Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olenko pikkumainen ja lapsellinen? syntymäpäiväonnitteluasiaa

Vierailija
04.04.2021 |

Sanokaapa olenko lapsellinen kun mua on alkanut tympimään mieheni puolen suvun käytös. Miehelläni on hyvin paljon sisaruksia ja heillä lähes jokaisella puolisot. Suvun whatsapp-ryhmässä jokaista sisarusta ja heidän puolisoaan onnitellaan heidän syntymäpäivinään mutta minua ei. Tämä on toistunut jo monena vuonna.
Itse onnittelen aina jokaista tästä huolimatta.
Olemme olleet naimisissa mieheni kanssa jo 15 vuotta, joten onnittelemattomuus ei voi johtua siitä että olisin niin tuore suvun jäsen tai he eivät tietäisi syntymäpäivääni. Asia on sinänsä pieni mutta alkanut ärsyttää vuosien saatossa.
Meillä on ihan hyvät välit jokaisen mieheni sisaruksen ja heidän puolisoiden välillä.

Olenko vain lapsellinen?
Tiedän ett

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti kesken viesti.

Tiedän siis että asia on aika pieni mutta on alkanut ärsyttää. T.ap

Vierailija
2/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
4/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo aika noloa käytöstä miehen sukulaisilta. Jos siis tosiaan kaikkia muita muistetaan onnitella.

Meneekö muiden onnittelu ehkä niin, että yksi ja sama aloittaa ja muut sitten peesaa? Jos näin niin silloin tää aloittaja ei pidä syystä tai toisesta tarpeellisena onnitella sinua ja muut ei vaan muista.

Vierailija
5/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aina yksi ja sama joka aloittaa onnittelut ryhmässä. Yleensä aina vaan joku aloittaa ja muut sitten onnittelevat myös. Minun syntymäpäivänäni tätä ei vain tapahdu. Tosin yksi mieheni veljen vaimo laittaa aina yksityisviestinä onnittelun minulle. Muut ei. Ei edes silloin kun täytin pyöreitä (40v). Yhteisen syntymäpäivälahjan kyllä antoivat sitten myöhemmin minulle ja miehelleni kun mieheni täytti myös 40v myöhemmin samana vuonna. Mutta se tapahtui siis monta kuukautta syntymäpäiväni jälkeen kun miehelläni oli syntymäpäivät.

Vierailija
6/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen kommentti siis ap:n

Vierailija
7/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiätkö. Meillä on ihan samoin. 😁 Mua ei onnitella (eivät muista), vaikka oon ollu se ensimmäinen miniä. En viiti loukkaantua tuosta, vaan oon tehny niin että laitan itekki nykyisin yksärillä onnittelut. Tuo ns."onnittelukanava" on jotenki niin mauton. 🤔

Viimeksi anoppi toi kukkia mulle jälkeenpäin kun oli ollu nimipäivä, eivätkä muistaneet onnitella.

Vierailija
8/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei miehesi aloita onnittelua, jotta muut pääsevät peesaamaan?

Vierailija
9/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika tökeröä miehen sukulaisilta

Vierailija
10/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenikään ei varmaan hoksaa aloittaa onnittelua whatsapp-ryhmässä. Tai se on hänen mielestään mautonta onnitella whatsapissa kun voihan hän onnitella kasvotustenkin minua.

Vierailija
11/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen kommentti siis taas ap:n

Vierailija
12/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet pikkumainen

Vierailija
13/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenikään ei varmaan hoksaa aloittaa onnittelua whatsapp-ryhmässä. Tai se on hänen mielestään mautonta onnitella whatsapissa kun voihan hän onnitella kasvotustenkin minua.

Koska asia selkeästi vaivaa sinua, sinun on varmaankin pyydettävä miestäsi tekemään niin, tai nostettava kissa pöydälle muiden sukulaisten kanssa. 

Vierailija
14/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. Olenko ainoa, jonka mielestä on outoa onnitella ystäviä/sukulaisia whatsapp ryhmissä? Miksei yksityisesti? Onko tämä jatkumoa facebook ilmiölle, että kaikille pitää saada tiedoksi, että jokin asia on tapahtunut ts. muilta saatu huomio tekee asiasta vasta tärkeän.

Miksi siis esim. siskoni ei voi laittaa minulle suoraan onnitteluviestiä vaan se pitää tehdä ryhmän kautta? Pitääkö hänen näyttää muille, että muistaa minun synttäreitä vai mikä tässä ilmiössä on taustalla? Eri asia tietenkin puolitutut, harrasteporukat ym . löyhät yhteisöt. Kertokaa joku joka toimii näin selitys tälle. Olen tätä pähkäillyt, mutta en tutuilta kehtaa kysyä, koska en halua loukata tai arvostella ketään.

Vierailija
15/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelevatko sisarukset toisiaan vai myös puolisoita ja vain sinua ei muisteta?

Itselleni syntymäpäivä ei ole niin tärkeä, en välitä jos sitä ei muisteta mutta mikäli olisin lähisukulaisten joukosta ainoa jota ei onnitella niis saattaisin jatkossa unohtaa muidenkin merkkipäivät

Vierailija
16/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitellaanko tätä miehesi veljen vaimoa, joka sinua yksityisviestillä wapilla muistaa, yhteisessä suvun wapissa. Jos onnitellana, on kyllä outoa.

Vierailija
17/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmässä siis onnitellaan kaikkia muita paitsi minua. Sisarukset onnittelevat toisiaan, ja sisarusten puolisoita. Ja nämä puolisot onnittelevat näitä sisaruksia ja toisia sisarusten puolisoita. Minua ei vain onnitella. Minä kyllä onnittelen kaikkia mutta en aloita onnitteluita whatsapp-ryhmässä.

Nyt sitten alkanut tympimään tämä sinänsä pieni asia. Ehkä he eivät vain muista syntymäpäivääni. Erikoista että kaikkien muiden syntymäpäivät muistetaan.

Kuten jo kerroin, yksi mieheni veljien vaimoista muistaa onnitella yksityisviestillä. T.ap

Vierailija
18/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnitellaanko tätä miehesi veljen vaimoa, joka sinua yksityisviestillä wapilla muistaa, yhteisessä suvun wapissa. Jos onnitellana, on kyllä outoa.

Kyllä onnitellaan. Kaikkia muita paitsi minua.

Kyseessä on iso sisarussarja puolisoineen. Lisäksi anoppia ja appiukkoa onnitellaan myös ryhmässä. Ap

Vierailija
19/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhmässä siis onnitellaan kaikkia muita paitsi minua. Sisarukset onnittelevat toisiaan, ja sisarusten puolisoita. Ja nämä puolisot onnittelevat näitä sisaruksia ja toisia sisarusten puolisoita. Minua ei vain onnitella. Minä kyllä onnittelen kaikkia mutta en aloita onnitteluita whatsapp-ryhmässä.

Nyt sitten alkanut tympimään tämä sinänsä pieni asia. Ehkä he eivät vain muista syntymäpäivääni. Erikoista että kaikkien muiden syntymäpäivät muistetaan.

Kuten jo kerroin, yksi mieheni veljien vaimoista muistaa onnitella yksityisviestillä. T.ap

Miksiköhän onnittelee sinua yksityisviestillä, mutta muita ryhmässä?

Vierailija
20/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän onnittelee sinua yksityisviestillä, mutta muita ryhmässä?

Luultavasti hän onnittelee yksityisviestinä kaikkia. Sitten lisäksi saattaa onnitella ryhmässäkin jos joku muu aloittaa onnittelun ryhmässä. Ap