajua onko se v*ttuilua.
Kommentit (53)
Olin itsekin 164 cm ja 56 kg. Nyt kun olen lihonut (uudet mitat 164 cm ja 66 kg) niin tunnen olevani läski. Ei se ole mikään harhakuvitelma vaan minulla on ihan seksikäs vararengas. Jenkkakahvat. Ja muodokas perse. Myös rinnat ovat kasvaneet. Nyt kuppikoko 75G.
Näillä mitoilla pääsisi jo plus-kokoiseksi rintaliivimalliksi.
Iso?
Mä olen 163cm ja painan 62kg.
Ja saan jatkuvasti kuulla olevani liian laiha, ruipelo tms.
Joku aika sitten samalla viikolla lääkäri, sairaanhoitaja ja fysioterapeutti sanoi että olen laiha enkä voi laihduttaa.
Oisko sit ollu jotenkin eri asia, jos olis kommentoinut, että olet ihanan hoikka?
Painoa ei pitäis koskaan kommentoida mutta jos käytti adjektiivia ihana varmasti tarkoitti että olet ihana.
Et ole todellakaan mikään iso tai tukeva.
Vierailija kirjoitti:
Iso?
Joku aika sitten samalla viikolla lääkäri, sairaanhoitaja ja fysioterapeutti sanoi että olen laiha enkä voi laihduttaa.
Ihan varmasti noilla mitoilla ei ole kukaan liian laiha.
Nykyään jo nuoret ihmiset on järjestään pullukoita, niin joku ei-pullukka joukossa näyttää poikkeavalta..
Tollasia inhottavia tyyppejä on. Jos 10 vuoden päästä satut törmäämään seuraavan kerran, niin älä pysähdy juttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso?
Joku aika sitten samalla viikolla lääkäri, sairaanhoitaja ja fysioterapeutti sanoi että olen laiha enkä voi laihduttaa.Ihan varmasti noilla mitoilla ei ole kukaan liian laiha.
Nykyään jo nuoret ihmiset on järjestään pullukoita, niin joku ei-pullukka joukossa näyttää poikkeavalta..
Miten niin ei voi olla? Enkä ole edes nuori.
Vierailija kirjoitti:
Iso?
Kun minä olin 164 cm ja 56 kg, lääkäri sanoi että olen ihannepainossa. Nyt kun olen lihonut 10 kg, lääkäri käski laihduttamaan. On kuulemma "keskivartalolihavuutta" joka on "terveysriski". Lääkäri käski laihduttaa vähintään 5 kg.
Eri ihmisillä on erilainen vartalotyyppi. Joku on hyvin hintelä ja siinä päällä paljon rasvaa. Joku toinen on lihaksikas ja hyvin vähän rasvaa. Molemmilla tyypeillä voi olla täysin samat mitat (pituus ja paino) mutta vartalon mittasuhteet ovat täysin erilaiset. Vyötärö, lantio, rinnat.
Juuri tuon takia WHR (waist hip ratio) on parempi indikaattori ylipainolle kuin BMI (body mass index). BMI ei ota huomioon vartalon mittasuhteita eikä rasvaprosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Iso?
No ne on tietty ammattinsa puolesta huolissaan kehonkuva - ja syömishäiriöistä.
Jos olet viikon sisällä puhunut laihduttamisesta kolmelle eri ammatti ihmiselle, niin on ehkä syytäkin..
Vierailija kirjoitti:
Iso?
Ei sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Iso?
Sama. Mitat 164/63. Vartalon malli vaikuttaa olennaisesti ja se onko ns. laiha läski vai lihaksikas. Ruipeloksi ei sanota mutta hoikaksi. Läski kertyy outoihin paikkoihin mm. sääriin ja reisiin. Alavartalo kokoa 38 ja ylävartalo 34.
Voisin olla 3-4 kg laihempi mutta kun olin 55kg kuulin kommentteja että olin liian laiha ja nyt kun katson kuvia niin totta se oli.
Oon samankokoinen kuin sinä. :) mulle sanotaan nykyisin jatkuvasti että ootko taas laihtunut (en oo vuosiin oikeastaan) ja miten sä oot niin hoikka älä vaan laihuta enempää. Kun painoin yli 83kg nii sillon kuuli että jos vaan 5kg laihtuisit.....
Ihmisille ei riitä mikään. :) pääasia että on ite tyytyväinen. Itse en halunnut laihtua enempää.
Onko aapeella isot tissit?
Eräs tuttu nainen käy sääliksi kun nuorena oli hoikka, kaunis, pienet pysty tissit ja lihoaa aika hyvää kyytiä, mutta tissit ei kasva ollenkaan, pienet kummut ja nännit läskien päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso?
Joku aika sitten samalla viikolla lääkäri, sairaanhoitaja ja fysioterapeutti sanoi että olen laiha enkä voi laihduttaa.No ne on tietty ammattinsa puolesta huolissaan kehonkuva - ja syömishäiriöistä.
Jos olet viikon sisällä puhunut laihduttamisesta kolmelle eri ammatti ihmiselle, niin on ehkä syytäkin..
En ole ikinä puhunut laihduttamisesta enkä ole laihduttanut. Päinvastoin olen yrittänyt lihottaa itseäni.
Hyvin sanottu! 👍