Pidätkö itseäsi suvaitsevaisena?
Jos kyllä niin miten se näyttäytyy päivittäisessä elämässäsi?
Kommentit (52)
Oletpa sinä kykenemätön loogiseen päättelyyn. Tämä ynnä hinku fundamentaaliseen poliittiseen tai uskonnolliseen ajatteluun sekä salaliittoteorioihin johtuu vammasta tai toimintahäiriöstä ohimoaivokuorella.
https://ndisc.nd.edu/news-events/news/why-your-brain-loves-conspiracy-th...
Oletpa sinä kykenemätön loogiseen päättelyyn. Tämä ynnä hinku fundamentaaliseen poliittiseen tai uskonnolliseen ajatteluun sekä salaliittoteorioihin johtuu vammasta tai toimintahäiriöstä ohimoaivokuorella.
https://ndisc.nd.edu/news-events/news/why-your-brain-loves-conspiracy-th...
Vierailija kirjoitti:
"Korkeimmin koulutettuja ovat Vihreän liiton ja Kokoomuksen ehdokkaat, joista yli puolella on ylemmän korkeakouluasteen tai tutkijakoulutusasteen tasoinen tutkinto. Vähiten tämän tason tutkinnon suorittaneita on Perussuomalaisten (17,4 %) ja Sinisen tulevaisuuden sekä Vasemmistoliiton ehdokkaissa (molemmissa noin 23 %)."
Eli persulit ovat huonoimmin koulutettuja. Mistähän syystä, kun koulutus on maassamme maksutonta?
https://www.stat.fi/til/evaa/2019/02/evaa_2019_02_2019-04-29_kat_001_fi…
No huh. Kun kuuntelee noita Vihreiden edustajien juttuja, esim. Iiris Suomelan jutut siitä, että hän on lukenut parikymppisenä koko talouskirjallisuuden läpi ja sitten kun näkee näiden edustajien todellisia kykyjä niin voi todellakin sanoa, että koulutus ei kerro ihmisen todellisesta sopivuudesta politiikkaan vielä paljoakaan, vaikka niinhän sitä itsekin koulutettuna luulisi. 767
Vierailija kirjoitti:
"Korkeimmin koulutettuja ovat Vihreän liiton ja Kokoomuksen ehdokkaat, joista yli puolella on ylemmän korkeakouluasteen tai tutkijakoulutusasteen tasoinen tutkinto. Vähiten tämän tason tutkinnon suorittaneita on Perussuomalaisten (17,4 %) ja Sinisen tulevaisuuden sekä Vasemmistoliiton ehdokkaissa (molemmissa noin 23 %)."
Eli persulit ovat huonoimmin koulutettuja. Mistähän syystä, kun koulutus on maassamme maksutonta?
https://www.stat.fi/til/evaa/2019/02/evaa_2019_02_2019-04-29_kat_001_fi…
Oikeusministeriön tekemän tutkimuksen mukaan 2020, persuihin on siirtynyt korkeakoulutettuja miehiä, demareihin on vastaavasti valunut matalasti koulutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. En pysty suvaitsemaan persuja tai muita ahdaskatseisia möllyköitä.
Ei logiikka sallikaan suvaitsemattomuuden suvaitsemista, koska se olisi suvaitsemattomuutta.
----> olet suvaitseva
Sumea logiikka ei ole oikeaa logiikkaa, olet siis väärässä.
Sumeus on kokonaan päässäsi. Oletko ikinä avannut yhtäkään filosofian oppikirjaa?
Olen, sinä et ole.
Olen suvaitsevainen siihen asti kunnes ongelmat koskettavat minua, olen ns. nimby suvaitsevainen
Suvaitsen kaikille tasapuolisesti yhden mahdollisuuden osoittaa, ovatko sellaisia, joita haluan elämäni kuvioihin mukaan, vai en. Pyrin myös kunnioittamaan niitä, jotka eivät minua halua elämäänsä kuuluvan.
Jostain syystä monien on todella vaikea ymmärtää näkemystäni. Osa pitää minua hyvin suvaitsevana, toiset taas ovat ihan toista mieltä, jotkut ovat jopa suuttuneet, kun eivät käsitä, miksi viihdyn yhden henkilön kanssa, mutta en toisen samoja pinnallisia kriteereitä täyttävän kanssa. "Siis oletko nyt suvaitsevainen vai et?" No en ole, jos sillä tarkoittaa eriarvoistamista vaikka pelkän ulkonäön takia. Korvien väli ja se, miten muita kohtelee, sekä miten haluaa muiden kohtaavan itsensä, ovat minulle ne jutut.
Hyviä asioita ei tarvitse suvaita.
Vain haitallisia ja epämiellyttäviä.
Kuka nyt lisää murheita, ongelmia ja kärsimystä kaipaa?
En miellä itseäni kovin suvaitsemattomaksi. Jos nyt jotain niin olen eri mieltä pahimpien suvaitsemattomien kanssa. Pärjään itse ok. keskiluokkaisena en joudu kilpailemaan työpaikoista ja kaupungin asunnoista toisaalta tulleiden kanssa enkä kadehdi kenenkään vähiä päivärahoja,.olennitse saanut aikanaan aika paljon yhteiskunnalta eikä uudelleenjakava verotus ja sosiaaliset palvelut ota päähän. Vanhemmiten ja itse avioituneena en myöskään völitä ihmisten seksuaalisesta tai sukupuolisesta suuntautuneisuudesta tai uskonnosta. Pyrin olemaan käyttämäyttä halventavia nimityksiä ihmisryhmistä mutta osallistun mielelläni yhteiskunnallisiin tai elämänkatsomukselllisiin keskuteluihin. 814
Vierailija kirjoitti:
Suvaitsen kaikille tasapuolisesti yhden mahdollisuuden osoittaa, ovatko sellaisia, joita haluan elämäni kuvioihin mukaan, vai en. Pyrin myös kunnioittamaan niitä, jotka eivät minua halua elämäänsä kuuluvan.
Jostain syystä monien on todella vaikea ymmärtää näkemystäni. Osa pitää minua hyvin suvaitsevana, toiset taas ovat ihan toista mieltä, jotkut ovat jopa suuttuneet, kun eivät käsitä, miksi viihdyn yhden henkilön kanssa, mutta en toisen samoja pinnallisia kriteereitä täyttävän kanssa. "Siis oletko nyt suvaitsevainen vai et?" No en ole, jos sillä tarkoittaa eriarvoistamista vaikka pelkän ulkonäön takia. Korvien väli ja se, miten muita kohtelee, sekä miten haluaa muiden kohtaavan itsensä, ovat minulle ne jutut.
Tarkoitatko sitä että "suvaitsevainen" jo terminä asettaa sinut jojonkin ylempään asemaan josta käsin boitnsuvaita tai olla suvaitsematta? Sehön on just näin. Olemme varmaan toiset enemmän ja toiset vähemmänn suvaitsemattomia.
Sumeus on kokonaan päässäsi. Oletko ikinä avannut yhtäkään filosofian oppikirjaa?